Minden kétkamerás rendszerben az első a fő kamera, innen kap tápot a hátsó és ugyanazon az USB kábelen megy vissza a jele is! Nem nagy mutatvány a telepítése, egy villanyász 2-3 óra alatt beépíti neked simán, ha te nem tudod megoldani. (én pont ma telepítettem a nejem autójába, kihasználva a délutáni jó időt, mindenestől 2 órámba tellett. (a nejem autójában nem lehet belevezetni a hátsó ajtó kárpitja alá mint az enyémben, de így még gyorsabb is volt, és a szettben van 5db öntapadós vezeték tartó amiből 3-mal megoldottam a dolgot. A tetőkárpitnál meg ügyesen elfűztem, beépítettem a tápadaptert a biztosíték dobozhoz azt is felfűztem a kárpitok alatt a szélvédő felső széléhez a tükörtől kissé jobbra, felragasztottam a kamerákat a szélvédőkre, összedugtam a 3 csatlakozót és kész is! A biztosítéktáblán van üres hely ahol van 12V, a kapcsolt 12V-ot a szivargyújtó biztosítékáról vettem, mindkettőhöz ilyen adaptert használtam: https://www.banggood.com/Car-Blade-Fuse-Box-Electric-Appliance-Holder-with-Fuse-Mini-or-Small-or-Large-p-1019234.html?rmmds=myorder&cur_warehouse=CN )
A Viofo esetében a "fő" (első) kamerában van a memóriakártya, a hátsó csak tápot kap az első kamerától, a memóriakártya foglalat biztosan nincs benne. Azt gyanítom, hogy a hátsó szivargyújtós dokk nem segít ebben az esetben, a táp elvezetése hagyományosan a műszerfal felől kivitelezendő. A gyári pakkban sok minden benne van, a két kamerát összekötő jó hosszú (azt hiszem, 4 méteres) kábel is.
Sziasztok! Sajnos nagyon fogalmatlan vagyok autóvillamosságból, leginkább ez tart vissza a vásárlástól, illetve az itt sokak által ajánlott A800-as hiánya is. A XIAOMI boltban se tudtak semmi biztatót mondani, hogy mikor lesz. Addig meg barátkozom a VIOFO-val amit szintén sokan ajánlotok.
A Viofo A129 Duo-nál a hátsó kamera esetében előnyöm van, ha van csomagteres szivargyújtós töltő dockom? Ha jól sejtem a hátsó kamerában külön van a memória kártya, így ha onnan kapja az áramot, akkor nem kell a "rövid" Galaxymat végig drótozni!? A hátsó szivargyújtós dokk mennyiben segít ha a parkoló funkciót szeretném használni?
Teljesen egyetértek. Semmi extra, csak a szokásos agymosott, reflektálatlan, nyálcsorgató konzumidiotizmusnak vagyunk épp tanúi... így lehet körülöttünk ennyi ocsmány SUV, ennyi Holdról is látszó divatóra, ennyi ízléstelen ruha és 10000K-s tévére vágyó kispénzű szerencsétlen. Mert ami éppen menő, az ellenállhatatlan - legalábbis a többségnek.
Nagyon kevés helyet foglal a szélvédőn, szó szerint a tükör mögött el tud bújni, jó minőségű a felvétele, elől-hátul FHD felbontású, van hozzá GPS, mozgásérzékelő, gyorsulás szenzor, WiFi, mobil app, 256GB-ig fogad SD kártyát. Nekem mindkét autómban ilyen van (az egyikbe még csak megvan, mert tavasszal építem be, de a másikban már egy éve használom minden gond nélkül)
És? Miről győz meg ez a cikk/hír? Mert arról biztosan nem, hogy csak a 4K felbontású dashcam révén készíthető jó minőségű felvétel. Arról nem beszélve, hogy a rend motoros urainak nyilván más technológia kívánatos - lévén professzionális felhasználásról van szó - szemben a civilek többségével, akiknek pl. nem szempont a rázkódás, és akiknek az FHD felbontás is teljesen megfelelhet, még akár a privát családi utazásuk dokumentálására is.
