Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

roperope Creative Commons License 2000.09.26 0 0 191
Kicsit összefoglaló képpen leírom az én gondolataimat:

1.Elsősorban teljesítmény és viszkozitás alapján kell dönteni, azaz mit javasol a gyártó.Alacsonyabb teljesítményszintet nem szabad betölteni.

2.A viszkozitás már más kérdés.Az hidegben minél kisebb legyen, amit a motor elbír 0,5,10.
Mivel a 10-eset egy jobb állapotú Lada is bírja, ennél sűrűbbet én nem használnék.Az árkülönbség benzinben megtérül, hiszen ezek az olajok mér üzemanyagtakarékosak.
Vigyázni kell viszont, mert ha túl híg a motornak, akkor kegyetlenül eszi, ráadásul elkezd belőle kifolyni a tömítéseknél.
0,5-ösben tudomásom szerint csak szintetikus, 10-esben jórészt félszintetikus olajak vannak.
Ez azért érdekes, mert a szintetikus olajak kenési tulajdonságait a használat, a benzinben lévő
adalékanyagok kevésbé rontják le.Tehát ízlés szerint ritkábban kell cserélni, vagy csereperióduson belül jobban ken.

3.A meleg viszkozitás felhasználás kérdése.Nagyobb sűrűség kicsivel nagyobb fogyasztást eredményez, de a motor keményebben hajtható.40-esnél alacsonyabbat nem igazán tanácsos Magyarországon használni (pl 0W-30), mivel ennek az alkalmazási hőmérséklet határa 35 Cfok.
Márpedig nyáron itt napon melegebb is van.

Tehát 0W-40,5W-40,10W-40 olajat kell venni(a 40-es érték lehet nagyobb 50,60, de ha csak egy átlagos autós vagy, akkor felesleges).Típus:majdnem mindegy, de egy azt tudni kell, hogy ennek ellenére a kopáscsökkentő hatása az olajoknak más és más.Erre vannak tesztek, viszont az a tapasztalat, hogy az extrémdrága kategórián kívül gyakorlatilag azonosak a kopási mutatók.A régi szocialista autópark viszont nem csak azért bírta kevesebb ideig motorilag, mert annyival rosszabb, hanem mert nem a mai színvonalnak megfelelő kenőanyagot töltöttek bele.

Viszont soha nem vennék szupermarket GagyiOIL Ltd. olajat.Még azt sem tudni mi van benne.
ISMERT MÁRKÁT,ezen belük pénz és ízlés kérdése.

Zak Creative Commons License 2000.09.20 0 0 190
(176) hozzászólás
Előzmény: Pitbull (186)
turbo2 Creative Commons License 2000.09.20 0 0 189
Ba meg...
idelye=ideje
AttiM Creative Commons License 2000.09.20 0 0 188
Köszönet aral-nak és kollegáinak az ajándék olajért!
Biztos, hogy fűnek-fának el fogom mesélni és ezután szívesebben megyek Aral-kútra tankolni.
AttiM
LADA Creative Commons License 2000.09.20 0 0 187
FINA olajat használok.
De a lényeg hogy a jármű gépkönyvében előírt minőségnek megfeleljen.
Pitbull Creative Commons License 2000.09.20 0 0 186
Kedves Aral!

Meddig érvényes az ajánlatod? Majd egy hónapig nem voltam net közelben és csak most láttam az ajánlatod.

Üdv Pitbull

Előzmény: aral (164)
Eclipseboy_ Creative Commons License 2000.09.20 0 0 185
turbo2!

Én is erre gondolok, köszi a válaszodat. A turbo most lett felújítva, annak jónak kéne lenni.

Előzmény: turbo2 (184)
turbo2 Creative Commons License 2000.09.20 0 0 184
E...Boy!

A füstölés valószínűleg teljesen független az olajodtól, bár lehet, hogy ha 0w olajod van akkor egy kicsit híg.
A füstölést vagy a szelepszárakon lefojó olaj vagy a turbó által felnyomott olajköd idézi elő.
Ha a motorod nincs nagyon megdöntve akkor könnyebb a hibára rájönni. Leveszed a szívótorokról a műanyag csővet és megnézed olajos-e a szívótorok. Ha igen akkor a turbó nyomja fel ha nem akkor a szelepszár a hunyó.
Egyébként szerintem szelepszár , mert az alapjáratnál van idelye egy kis olajnak lecsorogni a szár mellett. Fordulaton azonban csak kevesebb jut egy ütem alatt a hengerbe ezért nem látványos a füst.

