Hivatalosan,nem szó szerint így szól a szabály: Általány kártérítés a vonat késés esetén kérhető amelynek az összege 30-119 perc késés esetén a menetjegy 25%-a,de kifizetésére 1000 forint alatt nem kerülhet sor,egy alkalommal több jegy is összevonható! Ilyesmit nem mondtak ott?
Ma jött a poén, amit muszáj leírnom.Bementem a szombathelyi irodába, ahol kitöltöttem a kérelmet, leadtam a jegyeket, a hölgy átvette azzal, hogy továbbítja, de pénzt ne várjak, mert ha nem a máv a hibás /Vajon ki más lehet?/csak a jegy értékének 20 %-át fizerik visszam de csak abban az esetben, ha az a 20 % ezer Ft felett van. Kértem, mutassa meg, ez hol olvasható a jegyen, a válasz, nincs ráírva, de jegyvásárláskot tájékozódni kell.Kérek mindenkit, hogy legyenek velem türelmesek a pénztárnál, mert ezután az utolsó á betüt is elmagyaráztatom.Ez a röhej országa.
Egyébként teljesen igaza van,csak vannak szabályok amiket ön a jegyvásárlással elfogad ahogy már emlitettem! Az már egy más kérdés hogy ezt miért nem lehet normálisan közölni az utassal!
Az ögyintéző símán azt közölte, ez nem gájuk tartozik, mert Szombathely a végállomás, intézzem ott.Nem tudom a MÁV, 30 napos határidőt mikor ad a jegy kifizetésére.Magyarországon az internet korában ennek nem lenne szabad így működni.
Szerintem csak új Ic pótjegy kellett volna az alap menetjegy ugyanúgy jó.
Kellemetlen tudom magamról mennyire emberibb volt amikor azonnal a pénztárban a vonatról leszállva egyből visszaadták a pótjegy árát anno bő 15 éve 21 perces késésnél is.
Remélem a közeljövőben nem éri újabb kellemetlenség.
Még ha üzletszabályzatra is hivatkoznak nem túl emberi megoldás ami ott le van írva , felesleges bürökrácia az a 30 nap meg az ügyfélszolgálat ami időigényesebb.
Kedves Mária miután gondolom nekem szánta az üzenetét válaszolok önnek, én nem kérdöjeleztem meg az ön szavahihetőségét, csak arra utaltam hogy ön biztos az ügyfélszolgálati irodában vagy a pénztárban próbálta intézni a dolgot a Keletiben?Konkrétan az ügyfélszolgálati irodában kérni sem kell ki van téve a formanyomtatvány amire önnek szüksége van! Hasonló dologban nem volt részem pedig hetente utazom többször is Szombathely-Miskolc viszonylatban, ön a jegy vásárlásával elfogadja az utazási feltételeket aminek vannak szabályai a visszatérités(kártérítés) esetén, a lényeg az ha nem egyértelmű a dolog akkor be kell adni a megfelelő "Visszatérítési/Kártérítési igénybejelentő lapot" amit elfognak bírálni 30 napon belül! Részletezem önnek miröl is van szó,elméletileg önnek normál esetben automatikusan át kellene díjmentesen cserélni a következő Ic vonatra a pót-hely jegyét, de mivel az ön vonata nem azonos állomásról indult a késett vonattal ez nem volt lehetséges! Így szól a szabály"Nem tekinthetők csatlakozónak olyan vonatok,melyek nem azonos vasútállomáson tartózkodnak" Ezért kell utólag beadni az általam említett nyomtatványt amin egyben beadása az általános kártérítést(vonatkésés) illetve (csatlakozás mulasztás miatt Ic pótjegyét)! Egyébként ilyen esetben nem árt ha a jegyvizsgálóval ezt a tényt igazoltatás a gyorsabb egyszerübb kivizsgálás miatt!
Annak üzenem, aki a szavahihetőségemet kérdőjelezi meg, hogy legyen hasonló élnényben része.Sem hazug, sem demens nem vagyok, így közlöm, hogy a keletiben ténylegesen azt mondták, hogy csak a végállomáson, ez esetben Szombathelyen intézik.És ha nem lett volna pénz nálam új jegyre? Az, hogy a MÁV irodájában intézik panaszomat, az nekem nem segítség, mert ahhoz, hogy oda jussak vidéki lévén be kell utaznom Szombathelyre, ami plusz költség, plusz elvesztegetett idő, a balkáni ügyintézés miatt.
Tudom, nem a jegyvisszafizetéshez kapcsolódik, de ha a jövőben lesz még ilyesfajta utazásuk, akkor a Dália Intercityről már célszerű Kőbánya Kispesten leszállni (érkezik: 13:20) és átszállni a 3544-es vonatra (G43-as gyorsított Székesfehérvárig, indul: 13:27), amivel 14 perc alatt Kelenföldön vannak. Igaz, hogy akkor kicsivel többet kell várni az elérni kívánt Alpokalja IC-re, de így könnyebb a dolog és nem kell utazgatni helyi tömegközlekedéssel.
