Az AliExpress -ről rendeltem, full noname, de nincs vele probléma. A vezérlő sem valami márkás termék, de az is tökéletesen teszi a dolgát. Több 10e km-t mentem már vele, az elektromos részhez nem kellett hozzányúlni. Csak időnként állítok a vezérlőn, attól függően, hogy alkalmazott jár vele, vagy én gasznàlom.
Értem.Ezt a kínai motort a vezérlővel melyik oldalról rendelted? Ali express,vagy honnan érdemes? Mennyire megbízhatóak?Még nem rendeltem semmit ilyen oldalakról,ezért érdekelne.
Nekem van gyári elektromos mopedautóm, meg olyan is, amit én villanyosítottam. Mostanában éppen az átépített Stellával furikázok, mert jó időben jobban szeretem a kabriót.
Az ólom akku felejtős, dögnehéz, és még drágább is mint a lítium.
A Stellába egy 2,2 kW-os kínai BLDC motort építettem, egy kínai vezérlővel. Érdekes módon, jobban gyorsul, mint a Ligier a 4 kW-os motorjával, és egy kicsit gyorsabb is, mert nincs lekorlátozva 45 km/h-ra.
Ha most építenék, bontott Ligier Be Sun motort keresnék, de a 8 kW-os változatból.
Vannak akik Renaultt Twizy motorral próbálkoznak, mert abból van sok a bontókban, de nem nagyon sikerült még meghekkelni a gyári vezérlőt, pedig már megvették a gyári szoftvert is hozzá.
Üdv mindenkinek! Az érdekelne ,hogy kinek hogy vált be a mopedautó villamositása.Mert most volt szerencsém utazni egy elektromos háromkereküben,és szuper volt.Ezért érdekelne ,hogy aki házilag megcsinálta otthon,milyen tapasztalatok vannak.Lítium akksival,vagy ólom akkuval sikerült megcsinálni,vagy hogy mennyi a töltése az akkunak forintban otthoni töltésnél.Esetleg van e valakinek villany motor eladó olyan teljesitményü ,ami városban szaladgálni elég volna az aixamnak.Köszönöm előre is
Üdvözlök mindenkit ha valaki tudna segiteni. A lendkerék variátorba van egy rugó,az a teljesitmény szempontjából /gyorsulás,végsebesség/ hogy jobb ha meg van feszítve alátétekkel vagy sem. Enyémbe 6 db alátét volt amiből 4 db kivettem.Ezután az a változás történt,ha lejt egy kicsit az út,a végsebesség 5 kmt nőtt,de sík úton nem nőtt./ez előtt lejtéssel sem ment jobban,most igen/. Ez mitől van? Emelkedő úttól nagyon belomhul. /sík úton 50nél nem megy jobban/. 1-1 alátétet benne hagytam a rugó két végénél mert nem tudom hogy esetleg van e az alátétnek védő szerepe,hogy a perselyt ne marja ki a rugó vége?. Kiszedhető e még a két alátét,van e értelme kiszedni? Gyárilag milyen súlyok vannak az Aixam 400ba ?Köszönöm ha valaki tud segíteni további szép napot
te tudsz valamit, amit én nem!!, ha trapéz a szij, amit vettél! nekem már volt jopár a látoszögembe, de egyik sem volt tarpéz, csak félkör! persze azzal is megy a motor, csakhát meddig?
A vezérlés egyszerű szerintem mint a faék. Fötengely tárcsán alul a jel felül is a baloldalra oda is van irva 502. Mielött bárki megkövez én MLS hengerfejtömitést használok. Nem szeretem a grafitost mert nekem szétégett. Az MLS a hajlékony lemezes szilikonnal bevont. A vezérműszij Honda Civic 1.4 98-2000 között gyártott autoé. 6300 ft darabja. A hengerfejtömités 30 euro törököktől (motokent Ltd).
A hengerfejet nem árt sikoltatni bár én most kihagytam mert nem volt eldeformálodva. Szépen le kell pucolni azt is a blokkot is. Meghuzási sorrend csigavonalba a vezérműszij felé.
Ha többi infot dzeretnél messengeren tudok segiteni.
Jó kérdés. Hátha akad valaki aki tudja a választ. Én arra kérnélek hogy pár lépésben leírod a hengerfejtömítés csere menetét, hogy csináltad, mennyi idő volt, mennyire macerás, és azt hogy mire kell odafigyelni ezzel kapcsolatban?