Előzmény: Eclipseboy_ (183)
Eclipseboy_ Creative Commons License 2000.09.20 0 0 183
aral!

Te biztos nagy spíler vagy olaj ügyekben, úgyhogy lenne egy kérdésem hozzád (vagy a munkatársaidhoz):

Van egy turbos autóm, ami csak alapjáraton járatva egyre inkább elkezd füstölni (kék füst) a végén már annyira füstöl, hogy beteríti az egész utcát. Lehet az, hogy a beletöltött olaj (Pennzoil) nem megfelelő?

Előzmény: aral (180)
Zak Creative Commons License 2000.09.20 0 0 182
Bocs, az elôbbi cím helyesen:

http://www.terminal.hu/forum/tema.php3?rovat=auto

Előzmény: Zak (181)
Zak Creative Commons License 2000.09.20 0 0 181
V.I.: Köszi szépen a 4 liter olajat! 7végén bôsz olajcsere következik. :-) Kisfiam a kulcstartóknak örült jobban... :-)))

[A felhasználói névhez tartozó passwordot bejelentkezés után a "Beállítások" menüpont alatt tudod átállítani, akkor nem kell azt a rengeteg összevissza számot-betűt bepötyögni, hanem használhatsz egy könnyebben megjegyezhetôt. Autós topicok vannak még a www.erminal.hu "Fórumban" is.]

aral Creative Commons License 2000.09.18 0 0 180
Nagyon jó olaj a Mobil 1 (is).
Persze - globalizáció ide vagy oda - mi azért
Európában élünk...

Elkerülve egy esetleges elfogult reklámcsatát, én most - engedelmetekkel - elköszönök a Fórumtól, eddigi hozzászólásaimat azért továbbra is figyelmetekbe ajánlva.

Baráti üdvözlettel

aral

Előzmény: Y3K (178)
Berhel Elek Creative Commons License 2000.09.17 0 0 179
Kedves aral!Tényleg nem tamáskodni akarok nem azért feszegetem a témát de amire én gondolok az a síma négyliteres műa. kannán volt és kb.négy-öt éve a műa. racsnis kupak alatt,de tulajdonképpen ezt csak azért kérdeztem mert eszembe jutott.
Köszönettel.B.E.
Y3K Creative Commons License 2000.09.17 0 0 178
Autok es a gyari olajuk temahoz:

(Amerikai verzio autok, az europaikat nem tudom)

Osszes Porsche : Mobil 1
Lambo Diablo : Mobil 1
Chevy Corvette (C5) : Mobil 1
Dodge Viper: Mobil 1

No comment.

Előzmény: aral (171)
Zak Creative Commons License 2000.09.15 0 0 177
(Köszönöm, hétfôn jelentkezem! :-))) Hurrá! végre kaphat autócskám egészséges olajat!!!!)
Előzmény: aral (176)
aral Creative Commons License 2000.09.15 0 0 176
Amit megigértem, tartom .... az elso hóesésig
azért érjen ide mindenki.Utána már csak a kasszán
keresztül.
Verebes Istvánt keressétek!

Üdv

aral

Előzmény: Zak (175)
Zak Creative Commons License 2000.09.15 0 0 175
Kedves aral, áll még az ajánlatod a doboznyi olajra vonatkozólag?
Előzmény: aral (174)
aral Creative Commons License 2000.09.15 0 0 174
Kedves Berhel Elek!

Néhány éve a 20 literes (fém) kannás kiszereléseknél valóban volt egy érdekes
belso feltépos védöborítás az Aral olajoknál.

Két éve a 20 literes kannáink müanyagból
készülnek, azóta a kiöntonyílás kupakjának
sértetlen racsnija biztosítja az eredetiséget.
Természetesen az összes kiszerelési egységnél
megvan a garancia:
- az 1 literes és 4 literes flakonok is ilyen
(gyakran alkalmazott) kupakracsnival készülnek,
- az 50 és 205 literes hordók kiönto nyílásának
fémzárát müanyag védelem fedi,
- az 1000 literes konténeren pedig gyári plomba
található.

