Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Panzermeyer Creative Commons License 2012.08.14 0 0 14760

Kispolszkiban duplájára (20 fok) növelt statikus előgyújtással 1:1-et fogyasztásnövekedés nélkül vitte.

Feljebb már kevés volt, kellett a nagyobb főfuvi.

 

A szivatófúvóka végig a gyári maradt, fagypontig biztosan indított, utána meredeken gyengült a hidegindítása.

Előzmény: kertesz.ferenc7 (14755)
Omegatd Creative Commons License 2012.08.13 0 0 14759

1.3 Kadetton? Ugyanmár. Els em fog indulni...

Előzmény: zozzancs1 (14757)
naox Creative Commons License 2012.08.13 0 0 14758

meleg motor esetén tankolj 5 litert, és legyen nálad kannában 5 liter benya. Így biztonsággal ki tudod próbálni.

Nekem Polom volt, minden átalakítás nélkül ment nyáron, télen viszont nem tudott elindulni tisztán e85-tel. Télen is használtam, hosszú út előtt kiszámoltam, hogy mennyi fog fogyni, annyit tankoltam, és a célban, még mielőtt letettem volna, rátankoltam annyi benzint, hogy 1-1 legyen a tankban. Így elindult.

Előzmény: kertesz.ferenc7 (14755)
zozzancs1 Creative Commons License 2012.08.13 0 0 14757

Mondjuk ha gyak. nincs bekerülési költség, és még a gyújtással is sikerül játszani, akkor sztem egy próbát megér. Átalakító nélkül a hidegindítással lesznek a legnagyobb bajok. A másik h ha gyújtást tudsz állítani, olyat nem tudsz, hogy több anyagot kapjon a motor? És akkor már tényleg csak a hidegindítás hiányzik

Előzmény: KOCZKY (14756)
KOCZKY Creative Commons License 2012.08.13 0 0 14756

Ha olvasgattad ezt a topicot, láthatod, h már tisztán sem igazán éri meg... spóroláshoz nem alkalmas, sajnos.

 

Átalakítás nélkül nem igazán mennék 50% fölé, de te tudod... spórolni nem igazán fogsz, max a placebo érzés, h kevesebbet fizettél a kúton :-)

Előzmény: kertesz.ferenc7 (14755)
kertesz.ferenc7 Creative Commons License 2012.08.13 0 0 14755

Sziasztok Srácok!

 

Tanácsotokat kérném:

Van egy 1,3-as közpnti befecskendezős Opel Kadettem.

Az lenne a kérdésem hogy nagyobb átalakítás nélkül (értem ezalatt hogy az előgyújtást feljebb húzom, mást nem szeretnék tenni) elmegy tiszta E 85-el?

Ha nem akkor kábé milyen arányig mehetek el vele? (Etanol - benzin 70-30%) vagy akár lejjebb is? 90-10%

Továbbá érdekelnek hogy most hogy drágább let az etanol, megéri-e tankolni 50-50% -ban, vagy már csakl tisztán etanollal éri meg?

 

Előre is köszi a választ!

a8lang Creative Commons License 2012.08.12 0 0 14754

Itt a bizonyíték hogy variálnak az e85-el a tetvek.

Az intake temp 3fok különbség van csak. A piros a gagyi felturbózott anyag a zöld a friss a szentendrei úton a befelé oldalon, jó illatú normális e85, az autó is sokkal jobban megy vele.

Látszik hogy azonos nyomás meg minden mellett a zöldnél elfogy az injektor és az af correction-al sem tudja tartani a kocsi az elegendő mennyiségű szeszt, a pirosnál meg bőven normális az af corretion az injektor se fogy el, azonos program, azonos helyen azonos módban gyorsítva, kb 3 fok különbség volt a kinti hőmérsékletben ami nem indokolja ezt.

A zöldnél ahol benne van a megfelelő arányú etanol ott kevés az üzemanyag rendszer nem tud eleget adni(ez jelenleg kb 10L/perc) a pirosnál meg simán táplálja, a nyomás a gyújtás, a terhelés (theo pulse) is kb azonos.

airdei Creative Commons License 2012.08.11 0 0 14753

Értem, köszi a választ!

