1./Masztikátorban (tűzkocsiban), amely egy kocsira szerelt, alulról fűtött tartály, mely az öntöttaszfalt készítésére és szállítására szolgál. A főzés 8-10 óráig tart 210-240 C -on. 2./Aszfaltkeverő telepen"
Ez a "reizer" vélhetőleg a német reisen / utazni szóból származik. Nyilván van is valami értelme a dolognak, hiszen a felhasználás helyszínére utaztatják a meleg aszfaltot. De ez a kifejezés nem valami sutyi szóhasználat? Olyan, mint a kipuffogófék helyett a bubu, vagy az ütvefúró helyett a hilti, vagy a kézi furdancs helyett az amerikáner? Szóval a kérdéses masinának, ami képes melegen tartani és - gondolom, hogy - kevergetni is az aszfaltot, mi a hivatalos, vagy szakszerű neve? Masztikátor? Értelmező szótárban, műszaki szótárban nem lelem.
Gyerekkori emlékeimből valami olyasmi rémlik, hogy a korábban felbontott aszfaltdarabokat a helyszínen beletették ezekbe a "puffogó pótkocsikba" és ott újra melegítették. Rosszul emlékszem?
Ebben a melegben veszélyes dolog az agysejteket dolgoztatni, úgyhogy ismét csak képmutatás következik, a gumikerekű mozgó- és mozgatógépek kategóriájában.
Halvány lila gőzöm sincs, mi a szabatos megnevezése ennek a fajta gépjárműnek, amit aszfaltozáskor láttam sokat[...] Bővebben!Tovább »
A budaörsi repülőtéren megrendezett II. Goldtimer Nyílt Napon készült sorozat korábbi részei: [ első ][ második ][ harmadik ][ negyedik ][ ötödik ] adag kép.
A sorozat végén jöjjön pár szovjet gép - már csak azért is, mert ők alkották a legnagyobb számban jelen levő[...] Bővebben!Tovább »
Vaz Inter Szervice a ViSz. Olyasmi, mint anno az Ikarusnál volt az egyedi.
Itt készülnek a platós, nyerges, speciális felépítményű változatok.
Oszkárékén, ami a fotódon szerepel egy különálló plató van, ráadásul szerkezetileg is más a hátsó rész, ez ViSz. Egy miniatűr teherautó. Igzából ez is pick-up, jól tudod, de különbözik a VAZ-2329-től, ami maradt önhordó kasztnis, spirálrugós, a rakfelület a kasztnival szervesen egy részt képez.
Az lesz az, továbbra sem RB rendszámmal fut, az egy sima papírra készült nyomat, amit ilyenkor teszek rá a történelmi hűség kedvéért. Valósabb anyagból nem akarom, mert ez még rendszerben levő rendszámformátum. Amúgy rendőrnapon is ki volt állítva a kicsike. :-) Kis érdekesség, hogy a belügyminiszter is megszemlélte és tetszett neki, hogy ilyen is megőrzésre kerül. Elmesélte, hogy 5 üzemi megbízottat küldtek ki 2000-ben és gyakorlatilag a gyártás közben válogatták le, melyik kocsik jöhetnek. A nagyon borzalmasakat nem engedték. Tehát nem igazak a pletykák, hogy régóta raktáron rohadó kocsikat kaptunk volna az államadósság fejében. (A beépített alkatrészeken szereplő gyártási dátumok is ennek ellentmondanak.)
-A Niva egy VISz-2346-os platós változat. Létezik igazi pick-up is a Nivából, pl. a VAZ-2328 és 2329 szimpla- illetve duplafülkés változat.
-A Csepel D 350-es igazából a B. Feri féle D344/350/420B öszvér, egy D 344-es billenőplatóval és 350-es motorsátorral. Ha megnézed, látszik a hajtás a mellső tengelyen.
-Remélem az én Nivámról is lesz kép. :-) A 2010-es kecskeméti repülőnapról szinte csak a te képed van meg normális minőségben. De azóta sikerült normális fényhidat is összehozni. (Még ha egy kis csalás van is az eredeti változathoz képest.) Illetve most már a rádió is megvan hozzá, a hozzá tartozó 5/8-ad lambdás 2 m antennával. :-)
Múltkor viszonylag sportosra vettük a figurát, most jöjjenek a haszongépjárművek! Idén ugyan nem láttam a múltkori DUTRA dömpert , illetve a remek "kis" GAZ-66-osról is lemaradtam, mert elém léptek, amikor éppen lefotóztam volna, de így is elvoltam :) Aki az előző[...] Bővebben!Tovább »
Hatástalanitott, páncélozott harci jármű, tulajdonostól, működő tartozékokkal, indítható állapotban eladó. PSZH veterán hatástalanított harci jármű eladó. Megkímélt , motor, váltó, levegőrendszer működik. Azonnal indítható ,terepen verhetetlen. Kérésre küldök több képet. Érdeklődés csak a 06309163976 számon!