A relatív hosszabb utakból nincs hiánya, mert havonta egyszer legalább szokott kapni 2-300 km autópályát 130-140-es tartós sebességgel és az injektor tisztítót akkor beleöntöm. Az az érzésem, hogy itt inkább a rendes gyorsítások hiányoznak. (Városi forgalomban elég nehéz) Majd odafigyelek és alkalmanként tolom neki, ha csak ennyi a titok nyitja. Különben másoknál is visszatérő hiba, ahogy a rádión beszélgettünk.
Már egy éve nem volt komoly problémám, és most egy kis segítséget kérnék. Történt ugyan is, hogy többször éreztem a kocsi erősebb húzatásánál, hogy nem úgy megy ahogy kellene. Egyik lámpánál indulásnál teljesen elment az erő belőle. Mint ha nem működne a turbo. Természetesen szombat éjjel munka közben mindez.
A kollégák többen is azt a javasolták, hogy próbáljam megpörgetni, és akkor lehet jó lesz, mert a turbó vákumos szabályzója be lehet ragadva. A tipp bejött és dolgoztam tovább probléma nélkül.
Rögtön az első hétköznapon elmentem a szerelőhöz és elmondtam a dolgot. Befújta a vákum szabályzó alatt a rudazatot és teljesen más autóm lett. Ez ki is tartott kb 20.000 km-ig mire újra elő jött a hiba. Akkor már nem estem pánikba. Otthon WD40 és minden a régi, most olajcserekor már rutinból beletartozott a műveletek sorába.
Kérdeznélek benneteket, hogy ez üzemszerű, vagy van valami komolyabb oka a dolognak. Esetleg a nagy hő miatt kiszárad a kenőanyag és kell valami speckó anyag hozzá?
Ha viszonylag friss a szoftvered, akkor egy "rejtett menü" jön elő, amiben van egy VERSION INFO gomb, abba belépve kiírja az aktuális FW verziószámot és kiírja a HW verziószámot is.
Ha azt megmondod, akkor megmondható, hogy melyik frisebb verzió kell neked és azt honnan tudod letölteni, CD-re kiírni.
A frissítéshez ezt a CD-t (vagy DVD-t) kell beolvastatni a készülékkel.
Ha nem jön elő a rejtett menü, akkor is van megoldás, de VCDS vagy a www.tempomatszereles.hu oldalon Szöllősi Zsolt segítsége kell Neked (Ő pár ezerért azonnal frissíti is a Columbust és a térképeket is).