meleg motor esetén tankolj 5 litert, és legyen nálad kannában 5 liter benya. Így biztonsággal ki tudod próbálni.
Nekem Polom volt, minden átalakítás nélkül ment nyáron, télen viszont nem tudott elindulni tisztán e85-tel. Télen is használtam, hosszú út előtt kiszámoltam, hogy mennyi fog fogyni, annyit tankoltam, és a célban, még mielőtt letettem volna, rátankoltam annyi benzint, hogy 1-1 legyen a tankban. Így elindult.
Mondjuk ha gyak. nincs bekerülési költség, és még a gyújtással is sikerül játszani, akkor sztem egy próbát megér. Átalakító nélkül a hidegindítással lesznek a legnagyobb bajok. A másik h ha gyújtást tudsz állítani, olyat nem tudsz, hogy több anyagot kapjon a motor? És akkor már tényleg csak a hidegindítás hiányzik
Itt a bizonyíték hogy variálnak az e85-el a tetvek.
Az intake temp 3fok különbség van csak. A piros a gagyi felturbózott anyag a zöld a friss a szentendrei úton a befelé oldalon, jó illatú normális e85, az autó is sokkal jobban megy vele.
Látszik hogy azonos nyomás meg minden mellett a zöldnél elfogy az injektor és az af correction-al sem tudja tartani a kocsi az elegendő mennyiségű szeszt, a pirosnál meg bőven normális az af corretion az injektor se fogy el, azonos program, azonos helyen azonos módban gyorsítva, kb 3 fok különbség volt a kinti hőmérsékletben ami nem indokolja ezt.
A zöldnél ahol benne van a megfelelő arányú etanol ott kevés az üzemanyag rendszer nem tud eleget adni(ez jelenleg kb 10L/perc) a pirosnál meg simán táplálja, a nyomás a gyújtás, a terhelés (theo pulse) is kb azonos.
Hacsak megnézed az árkülönbséget az E85 és a benzin közt, kevés helyen éri el vagy haladja meg a 25%-ot... ennyivel meg kell számolni túlfogyasztásban mindenképpen, tehát sosem fog megtérülni az átalakításod amíg ilyen kicsi a különbözet...
Akinek bent van az átalakítója, kb ugyanannyiba kerül a szeszt használni, mint a benzint, vagy néha picivel olcsóbb...néha meg drágább is :-)
Nem, az enyém 4 éves, ott még a CNG is megérheti. Fiatal újszerű autóknál éri meg a beruházás. Ez volt az E-85 nagy ütőkártyája, már az LPG is nagyon meggondolandó lesz ha a jöv. adó rákerül. Akkor is megfogja érni de csak fiatal autón. Na és persze nem 2évenkénti autócserével.
Kérdés ér e annyit az egész.
Van egy 6 hengeres gépem ebbe berakni a szkvenciálist+az E85 átalakítót majd összehangolni:-)
Miközben a kocsi ér 250et:-)
A karbonforintok attól is nőttek, hogy az ipari termelés csökkenése miatt növekedett az értékesíthető CO2 kvóta... na ez az igazi unortodox hatás ;) Amúgy meg 2020-tól várhatóan a megújulók részarányának messzemenő elmaradása miatti büntetés ennek a többszörösét teszi majd ki.
nem kell megnézned. Nem keveredik. Sőt, a cseppf. LPG "kiveszi" az E85 benzin-tartalmát, tehát lesz két fázisod: felső LPG+benya+kevés alkohol, alsó alkohol + kevés LPG+kevés benya.
Ha már keverni akarod... miért nem raksz benya helyett bele e85-öt... és úgy állítod a gázszettet be, h keverje időnként a gázt és a szeszt... nem a tartályban, hanem az égéstérben.
Na mindegy majd kipróbálom egy átlátszó műanyag öngyújtó töltőben hogy keverhető e a két anyag. Vigyáz a laptop előtt, mert az is tud ám egy rósz aksi miatt tűzijátékot rendezni.
Nem juthatna ebből az 5500 milliárd forintból, megújuló energiákat érintő technológiák számára? A válasz nem, mert az nem elég destruktív, nem illeszkedik a restitúciós szemléletbe. Ez a rohadt EU, Horty szoborra meg nem ad pénzt.
1. az E85 nem "nyomható össze" úgy, mint a gáz, teljesen más (gondolj arra, hogy egy motor hengert gázzal vagy folyadékkal töltesz fel, melyik esetben tud felfelé mozogni?) 2. a reduktor nem "párologtatná" el, mert az E85 ezen a hőmérsékleten is folyadék marad, a gáznál a különböző nyomások közti halmazállapot változás jelenik meg, ami E85-nél nincs így.
Ha a gázos autó tartályába, mondjuk fele töltet alkohol lenne, kipucolná a tartályt és kompenzálná a gáz magasabb égési hőfokát? Folyékony pb gáz keveredik az alkohollal vagy különválik tőle? Gondolom a reduktor mivel 60-80 C-fokos ugyanúgy elpárologtatná.