Szeretnék venni egy menetrögzítőt, cél (mint gondolom általában mindenkinek :) ), hogy esetleges incidens esetén minél jobban azonosítható legyen más autó. Két kamerásat szeretnék. Felbontás, fps annyiban lényeg, hogy ezt a célt teljesítse. Árban max. kb 60e, de nem bánom ha olcsóbb.
Van esetleg valami ajánlott márka/modell?
Én a Truecam M7 GPS Dualt és a Lamax S9-et néztem (bár utóbbit lehet, hogy odapróbálnám a visszapillantó tükörre és rögtön visszadnám, mert szerintem vagy nagyon rendben van, vagy szörnyen nézne ki - de mindegy is, most a technikai része érdekel).
Illetve láttam olyat is, amit nálunk nem igazán lehet kapni, pedig jónak tűnik. Ha nagyon jó ár/érték arányról van szó, akkor ilyen is jó lenne.
Illetve nem tudom, hogy a parkoló módra van valami megoldás, hogy esetleg powerbank közbeiktatásával lehessen használni? Vagy már a kamerának eleve olyannak kell lenni, ami támogat valami hasonló megoldást?
Nem is értem ezt a sok butát, hogy miért 4K kamera,
Tényleg, miért is?
A H265 -öt nem ismerem személyesen - de a (szokványos) H264 elég moslék, azt meg kell hagyni.
Nem hivatkozok a YT demó-videójukra (mert hogy az tovább van tömörítve, bla-bla) - de amit láttam a demóban - annál egy sima Xiami Y1 többet tud kedvezőtlen fényviszonyokban.
Pl. az alagútban amit mutattak az (eseményrögzítési szempontból) használhatatlan. A 10 méterre lévő rendszám odakint: dettó.
Nézd meg újra te is - szerinted az használható minőség?
Most az a kérdés, hogy szép tájakat akarnak-e videózni 4k-ban ... vagy releváns, bizonyíték-erejű infókat rögzíteni közlekedési eseménykor? Mert ez utóbbihoz ez a minőség igen karcsú.
Egyébként részemről felszopó reklám-cikkekből soha nem szoktam tájékozódni :-)))
A rendszamolvashatosag miatt kell a jo optika, tiszta uveg a cam elott es a magas felbontas. Magas felbontas felezve, negyedelve, nyolcadolva kontrasztosabb lesz.
Digi szempontbol a szemmel nem lathato 1 Byte elteres a pixelek kozt is feldolgozhato.
25 meterrol nem lenne hatrany azonosithatoan rogzitenie egy jarmu rendszamat.
Esemenyrogzito akarmilyencam, es egy nagyobb felbontasu, jo kepeket keszito fenykepezogep kombinacio?
A Full HD szerintem simán jó lehet ezen is, de nekem a Viofo nem erre kell, hanem adott esetben bizonyítéknak.)
Hát ez az!
Gondoljunk csak arra, hogy bármennyi k-s is az a fedélzeti kamera - mind egy vastag, ráadásul jócskán dőlt (tehát optikailag szinte centi vastag és vitatható tisztaságú üvegen néz keresztül.
Innentől kezdve olyan a 4k ról beszélni egy fedélzeti kameránál - mint azon agyalni, hogy jobb lesz-e a belereszelt szavasgombától - az olcsó lecsókoszbából készült paprikáskrumpli. (nem lesz jobb)!
Ha meg bizonyítéknak kell - ki a fenét érdekli, hogy mennire tűélesek az útmenti fák levelei - mert tökre elég ha felismerhető a másik autó, annak a rendszáma és a baleset körülménye. Ennyi.
A fene se fogja dijjazni ilyenkor a tökéletes színhűséget (pláne a vastag üvegen keresztül), vagy a 16 millió színt.
