Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

netfüggő Creative Commons License 2000.08.26 0 0 161
Castrol 2T.
Motorba
Pitbull Creative Commons License 2000.08.24 0 0 160
Na azért van egy két Barom dolog amit elmondtak itt a forumon.

1. "Szervetlen olaj az ásványi, szerves a növényi." Mi van? A SZÉNHIDROGÉNEK A SZERVES KÉMIA TÁRGYKÖRÉBE TARTOZNAK.

Beszélhetünk olyanról hogy organikus, vagy ásványi, vagy szintetikus, ezek mindegyike szerves vegyület. A félszintetikus lehet módosított ásványi illetve organikus eredetű. A syntetikus megy csak a ISTEN tudja micsoda.

"Használjon inkább növényi olajat." Mármint mit?
Napraforgó, repce, ricinus? Egyedül a ricinus felel meg kenőolajnak. Kétütemüekben szívesen használom, a kiválló kenés, jó meleg viszkozitása és tömítő hatása miatt. Gyantásodni szeret ezért sokáig nem szabad a keveréket tárolni.

4ütemben ricinust nem használnák.

Létezik félszintetikus ricinus alapú olaj, de gyantásodásra való hajlam ugyanúgy megmaradt.

2. "Motorolajcsere alkalmával hagyátok benne a szűrőt és töltsétek fel orsóolajjal és ezze járassátok pár percig"

NA EZT NEM SZABAD CSINÁLNI! Az orsóolaj tisztító hatása közelít a nullához, kenőképessége dettó.

Van motoröblítő folyadék amit olajcsere előtt kell a motorba tölteni. Alkoholbázisú + detergens. Szenyezőanyagokat jól oldja és az olaj kenőképességét se rontja annyira hogy alapjáraton ne lenne kenőképessége.

Láttam hogy mennyi trutyit ki tud hozni ez a motorból.

Utána nyom nélkül elpárolog és nem rontja le a friss olaj kenőképességét ellenben a bent maradó orsóolajjal, mert várhatsz itéletnapig is amíg maradék nélkül kicsurog. Biztos jót tesz egy full szintetikus olajnak ha orsóolaj maradéka szennyezi.

2. "STP, WYNN'S adalékot meg ne használjatok"

Hát orsóolajos motoröblítés után tényleg ne. Kész katasztrófa amit a szemét orsóolaj ezekkel szintetikus másodlagos adalékokkal művel.

STP: Rendszeresen használom tapasztalatom az hogy viszkoregulátor és nedvesítő hatása nagyon jó. Alig lehet utána az olajat letörölni a fémfelületről. Hátránya utálja a vizet. Detergens olajadalék révén összecsapódik az vízzel és egy habos valami képződik belőlle. Olyan mint a liposzómás krém kivül olaj belül víz. Korrodálni a fém biztos nem fog, de nagy mennyiségű hab eltömheti az olajjáratokat.
Ja minden olajból "liposzómás krém" képződik megfelelő mennyiségű víz és keverés hatására.
Egyébként Zn-ditio-alkilo-foszfát. Kurvára hasonlít egy jóféle szappan molekulához. Zn Ragaszkodik fémhez és az ionos részekhez + alkilo csoport az olajhoz. Ott tarja a fémen az olajat és leszedi a koszt a fémről + összecsapódik a vízzel.
Furcsa hogy a tesztmagazinok nem is foglalkoznak az STP-vel VAGY A WYNN'S-el

METABOND: nem ismerem de a a Motor REVÜ és MOTORRAD teszje nem sok jót mondott róla. A DUCATI jobban kopott vele mint nélküle. Slick 50 is feleslegesnek hozták ki.

Slick50: Nem ajánlott még kétütemüekben sem.

Wynn'S: Nem igazán ismerem

Energy Relase:
Klórozott szénhidrogén (nem freon, klórozott olaj), kurva jó kenőképesség, alacsony surlódás. Akár az olaj elfolyása esetén is megvédi a motort a besüléstől. Haditechnika szüleménye. Sérült motorral is harcképes maradjon a jármű. Hátránya A vizet nem szereti, korrodáló klórvegyületeket képez.
Difibe, sebességváltóba, minden olyan helyre ajánlott ahol meg tudod akadályozni a vízpára behatolását.