Ha a fent említett védelmek nem sérültek, biztosak
lehetünk abban, hogy eredeti német gyártású
terméket kaptunk.

Üdvözlettel

aral

Berhel Elek Creative Commons License 2000.09.14 0 0 173
KEDVES aral!Először is köszönöm, és ez itt nem a reklám helye de régóta használok aralt és épp ezért lenne egy kérdésem:régebben x éve még úgy lehetett megvenni az olajoskannát,hogy amikor kinyitottam a zárókupak alatt volt egy pici ezüst színű szakítós egyszerhasználatos zárókupak amit le kellett tépni,na ez hova lett?tudom ,hogy nem ez számít de valahogy plusz biztonságérzetet adott a feeling mellé!!!
monyesz Creative Commons License 2000.09.05 0 0 172
Kedves "aral" !
Köszönöm, ez kimerítő válasz volt a kérdésre. Egyébként nekem az Önök olajával nincsenek rossz tapasztalataim (illetve ami van az jó). Ja, az árát kivéve, sajna ...
Minden esetre a leírtakból az derül ki, hogy a magyar márkájú olaj (nem akarom leírni a nevét), ha jó áron adják akoor nyugodtan mehet az autóba, tud mindent. De akkor ki veszi majd az Önök olaját (meg a többi gyártóét is persze) ? Szóval mégis csak szükség van (olaj)hívő emberekre, akik a drágábbról azt gondolják hogy az jobb is ...
Előzmény: aral (171)
aral Creative Commons License 2000.09.05 0 0 171
Kedves Monyesz és mindenki!

Ott tartottunk, hogy minden neves olajgyártó rendelkezik korszeru motorolajjal,
és az összes lehetséges „utcai” gépkocsiba tud minoségileg megfelelo terméket
kínálni. A többi már marketing és egyéni ízlés kérdése.

Rátérve a konkrét kérdésre („gyári beszállító olajával nyúzzák….) megpróbálom
elmondani az általad kétségesnek vélt igazságot. Nincs ebben se nagy titok, csak – miután összetett probléma - most se tudok rövid lenni.

Eloször is definiáljuk a dolgokat:

1) eloször is van az olajok gyártómuvi, motorgyári jóváhagyása
2) aztán van a gépjármu motorok elso, gyári olajfeltöltése, végül
3) létezik a gépjármumárka konkrét olajajánlása

A három dolog gyakorlatilag független egymástól.

1) A motorgyártó jóváhagyásának (amit a flakonon is látsz, mint pl. MB 229.3
VW 502, Volvo, Scania stb.) megszerzéséért valóban nyúzzák a motorolajat
minden szempontból, csak hogy mindazt az olajat, aminek a vizsgálatát megfizetik.
Ha pl. egy kazah kenoanyag gyártó kéri egy adott motorolajára a Mercedes jóváhagyást,
állja a teszt költségeit, és a próba sikerül, a kazah olaj jó a Mercibe!
Nevesebb olajgyártók (így az Aral is) általában a saját laboratóriumukban is végezhetik a jóváhagyás vizsgálatait az adott gépkocsimárka motorjain.
Újabban azonban újra a motorgyártóknál koncentrálódik ez a munka, az új motorgenerációkkal összefüggésben további szigorításokkal Ilyen pld. VW új olajminosítési
rendszere, az új VW 503.00 és 506.00 normákat még igen kevés motorolaj tudja,
tolünk is csak a Super Tronic2, de bizton állíthatom, hogy 2 év múlva szinte az
összes neves olajmárka tudni fogja a követelményeket.

2) Az elso feltöltés egyszeruen pénzügyi (esetleg nemzeti) kérdés.
A sok minoségileg megfelelo olaj közül azt vagy azokat választják mely a
gyártónak árban a legkedvezobb (esetleg ingyenes). Legtöbb országban az is
szempont, hogy ne import termék legyen. Ha azzal az olajjal akarsz járni,
amit a gyárba töltöttek bele, nagyon pontosan kell tudni, mely országban, mely üzemben és
mikor készült a járgány.