Elég, ha egy fehér autó fehérnek látsszó, a zöld, zöldnek - és (főleg) olvasható legyen a rendszáma még nagyobb távolságról is - nem csak 2 méterről.
Igen, ez simán lehetséges, elismerem. A megőrzésre szánt videóra is jó lehet szerintem a full HD, de az tagadhatatlan, hogy nagyobb képernyőn a 4K nyilván jobb. (Nekem otthon 43” tv-m van, a nappalim nem kicsi, de ez a méret tökéletesen elég. A Full HD szerintem simán jó lehet ezen is, de nekem a Viofo nem erre kell, hanem adott esetben bizonyítéknak.)
Hacsak nem megőrzésre szánt, úti-videót akar vele készíteni az ember - emlékbe.
Mert ha csak sima eseményrögzítésre kell, az SD is tökéletesen megfelel, mert aminek kell, az minden látszik.
Sőt, azt is megkockáztatnám, hogy a rendszámok SD-ben még jobban is, mint az agyontömörített nagyfelbontásúaknál, amivel részemről maximálisan elégedetlen vagyok már az 5-6 méterről felvett táblák olvashatóságával is.
Lehet itt okoskodni, de szerintem teljesen felesleges a 4K kamera. Parasztvakítás. Ár/érték arányban jobb nem kell a Viofo Duo-nál, nekem tökéketesen bevált FullHD-ban is -20 fokban és +40 fok felett is. Elérhető, szép és jó is. Ennyi.
"még várni kell egy jó 4K autós kamerára" - én ezt írtam.
Ki mondta, hogy a mostani forgalomban lévőkből szabad bármelyiket is megvenni?
Egyébként sincs igazad, mert ugyanakkora méretnél is javult a képminőség. Régebben iso400 nál már szemcsés volt a kép, csupa oda nem illő pixellel, ma ugyanabból a lapkából sokkal nagyobb felbontás jön ki ráadásnak iso6400-nál. 4-5 FE jobbat is tud az a lapka.
Ráadásnak az aps-c szenzort is egyre többen cserélték nagyobbra igy egy jobb gépnél mondjuk az ISO még feljebb tolható.
A dji kézi szelfi kamerái is csodás 4k képet adnak.
Elméletileg így is lenne - a gond csak az, hogy ezeken az olcsó, kereskedelmi lapkákon, a lapka-méret nem változik, csak a pixel-szám lesz több.
Így a pixel-méret durván lecsökken (hogy elférjen a lapkán) - ami komoly minőségromláshoz vezet.
Hiába a rengeteg pixel - a kép nem lesz jobb tőle, legfeljebb nagyobb (MB-ban). Mert kis pixel=szar kép. Ez van.
Ezen sokat agyaltak anno, amikor még 3 Mpx-es fotó-gépek voltak általánosak.. erre megjelentek az 5-8 megapixeles masinák is. És mindenki csak ámult, hogy a "régi mint ha szebb képeket" csinált volna.
Ami igaz is volt - hisz a lapka-méret nem változott - csak több (viszont kisebb) lett rajta a pixel.
Köszönöm a választ. Bár be van állítva, de még sem veszi a hangot. Lehet, hogy valamit rosszul állítok be? Amúgy nem rossz a video amit készít menet közben. A rendszám olvashatósága nagyban függ az időjárástól, a fényviszonyoktól, a sebességtől. Nekem idáig bejön a cucc. Van esetleg valaki, aki Mio 792-t használ? Tudna segíteni a hangnál?
A 4K pont a nagy látószög miatt kell, mert a 1080 pont elég ha csak hátad mögött jövő autó rendszámára fókuszálna, de ott is az a lényeg, hogy a melletted és mögötted lévő autó rendszáma is belekerüljön, aki épp csak megpöccint, te meg már mész is át az árkon a bokorba a keresztbe állt autóddal. Vagy lehet, hogy a szembe jövő szabálytalan előzésénél te már megpördülve hátrafele mész, az a kamera kell, hogy leolvassa a rendszámot.
