Ahogy írtam én mindig ( minden autóhoz ) olyan lapátokat veszek ami modell/típus szerint hozzá való, sosem vettem ( kivéve zsigulátor korszak ) méretre, mert még néhány cm-nyi elfér.
A173 S 3397014173 cikkszámú Bosch lapátok a webshopokban 8002-8700 Ft-ba kerülnek, ugyanez az Unixnál 16 548 Ft igaz jelenleg nincs készleten, de akkor is.
Nem szeretek barkácsolni felszerelés előtt ha történetesen nem hozzávaló a lapát, és a csomagban lévő maréknyi adapterből kiválogatni a felszereléshez megfelelőt, majd próbálkozni, hogy na jó lesz-e, helyére pattan-e vagy éppen törik..:(
Régebben, a VW gumiéleket vettem és betettem a keretbe. Minőségi szerkezet, sokáig bírja.
Az tény, hogy megkérik az árát, de ott egye a fene, szeretem, ha rendesen kilátok a szélvédőn, viszont a csíkokat utálom. Az első csíkozásnál acetonos ronggyal letörlöm az éleket. Eltűnnek a csíkok, ha mégsem, akkor haladéktalanul csere.
Az SWF-et nem ismerem, de megnézem.
A 2016-os Dusterre, a bal oldalon, feltehető a 700 mm-es lapát.
A méret miatt a keretes változatot ajánlom, stabilabb mint az egybeöntött.
A hölgyeket ne bántsd (láttam a Smiley-t!), mégiscsak hölgyek. Azt, amire tervezték őket, tökéletesen tudják...
Megmértem a gyáriakat 550/450 mm a méretük, a webshopokban ill. Unix stb-knél modell, típus, cikkszám szerint pedig kivétel nélkül 550/475 mm a méret.
Még épp elfér a 475-ös a 450 helyett.
De van ahol egyesével is lehet venni, én párban szoktam cserélni.
Hajrá Unix.....igen, ugyanazt a BOSCH Aerotwin 3 397 014 173 cikkszámút pont a duplájáért kínálja, mint néhány más helyen....hajrá Unix....:(
Azért kíváncsi vagyok a párom mikor fog szólni, hogy csíkoz az ablaktörlő lapát előtte, mert ugye a vezetőoldalról van szó, szerintem reggel azt sem venné észre ha nem lenne a helyén a szélvédő....talán csak akkor tűnne fel neki ha a menetszél az arcába fújna.:-)
Nekem a régin a gyári 4 évig bírta, minden gond nélkül. Az új 2+ -os, szintén eredeti van. Km-ben 60e, 40e. Valamit elkaphatott, amit azóta kidolgozott maga alól.
Ha veszel: Bosch aero-t javasolták, tényleg jó. Centiméterre vedd, ne típusra. Az utas oldali szvsz gyári méret, a vezető oldalra lehet kb 5 cm-el hosszabb, jobban jársz vele főleg fönt fog nagyobbat törölni, és kilátni a sofőr :)
Törölsz egyet a mostanival, megnézed collstock-al mennyi fér még el, aztán hajrá. Unixbárdiakárhol.
Sajnos Dusterhez való SWF ahol néztem készlethiányos pedig nekem ez vált be, offoson 71-47-46-69 ezer km-ek után cserélve,....ill. a mostani 62 ezer km után sem csíkoz.
A Duster gyári lapátja 14600 km-nél már húzza a csíkot.
Valamit csak használ az amit rákentél, száraz hidegben is fagyos/jeges a szélvédő normál esetben.
Nálunk -6 fok volt reggel, a dákó tető alatt áll, nem volt rajta semmi.
A minap vettem észre, hogy a vezetőoldali ablaktörlő lapát a felső részén csíkot húz, nézegettem a lapát gumiját, és tapintással is vizsgáltam, de semmi látható, érezhető sérülés hiba nincs rajta.
Hát nem sokáig bírta, ez még a gyári szerelésű lapát, még nincs 2 éves, még 15 ezer sincs az autóban.
Régen ( régen minden jobb volt ) a zsigulátornál pl. ilyen estben legalább megtudta cserélni az ember az egyforma méretű lapátokat.
Családiban régóta SWF lapátokat használok, próbáltam Bosch-t, Valeo-t, de legjobabn a SWF vált be, 1x 70 ezer km után cseréltem, a mostani már 62 ezer óta fennt van, de még mindig nem csíkoz.
Valamit venni kell a Dusterhez is, mert ki szereti ha csíkoz az ablaktörlő?
Valakinek vmi a bevált?
Tegnap néztem vmi alaktrész weboldalon, de ott csak egyesével volt rendelhető vagy én nem voltam elég alapos a kereséssel.
" Aki válaszolt az meg kijelentette, hogy náluk nincs kedvezmény csak listaár, nekik nem szükséges engedni az árból mert minden autót eltudnak adni engedmények nélkül.
Sőt, azt is mondta az egyik a telefonos beszélgetés alatt, hogy ....ha megrendelem az autót, és az átvétel előtt meggondolom magamat, visszadják az előleget mert bármennyi autót eltudnak adni...stb...stb."
1-Látom ebből a két sorból a lényeg nem jött le:
"Az előleget, elállás esetén vissza kell adni, a foglalót nem."