3) Hogy melyik autómárka melyik konkrét olajat ajánlja, alapvetoen az sem minoségi,
hanem marketing meg megint csak nemzeti kérdés. Azonos nációjú autógyártó és
kenoanyag gyártó közelebb vannak egymáshoz: „francia kocsiba francia olaj,
német kocsiba német olaj…stb.” Ezt persze marketing és szakmai együttmuködéssel is
erosíthetik. De mit teszel a japán kocsiba, japán olajat? Miért vagy miért is ne?
A hazai olajajánlás igen sokszínu: a franciák valóban franciát ajánlanak, mégis
sok Citroen szervíznek nem a Totallal van szerzodése. A Daewo a Mobilt javasolja
a hirdetésekben, a Deawo szervízek persze dolgoznak más olajjal is, A BMW
központban AGIP olajat találsz, az Aral a Mercedesnél eros (meg sok egyéb
márkánál) és így tovább.
Nem mond igazat (finomabban: hazudik), aki egy széria gépkocsi tekintetében
garancia vesztéssel fenyegetozik, ha nem egy adott márkájú olajat tesz a gépedbe.
Minoségileg persze a motorolajnak meg kell felelnie a követelményeknek (lásd korábbi eszmefuttatások).

Na ez a válasz, remélem, hiheto. Most légy okos, mit veszel !

Én most eltunök egy idore (képzeljétek más dolgom is van), a topicokat azért majd
figyeltetem. Akinek meg jár az ingyen olaj, igyekezzen, nem kell magát különösebben igazolnia.( Bízom benne, egy kódnév alatt nem jönnek öten.)

Üdvözlettel

„aral”