A kamera nem a normális autós miatt kell, aki ilyenkor megáll, vállalja a felelősséget, hanem aki továbbmegy, mert lehet nem is érzékelte, hogy az ő idióta manővere miatt te a szabályosan közlekedő az árokban végezted.
Mi más lenne a téma egy menetrögzítő kamera kapcsán? Van ennél fontosabb?
Számomra legalábbis mindig ez a fő-téma - amennyiben menetrögzítő kameráról van szó.
Ugyanis az ilyen kameráknak a legfontosabb tulajdonsága pont ez. A többi mind csak másodlagos.
Ki a fenét érdekli a színhűseg, meg a 16 millió szín - ha később nem tudom leolvasni és bemutatni annak a marhának a rendszámát - amelyik leszorított az árokba?
Mit ér akkor az egész? Lesz egy gyönyörű képem... viszont bizonyítékom (sajnos) nulla.
Ez egy nagyon speciális, csak egyetlen feladatra kiélesített kamera-fajta - teljesen mások az elvárások vele, mint mondjuk egy családi kamerával szemben.
Most olyan kamerám van, amelyiknek cseppet sem kiemelkedő sem a képminősége, sem a színhűsége. Néha kifejezetten szar (a mai, 4k-s követelményekhez képest mindenképp).
Viszont eddig az olvassa le a rendszámot a legjobban és a legtávolabbról - az összes kipróbált közül.
Milyen távolságról? Mert a nagylátószögű csalóka ám - sokkal távolabbra mutatja a tárgyat...miközben az csak 3-4 méterre van csak.
Én ezt teszteltem és jól le is döbbentem az eredményen. Gyönyörű, FHD képet kaptam... csak épp a rendszámok nem voltak leolvashatók.
Vagyis látszik hogy ott vannak a betűk-számok - de belenagyítva valójában csak olvashatatlan kix-kraxok vannak a rendszámtáblán.
Egyébként ez nem a felbontás kérdése, hanem elsősorban a lapkáé és a H264 -kódolásé...no meg az optikáé.
Pl. egy nagyon nagy (160 fokos) látószögű kameránál még tovább nehezíti a rendszámleolvasást hogy arányosan kisebbek a képelemek - adott távolságról.
Vagyis kapunk egy szép, nagy, mindent látó tájképet... csak épp a rendszámokat nem tudjuk leolvasni már 5 méterről sem.
Ugyanilyen tévhit az fps-hajszolás is. Mert nem a magas fps miatt lesznek élesek a mozgó tárgyak - hanem az érzékeny lapkától és a nagy fényerejű optikától (más szóval a rövid záridőtől).
Példa: egy jó érzékenységű kamera, nappali fényben akár 1/250 ...1/400 sec. záridővel is működik.
Este ugyanez már 1/20...1/30 sec hosszúra nyúlik.
Tehát nem az a lényeg, hogy hány képet sütünk el másodpercenként - hanem az, hogy egy-egy képnek mennyi az exponálási ideje. Ettől lesznek élesek, vagy bemozdultak a mozgó tárgyak - nem az fps-től.
Pl. nagyon sok kamerába van time-ellapse funkció - vagyis csak 5-10 képkockát vesz fel másodpercenként - rengeteg helyet spórolva a kártyán.
De ha megnézzük, az ilyen felvételek egyes képkockái is tű-élesek - hisz a jó, érzékeny szenzor és a jó optika határozza meg ezt is. .
...hozzáteszem, hogy ez nem egy forrásvideó, hanem egy tovább feldolgozott, és tömörített valami. Az én FHD Viofo A129-esem magas bitrátás beállításokkal ennél lényegesen többet tud, ha már a rendszám leolvasása a téma.