Az Africa Twin Klub Magyarország 2005. 05. 05-én alakult.
Egy baráti társaság, melynek célja - többek között - közös programok,
motoros túrázás (kül- és belföldön, úton és terepen), találkozók
szervezése.
Honlapunk: www.africatwin.hu
Nekem 20 éves az AT-m. Amióta nálam van, 2éve 30 ezer km-t mentem vele.
A motor fel lett újítva, de többek szerint feleslegesen. Amit ténykeént feltárt Koxxi mester, hogy a gyűrűk teljesen el voltak kopva, és a vezérműláncok ki voltak nyúlva.
Ezen felül semmi egyéb gondja nem volt a blokknak. de ha már szét volt szedve a csapágyak is ki lettek cserélve feltételezve hogy így 20 évig nem nyúlunk hozzá.
Szerkezetileg a himbarendszer alsó háromszögében tiztítottam meg a tűgörgőket, mert kelleltt. Cseéltem láncot kerékcsapágyat, olajat, légszűrőt kormánycsapágyat és gumit 3X.
És nincsenek gátlásaim hogy bárhova elinduljak, mint ahogy láthatod a galériában, az ideit leszámítva :-( minden külföldi túránkon ott voltam, és 1x cserétünk első-belsőt.
Szép napot mindenkinek! Már amennyire szép lehet egy borús,esős,májusi,szombat délután! Szepi vagyok,s szeretnék pár dolgot kérdezni a NAGY "AT"-ről! Szeretnék egy AT-t venni,de bizonyos fenntartásaim vannak vele kapcsolatban! Elsősorban az zavar,hogy amit kinéztem az 20éves!Tudom,hogy AT,Honda,megbízható,meg minden,de akkor is egy öreg motor!Persze,mondhatjátok,hogy vehetek fiatalabbat,de egyenlőre örülnék egy olcsóbb gépnek is!Szeretnék túrázni legalább évente egyszer,s hosszabb 4-5ezer km-es köröket futni.Elsősorban a "Vasfüggönyön" túl!:-)Ezért félek egy kicsit a korától!Mivel nem sok szabadidőm van,ezért sűríteném bele egy nagy túrába a motorozást(meg persze az év közbeni tingli-tangli motorozásokat se hagyom ki ha nem muszáj)! Hát furcsára sikeredtek a mondataim!Bocsi! A lényeg,AT-vásárláshoz szeretnék segítséget kérni!
U.i.:Egyébként délelőtt(míg nem esett az eső) voltam kis családommal Levice-n(Léva,Szlovákia),a Riders Party 2010-n!Ott láttam is egy RD04-es Africa-t(meg egy SKODA motoros trike-ot:-))!S feleségemnek is megtetszett!Mármint az Africa!
Akkor ossze kell hasonlitani az alvazszam kodolasat (amibol kiderul az evjarat) a forgalmiban szereplovel. Vegulis AT-nel az 1 ev ide vagy oda... nem nagy ugy (ugyanazon verzion belul pl. ebben az esetben RD07A). Kulsore nem nez ki rosszul. Bukocsovet hianyolom!
az egy év ide-oda néha csak abból adódik, hogy az egyik év a gyártási év (97) a másik meg az első forgalombahelyezés éve (98). Eladáskor igen gyakran a másodikat tűntetik fel - hiszen az jobban hangzik - meg ha őszintén végig gondoljuk, akkor a motor előéletét tekintve még talán reális is.
Persze sokkal jobb lenne - ha mindkettőt feltüntetnék és akkor nem lehetne ebbő (sem) probléma.
Én szalonból vásároltam 2005 októberében a drz-t... és amikor elakartam adni 2008-ban, akkor vettem csak észer, hogy az én motorom nem is 3 éves, hanem 4, mert 2004-be gyártották. :(
Szerintem ez 97-es. (a szin alapjan) A tobbi adata is ennyire stimmel? Meg kell nezni, hogy a vazszamnal "V", vagy "W" szerepel! (mondjuk attol meg lehet benne mas blokk)
Ez 98-as 30 ezerrel. Koszi, sokat segitettetek! Megnezem az klubb oldalan a vasarlas reszt. Lehet Transalp lesz belole, mert nincs annyi penzem, ami egy jo Africara kellene.
nézd meg a klubunk oldalán az AT vásárlás menüpontot !
ha 92-es akkor már van Tripmaster ! van ?
egy 18 éves gépben 30ekm ? szted hihető ? akkor azon még gyári lánckerekeknek kell lennie ! Az elsőn van egy gumiperem ami zajcsillapító, a hátsón meg egy lemez gyürü...
Egy Africa eseteben honnan lehet kovetkeztetni a futott km-ek szamara? Ugy tudom sokan tekerik vissza az orat. Egy 92-es peldanyrol el lehet hinni a 30.000 km-t?
Először is minden járművezetés fokozottan veszélyes üzem, így fokozott figyelemmel kell végezni ! (ez az első téma a kresz tanfolyamon!) ennyit a meglepetésről... figyelni KELL !!!
Mi az, hogy bringás módra ???
Amúgy én is jobbról-kívülről szeretek előre menni, mert úgy biztonságosabb !!!
A vakegér-figyelmetlen autósok ahogy lelassul-megáll a kocsisor hajlamosak egy hirtelen kormánymozdulattal behúzodni középre, hogy megnézzék miért állt meg a sor... ha pont akkor ért oda a motoros lazán belökik a szembejövő kocsi alá, ami leginkább halálos !
Tükör van mindkét oldalon a kocsikon és egyensúlyozni középen is kell ! :)
Ha csak nem kancsal az autós belül sem vesz észre hamarabb... amúgy aki egy AT-t nem vesz észre inkább áramot vezessen ne autót !
Amúgy fura nekem, hogy Te vmi AT-s közösségi szellemre hivatkozol (hogy ilyen motorral hogyan is kéne viselkedni) amikor, bár alapító tagja voltál a klubnak szépen lemorzsolódtál...
Tegnap nagyon meglepett az UIB-64X rendszámú fekete AT-s márkatársunk amikor a BAH csomoponti felüljárón bringás módjára jobbról előzte a kocsisort. Szerintem nem kéne egy ilyen motorkával jobbról egyensúlyozgatnia a szalagkorlát és a tükrök között elfér az középen is nem olyan veszélyes, jobban észreveszik és ugyis van tekintélye is.... Ráadásul nem olyan sokan szidják, mert észreveszik!
Nagyon tetszett a hétvégi gurulás. Sokat kell még edzenem az AT-vel, hogy magabiztosabb legyek. Sok olyan úton és helyen jártunk, ahol azelőtt még nem voltam.(csak körbegurultam autóval, dehát ezért van a motor) Külön köszönöm KT-nek a hasznos információkat és a figyelmet, ami (újra)kezdő motorosként ért engem. Nagyon jó a csapat. Látszik, hogy összeszokott egységet alkotnak. Egyszóval: szuperklassz volt a túrázás, más (újra)kezdőnek is ajánlom. (csak az a fránya oldalszél ne lett volna hazafelé...) :-)
Van itt valaki? Lesz holnap tavaszi bemelegítő Biatorbágy viadukt alól induló 9:00-kor? (nem feledjétek el a nyári időszámítást!) Én minden esetre elgurulok arrafelé.