Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Agos13 Creative Commons License 2020.07.08 0 0 2290

Kaptam, már nem aktuális

 

Előzmény: Agos13 (2289)
Agos13 Creative Commons License 2020.07.02 0 0 2289

Sziasztok!

C4Picasso II höz keresek jobb oldali motoros, talajvilágítós tükröt

 

StarMate Creative Commons License 2020.06.21 0 0 2288

Szia!

 

A szervizben 350ezer körül van az AdBlue tartály + 60ezer a csere.

A másik vonalról még nem tudok nyilatkozni - még folyamatban van, de 250-290ezerért ígérik a tartályt, csak jelenleg nehezen elérhető.

 

Amúgy most egy gumikalapács segített, legalábbis egy ideje megint jól működik a szivattyú.

Olvastam, hogy a karbamid ki tud csapódni és ez is lehet az oka, hogy a szivattyú beáll (mivel a Covid miatt a havi 4ezer km helyett max 400at mentem, ez is lehetséges).

Végigkocogtattam a tartályt alulról gumikalapáccsal, miközben többször beindítottam és leállítottam a motort, és egyszer csak elindult a szivattyú.

Hibakód törlése, és már 400km-et tettem meg hibaüzi nélkül.

 

De azért mindenféleképpen cseréltetem a tartályt, de a régit nem dobom ki, megnézem mit lehet belőle kihozni (sámlit, papírnehezéket... :)) + FAPszűrőt is tisztíttatok.

Előzmény: Jgy45 (2287)
Jgy45 Creative Commons License 2020.06.18 0 0 2287

Sziasztok mennyi a tartály ára? Nekem is szivattyú problémám van!

 

R!ck4 Creative Commons License 2020.06.17 0 0 2286

Írtam neked mailt, jönne a tartály...

Előzmény: StarMate (2283)
Jgy45 Creative Commons License 2020.06.16 0 0 2285

Szia R!ck4.

2014 es 2.0 hdi . Grandomvan nekem is. Ugyanez a hibám.  Amit még észre vettem ,hogy a start stop sem működik. Igazán nem tudom ,hogy van hozzá köze vagy nincs.

Köszi  a válaszod.

 

Előzmény: R!ck4 (2284)
R!ck4 Creative Commons License 2020.06.14 0 0 2284

A leírt 3-400 ezernél lényegesen olcsóbban tudok új, garis tartályt, amennyiben szívesen megspórolnál egy nyarlás árát, keress. 

Előzmény: StarMate (2283)
StarMate Creative Commons License 2020.06.12 0 0 2283

Szia

 

Köszi válaszod.

 

Az AdBlue tartály minden szervíz alkalmával fel van töltve (15ezrenkent szervizeltettem tavaly októberig, akkor átálltunk a 10ezresre a szerelővel).

Utoljára januárban lett feltöltve 180ezernèl.

 

Hát sajnos ami elromolhat, az el is romlik.

 

Ettől még nagyon megbízható a kicsikocsi ;-)

Előzmény: CsJohnny (2282)
CsJohnny Creative Commons License 2020.06.12 0 0 2282

Az Adblue tartályban a szivattyú adta meg magát.

Sajnos gyártási hibásak.

Garanciában csak akkor cserélik ha fiatalabb az autó 5 évnél és 150000 km alatt van.

Komplett tartály kerül 300-400 ezerbe. Szivattyú nincs külön.

Nekem már cserélték gariban ezért tudom.

Módisított szivattyú, vezérlő elektronika és szoftver amitőt jobb lesz mint ami tönkrement.

1100 km-t mehetsz még , utánna nem indítható a motor környezetvêdelmi okokból.

FAP- nak nincs baja és a szürőnek sem.

Nem szabad az Adblue tartályból hogy kifogyjon a folyadék, mindig legyen legalább 3/4-ig.

Még ezt a tanácsot kaptam a szerízben.

Előzmény: StarMate (2281)
StarMate Creative Commons License 2020.06.12 0 0 2281

Sziasztok!

 

Reggel, menet közben a következő hibajelenséget produkálta a kicsikocsi:

Engine fault: Have the vehicle repaired.

Emissions control fault. Starting prevented 1100 km

Service, UREA és motor lámpa folyamatosan világít.

 

P20E8 és P20E9 hibakódok.

 

Motor általános működési zavar + Kipufogórendszer hiba, eddig jutottam :)

 

Mindez regenerálás előtt, rá pár percre elkezdett regenerálni (1100km után, FAP telítettség 15,5g/L-ről visszament 2g/L-re, ahogy általában szokott, így 186Ezer km után), végigfutott a regenerálás, de utána is megmaradtak a hibaüzenetek.

