Az autodoktor jól gondolkodik.
Indok:a '81-es Saab motort több mint valószínű nemszintetikus olajra tervezték.Azt bedig végképp nem hiszem, hogy újkorától szintetikussal etették.Az ,hogy jelenleg nem eszi az olajat , az nem a szintetikus eredménye , hanem a motor jó anyagminősége.Köztudott ugyanis,hogy a Saab repülőgépmotorokat gyárt, ami feltételezi az előbbi állítást.
A szintetikus ártani nem árt,de lehet , hogy elegendő lenne egy Mobil Super v. Mobil Super S ami félszintetikus. Ki kell próbálni.
Szevasz!
Ha eddig szintetikus olaj volt benne, és jó állapotban van a motor (mert ugye nem eszi az olajat), akkor nem értem a logikát a gagyizásban.
Valószinüleg a jó olaj miatt ilyen jó még a motorod.
Segitsetek nekem egy kicsit.
A gépem 1 '81 SAAB900i 8v,225ekm.
A motor igen jó állapotban van,de az előző
tulaj Castrol TXT Softec synt. motorolajat
használt az autóhoz és most is ez van benne.
A Totalcar autódoktora azt ajánlotta,hogy
ilyen futásteljesitménynél már inkább
valami jó fajta ásványit kéne belerakni.
Olajat nem eszik a motor!
Nektek mi erről a véleményetek?
Tudtok ajánlani jó minőségű ásványit?
A pénztárcád szempontjából igen.Egy ilyen motorba viszont, főleg télen, nyugodtan bele lehetett volna tölteni a 0W40-est.Csökkenti a fogysztást meg ilyesmi.De azért nyugodj meg, majdnem mindegy.
Érdeklődnék : Honda Civic 1.6 V-tech 16v .
Általában 50-50 % város/országút használat mellett. Városban teljesen nyugodtan vezetek, a fordulatszám nem megy 3.500 fölé, országúton pedig 120-130-al megyegetek, esetleg előzéseknél moccan fennebb a 4000-es fordulat fölé az óra.
Most cseréltem olajat , mert nemrég vettem az autót. 0w40-et illetve 5w50-et ajánlottak ARAL. Végül is az 5w50 melett döntöttek a szervízben. ( 3000.-/liter )
A motor az olajat sokkal inkább a megtett fordulat függvényéban, mintsem a kilóméter függvényéban haszálja.Tehét igaz az, hogy pl. Városi használat esetén szóba sem jöhet 10000-nél hoszzabb csereperiódus.Nem mindegy, hogy a 10000 km alatt átlag 2000-el vagy 5000-el pörög a motor.:)
Az pedig, hogy a teljesítményszint számít csak, hát az nem igaz.A ladaklub oldalán látható teszt szerint egy Castrol GTX vagy egy Valvoline Synt.
kb. 4-szer akkora kopást produkál,mint az Amsoil.
Pedig ez egyik sem alsó kategóriás olaj.Mindezek után képzeld el milyen lehet az az olaj, amihez egy cég nem adja a nevét.
80% Budapest, 20% autópálya "alacsonyan repülve".
Vicces lenne, ha a személyautókba is beépítenének egy üzemóra mérőt. A munkagépeknél meg nagy teherautóknál ennek megfelelően kell olajat cserélni.
Azért mindig érdemes tisztázni, hogy hol is használod az autót. Ugyanis nagyrészt budapesti
használatnál (pl 80%) súlyos hiba az előírt kilóméterhez méretezni az olajcserét. Gondold el, hogy amikor átvergődsz a városon, s néhány dugóban, ezer piros lámpánál többnyire járó motorral ácsorogva 10 kilómétert több, mint egy óra alatt teszel meg, akkor mi is a helyzet.
Átlag hatvanas tempóval számolva is simán 60 kilcsis futásteljesítményt produkálnál, s az órádban csak 10 kilcsivel lett több, márpedig a motor alapjáraton is használgatja az olajat, ugye, ha talán nem is annyira.
Szóval, szerintem nyugodtan cseréld le előbb, azzal biztosan nem ártasz, ráadásul az esetleges nem túl nívós olaj okozta meglepetéseket is elkerülheted.
Van egy Alfám. A használati húszezrenként írja elő az olajcserét. 10W/40-es Selenia 20K olaj van most benne (ez egy ilyen Alfa olaj, nem hiszem hogy etalon lenne...). Szerintetek ne cseréljem le hamarabb?
Valahogy nem tudom elképzelni, hogy egy "sima" 10W/40-es motorolaj kibírjon 20000 kilométert.
ui.: Fontos! olajszűrőcsere.
üzemanyagszűrő csere !!
