Sziasztok. Egy Sandero Stepway tulajdonosa vagyok. 2018 as kiadású. 900 köbcentis motorral. Maximálisan meg lennék elégedve vele, de sajnos van egy problémám. gyakorlatilag új kora óta a sebességváltóból egy zörgő, csörgő halk, de jól hallható hang hallatszik. Változó erősséggel, függ a motor hőmérsékletétől és csak lassan haladva 1es-2es sebességfokozatban alapjárat körüli sebességnél. Meleg motornál más körülmények között nem hallható. Természetesen a szervizben többször jeleztem. Ők is hallják. Azt válaszolják, hogy ez nem típushiba hanem "típussal járó tulajdonság" Közölték, hogy ez nem meghibásodás, ez miatt még egyetlen darabot sem kellett javítani. 20.000 Km. van a kocsiban. Érdeklődnék csakugyan gyakori hiba ez, halljátok többen is? Vagy csak megvezetnek.
Remote Engine Start - orosz piacos Daciákban működik (ott Renault embléma van rajtuk), a MediaNavban be lehet állítani, hogy mikor induljon be a motor. A mi Daciáinkban nem lehet aktiválni, másfajta UCH kellene hozzá. Szóval nem hekkelős megoldás nincs, aki bátor és ért hozzá, az kísérletezhet az UCH EEPROM/flash memória buzerálásával, vagy megpróbálhat beszerelni egy orosz UCH-t. Amúgy az EU-ban valóban szabálytalan ez a funkció.
egy nagyon elméleti kérdésem lenne... leginkább loganoshoz, de ha valaki más képben van, az is válaszolhat.
nem gondolkodok komolyan ilyesmin, csak a kíváncsiságom miatt érdekelne:
a használati útmutatóban említenek olyat, hogy létezhet olyan opció, hogy kulcsról, távirányítással lehet indítani a kocsit. valóban létező opció ez valamilyen konfigurációban (esetleg európán kívül?), vagy annyira elméleti a dolog, hogy valójában ilyen nem is létezett? ha mégis, akkor a hazai forgalmazású kocsik mennyire vannak erre felkészítve? úgy értem, hogy mondjuk pl valami szoftveres bekapcsolással (és új távirányítóval) megoldható, vagy egyéb, komolyabb átalakítás is kell hozzá?
szóval nem az utólagos átalakítás érdekelne, hanem hogy gyárilag valóban van-e ilyen, és hogy az általunk hozzáférhető kocsik mennyire képesek erre, illetve mennyire állnak közel ahhoz az állapothoz, hogy képesek legyenek rá?
Az autó szépen teljesített. Köszönöm a múltkori próba lehetőséget én is Attilának, valóban érezni, ami az ábrán látszik.Kicsit szomorú vagyok a cikk miatt, mondjuk a Totalcartól nem is vártam többet. Hol élnek ezek, vagy milyen autókat nézegetnek? Vagy azért csodálkozik a 3 hengeren, 1000ccm-en és 100Le-n (holott sok más autóban ennyi sincs) mert most szállt ki valami V6-os 300Le-sből? Számomra az meg már a szánalom kategória, amikor egy autós újságíró (akinek nem kellene hülyébbnek lenni mint az átlag embernek) 17 év ,,újkori" Daciák sokasága után (amik bizonyítottak) még mindig a Ceausescu korszákából származó ócskavasakat emlegeti. Akkor a Skoda Octavia/Superb teszteken miért nem szentelnek külön megemlékezést a rohadó-vízforraló-kitörő hátsó kerekű 105-120-as Skodáknak? Vagy a VW Passat teszten, hogy az most ugyan abban a gyárban készül ahol anno a Trabant 601. Csak az akkori szorgos NDK-s munkásember kezek helyett már Török, Yugó, Arab meg ki tudja milyen ,,kultúrkör" szereli össze félig kínai cuccokból.
Minden barátnak, ismerősnek, ügyfélnek boldog új évet kívánok! Köszönöm azoknak akik gondoltak rám és köszöntöttek.4.-én nyit a műhely, és teljes erőbedobással kezdem a már lefoglalt időpontokra érkezők kiszolgálását. Akik a zárva tartás alatt kerestek, őket próbálom majd visszakeresni emailben/messengeren/telefonon. Biztosan nem fog sikerülni mindenkit, ezért kérem írjanak rám ismét majd 4.-től.
Nem lehet, hogy jobban teletöltöd a tankot, mint régebben? Pl. másik kútnál lehet, hogy később kapcsol le a pisztoly. A 8 hasáb nem az elfogyasztott, hanem a tankban még meglévő üzemanyagmennyiség alapján számol, mégpedig úgy, hogy mindegyik hasábhoz hozzá van rendelve egy adott mennyiség. A legfelső hasáb autótól függően valahol 40 és 45 liter között alszik ki, ezért ha a nominális 50 liter van tankolás után a tankban, akkor kb. arányosan 6 literenként alszik ki egy hasáb. Viszont a tank tényleges kapacitása 65 liter, és minél több van benne, annál tovább világít 8 hasáb. Német fórumon van pl. egy fogyasztásbajnok Sandero dCi-vel, ő mindig csurig tankol, neki 41 liternél alszik ki a 8. hasáb, tehát 24-25 liter után. 3,6 l/100 km a fogyasztása, vagyis 650-700 km-t megy 8 hasábbal, onnantól egyenletesen fogynak a hasábok (35, 29, 23, 17, 10, 4 liternél).
Az viszont furcsa, hogy közel üres tanknál is még 2 hasábot mutat, ekkor még kb. 10-15 liternek kéne lennie a tankban. Ha biztos vagy benne, hogy megváltozott a viselkedése, akkor a tankban lévő úszós szintmérő illetve az onnan a műszeregységhez vezető kábel környékén kéne nézelődni, ha valamiért megváltozott a műszeregység által mért ellenállás, akkor nem a valós szinteket fogja mutatni.
Az üzemanyagmérőm furcsán kezdett el számolni. 8 osztás van rajta ugyebár, és most elkezdte azt csinálni, hogy csak akkor ugrik teli tankról lefele egyet, amikor már több mint 200 km-t mentem, és már alig van benne benzin, amikor még 2 osztásnyit mutat. Szóval olyan, mintha 2 osztásnyit elcsúszott volna az egész.
Azt hittem ilyen csak a Youtube-on létezik, meg a kandi kamerás felvételeken. De nem :) Még 2 munkanap van hátra az idei évből a műhelyben, de az egész éves ,,prímet" garantáltan ez az autó viszi, pedig sok érdekes dolgot látok év közben. Kereskedőtől vásárolt kintről behozott autó, aminek a gyári Bluetooth rádióját korábban szétflexelték, és belenyomtak egy hagyományos 1DIN-es fejegységet. Be volt kötve és szólt :) Szóval kitalálhatjátok, az új tulaj egy új gyári rádióért jött. Feladat teljesítve, szerencsére az autón nem volt szétcseszve semmi más.