monyesz Creative Commons License 2000.09.01 0 0 170
Pepin !
1. Ásványit ásványival, félszintetikust félszintetikussal, szintetikust, szintetikussal lehet keverni.
2. A turbódízel (általában a turbó) más kenési igényekkel rendelkezik a hő és fordulatszám miatt. Tanácsos turbódízelbe ajánlott olajat tölteni ! A márka (OMV, BP, Mobil, ...) nem annyira fontos, ha a tejesítmény szintje és a viszkozitása megegyezik. Egyébként a benzines és a dízel motorokba szintén különböző olajakat célszerű tölteni, meg kell nézni a dobozon az ajánlást: dízelbe és benzinesbe egyaránt ajánlják-e. Pl.: a Total 7000 10W40-ből a fekete dobozos igazából a benzinesbe a szürke dobozos a dízelbe való. Valószínűleg más adalékolása van a két olajnak, mert más káros anyagokat, lerakódásokat, stb. kell az olajnak lekötnie (a gázolaj ugyebár tartalmaz egy jó adag ként és korom képződik az elégetéskor)
Előzmény: Pepin (168)
Pepin Creative Commons License 2000.08.31 0 0 169
Oopsz...
A 2. kérdésnél a teljesítményszint CF.
A töltőmennyiség meg 6.5 liter, bár ez a lényegen nem változtat.
Előzmény: Pepin (168)
Pepin Creative Commons License 2000.08.31 0 0 168
Lenne két kérdésem olajügyben.
Először jó hosszan (sorry) az előzmények: Opel Rekord E 2300TD, 1985-ös, óra szerint 5500 km :-), szerintem vagy három- vagy négyszázezer kell még elé. Amikor megvettem, a tulaj azt mondta, hogy BP Visco Dieselt szokott belerakni. Az első cseréknél én is ezt raktam bele (csereperiódus 5000 km.), de aztán beindult a vezérhangya és 15W40 helyett 10W40-re szerettem volna váltani. A 10W40-es BP-nél se a turbo, se a diesel ajánlás nem volt feltüntetve (meg ekkortájt szüntek meg a BP kutak), viszont találtam olyan Mobilt, amelyiken igen. Csakhogy. A cserélendő mennyiség 5.5 liter, viszont ilyen Mobil olajat csak 5 literes kiszerelésben találtam. Elég sok helyen megnéztem (sajnos csak azután, miután megvettem a kannányit) végül dühösen vettem 1 liter ÖMV 10W40 olajat, mert ezt is ajánlották turbodízelhez. (Mindkettő félszintetikus. Már a néven is felhúztam magam, anno volt közöm a vegyészethez, számomra a "félszintetikus" kb. olyan, mint a "kicsit terhes".)
Valószínűleg mindettől függetlenül egyszerre elkezdett dőlni belőle a gázolaj és a motorolaj. Olajgomba, üzemanyag/motorolajcsövek, szimmering - szép sorozat volt. (Pontosabban a szimering még hátravan.) És mivel a hibák nem egyszerre történtek, mindig utána-utána kellett tölteni - természetesen ÖMW olajjal, mert nagyon nem akartam keverni, literes meg abból volt. 2000 Ft/l..:-(.
Meguntam. Ahhoz képest, amikor a kocsit vettem, mára már sokat okosodtam, így szeretnék végre tiszta vizet... izé... olajat önteni a motorba, úgy gondoltam, hogy mivel nekem évente két olajcserét ír elő a gépkönyv, télire rakok bele egy 10W40-es olajat, nyárra meg egy 15W40-est.
Most jönnek a kérdések:
1. A BP Visco Diesel ásványi alapokon nyugszik (meg általában a többi 15W40-es is), viszont a 10W40-esek már "félszintetikusak". Itt elhangzott korábban, hogy a szintetikus/ásványi olaj keverése erősen ellenjavalt. És a félszintetikus/ásványi keverése?
2. Itt Zakhoz csatlakoznék. Árulja már el nekem valaki, hogy ha két azonos viszkozitású (10W40) és azonos teljesítményszintű (SF) olaj közül az egyiket kifejezetten ajánlják turbódízelhez, a másikon meg erről nem tesznek említést, akkor mi a répa van? Rosszak a második cég marketingesei?
3. (Spanyol inkvizíció rulz:) Minden olajcserénél cserélek olajszűrőt is. Kettőt..:-o Mivel GM szám alapján veszem mindkettőt, így rosszat biztosan nem csinálok. A kettő közül az egyik tuti, hogy olajszűrő is. De mi az, ami úgy néz ki, mint egy olajszűrő, de a turbó mellé van kötve az olajágba? (Bár lehet, hogy ezt az Opel topicban kellene megkérdeznem.)
cr2 Creative Commons License 2000.08.31 0 0 167
Hát igen, a tengely max fordulatszáma elérheti a 100-120000 fordulatot percenként...
Előzmény: Zak (166)
Zak Creative Commons License 2000.08.31 0 0 166
Khirály! :-) Éljen a nagyvonalúság! Akkor 1 adag 10W50 vagy 5W50 CD/CF (asszem) olaj rendel, turbódízelbe! :-) télleg, szerintetek ugyanazt az 5W50 olajat belerakhatom a turbódízelbe, mint amit a sima benzinesbe raktam? Alig látok olyan olajat, amin külön fel lenne tüntetve, hogy td vagy általában csak az szerepel, hogy benzin v. dízel szívómotorba. Viszont a turbo tengelyének a kenése egyértelműen nagyobb hôterhelés, amit nem biztos, hogy bír a "közönséges" olaj. Mit gondoltok?

P.S.:
Beprotezsálhatnál minket az üa. üzletág igazgatójánál... :-)))

Előzmény: aral (164)
monyesz Creative Commons License 2000.08.31 0 0 165
Kedves aral !
Én személy szerint örülök, hogy megtalálta a topicot. Szerintem a hozzászólás "ült". De lenne egy kérdésem, melyet eddig azért nem tettem fel, mert nem hiszem hogy valaki meg tudta volna mondani az igazságot (bár erre lehet most sincs garancia).
Az autógyárak egy bizonyos gyári beszállító olajával nyúzzák motorjaikat a teljesítmény, tartóssági, fék és még ki tudja milyen padokon.
Nem az a legjobb, ha egy motorba tehát ennek a gyártónak az olaját tesszük ? ("A Citroen a TOTAL-t ajánlja !")
És a topic többi résztvevőjének erről vajon mi a véleménye...
aral Creative Commons License 2000.08.31 0 0 164

Kedves Hölgyek és Urak!

