Most rakosgatnak fel éppen részleteket,de a fő oldalon nem elérhető továbbra se.
Olasz Tornado,AMX statikon. Bekerült dinamikusra a szlovén PC-9. Illetve ami érdekes hogy USAF KC-135-öt ír egyéni bemutatóra. De szerintem még nem teljes a lista.
Megnézve a listát, négy műrepülő köteléket látni négyféle leírással. A szervezők lehetnének már annyira igényesek, hogy mindegyikhez ugyanolyan stílust, szöveget használnak.
Ráadásul, meghívnak egy csomó cseh gépet, azok el is fogadják a meghívást és a retrónak egyáltalán nem nevezhető L-39NG, L-159T szereplését is "Retro blokk"-nak nevezik; gondolom ezt a szervezői hozzá nem értést a csehek annyira nem méltányolják majd...
KC-390 benne volt? Angol EF, MiG és a Saudi Hawks is a beüzemeléskor frissített listában volt. Ha jol olvastam az FB hozzászólásokat akkor ezek most nem voltak benne. Csak tipp de lehet h egy korábbi, július 2 előtti verzió került fel, amikor még úgy volt h az oroszok is jönnek.
Itt most mindenki Kecskemét lázba ég,de előtte ott lesz Szolnok augusztus 20,ha meg lesz tartva.Van-e valakinek erről infója.Előtte nap 12 órázom,de azért lenyomom a több mint 300km-t ha kell.A fő dilemmám az hogy milyen napra esnek a gyakorló napok.mert 20.-a csütörtök,és általában csütörtök-pénteken szokott lenni.E szerint 13-14 lenne,de túl nagy a távolság időben 20.-áig.Akkor esetleg 17-18 (hétfő-kedd)?
Egy Majerik interjúban olvastam, nem tudom mekkora lehet a difi a várható és a maximum nézőszám között: "Ez elengedhetetlen, hiszen kis magasságon fogják végrehajtani a műrepülést, várhatóan 30–40 ezer néző előtt, azaz roppant fontos a biztonság."
Érdekes lenne tudni, mennyire van korlátozva. Legalább majd annyit közzé tehetnének, hogy fogy (már csak x darab van az adott napra), mint a RIAT szervezői.
Lehet venni jegyet a jegy.hu-n, de ilyen furán hirdetik: "Megvetted már a jegyed a kecskeméti repülőnapra? Ha még nem, siess, mert csak korlátozott számban elérhető." Nem tudom, ez csak béna marketingszöveg, vagy tényleg jelentősen bekorlátozták...
Igen, a weblap még elég hiányos, de majdcsak alakul :) Megnéztem, és jó eséllyel 7 hét múlva már jöhetnek az első érkezők: ha a szaúdi Hawks befejezi a lengyel hétvégét, akkor ők jó eséllyel kedd-szerda felé már Kecskeméten lehetnek, utána csütörtökön meg pénteken lehetne egy jót érkezőzni-gyakorlónapozni. Ez a lista egy alapnak ebben a helyzetben simán jó lehet és még van idő kicsit alakítani is rajta: én a szervezők helyében biztosan szétnéznék, hogy milyen áthúzási lehetőség van, amit írsz is, az itt-ott állomásozó amerikaiaktól. De ugyanígy lehetne gondolkodni egy AWACS áthúzásban, egy új, többnemzeti A330MRTT áthúzásban, illetve van jópár nemzetnek F-35-öse már, pl egy olasz nem lenne esélyes? Persze, azt még sok évig fogjuk látni. Én egy Hornet demónak örülnék, pl spanyol vagy finn ha a svájci nem ér rá. Azt már a legutóbbi repülőnapnál is mondtuk, hogy a keleti típusokra egyre kevesebb esély van, és ez most is igaz már. Ukrán Szu-27 nem demózik idén?
Én a programmal így is meg vagyok elégedve, pláne ha sikerülne még behúzni a belga 16-ost. Persze, a laikusok zúgolódnak, de a legtöbbjük vágyai nagyjából azon a szinten mozognak, hogy jöjjön iráni Tomcat is, és persze Anatolij Kvocsur vezesse. :-D Tudomásul kell venni, hogy még tart a koronapara, és a külföldi résztvevők nem fognak haptákba állni csak mert a magyarok kérik. Szóval a jelenlegi helyzetben ez tűnik a maximumnak, ami ki lehetett hozni belőle, a vírus és az időpontütközések (La Ferté...) bizonyára hátráltatták az attrakciók leszervezését. Reálisan mi jöhet még? Esetleg áthúzások pl. amerikai bombázóktól, mint három (?) éve a SIAF-on? És persze még nem ismerjük a statik felhozatalt.
Viszont szervezési oldalról még rengeteg megválaszolatlan kérdés/probléma van. Valóban jó lett volna egy angol honlapot összekalapálni, és kitalálni a külföldi látogatókra vonatkozó feltételeket is.
Még elég sok menüpont nincs feltöltve részletekkel, többek között a térkép se, ha az megjelenik, azon már rajta kéne lennie a spotterhelyeknek is. Szerintem amúgy a kifutópálya két végébe raknak egy-egy tribünt, kérdés, hogy mekkora mozgástér lesz a kettő között. A külföldiek számára lesz angol nyelvű változat vajon? Lengyel, holland spotterek tuti jönnének szép számmal. Szerintetek várható még valami nagyobb visszaigazolás? A programot elnézve, délután azért lesz mit nézni a levegőben is. Olvasgattam itt-ott a kommenteket péntek óta, nagyon felemás a megítélése most ennek az egésznek.
Leírod, hogy nem vagy profi, kedvtelésből fotózol és ezért nem publikálsz, küldesz nekik 5 képet (nincs előírva, hogy repülőket kell ábrázolnia), megindoklod, hogy miért szeretnél ott lenni.
Nekem a spotter-regisztráció se tetszik. Miért nem jó az a rendszer, hogy van pénzért spotterjegy, és akit érdekel, fizet érte? Ehhez képest bemehetnek ingyen (mintha rászorulna, aki több százezer forintos felszereléssel jár repülőnapokra), de küldj referenciát, meg hogy hol publikálsz. Szóval ha simán csak érdeklődő vagy, esetleg csak kedvtelésből fotózgatsz, akkor menj a fenébe. Persze a szokásos csókosok biztosan ott lesznek a kiválasztottak között.