Megmondom öszintén nem értem mi a probléma! Keletiben kizártnak tartom hogy az ügyfélszolgálat azt mondja hogy majd Szombathelyen kapja vissza a jegy árát! Szombathelyen az állomáson meg önnek akartak segiteni azzal hogy önnek azt mondták hogy a "Király utcai jegyelővételi irodába" adja le a visszatéritési igényét,mivel elméletileg onnan gyorsabban felkerül Budapestre,gondolom ezt ön is tudja hogy Szombathelyen a Gysev pénztárban volt,ön problémája pedig egyértelműen Máv vonalán történt! Egyébként kör Ic vonatoknál előfordulnak késések azért csatlakozó vonatoknál számolni kell ezzel!Gondolom a jegyre ráiratta hogy késett a "Dália" és ezért csatlakozás mulasztása volt a "Szent Márton" Ic vonatra,az egyszerűbb gyorsabb ügyintézés miatt!
Nem tudhatom közületek ki járt már úgy, mint én tegnap, de megosztom a MÁV és a magyar bürökrácia "népszerűsítésére".Két volt szomszédasszonyommal pár napot töltöttünk Hajduszoboszlón és tegnap a Szoboszlóroi 11 óra 19-kor induló IC-vel indultunk haza Szombathelyre.Pesten, ha a vonat pontosan érkezik 41 perc van, hogy átérjünk Zuglóból a Keletibe, ami bőven elég.De nem így volt tegnap.Ceglég után a vonatunk egy elöttünk mozgásképtelenné vált személyvonat miatt több mint egy órát vesztegeltünk, így természetes, hogy nem értük el a csatlakozást.Amikor Zuglóban a jegyünk átcserélését kértem a válasz az volt, hogy náluk még internet sincs,majd a Keletiben..A keletiben a válasz, hogy nem rájuk tartozik, majd Szombathelyen visszakapjuk az árat.Vettünk új jegyet, 2 ótra késéssel az eredetihez képest hazaértünk.Az állomáson a kérésemre a válasz, hogy Budapesten kellett volna elintézni, vagy bemehetek Szombathelyen a Király utcai irodájukba, ahol megkérvényezhetem, azt felküldik Budapestre és ott döntenek, hogy visszafizetik-e? Nem nagy összeg, mindössze 2040 Ft-ról van szó, de a bosszúság mellett az azért az én pénzem.Ne utazzatok vonattal ha tehetitek, mert gyalázat amit az utasokkal művelnek.
2016.08.28.án Badacsonytomajból jöttem Budapestre 17 órakor szálltam fel és 2045 kor érkeztem! Kérdezem én, hogy ezt gyorsvonatnak hívják? majdnem 4 órát utazni ebben a hőségben. A lépcsőre alig lehet felmászni!!!!! Nem csak fiatalok utaznak! A pótjegy mire való ha nem időre érkezik meg a szerelvény? 21.dik században ez már tragikus!!!!
Zugló mh. előtt pénteken kinn volt a "Pályán dolgoznak" jelző , munkát is végeztek a vágányok között, ami alapján a hangjelzés adása kötelező. Ezt megelőző napon napokban is dolgozhattak, mert szemmel látható nyomai voltak, több szakaon újratiplizték a betonaljakat.
"6.2.1.1. „Figyelj!” jelzést kell adni: a) használhatatlan útsorompóról történt értesítés esetén, az útátjárójelzőnél, b) Fénysorompót ellenőrző útátjárójelzőnél, ha az fényjelzést nem ad, c) Mellékvonali ellenőrző jelző előtt, ha az útsorompó használhatatlanságára utaló jelzést (Hívójelzést) ad; d) Útsorompót ellenőrző fedezőjelző előtt, ha az továbbhaladást tiltó vagy „Hívójelzést” ad, e) útátjáróhoz való közeledéskor, ha a sorompókezelőt vagy a jelzőőrt nem lehetett értesíteni az indítandó vonat számáról és előrelátható indulási idejéről és erről a vonatszemélyzetet értesítették, f) az útátjárójelzőnél, ha adását személy-, vagyon- vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi, g) olyan útátjáróknál, ahol a vonatok menetrendjében a Menetrendi segédkönyv 3. táblázat 7., az 5. táblázat 2. rovatában, valamint a Szolgálati menetrend 2. rovatában az állomás (szolgálati hely) neve után fordított helyzetű fekete V betűt ábrázoló „Λ” jel van és adását személy, vagyon vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi, vagy ha az útsorompó használhatatlanságáról értesítették, h) közösen használt vasúti és közúti hídhoz való közeledéskor a ráhaladás előtt, i) a „Pályán dolgoznak!” jelzőnél, j) sorompóval felszerelt vagy jelzőőr által fedezett nyíltvonali útátjáróhoz való közeledéskor — Írásbeli rendelkezés nélkül is — az F.2. sz. Forgalmi Utasítás 15.9.5. p. a)-f) alpontjaiban előírt esetekben, k) mindenkor, ha adását személy, vagyon- vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi, l) a „Vasúti átjáró kezdete”, „Két-vagy több vágányú vasúti átjáró kezdete” (András kereszt) jelző, a vasúti pálya mellett elhelyezett Útátjárójelző hiányáról történt értesítés esetén az útátjáróhoz való közeledéskor. 6.2.1.2. A „Figyelj!” jelzést kedvezőtlen időjárási körülmények, távolbalátás korlátozottsága és veszély esetén mindenkor a veszélyeztetett pontig folyamatosan kell adni."