Az üzemanyagszűrő cseréjét ritkán szokták említeni, tudnék mutatni egy-két éves autók üa. szűrőjéből mi jön ki. Olyan zavaros mint a pocsolya vize, pedig nagynevű kutaknál tankolnak, csak nem tudni ,hogy mit. ( power ide - power oda )
Az a legmegnyugtatóbb, ha minél előbb lecseréled az olajat , így nem kell számontartani , hogy hány ezret tudsz még menni a régi olajjal. Hasznos dolog olajcsere előtt a régi olajra rátölteni egy adag olajtér tisztítót.Ez fellazítja a lerakódásokat ( pl. Wynn's ,Golden Eagle )
0W-40-es olajat csak a 16 szelepes kihegyezett motorokba érdemes tölteni ( költségkímélés).
A szintetikus v. a félszintetikus a legmegfelelőbb. Az olajkatalógusok ehhez a típushoz ajánlják az ásványit is.
A nagyárúházakban kapható olcsó olajokat felejtsd el, mert ezekbe a MOL-tól vásárolt szutykot töltik bele, ami 1-2 ezer km.-re jó. A motor sínyli meg a rossz minőséget,aminek később a javítása elég zsebbenyúlós lesz.
Fel akartam hivni O:no:ket de azta'n u'gy gondoltam ma'st is e'rdekelhet a dolog.
-Hogyan lehet megtudni milyen olaj van a motorban, vagy inkabb mennyire elhaszna'lt? Vettem egy 5 e'ves ibiza't (55e km) e's a tulaly esku:do:zo:tt hogy nem kell olajat cserelnem meg min 5e km -ig. Super tronic 040-van benne szerinte. (Bizonyos dolgok miatt bizom is benne amit most nem re'szletezne'k.)
-Ha jo'l e'rtettm e'rdemes nya'ron e's te'l ma's olajat haszna'lni. Ha csere'lek melyiket tegyem bele a 040-et vagy ma'st ?
Szerintem egy ladába nem nagyon rak senki full sint. olajat. Ebben az esetben pedig a Gagyi Ltd olaja keveredhet bármilyen ásványi olajjal. A motorolajok legfontosabb jellemzője a teljesítményszint. Ha egy olaj gagyigyártó olaja és teljesíti az előírásokat az ugyanúgy jó egy ladába mintha szuper márkás olajat vennél. A ladába SE teljesítményszintű olajat írt elő a gyártó. Ma már jószerivel csak SF és SG olajok kaphatók. Persze az lehet , hogy a gagyi több oljsarat képez , de ezt egy picivel sűrűbb olajcsere bőven ellensúlyozza. Éppen az olajsár képződés miatt a régi motorok csereperiódusa nem hosszabítható meg a jobb olaj használatával. Ergo ha 1000 Ft-os olajjal szemben 300 ft -ost használsz akkor 3000 km-enként cserélve az olajat még mindig kerestél egy 100-ast és tuti, hogy az olajban kevesebb korom van jelen mintha 10.000 km-t mentél volna vele. Ugyanez igaz a ledörgölt fémporral is.
Castrol TXT-t vagy RS Racinget, de sok lóvéd van akkor jöhet az SLX. Én csak SLX-et használok, amikor elöször befigyelt a gépbe érezhető volt ahogy 6000 fölött megtáltosodott...
Most jó volna tudni hány km van benne, évjárat stb.Előzetesben ennyi:
Mivel nem valószínű, hogy ez az autó szét van hajtva, ezért mindegy, csak amire pénzed van.Akár 0W-40-et is, bár elég kényelmetlen, ha betöltés után derül ki, hogy kifolyik vagy eszi.De ez nem valószínű.Viszont nálunk nem jellemző a -50 fok, ezért inkább 5W-40-et vennék.A bentmaradt ásványi biztosan keveredik egy kicsit vele, de az autódba elég sok olaj kellhet(nem 3 liter :) ), így ez kevéssé számít.
Alább írtam, hogy majdnem mindegy milyet veszel, ez teljesen pénzkérdés.Vehetsz Castrolt is.Az az általam ismert helyen 2890/liter, illetve 11160/4 liter, a TXT Softec Plus 5W-40-re vonatkoztatva.
De ennyiért másből is megkapod ugyanezt.(ARAL,MOBIL1 stb.)
A 0W-40 igen drága 4000/liter vagy több a legtöbb termék esetében.
Alkoholbázisú.Hát lehet, hogy az jó, de nem egy két perc, mire elpárolog.
Bocsi,de a GagyiOil csak akkor igaz, ha ásványit használsz.Sajna szintetikust nem illeik keverni ásványival, így akkor természetesen nem alkalmazható.De tiszta szintetikus esetén nemigen van mit öblíteni.
Tudomásom szerint az olajiszapnak ki kellene folyni a leengedett olajjal.Legalábbis nagy részének.Ami azzal nem folyik ki, azt mással is nehezen jön le.Ennek ellenére lehet, hogy használ valamit az öblítés, de szerintem veszélyes.