Katherina Creative Commons License 2000.08.24 0 0 159
Valaki segitsen legyszi!Motorola Timeport P7389-hez keresek website-ot ahonnan csengohangokat lehet letolteni!Elörre is köszi!
BOTI www.autogaz.hu Creative Commons License 2000.06.26 0 0 158
ZotyO
Mit szeretnél tudni -hogy hátha valaki otthon a laboratóriumában bevizsgálta, és ennek az erdményét? Szerintem minden tudnivaló ott van a dobozán. Pont olyan jó olaj lehet, mint az összes többi vele megegyző teljesítményszintű más márkájú olaj.
Előzmény: ZotyO (157)
ZotyO Creative Commons License 2000.06.26 0 0 157
Hi mindenkinek!

Tudna nekem valaki infot mondani a Castrol Powertech olajról. Annyit tudok, hogy drágább mint a GTX3 és 10W40-es.

Köszi

jpmaster Creative Commons License 2000.06.23 0 0 156
Re OFF!

Simitsd végig a kezeddel a futófelületet (oda-vissza) és érezni fogod a forg.irányt.

ŠJP

Előzmény: Zak (147)
Csakanzy Creative Commons License 2000.06.23 0 0 155
Sziasztok!

Hat nem egeszen....

Kb. 0,7 dl (deciliter)/1000 (ezer) km

Csakanzy

Cifu Creative Commons License 2000.06.22 0 0 154
Skoda (105/120): Na igen, a régi Skodák olajevők, ha jól emlékszem még a gyári kézkönyben olvastam valami ilyesmit:
Olajfogyasztás: 0,7l / 100Km

BOTI: A lentiekknél kihangsúlyoztam, hogy ez az ismerős autószervizesek véleménye, ők kicsivel többször csinálnak olajcserét mint én :)
Én se láttam eddig olyan olajat, amelytől, "most hú, megdöglik az autó", de ez olyasmi, mint hogy milyen videót vagy TV-t veszel.... amelyik tetszik :)

BOTI www.autogaz.hu Creative Commons License 2000.06.22 0 0 153
Cifu
1. nem értem, miért csodálkozol azon, hogy az Octavia-t a Seat- hoz sorolják. Vagy Te ennyire nem vagy képben, hogy nem tudod, hogy végül is ugyanaz mindkét autó?
2. Hagyjad már ezeket a márkaragaszkodásokat! Egy olajnál teljesen mindegy, hogy milyen márka. Az a lényeg, hogy milyen teljesítmény szintje van, és hogy ne itthon csomagolják! Nekem soha senki nem bizonyítja be, hogy pl 10w-40-es olajoknál egy Aral a jobb, vagy az OMV. Tehát vásárlásnál az ár számít, meg hogy melyik márkának tetszik az emblémája. Ha Te eddig Agip, meg Aral olaj helyett pl OMV-t, vagy TOTAL-t használtál volna, ugyanúgy meg lennél elégedve vele. Állítom, hogy 15W-40-es ásványolaj esetén a MOL-lal sem lett volna soha semmi bajod! Sőt, ha a szintetikus MOL olaj dobozában tényleg az van, akkor az is jó minőségű! Félreértés ne essék nem szeretem a MOL-t mint márkát.
Előzmény: Cifu (151)
Dobcsi Creative Commons License 2000.06.22 0 0 152
Elég korrekt meglátás. Az Aral és Omv olajok nekem is beválltak. Anno a skodám zabálta a botondot, de annak már mindegy volt, mert az bármit megzabált volna :))
Dobcsi.
Előzmény: Cifu (151)
Cifu Creative Commons License 2000.06.21 0 0 151
Szevasztok!

Olajtúltöltés: láttam már olyan Ladát, amelyet úgy feltöltötek olajjal, hogy a hajtókarok beleértek az olajba!!! Elég csak a Max.-ig tölteni, nem kell rizikózni.

Olajtipusok (megjegyzés, az itt leirtakat kb. 8 különbözö magán autószervizestől hallotam, a véleményük az olajakról nem nagyon tért el): Átlag, réggebbi autókba (Lada 1200, Skoda 105/120, Polski Fiat) bőven elég a Mol (carrier) Botond vagy Multiszuper MSE.
Az újabb tipusokba (Suzuki Swift, Opelek Astra, etc.) ásványi 15W40-est szoktak tenni, az olaj márkája árfüggő, főleg az Agip és a Shell olajakat szoktak használni, de van aki Valvoline-ra esküszik.
Jobb (érdekes, de ide sorolta az eggyik szaki a Skoda Octavi-át is, de ide tartoznak az új Seat-ok, Volvo-k, stb) , vagy tuningolt autók esetében szoktak szintetikus olajakat használni, ezek 10W40-től kezdődnek és a legjobbak viszkozitása eléri a 0W40 -et is (ilyen olaj viszont már Porche-kba, csúcs BMW-kbe való), főleg az Aral és OMV olajokat emlegették. A szintetikus olajok ára kb. 1200-nál kezdődik, és egy 0W40-es olaj ára elérheti a 12000Ft/litert is.