Egy kis hozzáértő segítségre lenne szükségem. Hengerfejes lett a lombi motorom. Tömítést cseréltem a vizet nem ereszti viszont a motor rángat. Könnyen indul fordulatra reagál is. De alapjáraton is és fordulaton is közbe kihagy mintha nem kapna gázolajat. Lehet vele menni viszont teljes gázon már nagyon nem akar gyorsulni. Dombon lefele forog csak ki teljesen. Füst nincs se szürke se fehér se fekete. A viztér buborékmentes. Az O régi gyűrűk miatt fekete lett a gázolaj. Cserélem ujakra. Ha a csucsok eltömödtek okozhatnak ilyen hibát vagy akkor el se indulna?
Sziasztok! Gondoltam beszámolok már a kisautóm állapotáról, helyzetéről, tudom ez már lassan egy folytatásos saga lesz.. Január 15.- amikor is másodmagammal majdnem a munkahelyen maradtunk. Olyan rosszul indult már. Másnap nem is indult, csak kattogott, meg búgott az önindító. Elvittem hát az autószerelőkhöz, akiktől TEGNAP hoztam vissza. Kicserélték az önindítót, Bosch rendszerű kínai darab, olyasmi ami volt benne, ilyen került bele újfent. Motortartó bakot is cseréltek elől, mert egy ráindításnál kiszakadt, s az eleve is csonka, hiányos hűtőventilátorból így végleg egy funkcióját vesztett torzó lett. Motorhoz nem nyúltak, hengerfejezést nem vállalták. Megmondták az őszintét, fele annyira sem ismerik motorikusan, mint az illene, és nem ássák bele magukat. Húzni nem akartam a kisautót, így hát hazajöttem vele. Ők be se tudták indítani. Agyonizzítva, és ismerve a hülyeségeit elindul amúgy, megy is szépen, de a vizet egyhamar felmelegíti. Gondolom a ventilátor elégtelensége is hozzájárul ehhez, (meg hogy nem húztam rá a fűtést csumára, hogy azzal is kompenzáljak kicsit) ,de igen csak kemény lett a felső vízcső az 5km-es hazaút során, s az alsó is fortyog, forró. Beszéltem egy debreceni sráccal aki kedvtelésből csinál ilyeneket, meg mert tudja hogy ez egy nagy vakfolt a palettán, s kb senki nem vállal ilyet. Azt mondta időpont egyeztetést követően megnézi. Eddig ennyi.
Pedig ez történt, kimozdultak egyes biztosítékok a helyükről. De most már orvosoltam a problémát, továbbá a zárlatot is megtaláltam. Köszi még egyszer a segítséget!
Ha leveszed a tankot akkor sok lehetőséged lesz rögtön, raksz bele valami oldószert ami a műanyagot nem oldja (tegyél próbát ha hígítózni akarod) és lötykölni kell.
de fedél nélkül gyakorta kirázódnak a biztosítékok a helyükről.
Szerintem nem rázkódhat ki , megette a fene ha csak annyira szorulnak -- akkor az érintkezés is problémás lehet .ű
Te mihez rögzítetted a táblát?
Semmihez , lóg a vezetékeken . Barátom precízebb volt , meghosszabbította az összes vezetéket (forrasztott ) így rendesen rá tudta rögzíteni a műszerfal alsó részére .
Azt szeretném kérdezni, hogy AIXAM 400 - asnál azt a középső panelt, ahol a szivargyújtó, fűtéscsap, ventillátor stb. található, hogyan tudom kifordítani hogy hozzáférjek .
Ez a panel a Ligier Ambrában kívülről szerelhető , de az Aixamben nem , mert 6 (torx) csavar tartja belülről . Az egész műszerfalat le kell egyben venni . A műszerfalat felül oldalról 2 csavar tarja , alul pedig 2 bolha . Persze a leszereléshez le kell venni a kormányt :
-- kormányburkolat
-- kormánykapcsolók
-- kormánykerék ( ez néha kemény dió szokott lenni )
Igen, megkeresem a pluszban behúzott vezeték zárlatát és utána megnézem, hogy én hogyan tudom megcsinálni az utastárbe telepítést.
Nem tudom, hogy másoknak mi a tapasztalata, de fedél nélkül gyakorta kirázódnak a biztosítékok a helyükről. Érdemesebb volna lengő aljzatokkal megoldani ezt az aljzat kérdést. Szerintem...
Sziasztok ! Rendeltem egy USB csatlakozót voltmérővel. A szivargyújtó helyére akarom beszerelni. Azt szeretném kérdezni, hogy AIXAM 400 - asnál azt a középső panelt, ahol a szivargyújtó, fűtéscsap, ventillátor stb. található, hogyan tudom kifordítani hogy hozzáférjek. Köszönöm a segítséget. A hamus helyén van egy féklámpa visszajelzőm, mellé tenném a Bakancs féle hőmérőt, a szivvargyújtóba a voltmérőt. Csak nem tudom kiszerelni.