Igazán élvezetes és tanulságos az eddigi olajvita és eszmecsere! Engedjétek meg
hogy, nem „nagyokosként ” nem is valamiféle zsüriként, hanem mint aki mögött
közel 20 éves tapasztalat meg egy jónevu cég szakmai csapata áll magam
is hozzászóljak a témához. Lehet, hogy egy kicsit hosszúra sikeredik, de kérlek Benneteket,
olvassátok teljesen végig, érdemes. Megpróbálok tárgyilagos és nem reklám ízu lenni , remélem soraim így nem fogják az Index moderálási alapelveit sérteni.

o Eltekintve egy-két badarságtól és tévhittol, a topicok összehozták az igazságot
a motorolajokról. Aki Macimedvét, Asszemet, JP Mastert, PTZ-t meg Pitbullt
még egyszer alaposan átolvassa, szinte mindent tud. a témában.

o Mint mondottam, jó ez a vita, ugyanakkor hadd javasoljam, ha igazán profi akarsz
lenni a témában, egyszeruen hívd fel valamelyik neves olajcég központját, vevoszolgálatát
és ott a kenoanyagosok biztos kimeríto és szakmailag korrekt választ adnak kérdéseidre,
esetleg még írásos anyagot is küldenek. Mi biztosan!
A benzinkutaknál is kérhetsz írásos anyagokat a motorolajokról, sajnos még mindig
inkább ezt javaslom. mint hogy a kutast kérdezd meg. A kutakon találsz egy táblázatot
mely pontosan megadja, hogy a Te kocsidba mely olajok a legjobbak.

o Néhány kiegészítés azért:

- Alapvetoen igaz, hogy miután a motorolajok egyrészt a viszkozitási osztályok
(0W-,5W- stb.) másrészt a teljesítményszint (API, ACEA )
szerint minoségileg „be vannak love” , elvileg nincs különbség a márkák között.
Ha megfigyeltétek, nem is írnak, nem is írhatnak elo a gépkocsi gyártók a szervizkönyvben egy adott olajat, hisz ez sértené a tisztességes versenyt.
Az élet perszer bonyolultabb. Muszakilag is igaz, hogy bizony az egyik olaj
jobban SJ-s (API szerint) vagy jobban A3-as (ACEA szerint) mint a másik,
hisz a teljesítményszinteknek is van egy adott toleranciájuk.
De bizony a márkák között is lehet különbség azonos minoségi osztály és
szint esetében is. Lehet, hogy az olaj adalékolása matematikailag elvágóan
azonos, de lehet valamennyi különbség az alapolajban A mai kor és technika
mellett is megtörténhet, hogy ugyanaz az olaj a gyártási idotol függoen is
esetleg enyhén megváltozhat.

A mi olajaink folyamatosan egyetlen helyen készülnek, az Aral németországi
kenoanyag gyárában, úgy érzem ez bizonyos garanciát jelent.

- Az olajcsere alapvetoen nem olajoldali, hanem gépjármu oldali kérdés.
Lehet, hogy az olaj akár a 30 ezer km-t is tudná, dönto szava azonban a motorgyártónak van: ha az 10 ezret ír elo, minden esetben 10 ezernél cserélj.

- A külön adalékokról mi nem szólunk egy rossz szót sem, viszont a saját
termékeinkbe nem javasoljuk, hisz egyrészt mi - tudásunk szerint - mindent
beletettünk a flakonba és hordóba, másrészt nem tudjuk garantálni az utó- adalékolás következményeit.

- Szakmailag is sajnos igaz, hogy régi, keleti típusú kocsiba nem érdemes teljesen
szintetikus terméket önteni, hisz egyrészt valóban igen drága, másrészt
a modern motorolajok fejlesztésénél nem foglalkoztak az ilyen járgányok
tömítéseivel való megfelelosségével. Bizony kifolyhat.