 

Előzmény: KOCZKY (14749)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.10 0 0 14752
Igen ,a szállítójárművek miatt nem lehet az égig emelni a gázolaj árát.
Előzmény: jocijocó (14751)
jocijocó Creative Commons License 2012.08.10 0 0 14751

Sajnos akkor egy kis Dizel a megoldás.

Előzmény: Törölt nick (14750)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.10 0 0 14750
Itt max egy évre merek tervezni:-)
Előzmény: jocijocó (14747)
KOCZKY Creative Commons License 2012.08.10 0 0 14749

Határozott válasz: NEM.

 

Hacsak megnézed az árkülönbséget az E85 és a benzin közt, kevés helyen éri el vagy haladja meg a 25%-ot... ennyivel meg kell számolni túlfogyasztásban mindenképpen, tehát sosem fog megtérülni az átalakításod amíg ilyen kicsi a különbözet...

 

 

Akinek bent van az átalakítója, kb ugyanannyiba kerül a szeszt használni, mint a benzint, vagy néha picivel olcsóbb...néha meg drágább is :-)

Előzmény: airdei (14748)
airdei Creative Commons License 2012.08.10 0 0 14748

Bocs, hogy nem olvasom végig az egész topicot, de sok a sallang és nincs időm keresgélni!

 

Tehát!

 

2006-os 1.4-es polo-m van. Konkrétumok érdekelnének, hogy megéri e átalakítani bioetanol üzeműre???

 

Nem 50:50% hanem 100% bioetanollal hogy mint boldogulnék, valóban költségkímélőbb e és 20000 km után megtérül???

 

Előre is köszi.

 

 

jocijocó Creative Commons License 2012.08.09 0 0 14747

Nem, az enyém 4 éves, ott még a CNG is megérheti. Fiatal újszerű autóknál éri meg a beruházás. Ez volt az E-85 nagy ütőkártyája, már az LPG is nagyon meggondolandó lesz ha a jöv. adó rákerül. Akkor is megfogja érni de csak fiatal autón. Na és persze nem 2évenkénti autócserével.

Előzmény: Törölt nick (14746)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.09 0 0 14746
Kérdés ér e annyit az egész.
Van egy 6 hengeres gépem ebbe berakni a szkvenciálist+az E85 átalakítót majd összehangolni:-)
Miközben a kocsi ér 250et:-)
Előzmény: opel16v_ (14744)
opel16v_ Creative Commons License 2012.08.09 0 0 14745

A karbonforintok attól is nőttek, hogy az ipari termelés csökkenése miatt növekedett az értékesíthető CO2 kvóta... na ez az igazi unortodox hatás ;)
Amúgy meg 2020-tól várhatóan a megújulók részarányának messzemenő elmaradása miatti büntetés ennek a többszörösét teszi majd ki.

Előzmény: BekeToni (14739)
opel16v_ Creative Commons License 2012.08.09 0 0 14744

Ha ötvözni akarsz, akkor benzin helyett E85 a tankba, és programozd úgy a gázvezérlőt, hogy 30% motorterhelés felett váltson át rá.

Persze ezt csak a legmodernebb szekvenciális rendszereknél érdemes próbálgatni, és E85 átalakítással.

Előzmény: jocijocó (14741)
naox Creative Commons License 2012.08.09 0 0 14743

nem kell megnézned. Nem keveredik. Sőt, a cseppf. LPG "kiveszi" az E85 benzin-tartalmát, tehát lesz két fázisod: felső LPG+benya+kevés alkohol, alsó alkohol + kevés LPG+kevés benya.

Előzmény: jocijocó (14741)
KOCZKY Creative Commons License 2012.08.09 0 0 14742

Ha már keverni akarod... miért nem raksz benya helyett bele e85-öt... és úgy állítod a gázszettet be, h keverje időnként a gázt és a szeszt... nem a tartályban, hanem az égéstérben.

Előzmény: jocijocó (14741)
jocijocó Creative Commons License 2012.08.08 0 0 14741

Semmi kreativitás nincs bennetek, én a két anyag előnyeit szeretném ötvözni, persze így is lehetne folyékonyan betölteni a motorba. http://www.youtube.com/watch?v=Sqr9ioYqWA0&feature=channel&list=UL

 

Na mindegy majd kipróbálom egy átlátszó műanyag öngyújtó töltőben hogy keverhető e a két anyag. Vigyáz a laptop előtt, mert az is tud ám egy rósz aksi miatt tűzijátékot rendezni.