 

Telefon a szervizbe, ahol azt mondták vakon, hogy FAP vagy AdBlue tartály hiba, vagy a FAP szűrő hibája és mind-mind 2-300Ezer forintos tétel.

Időpontfoglalás jövő hétre.

 

De a kis ördög ott motoszkált bennem és elvittem egy autószerelőhöz, aki kiolvasta a hibát, megvizsgálta a kérdéses részeket, szemrevételezve mindent rendben talált (nincs rossz érzékelő, kábel, a tartályok jól zárnak..) de mivel nem Citroen specialista ezért próbaként a hibakód törlését végezte, és javasolta a FAP szűrő tisztítását.

Az autó ezután hibajelzés nélkül elindult, de kb. 50km után ismét előjött.

 

Mindenképpen megy jövő héten szervizbe, de kérdés hozzátok:

Találkozott már vki ilyen hibával? Tényleg ilyen nagy a javítási összeg?

Vkinek vmi 5let, hogy mi okozhatja még a hibajelenséget?

 

Segítséget előre is köszönöm!

 

 

Agos13 Creative Commons License 2020.06.10 0 0 2280

Sziasztok! Második variáció. olajat cseréltem, mondom a szervizesnek mi a szitu..Ő azt mondta, hogy 3-4 hasonlót csinált már és a gátló felső illesztése nyikorog..140000 km nél:(

Agos13 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 2279

Szia! Nálam is elöjött..Bp Pásztor: valamikor tipushibaként volt kezelve, most már nem az...habozás 50 e ft..                    ha akkor is nyikorog hátsó hid csere: 360 e:)...kedvesek....

Előzmény: CsJohnny (2270)
Agos13 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 2278

Sziasztok!

C4 Pic uj kasztnis 13 as..egyszercsak elkezdett hátul nyikorogni valam ha kézzel lenyomom a kocsi hátulját hallatszik.. Ötlet?

sbojan Creative Commons License 2020.06.04 0 0 2277

A legutolsó térképfrissítést idén áprilisban adták ki. A benne lévő térképfájlokat dátuma 2019. július közepi. Gondolom a térképet készítőknek is kellett nemkevés idő, hogy a korábbi felmérésük óta megjelent új útszakaszokat vagy egyéb változásokat összegyűjtsék, szóval lehet, hogy a júliusban lezárt fájlokban lévő legfrissebb adat is pár hónappal korábban lett begyűjtve.

"Szumma szummárum", a legfrissebb kiadott térkép jó eséllyel úgy max. egyéves újdonságokat tartalmaz, annál frissebeket csak igen elvétve (de inkább sehogy).

Előzmény: Dietrich123 (2273)
snow.dog Creative Commons License 2020.06.04 0 0 2276

A többi térképgyártó térképeihez képest ezek a térképek mindig jóval elavultabbak. Szóval ne lepődj meg, ha még a legújabb térképen sem lesz rajta amit keresel.

Előzmény: Dietrich123 (2275)
Dietrich123 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 2275

Koszi. Az enyém külföldi autó, az elő története alapján Belga lízingcég adta ki Milanoba. De lehet tölteni ingyen, csak nem a legfrissebb. Sztem kb fel éves csúszásban van a valósághoz képest. Majd ra guglizok 😀

Előzmény: GSdriver (2274)
GSdriver Creative Commons License 2020.06.04 0 0 2274

Lejjebb van bővebb info a térképekről. Ha jól tudom évente 2 frissítés azért biztos van. A Citroen nem szokta ingyen adni, legalábbis Magyarországon. Minden frissítésért fizetni kell. A gugli jobb barátod e tekintetben mint az autógyár. 

Előzmény: Dietrich123 (2273)
Dietrich123 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 2273

Sziasztok. Navigációs térképpel kapcsolatos a kérdésem. Olvasom hogy néhány autóhoz pénzért lehet letölteni a legfrissebb térképet, de pl az enyémhez a Citroen oldalán az alváz szám megadásával letölthető egy csomag. Igaz a Pest alatti m4 és meg nem az igazi. Tehát lehet a frissítéssel járnak az autóhoz ? Továbbá a Citroen nél milyen gyakran jön a frissites? Ha jól emlékszem V 150. 1 települt rá. 
2.0 hdi 2015

sbojan Creative Commons License 2020.06.04 0 0 2272

Hát öregem! Maximális elismerésem neked - nem semmi kutatómunkát végeztél!

Innentől már csak emiatt is megérdemelnéd, hogy ingyen csinálják meg, bár szerintem erre a belső (PSA) utasításuk is kötelezi őket.