- Az autósport olajával hadd ne foglalkozzak itt és most, hely hiányában, meg aztán az valóban más lapra tartozik. Esetleg külön…

- Egy valami azért kimaradt a sok hozzászólásból, vagy csak érintették, pedig
nagyon fontos: az üzemanyag megtakarítás. A 0W-s, 5W-s, de még a 10W-s
olajoknak, mint ún. könnyufutást biztosító olajoknak alapveto elonye a gazda-
ságosság, hogy benzint vagy gázolajat takarítasz meg vele. „Smafu…” mondod,
nem!, csak nem minden körülmény között jelentos. De ha télen sokat utazol a
városban, indítasz, megállsz, indítasz , vánszorogsz (stop go üzem), mérd csak
az üzemanyag fogyasztást egy 15W-40-el, majd egy 0W-40-el. A megtakarításod
felét kérem a „Wernersgrünerbe…” (ha még megvan).

- A saját egyéni tapasztalat értéket azonban nem kívánom kisebbíteni.
Ha több megfelelo olaj után – úgy érzed – megtaláltad a kocsidnak a legjobbat,
használd azt. Ha a szervizben esetleg mást használnak , persze, hogy morognak, mert nekik más olajmárkával van valószínuleg nem egy hátrányos szerzodésük.,
de azért beteszik a Te olajadat is.

- Végül egy saját példa: én télen persze, hogy 0W40-es SuperTroniccal járok, és ha nem is hiszed, 10,0-10,2 literen van a benzinfogyasztásom (A6, 2,4 , 6 henger),
az elszámolási normám meg 12 liter. 100 kilométeren majd 2 liter ára megtakarítás… gondolj bele. Ugyanakkor nyáron hosszabb és nagy sebességu autópályás használaton, csekély mértékben de érezhetoen fogyott a 0-s nedu, így nyáron 5W-50-es High Tronicot használok, annak minimális a fogyása. (Apropó: az olajfogyás adott kereteken belül természetes dolog.)

Köszönöm Mindenki szíves társaságát. Ha nem számít etikátlan reklámnak, és meg nem
sértek vele valakit, fejenként

4 liter Aral Super Tronic 0W40-re (jó 16 ezer magyar Ft egyébként)

vendégül látom Dobcsit, mint vitaindítót, Macimedvét, Asszemet, JP Mastert, PTZ, Pitbullt
mint okos hozzászólókat. Ha a kocsidba nem ez való, adunk belevalót.

Látom a többiek zúgolódnak, na jó, jöhet Mindenki, aki a tegnapi napig minimum kétszer hozzászól az olajhoz ebben a topicban! Jön a tél, próbáld ki ezt a nemes kenoanyagot, mérjed, elemezd, aztán a következot majd megveszed saját pénzbol.

Megtalálsz bennünket a központban (Budapest, 11.ker. Ménesi u.22.), keressd Zana
Gábor osztályvezetot, Verebes István munkatársat, vagy akár engem is. A Benned
maradt kérdést is hozd magaddal. Elotte azért telefonálj, mikor jössz (2099-448).

A vitát azért nem lezárva, üdvözlök Mindenkit

Hegedus Zoltán
igazgató, kenoanyag üzletág
Aral Hungária

vastika Creative Commons License 2000.08.30 0 0 163
Sziasztok!
Én olajból csak Aralt használok, MultiElastic 15W40 a típusa, ha jól emlékszem. Öreg autóm van, fúrt, csörgőzörgő motorral, (pedig kb. 85e. km van a motorban), hajtom rendesen (Golf 1.1 ;-) , és amióta rászoktattak erre, olajcserék között már fel sem nyitom a motorháztetőt (mármint emiatt). Régebben próbáltam: BP, Shell Helix, Valvoline olajokat, mind 15W40 volt, a Shell-t úgy ette, a Valvoline-tól meg úgy füstölt, hogy azt hittem, vége a motornak. (Érdekes, a Valvoline-t nem nagyon ette, de olyan szép kék és büdös füst szállt a kipufogón, mint fúrás előtt... Alig láttam hátrafelé gázadáskor.) A BP-t eléggé ette, úgyhogy maradt az Aral.
Ezzel kapcsolatban: több ismerősöm is van, aki motorok fúrásával foglalkozik már évtizedek óta, és azt mondják, látszik a motoron, hogy Aral-lal jártak vele... Pedig nem árulnak olajat ;-)
Pitbull Creative Commons License 2000.08.26 0 0 162
NEtfüggő!

DE MELYIK? Mert van neki egy pár fajta olaja 2T-ben is.

Előzmény: netfüggő (161)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!