A fentiekkel persze lehet vitatkozni, én a magam részéről Agip (SHD Extra) és Aral (Basic Tronic) olajakat használok mostanság, gond velük (eddig) nem volt.

Sintér Creative Commons License 2000.06.21 0 0 150
Kösz, én is ilyesmit hallottam.... Van néhány liter békebeli olajam, majd a fűnyíró meglessz vele.... ÁFOR rulez ;-)
Előzmény: Csakanzy (143)
Dobcsi Creative Commons License 2000.06.20 0 0 149
OFFos

Hát ebben nem vagyok biztos, de nekem forgásirányos van.

Dobcsi.

Előzmény: Zak (147)
to_jeno Creative Commons License 2000.06.20 0 0 148
Nekem már 2x volt Barumom (Brillant). Csak jót tudok róla mondani...
Zak Creative Commons License 2000.06.20 0 0 147
nagyon OFF

tkp. 1etértek, eredetileg én is használt gumit akartam, olyan 80-90% körüli valamit. Csak azért félek, mert ha nem írják rá, hogy melyik volt az eredeti forgásirány, esetleg fordítva kerül fel (már ha nem kötött forgásirányú), és elkezdenek kikönyökölni az acélszálak,akkor cseszhetem a jó gumimat. nem?

ON

Előzmény: Dobcsi (146)
Dobcsi Creative Commons License 2000.06.19 0 0 146
Ez nagyon Oftopic itt, de én soha nem vennék Braumot.
Én inkább a használt gumikra esküszöm. 10 rúgóért vettem egy pár 80%os Goodyear Eagle GA-t. Azóta 30 ezret mentem velük és még mindig kb 50%osak. Szvsz jobban tapadnak mint holmi Braum, és az sem utolsó szempont hogy sokkal jobban néznek ki.
De ez itt off.
Dobcsi.
Előzmény: Csakanzy (145)
Csakanzy Creative Commons License 2000.06.19 0 0 145
Off
Sziasztok!

Na, akkor meg erdekesebb a Barum markanev. Hat ennyire cseh: Del-Afrika, Potrugalia+ ki tudja meg.
Ez azert erdekel, mert regen, a 80-as evekben gond volt a Barumokkal, hogy belul koptak!!!!!!!
Magyarul belul kijott a fem szovet, es megette a belso gumit. Annak ellenere, hogy kivul meg volt 3-5 mm profilmelyseg. Multkor ezt hozta fel valaki a Barumok ellen. De mint latjuk, azota sokfele gyartanak Barumot. Gondolom azota technologiavaltas is volt. En szivesen vennek, mert az ara fele a Continentalnak. Nem hiszem, hogy normal vezetesi tempo mellett nagy kulonbseg lenne gumik kozott. Ismetlem: normal vezetesi stilus mellett.

Csakanzy

Zak Creative Commons License 2000.06.19 0 0 144
OFF
Múlt héten rakattam a kocsimra Barum Brillantokat. Made in Portugal... :-) a felirata szerint.
ON
Előzmény: Csakanzy (143)
Csakanzy Creative Commons License 2000.06.18 0 0 143
Sziasztok!

Azt nem tudom, hogy mennyi az olajok szavatossagi ideje, de bizony original csomagolasban is elkezd bomlani. Mondjuk 5 eves olajat nem szivesen ontenek bele a motorba.
Allitolag savas bomlasi termekek keletkeznek, de gondolom az adalekok is kivalnak.
Most Nemetorszagban vagyok, itt az egyetemen a multkor szallittatak el tobb 20 literes kanna, bontatlan, eredeti csomagolasu motorolajat. Mondvan, kb. 15 eves olajak, mar nem lehet felhasznalni. Pedig Fuchs olaj volt, nem szar, megis inkabb kidobtak.
Ok biztos ertenek hozza.
Egyebkent a konzulensem meselte, hogy anno Shell es Fuchs olajat vizsgaltak, melyikkel birjak jobban a fogaskerekek a bergodast. A Fuchs sokkal jobb volt. Raadasul a Shell minosege ingadozik, mivel osszevissza vasarol, ezert ket ugyanolyan olajat nem tudsz kifogni.
Ezt o meselte, en nem tudom.
Teny, hogy a markanev onmagaban jelentos arnovelo tenyezo, de azert egy minosegi olajba az alapanyagok sem olcsok. A nagyon olcso olajokba biztos csak alapadakekokat tesznek, illetve gyengebb minosegueket. Meg gondolom nem is a legujabb teljesitmenyszintuek.