Előzmény: CsJohnny (2271)
CsJohnny Creative Commons License 2020.06.04 0 0 2271

Francia Peugeot fórumban megtaláltam a hátsó hídba hol kell lyukat fúrni a #1525 hozzászólásban:

https://www.forum-peugeot.com/Forum/threads/claquement-al%C3%A9atoire-probl%C3%A8me-de-traverse.28637/page-51

 

Fel kell emelni az autót és alá kell bakolni.

A két hátsó kereket le kell szerelni.

 

Be kell fúrni egy 8 átmérőjű lyukat a kereszttartó szintjén a jármű mindkét oldalán:

Be kell helyezni a purhab befúvó csövét a lyukakba (mindkét oldalon) és rögzíteni kell :

 

 

Mindkét oldalon be kell injektálni a habot és 1 órá elteltével kell eltávolítani a csövet, majd 8mm-es gumi dugót kell beragasztani a lyukba és erre vmi borítást is tenni kell :

 

 

Kétkomponensű habot kell használni , ezek cikkszámai: 16 285 638 80 vagy 16322 660 80

CsJohnny Creative Commons License 2020.06.03 0 0 2270

Voltam ma a miskolci Citroen szervizben, majd lenntebb írok mi történt it.

 

Most leírom mit tudtam kideríteni evvel a hátsó hídból jövő zajaról:

Olvastam a google fordító segítségével francia,olasz és orosz fórumokat erről a problémáról.

A egy francia fórumból megtudtam hogy, hol lehet leírást találni a művelet elvégzéséhez. A weblap a következő:

http://public.servicebox-parts.com/pages/index.jsp

Lehet hogy ezt a linket már ismeritek , nekem most lett ismert.

Beregisztráltam és megtaláltam a dokumentációt a szervíz által kiadott javítás mentéről: "Csikorgó hang a jármű hátsó részéből"

de sajnos csak előfizetéssel lehet letölteni!

Viszont a dokumentum nevét kiírta amikor az egérrel a linkre mentem: B3DW0105Q0

Rákerestem erre a szövegre , majd egy orosz fórumon találtam rá erre a fájlnévre és némi információra:



"2. BEAVATKOZÁS A KÖTELEZŐ ELADÁSOK UTÁN:

Ez a dokumentum nem alkalmazható a következő országokban:

Franciaország, Belgium, Spanyolország, Portugália, Izrael, Reunion, Svájc, Írország, Ausztrália, Szingapúr, Korea, Malajzia, Martinique, Tajvan, Új-Zéland.

Ezekben az országokban a TSB B3DW0105Q0 készüléket kell használni.

2.1. javítás

Győződjön meg arról, hogy a nyikorgó zaj a hátsó tengelytől származik:

    Ha a hátsó felfüggesztés remegő zajt okoz: használja ezt a dokumentumot
    Ha nyikorgó zaj nem merül fel a hátsó felfüggesztésből: ne használja ezt a dokumentumot; Végezzen mélyebb kárkeresést

Ne cserélje ki azonnal a hátsó felfüggesztést, és magyarázza el az ügyfélnek, hogy a szerviz kapcsolatba lép vele, amikor az autó javítható. Tájékoztassa az ügyfelet arról, hogy az őrlési zaj nem jelent biztonsági veszélyt és nem változtatja meg a jármű viselkedését. A későbbi javításokat a gyártó, valamint a garanciaidő letelte után a gyártó költségén kell elvégezni.

A későbbi autójavításokhoz szükséges pótalkatrészek fenntartása érdekében el kell küldenie a jótállási protokollt mind a jótállás, mind a jótállás vonatkozásában. (Hozzárendelt kód: 3M3).

A jótállási jegyzőkönyv lehetővé teszi az ügyfelek látogatásának regisztrálását és a javításhoz szükséges alkatrészek fenntartását.

Amint rendelkezésre állnak a részletek, az ügyfeleket rendes levélben értesítjük. Végezzen el egy látogatást az ügyféllel, hogy alkatrészeket rendelhessen javításra."

 

Az oroszok szerint a Soudal soudafoam 2k típúsú habot használja a PSA a híd kitöltéséhez.

Sajnos azt nem tudom hol kell megfúrni a hídat erről nem írtak.

Ha esetleg valakinek előfizetése van a Service Box-hoz és letudná tölteni nekem/nekünk ezt a dokumentációt , nagy szívességet tenne.

Diagnosztika alatta Funkció menüt kell választani és a legalsó  Zaj és remegés, szivárgás, víz bejutása alatt a Zajok és vibrációk -ra klikkelve jön elő a csatol képen az alábbi lista.

Csatoltok egy képet:

 

A szervízben megköszönték hogy elmondtam nekik ezeket az információkat, természetesen ők letöltötték ezt a dokumentumot és ki is nyomtatták maguknak. De fizetős munkaként akarták/akarják elintézni a javítást.

De említettem hogy én olvastam hogy ezt a gyártó költségén kellene elvégezni.