GTX3 az valóban tiszta ásványi.Teljesen ki nem jön a motorból.Van GTX5-ös félszintetikus, és TXT full.
De ha túl hígat öntesz bele, az nem túl jó.Milyen géped van?
Kérdésem:Most ásványi olaj van a kocsimban, legalábbis azt mondták, hogy az(Castrol GTX3),
de most nemsokára lesz az olajcsere és le szeretném cserélni valami full szintetikusra, lehet?
Nem lesz semmi káros hatása az előző olajnak, az újra(szintetikusra)?
A mosóolaj, orsóolaj és hasonló förmedvényektől mindenkit óvok.
A motormosó/öblítő folyadék más.
Általában alkohol bázisú + szintetikus detergens. A detegensek általában tartalmaznak egy ionos és egy nemionos részt. Ezért képesek mindenféle folyadékkal vegyülni. A szennyoldó hatás is a molekulának köszönthető. A jó motoröblítő nyomtalanul elpárolog és nem szennyezi a friss olajat. Olyan terméket kel vásárolni ami régóta a piacon van, mert az biztos jó. Különben a fogyasztóvédelmi felügyelet kivonta volna.
A a fáradt motorolaj EP hatása ZÉRÓ azon igazán nincs mit már rontani, a motormosó folyadékokat az olacsre előtt kell alkalmazni, alapjáraton, meleg motorban.
A gagyioil Ltd olajáról is lebeszélnélek, mert motorban maradó ásványi olaj igen csak káros lesz a márkás szintetikus termékre.
Egy pár márka ami megbízható: STP, WYNN'S, Golden Eagle, Molly. A lényeg az hogy alkohol bázisú legyen és nyomtalanul eltünjön.
Arra meg mit lépsz hogy, Daewoo Tico, gyárilag előírt viszkozitású szintetikus olajat kapta, mindig ugyanazon márkából. Total Quarc 5W-40 és olajiszap volt bőven a motor karterének alján 70000 km után. Szervízben cserélték előírt időközönként a motorolajat.
Én soha nem tennék tisztítót, mosóolajat az autómba, mert:
1.Nem tudni, hogy az autódban levő tömítéseket éppen kieszi vagy sem, illetve mennyire növeli a kopást.
2.A motorolajat kikotyvasztották, hogy minél kevésbé kopjon tőle a motorod.Nem tudni, higy amit éppen bele öntesz, az nem-e kivon belőle valami fontosat.
3.A mosóolaj tulajdonséga ugyebár, hogy leoldja a csúnya, odaégett, olajos szennyeződéseket.És egy kicsi benne marad a motorban...És itt a bibi.Beleöntöd az újonnan vásárolt hiperszuper olajadat, és rögtön kinyírja(részben).
Inkább vegyél egy szupermarket GagyiOIL Ltd. olajat.Ez néha olcsóbb, mint a mosóolaj. Járatod vele egy kicsit a motort, esetleg 100 km-t,és lecseréled jóra.Ha pedig mindenáron mosóolajat akarsz, akkor azt is kimosathatod egy ilyen termékkel.
Viszont ha jó olajat vásárolsz, és mindig időben cseréled, akkor nem lesz koszos a motorod belül, és ilyen technikákra nincs szükség.Nekem volt egy régi keleti autóm. 35000 km-el vettem, és az olajbetöltő nyílásnál nyilvánvalóan látszott, hogy teli van odaégett melléktermékekkel.Amikor harmadszor cseréltem benne az olajat, akkor már teljesen tiszta volt a motor.Pedig az csak MOL carrier universalt kapott, ami ugyebar 800 Ft/liter volt és ugyebár tiszta ásványi.
A fene hogy nem neztem ide korabban, igy lecsusztam a nagy akciorol.. :))))
Nekem is a Basic Tronic 10W-40est ajanlottak, ugyhogy ezt fogom tenni a gepembe..plane, mert a tobbi, hasonlo olaj is ugyanennyibe kerul kb.
A lenyeg : Egy Lada 2105om van, 188.000 km-t futott, de meg mindig eleg jo allapotban levo motorral. Szerelok szerint megkimelt, gyakorlatilag agyonhajtott. :)
Idaig mindig szerviz vegezte az olajcseret, el lehet kepzelni mennyi fele olaj volt mar a gepben....es hogy mennyi trutyi lehet benne.
Ajanlottak, hogy vegyek olajhoz ontheto tisztitot, es utana csereljek olajat...viszont eleg sok ellenvelemenyt is hallottam, miszerint a tisztitok tonkreteszik a tomiteseket, elcseszik a motort, etc.
Eleg sok ilyen cuccot lattam a polcokon, de konkret markat nem tudok, nem ajanlott senki.
Ha valaki ert ilyesmihez, es ajanlana valami tutit, azt megkoszonnem. Ha le akartok beszelni rola, csak hajra.. :)))