A markanev eleg erdekes dolog, nehez kovetni. Kicsit off, de autos tema. Multkor neztem Barum gumit. Ugye a Continental megvette a gyarat. Ahhoz kepest Del-Afrikaban gyartottak azt a gumit.
Most akkor mennyire cseh, es mennyire Barum? Mi koze van a regi Barumokhoz?

Csakanzy

PTZ Creative Commons License 2000.06.17 0 0 142
Pedig erre is van példa bőven...

Ha az adott kereskedelmi cég vállalja, hogy irdatlan mennyiségű olajat átvesz vmilyen olcsó fix áron. Az olajcégnek nem kell palackozni, szállítani stb. Neki ez is egy biztos pont (ha például elterjed, hogy pl. az OMV olaj nem jó, akkor csökken az eladott mennyiség, de a máshol, másképpen dobozolt OMV olajokat nem fogja érinteni, mert a pleb nem tudja, hogy az.)

Egyszerűbb példa: van olyan termék, hogy Metro májkrém? Van, de nem a Metro májkrémgyárban csinálják.

Előzmény: Dobcsi (141)
Dobcsi Creative Commons License 2000.06.17 0 0 141
Elég hüje az a gyár, amelyik nem adja a márkanevét csak azért hogy így olcsóbban árulhat.
Eléggé abszúrd.
Előzmény: BOTI www.autogaz.hu (140)
BOTI www.autogaz.hu Creative Commons License 2000.06.17 0 0 140
to_jeno
Egyrészt ez az olaj nekem bizonyított, mert amit ez én motorom kap, azok már majdnem versenykörülmények. Másrészt ezek az áruházi termékek nagy része egy-egy márkás gyártótól származnak, (nem csak az olaj, hanem élelmiszer, ruha stb.), viszont a nagy tétel miatt óriási kedvezménnyel adják az áruházláncnak, és nem adják hozzá a nevüket. Ez is valószínűleg Elf, Erg, vagy Total gyártmány. Hidd el, hogy a Total Quartz 9000-es árában kb 1 ezrest a márkanévre fizetsz!
Előzmény: to_jeno (138)
Macimedve Creative Commons License 2000.06.16 0 0 139
A MOSI2 nem políroz, hanem feltölti a réseket, kiegyenlíti a felületi hibákat, ezzel csökkenti a surlódást, megkönnyíti a megfelelő kenőfilm kialakulását.
Egy váltóba nem szívesen önteném bele. Ugyanis ott is működik, ahol nagyon nem kéne. Pl. a szinkrongyűrűknél. A difibe, ha külön van a váltótól, akkor hasznos lehet.

Az olajadalékokat legtöbb autógyár kifejezetten tiltja mert:
1, nincs módjuk az összes vackot letesztelni
2, a motorokat, váltókat úgy tervezték, hogy az előírt minőségű olajjal működjenek megfelelően. Az ettől való bármilyen irányú eltéréstől irtóznak.

Egy normális autóba nem kell semmilyen adalék. Más a jelyzet egy leharcolt darabbal, ahol már semmi sem normális. Ott lehet ilyenekkel kísérletezni, nagy kárt nem okoz.

Előzmény: BOTI www.autogaz.hu (137)
to_jeno Creative Commons License 2000.06.15 0 0 138
"Auchan-ban vásárolt full-szintetikus francia olajat használok 800Ft/liter áron"

Hm... Nem hinném, hogy ennyiből ki lehet hozni egy jó olajat.