Nagyon kedvesek segítőkészek voltak úgyhogy azt mondták utána járnak a dolognak és szólnak majd.

 

Majd megírom hogyan tovább.

Előzmény: sbojan (2269)
sbojan Creative Commons License 2020.06.03 0 0 2269

Jut eszembe: miért nem hívnak fel egy olyan szervizt, ahol már találkoztak a problémával? Én a debreceni OMP-be vittem anno, ahol már ismerték a problémát, azaz bizonyára már előtte is találkoztak vele (vagy csak valaki figyelemmel követte náluk a belső szervizes híreket - már, ha volt/van ilyen). De szerintem a budapesti szervizekben (pl. M5) is ismert ez a probléma és annak megoldása...

Előzmény: CsJohnny (2265)
sbojan Creative Commons License 2020.06.02 0 0 2268

Esélytelen. Bocsi, de elhiheted - ha tudnám, már rég megírtam volna. Sajnos a szervizelés során max. távolról (kamerán keresztül) látja az ember, hogy mit csinálnak javítás gyanánt, esetleg kutyafuttában valamelyik cserealkatrészt valamelyik szervizesnek a kezében, de a javítást követően az én kezembe hivatalosan már csak annak a papírnak a másolata marad, amin leírtam az általam tapasztalt hibajelenséget, majd később az aláírásommal elismertem, hogy kijavították. De azon nincs rajta, hogy mit csináltak, mit cseréltek - ilyen tételes kimutatás csak a fizetős javításoknál "jár"...

Előzmény: CsJohnny (2267)
CsJohnny Creative Commons License 2020.05.31 0 0 2267

Értem. 

Esetleg a javítócsomag cikkszámát, elő tudod még keresni ?

Előzmény: sbojan (2266)
sbojan Creative Commons License 2020.05.31 0 0 2266

Szia!

 

Sajna ez nem fog menni. Egyrészt fogalmam sincs, hol fúrták meg - mint mondtam, nem mehettem be a szervizben, másrészt nem is tudok a kocsi alá befeküdni, mivel nincs aknám. De, mint azt a 3 évvel ezelőtti hozzászólásomban írtam, gyári, cikkszámmal ellátott javítócsomagot rendeltek hozzá (dugók, ragasztó stb.), tehát tuti ismert kell legyen mind a probléma, mind a megoldás.

Előzmény: CsJohnny (2265)
CsJohnny Creative Commons License 2020.05.30 0 0 2265

Ez jó hogy 3 év elteltével is hatásos ez a megoldás.

Esetleg megkérhetlek hogy egy fotót készítesz a gumidugóról és arról hogy ez hol van?

Szerdán viszem márkaszervizbe az autót evvel a problémával, de sajnos annyira új ez a szerviz (kb egy éve foglalkoznak Citroennel) hogy amit telefonba elmondtam nekik most hallottak először .

Előzmény: sbojan (2264)
sbojan Creative Commons License 2020.05.29 0 0 2264

1136-os hozzászólásban én írtam le a műveletet, magát az akciót nem láttam, mert nem lehetett bemenni s szervizbe (a munkaterületre).

Azon kívül, hogy a nyiszorgás megszűnt a "feltöltésnek" köszönhetően, én semmilyen más hatásról nem tudok az azóta eltelt közel 3 év alatt.

Árat szintúgy tudok mondani, hisz' nekem még gariban csinálták meg...

Előzmény: CsJohnny (2261)
CsJohnny Creative Commons License 2020.05.29 0 0 2263

Én úgy tudom, hogy ez parkoló kártya vagy cédula tartására van kitalálva.

Előzmény: Dietrich123 (2262)
Dietrich123 Creative Commons License 2020.05.28 0 0 2262

Sziasztok. Bal oldalt a fényszóró magasság állító mellett van egy kártya olvasó ? Mi lehet ez ?

CsJohnny Creative Commons License 2020.05.28 0 0 2261

Lassú előre-hátra guruláskor a hátsó futómű felől sercegő, pattogó fémes hangot hallani, ha nem egyenes a talaj.

Korábbi hozzászólásokban olvastam , hogy ez típus betegség és eleinte cserélték a hátsó futóművet, majd mostanság két lyukat fúrnak a hátsó hídba, ezen keresztül bejuttatnak valamilyen anyagot , ami megszilárdul, a két lyukat pedig bedugózzák.

Szeretném megtudni, hogy pontosan hol fúrják meg a hídat és mekkora átmérőjű lesz a lyuk?

Valamint ha már nem csinálják meg garanciában akkor kb. mennyibe kerülhet (2015.12.hó az autó)?

Esetleg okoz-e hangon kívűl a későbbiekben nagyobb problémát?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!