Előzmény: Omegatd (14740)
Omegatd Creative Commons License 2012.08.08 0 0 14740

Mivel nem írtál szmájlit, biztos komolyan gondoltad. Szomorú...

Előzmény: jocijocó (14738)
BekeToni Creative Commons License 2012.08.08 0 0 14739

Aki sokat markol, keveset fog. - Tartja a mondás.

 

http://www.hir24.hu/gazdasag/2012/08/08/orban-viktor-minden-heten-megkerdezi-van-e-meg-remeny/

 

Nem juthatna ebből az 5500 milliárd forintból, megújuló energiákat érintő technológiák számára? A válasz nem, mert az nem elég destruktív, nem illeszkedik a restitúciós szemléletbe. Ez a rohadt EU, Horty szoborra meg nem ad pénzt.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nálunk az árát már sikerült feljuttatni az egekbe. Miért nem lehetne a felhasználási területet is ehhez igazítani.

 

http://agrarszektor.hu/hir/2060/a_repulogep-biouzemanyag_piac_szazmilliardos_uzleti_lehetoseg.html

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Az unortodox gazdaságpolitika egyik szép példája, hogy azt hisszük növekedett.

 

http://agrarszektor.hu/hir/2022/no_a_kormany_karbonforint_vagyona.html

 

jocijocó Creative Commons License 2012.08.08 0 0 14738

Ne beszélj már baromságokat, ja mert a gáz az robban, mert a benzin és az E-85 az nem tud mi.

Előzmény: Omegatd (14737)
Omegatd Creative Commons License 2012.08.08 0 0 14737

Próbálkozni lehet. Szép lesz a tűzijáték...

Előzmény: opel16v_ (14736)
opel16v_ Creative Commons License 2012.08.08 0 0 14736

1. az E85 nem "nyomható össze" úgy, mint a gáz, teljesen más (gondolj arra, hogy egy motor hengert gázzal vagy folyadékkal töltesz fel, melyik esetben tud felfelé mozogni?)
2. a reduktor nem "párologtatná" el, mert az E85 ezen a hőmérsékleten is folyadék marad, a gáznál a különböző nyomások közti halmazállapot változás jelenik meg, ami E85-nél nincs így.

Szóval ne próbálkozz ilyennel :)

Előzmény: jocijocó (14735)
jocijocó Creative Commons License 2012.08.08 0 0 14735

Ha a gázos autó tartályába, mondjuk fele töltet alkohol lenne, kipucolná a tartályt és kompenzálná a gáz magasabb égési hőfokát? Folyékony pb gáz keveredik az alkohollal vagy különválik tőle? Gondolom a reduktor mivel 60-80 C-fokos ugyanúgy elpárologtatná.

Törölt nick Creative Commons License 2012.08.07 0 0 14734
Azért még is az jellemzőbb hogy egy cégnek Bp n van központi irodája,és gyáregység meg vidéken.
Pl Mol, érdekes lenne az 5.kerben egy olajfinomító.
Előzmény: BekeToni (14731)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.07 0 0 14733
Azért még is az jellemzőbb hogy egy cégnek Bp n van központi irodája,és gyáregység meg vidéken.
Pl Mol, érdekes lenne az 5.kerben egy olajfinomító.
Előzmény: BekeToni (14731)
jocijocó Creative Commons License 2012.08.07 0 0 14732

Nos azért lett az E-85 is eltiporva, mert Budapesten olyan marha nagy fejlesztő munka megy, /bocs ez csak vicc volt/.

Előzmény: BekeToni (14731)
BekeToni Creative Commons License 2012.08.06 0 0 14731

„a szellemi munka nagyobb értékteremtő mint a fizikai”

Bizonyára produktív - azaz alkotó, fejlesztő szellemi tevékenységre gondolsz. Mert van sajnos a szellemi kategóriába sorolva egyéb is.

 

„Budapesten a szellemi munka aránya egy kicsit magasabb mint vidéken”

Nem szabad megfeledkezni a fővárostól távol működő tudományos műhelyekről!

Előzmény: Törölt nick (14730)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!