Előzmény: BOTI www.autogaz.hu (137)
BOTI www.autogaz.hu Creative Commons License 2000.06.15 0 0 137
Na akkor a Topic-os hozzászólás:
Szerintem teljesen mindegy, hogy milyen márkájú olajat használsz, csak a minősítése, meg a teljesítményszintje számít, és hogy lehetőség szerint tényleg az legyen benne. Ezért én nem vásárolok itthoni csomagolású olajat. Az adalékokban nem hiszek, használtam Metabondot, de semmit nem tapasztaltam. Mostanában pedig olvastam egy véleményezést egy országos tribológiai laborból, hivatalosat, pecséteset. A lényege az, hogy az az előny, amit laborkörülmények között bizonyít a cég, az a gyakorlatban abszolút nem valósul meg. Mellesleg ha ezek jók lennének valamire, akkor az olajgyártó cégek is tennék alapból a dobozba, és az autógyártók is javasolnák. Egyébként most biztos kiröhögtök, de én jelenleg Auchan-ban vásárolt full-szintetikus francia olajat használok 800Ft/liter áron. Az autóm Alfa 33 1.7ie, egy kis tuninggal, és gázzal. A pályákon huzamosan 150-nel járok, és olajcseréig egy grammot sem eszik a motor. Eddig Liquy Moly olajjal jártam, ezzel ugyanez volt a tapasztalat. kb.1500Ft/lit. Tudjátok, ez a cég találta fel a Molibdén-diszulfidos kenőanyagot. Ezt most is használok az autómban. Persze ez nem hasonlít a csodalöttyökhöz, egyszerűen csak políroz. Ez a szer nekem már bizonyított. Egyszer volt egy Renault Fuego-m, zúgott a váltója, mikor megvettem mint az állat. Beleöntöttem, és néhány hónap múlva fokozatosan megszűnt a zúgás. Meg vagyok róla győződve, hogy kipolírozta a bemarást.
Most látom milyen hülye vagyok, lejjebb ly-nal írtam azt, hogy fejében, bocsi...
BOTI www.autogaz.hu Creative Commons License 2000.06.15 0 0 136
Oyabun
Maradj már magadnak, hol van Neked GTV-d, ki látta? Aszongya Selenia-t használok, hehe, páros heteken elmész Szuromihoz, és öntesz a motorodba olajat, páratlanokon meg leerszted? :-)
Üdv Tesó, ezt nem hagyhattam ki.
Előzmény: Oyabun (95)
BOTI www.autogaz.hu Creative Commons License 2000.06.15 0 0 135
Dreamer
Ne haragudj már de neked hülye a szerelőd, vagy talán minivegyilabor van a felyében?
Ha egy motorolaj túlságosan tiszta lecseréléskor, akkor nem megfelelően látta el a belső tisztítási feladatát. Egy kivétel van, mint a Te eseted, az, hogy gázzal jársz. Az, hogy aranyszínű az olajad, kizárólag egyet jelent, hogy a benzin nem tudta felhigítani, és lerontani a kenőképességét.
Viszont autód ékes bizonyítéka annak, hogy a gáz nemhogy károsítaná, de kifejezetten jót tesz a motornak.
Előzmény: Dreamer (127)
2.0Turbo_ie Creative Commons License 2000.06.13 0 0 134
Az is igaz, hogy hidegben sokkal jobban mennek az autók, főleg a turbók, mert valóban sűrűbb a levegő, illetve az intercooler is hatásosabban hűt. Mégis, a 98 -as benzinnel nagyobb a különbség, mint a hideg/meleg levegőnél. Az én autóm 98 -assal kb +10 fokon a legerősebb, és 95 -össel +30 fokon a leggyengébb önmagához képest.
Előzmény: to_jeno (131)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.06.13 0 0 133
Nem valószínű, hogy a zárt csomagolásban bármi baja lenne. Nem éri se levegő, se fény, márpedig leginkább oxigén vagy fény hatására tud kémiai változást szenvedni. Önmagában tuti, hogy kémiailag stabil. Esetleg nem árt kissé felrázni vagy felfordigatni a flakont felbontás előtt a homogenizálás érdekében.
Előzmény: Sintér (132)
Sintér Creative Commons License 2000.06.13 0 0 132
Azt, hogy jobban megy a kocsi, mindenki észrevette a családból, aki vezette. Sőt, ugyanezt hallottam vissza a barátaimtól is(mármint az Ő kocsijuk is jobban ment). Mégegyszer írom, nem lett egy F1 versenyautó belőle, csak néhány százaléknyi a javulás.
De mindez elég ahhoz, hogy most a drágulás után is Horvátországba járjak tankolni, pedig most 1 tank benzinen már 1000 ft-ot sem tudok spórolni egészen...

Valaki valami infot esetleg az olaj "szavatosságáról"...

Üdv: Sintér

Előzmény: Kispajtás (125)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!