A szervizben 350ezer körül van az AdBlue tartály + 60ezer a csere.
A másik vonalról még nem tudok nyilatkozni - még folyamatban van, de 250-290ezerért ígérik a tartályt, csak jelenleg nehezen elérhető.
Amúgy most egy gumikalapács segített, legalábbis egy ideje megint jól működik a szivattyú.
Olvastam, hogy a karbamid ki tud csapódni és ez is lehet az oka, hogy a szivattyú beáll (mivel a Covid miatt a havi 4ezer km helyett max 400at mentem, ez is lehetséges).
Végigkocogtattam a tartályt alulról gumikalapáccsal, miközben többször beindítottam és leállítottam a motort, és egyszer csak elindult a szivattyú.
Hibakód törlése, és már 400km-et tettem meg hibaüzi nélkül.
De azért mindenféleképpen cseréltetem a tartályt, de a régit nem dobom ki, megnézem mit lehet belőle kihozni (sámlit, papírnehezéket... :)) + FAPszűrőt is tisztíttatok.
2014 es 2.0 hdi . Grandomvan nekem is. Ugyanez a hibám. Amit még észre vettem ,hogy a start stop sem működik. Igazán nem tudom ,hogy van hozzá köze vagy nincs.
Reggel, menet közben a következő hibajelenséget produkálta a kicsikocsi:
Engine fault: Have the vehicle repaired.
Emissions control fault. Starting prevented 1100 km
Service, UREA és motor lámpa folyamatosan világít.
P20E8 és P20E9 hibakódok.
Motor általános működési zavar + Kipufogórendszer hiba, eddig jutottam :)
Mindez regenerálás előtt, rá pár percre elkezdett regenerálni (1100km után, FAP telítettség 15,5g/L-ről visszament 2g/L-re, ahogy általában szokott, így 186Ezer km után), végigfutott a regenerálás, de utána is megmaradtak a hibaüzenetek.
Telefon a szervizbe, ahol azt mondták vakon, hogy FAP vagy AdBlue tartály hiba, vagy a FAP szűrő hibája és mind-mind 2-300Ezer forintos tétel.
Időpontfoglalás jövő hétre.
De a kis ördög ott motoszkált bennem és elvittem egy autószerelőhöz, aki kiolvasta a hibát, megvizsgálta a kérdéses részeket, szemrevételezve mindent rendben talált (nincs rossz érzékelő, kábel, a tartályok jól zárnak..) de mivel nem Citroen specialista ezért próbaként a hibakód törlését végezte, és javasolta a FAP szűrő tisztítását.
Az autó ezután hibajelzés nélkül elindult, de kb. 50km után ismét előjött.
Mindenképpen megy jövő héten szervizbe, de kérdés hozzátok:
Találkozott már vki ilyen hibával? Tényleg ilyen nagy a javítási összeg?
Vkinek vmi 5let, hogy mi okozhatja még a hibajelenséget?
Sziasztok! Második variáció. olajat cseréltem, mondom a szervizesnek mi a szitu..Ő azt mondta, hogy 3-4 hasonlót csinált már és a gátló felső illesztése nyikorog..140000 km nél:(
Szia! Nálam is elöjött..Bp Pásztor: valamikor tipushibaként volt kezelve, most már nem az...habozás 50 e ft.. ha akkor is nyikorog hátsó hid csere: 360 e:)...kedvesek....
A legutolsó térképfrissítést idén áprilisban adták ki. A benne lévő térképfájlokat dátuma 2019. július közepi. Gondolom a térképet készítőknek is kellett nemkevés idő, hogy a korábbi felmérésük óta megjelent új útszakaszokat vagy egyéb változásokat összegyűjtsék, szóval lehet, hogy a júliusban lezárt fájlokban lévő legfrissebb adat is pár hónappal korábban lett begyűjtve.
"Szumma szummárum", a legfrissebb kiadott térkép jó eséllyel úgy max. egyéves újdonságokat tartalmaz, annál frissebeket csak igen elvétve (de inkább sehogy).
A többi térképgyártó térképeihez képest ezek a térképek mindig jóval elavultabbak. Szóval ne lepődj meg, ha még a legújabb térképen sem lesz rajta amit keresel.
Koszi. Az enyém külföldi autó, az elő története alapján Belga lízingcég adta ki Milanoba. De lehet tölteni ingyen, csak nem a legfrissebb. Sztem kb fel éves csúszásban van a valósághoz képest. Majd ra guglizok 😀
Lejjebb van bővebb info a térképekről. Ha jól tudom évente 2 frissítés azért biztos van. A Citroen nem szokta ingyen adni, legalábbis Magyarországon. Minden frissítésért fizetni kell. A gugli jobb barátod e tekintetben mint az autógyár.
Sziasztok. Navigációs térképpel kapcsolatos a kérdésem. Olvasom hogy néhány autóhoz pénzért lehet letölteni a legfrissebb térképet, de pl az enyémhez a Citroen oldalán az alváz szám megadásával letölthető egy csomag. Igaz a Pest alatti m4 és meg nem az igazi. Tehát lehet a frissítéssel járnak az autóhoz ? Továbbá a Citroen nél milyen gyakran jön a frissites? Ha jól emlékszem V 150. 1 települt rá. 2.0 hdi 2015
Be kell fúrni egy 8 átmérőjű lyukat a kereszttartó szintjén a jármű mindkét oldalán:
Be kell helyezni a purhab befúvó csövét a lyukakba (mindkét oldalon) és rögzíteni kell :
Mindkét oldalon be kell injektálni a habot és 1 órá elteltével kell eltávolítani a csövet, majd 8mm-es gumi dugót kell beragasztani a lyukba és erre vmi borítást is tenni kell :
Kétkomponensű habot kell használni , ezek cikkszámai: 16 285 638 80 vagy 16322 660 80
Ezekben az országokban a TSB B3DW0105Q0 készüléket kell használni.