2- Renault/Dacia márkekereskedés új autó megrendeléséhez küld Előleg bekérő ( "A gépkocsi megrendelésekor esedékes előleg a gépkocsi teljes vételárának a 10%-a..") formanyomtatványt
3- Az Előleg befizetés beérkezése után küldi az Adás-vételi szerződést a megrendelés véglegesítéséhez
"Én is ezt látom, akárhová megyek. Az emberek költenek, vásárolnak, mintha nem lenne holnap. Boltban taligát toló kosaráról nem az jön le, hogy nincs pénz. "
Ezt is egyformán látjuk.....
A "shoppingmánia" mindenhol érzékelhető, nem csak élelmiszer vásárlásánál tapasztalható. Nálunk pl. a piacon van észvesztő tömeg ( világvégén parkolás ) még hétköznapokon délelőtt is, eleve senki sem dolgozik munkaidőben sem mert éppen mindenki shoppingol, tehát ahogy írod van pénz.
"Szerintem a 8-10 millás vételár egy olyan lélektani küszöb, amit nem szívesen lépnek át az emberek (én sem, mert használati tárgy, nem faroktoldó)."
Ez egy olyan határ ami mindig változik, mikor anno 8Ft-ba került a normál benzin az akkor is drága volt, amikor 74 ezer Ft-ért vettem új 1200-es zsigulátort, az akkor is drága volt, ahogy a 6.5M-be kerülő Duster is pedig 3-4 évvel ezelőtt még majd a felébe került, mégis veszik, én is megvettem.
A tizenmillás autókat is megveszik, ha még drágább lesz majd azt is.......változik a világ, hitelt mindig adnak.
Vitarát én azért nem vettem mert jóval rövidebb a tengelytávja, majd 100 literrel kisebb a csomagtere, és nem is jött be a formavilága, ellentétben a Dusterral, már írtam vkinek itt, hogy anno mikor rendelés előtt tájékozódtam ugyanannyiba került mindkettő.
"ui: a kerítés sehol sincs kolbászból, a kétkezi vendégmunkás Németo-ban is használt verdát vesz, nem újat."
Sokan azt hiszik, hogy azért mert új autóval ( ott is járnak "ipari hulladékkal") járnak azért mindenki milliomos ott is, nem, autót hitelre, és sokkal jobb lizingfeltételekkel vehetnek autót, így akár 3 évente újba ülnek át, és ne feledjük el sokaknak még az unokája is fizetni fogja a hitelét.....a házra.
Én is ezt látom, akárhová megyek. Az emberek költenek, vásárolnak, mintha nem lenne holnap. Boltban taligát toló kosaráról nem az jön le, hogy nincs pénz.
Dustert bármikor el tudták adni eddig.
Amikor az elsőt vettem, körbenéztem. Németo-ban ugyanaz az autó 2400 Euroval, Ausztriában 2200-al, de a ami legdurvábbnak tűnt - Romániában is 1900 Euroval került többe! Kicsivel több mint 5 éve, megfejelve a kinti 27% helyetti 19%Áfával. Az eladási ár laza kapcsolatban van költségekkel, kb megnézik mennyiért árulnak az adott piacon pl egy Vitarát ára, és ahhoz illesztik az árat.
Ja, 5 éve a kereskedő szerint virágzott a szürke export, fenti különbség miatt egy órával az átadás után már mentek a papírok a korm ablakba, vonták ki a forgalomból és trailer Németo-ba, Ausztriába. Állítólag vállalkozások voltak erre ráállva.
A fiatalabbnál már nem néztem körbe, mert a Széchenyi programos leasinget úgysem überelhette semmi.
Szerintem a 8-10 millás vételár egy olyan lélektani küszöb, amit nem szívesen lépnek át az emberek (én sem, mert használati tárgy, nem faroktoldó).
Egyébként én konkrétan azért nem vettem Vitarát, mert kicsi a vontatási képessége és nincs belőle diesel. Amúgy tök pofás és 'tonképp jó lenne. Nagyjából lesz om miben ülök, csak legyen üzembiztos és kényelmes, valamint értelmes összegből fenntartható.
Egyébként praktikum szempontjából bármely kombi ráver erre a kasznira, ha a pakolhatóság és a pályás fogyasztás lenne a fő érv.
ui: a kerítés sehol sincs kolbászból, a kétkezi vendégmunkás Németo-ban is használt verdát vesz, nem újat.
" Pontosan láttam azt, hogy kik voltak az érdeklődők, célcsoportok.
A bérből fizetésből élő kisemberek. És ott is úgy vették, hogy lizing + támogatás + ez az..."
Hm......lizing....magánszemélyekre nem jellemző......+ támogatás.....állami nagycsaládos kedvezmény 3 gyerekre, és csak 7 személyes autóra...ergo Duster kiesik...+ ez az..az meg mi?
Anno árajánlat kérésemre ( elküldtem mail-ban 100 km-en belüli márkakereskedéseknek ) kevesen méltatták, hogy kp-ért akarok új autót vásárolni, többen meg sem tiszteltek azzal, hogy küldjenek árajánlatot, biztosan azért mert alig tudták eladni a portékájukat.
Aki válaszolt az meg kijelentette, hogy náluk nincs kedvezmény csak listaár, nekik nem szükséges engedni az árból mert minden autót eltudnak adni engedmények nélkül.
Sőt, azt is mondta az egyik a telefonos beszélgetés alatt, hogy ....ha megrendelem az autót, és az átvétel előtt meggondolom magamat, visszadják az előleget mert bármennyi autót eltudnak adni...stb...stb.
Ezt csak azért írtam le mert szvsz. ebből is látszik, hogy nem volt problémájuk az eladásokkal kapcsolatban mert mindent eltudtak adni amit betudtak szerezni, tehát nem volt gond a fizetőképes kereslettel mert ebből az jött le.