Ha zavar a zaj költözz el , nemcsak a vasút zajos, hanem a üzemek, egy autópálya akármi, gondosan meg kell választani azt a helyet ahol él az ember.
Hidd el én is költöztem ha zavart a zaj, nemcsak a vasút a ludas bármi lehet az ok, egy rossz szomszéd akármi.
Ez a vasút 1847-ben épült, a vasút előbb volt itt mint , hogy beépítésre került volna a terület. Ennek fényében a terület értékébe beleszámolandó, hogy egy országos közforgalmú vonal mellett fekszik ami sűrű elővárosi forgalmat bonyolít.
Amúgy a kürtölést annak zajossága miatt nem kedvelik a vezérek hidd el.
Csak akkor alkalmazzák ha kell.
Az egy kiragadott ellenpélda nem mérvadó, mert magát a zajt nem kedveli senki, hiszen az egyre szigorúbb orvosi vizsgálatokon rossz hallással is meg lehet bukni.
Nos, ha te inkább maradsz a feltételezésnél, akkor miért kérdezel?
Hangjelzést nem csak élet- és vagyonbiztonság okán lehet/kell adni, hanem számtalan más esetben is. Hosszú lenne felsorolni és elmagyarázni, de így van.
Az egy dolog, hogy Zuglóban aluljáró van, de ha legközelebb majd megfigyeled, a környéken nem kevés kitaposott ösvényt találsz majd a töltésoldalban. Azok a fránya emberek ugyanis elég sokszor lusták elmenni az aluljárókig, és még a töltést is megmásszák, ha azzal hosszú perceket spórolhatnak. Nem, ez nem feltételezés, bő két évtizedet laktam a környéken... :-)
Értem én, hogy sokakat zavar a vonat, de ez kölcsönös, a vonatot is sokan zavarják. Ráadásul a vonat már azelőtt is ott járt, hogy te odaköltöztél volna. El kell költözni máshova, sajnos nincs más megoldás.
A mozdonyvezetők nem önmaguk ellenségei, nem kürtölgetnek csak úgy bele a világba meg a saját fülükbe. Sőt, nagyon sokszor akkor sem kürtölnek, amikor lehetne/kellene. Emlékszem rá, hogy egyszer a Déli környékén lakók panaszt tettek a mozdonyvezetőkre. Ki is adták parancskönyvben, hogy nem szabad a lakók nyugalmát zavarni. A lakók akkor jöttek rá, hogy addig tulajdonképpen csend volt, mert ami utána következett... :-) A kürtölést megtiltani olyan, mint fegyver nélkül háborúba indulni.
Vannak zajvédelmi és (tágabban értelmezett környezetvédelmi) előírások, amik meghatároznak határértékeket pl. lakóépületekre nappal és éjjel. Ha ezek a vasútnak felróható okokból bizonyíthatóan nem teljesülnek, polgári peres (magánvádas) eljárásban lehet érvényesíteni a jogos érdeket a vasúttal szemben. (Érdekes kérdés, hogy merre van az arra, mert a sín és általában az infrastruktúra a MÁV Zrt-é (vagy kisebb részben a NIF-é), a rajta közlekedő elegy (mozdonyok és kocsik) pedig csak a legkivételesebb esetben, leginkább a MÁV-START Zrt. gurul rajtuk, de többtíz magánvasúti mozdony is előfordulhat arrafelé, meg hát Európa kb. összes teherkocsija is.
Ha jogi ismereteim nem csalnak, polgári peres eljárást nem lehet "ismeretlen tettes" ellen indítani, tehát már az is egy érdekes kérdés, hogy ha zajos a vonat, az kinek a hibája, ki lesz az alperes.)
"A MÁV környéki területeket sem tartják karban , hogy ezért a nemlétező munkásokat figyelmeztessék."
Hát, múlt héten kimentem a fiúkkal, mert meg akartam nézni valamit. Amíg ment a meló, több mozdony kürtje is nekünk, miattunk szólt. Mondjuk ez nem Zugló volt, de szólt. Mert dolgoztak, dolgoztunk. Igen, ezek a nemlétező munkások már csak ilyenek. :)