2.1. javítás
Győződjön meg arról, hogy a nyikorgó zaj a hátsó tengelytől származik:
Ha a hátsó felfüggesztés remegő zajt okoz: használja ezt a dokumentumot Ha nyikorgó zaj nem merül fel a hátsó felfüggesztésből: ne használja ezt a dokumentumot; Végezzen mélyebb kárkeresést
Ne cserélje ki azonnal a hátsó felfüggesztést, és magyarázza el az ügyfélnek, hogy a szerviz kapcsolatba lép vele, amikor az autó javítható. Tájékoztassa az ügyfelet arról, hogy az őrlési zaj nem jelent biztonsági veszélyt és nem változtatja meg a jármű viselkedését. A későbbi javításokat a gyártó, valamint a garanciaidő letelte után a gyártó költségén kell elvégezni.
A későbbi autójavításokhoz szükséges pótalkatrészek fenntartása érdekében el kell küldenie a jótállási protokollt mind a jótállás, mind a jótállás vonatkozásában. (Hozzárendelt kód: 3M3).
A jótállási jegyzőkönyv lehetővé teszi az ügyfelek látogatásának regisztrálását és a javításhoz szükséges alkatrészek fenntartását.
Amint rendelkezésre állnak a részletek, az ügyfeleket rendes levélben értesítjük. Végezzen el egy látogatást az ügyféllel, hogy alkatrészeket rendelhessen javításra."
Az oroszok szerint a Soudal soudafoam 2k típúsú habot használja a PSA a híd kitöltéséhez.
Sajnos azt nem tudom hol kell megfúrni a hídat erről nem írtak.
Ha esetleg valakinek előfizetése van a Service Box-hoz és letudná tölteni nekem/nekünk ezt a dokumentációt , nagy szívességet tenne.
Diagnosztika alatta Funkció menüt kell választani és a legalsó Zaj és remegés, szivárgás, víz bejutása alatt a Zajok és vibrációk -ra klikkelve jön elő a csatol képen az alábbi lista.
Csatoltok egy képet:
A szervízben megköszönték hogy elmondtam nekik ezeket az információkat, természetesen ők letöltötték ezt a dokumentumot és ki is nyomtatták maguknak. De fizetős munkaként akarták/akarják elintézni a javítást.
De említettem hogy én olvastam hogy ezt a gyártó költségén kellene elvégezni.
Nagyon kedvesek segítőkészek voltak úgyhogy azt mondták utána járnak a dolognak és szólnak majd.
Jut eszembe: miért nem hívnak fel egy olyan szervizt, ahol már találkoztak a problémával? Én a debreceni OMP-be vittem anno, ahol már ismerték a problémát, azaz bizonyára már előtte is találkoztak vele (vagy csak valaki figyelemmel követte náluk a belső szervizes híreket - már, ha volt/van ilyen). De szerintem a budapesti szervizekben (pl. M5) is ismert ez a probléma és annak megoldása...
Esélytelen. Bocsi, de elhiheted - ha tudnám, már rég megírtam volna. Sajnos a szervizelés során max. távolról (kamerán keresztül) látja az ember, hogy mit csinálnak javítás gyanánt, esetleg kutyafuttában valamelyik cserealkatrészt valamelyik szervizesnek a kezében, de a javítást követően az én kezembe hivatalosan már csak annak a papírnak a másolata marad, amin leírtam az általam tapasztalt hibajelenséget, majd később az aláírásommal elismertem, hogy kijavították. De azon nincs rajta, hogy mit csináltak, mit cseréltek - ilyen tételes kimutatás csak a fizetős javításoknál "jár"...
Sajna ez nem fog menni. Egyrészt fogalmam sincs, hol fúrták meg - mint mondtam, nem mehettem be a szervizben, másrészt nem is tudok a kocsi alá befeküdni, mivel nincs aknám. De, mint azt a 3 évvel ezelőtti hozzászólásomban írtam, gyári, cikkszámmal ellátott javítócsomagot rendeltek hozzá (dugók, ragasztó stb.), tehát tuti ismert kell legyen mind a probléma, mind a megoldás.
Ez jó hogy 3 év elteltével is hatásos ez a megoldás.
Esetleg megkérhetlek hogy egy fotót készítesz a gumidugóról és arról hogy ez hol van?
Szerdán viszem márkaszervizbe az autót evvel a problémával, de sajnos annyira új ez a szerviz (kb egy éve foglalkoznak Citroennel) hogy amit telefonba elmondtam nekik most hallottak először .
Lassú előre-hátra guruláskor a hátsó futómű felől sercegő, pattogó fémes hangot hallani, ha nem egyenes a talaj.
Korábbi hozzászólásokban olvastam , hogy ez típus betegség és eleinte cserélték a hátsó futóművet, majd mostanság két lyukat fúrnak a hátsó hídba, ezen keresztül bejuttatnak valamilyen anyagot , ami megszilárdul, a két lyukat pedig bedugózzák.
Szeretném megtudni, hogy pontosan hol fúrják meg a hídat és mekkora átmérőjű lesz a lyuk?
Valamint ha már nem csinálják meg garanciában akkor kb. mennyibe kerülhet (2015.12.hó az autó)?
Esetleg okoz-e hangon kívűl a későbbiekben nagyobb problémát?