Inkább beszélgessünk a nemes gázok fejlesztéséről :-)))
Pl. melyik száll felfelé vagy lefelé?
Mert az elősátorban nem mindegy,hogy este amikor beül a banda borozgatni milyen táplálékból lesz a gáz!
Ahhoz ,hogy a csülkös bableves ,,illatát" kivigye valami én 3 lapátos ventillátort használok.A lecsóhoz vagy a gomba ételekhez már a 4 lapátos kell.
Amikor meg összetesszük a maradékot a hosszúhétvége utolsó estéjén,már nem elég semilyen szélkeverő eszköz,hanem kiülünk a szabadba és mindenki a szélnek szemben akar helyet foglalni!!
Aki russzul helyezkedik az van a szívóágon.Annak mindegy,hogy vákum van de a legjobb,ha kipufog...:-))
mindenről...amíg nincs kánikula..... amikor beköszönt a hőségriadó.... akkor 10-15 óra között sziesztázik.... raktam bele hűtő hőmérőt és csak óránként nyitottam ki megnézni.... a kánikulában emelkedett benne a hőmérséklet maxra felvéve ...., de reggelre ismét fagyosra hűtött mindent...
ha nincs rekkenő hőség akkor átlagos hűtő...
erről ennyit kidobom, de nem merek már abszorciós hűtőt venni
Te barátom egy atomfizikus-biológus professzor vagy,én meg egy egyszerű halandó ember!
Azért maradjunk valamiben...ez a ventilátor leszarom,hogy mit kellene tennie,vákumozni vagy kipufogni,egy biztos nekem már jó pár lakókocsiban tette szép csendesen a dolgát,és ráadásul hatékonyan!
Aztán még annak a sok idióta német-holland bódésnak is így teszi a dolgát akiknek ilyen módon van megoldva a szellőztetés hatékonysága!
lehet csak az én hűtőm xar..., de rekkenő melegben , nem gagyi ventillátorral, a hűtőbordáról leszívatva a levegőt, 12cm-es pc hűtő ventillátor... golyóscsapággyal nem hűtött rendesen... sem az elősátor sarkában hűvös helyre rakva.
Alulról nyomatni, felül pedig szívatni. De a szó szoros értelmében vett vákumot a büdös életbe nem fogunk tudni csinálni 2 PC ventillátorral.
A lényeg a keringtetés. Ki így, ki úgy oldja meg. A lényeg az hogy áramoljon a levegő.
Az előbb írta temprás hogy neki működik. Más valaki (k) meg azt mondták, hogy nagy melegben teljesen mindegy, mert mindenképp gyengén fog hűteni. Na erre kerestem én a vélaszt, hogy most akkor akkor mi is van ezekkel a hűtőkkel?
Működik - de nem olyan jól, mint ahogy működhetne. Ugyanazzal a ventilátorral.
Ezelőtt 100 évvel is voltak benzinmotorok, azok is benzinnel mentek, azokban is volt dugattyú, meg főtengely, meg minden... de talán a maiak egy picivel jobbak lennének, mintha?
Vagy nem?
(Egyébként az a baj, hogy a vákuum-gyártás - ugyanazzal a teljesítménnyel - sokkal energiaigényesebb, mint az ugyanolyan értékű túlnyomás-gyártás.)
"Azért arra kíváncsi lennék, hogy milyen túlnyomást csinálunk egy PC ventillátorral egy nyílt térben. :-)))"
Egyrészt tényleg túlnyomást csinálsz (még ha kicsit is) - másrészt meg az csak kvázi-nyilt tér. Vagyis nem annyira nyilt.
Hiszed, vagy nem, de egy szobai ventilátor két oldalán (az elején és a hátán) nyomáskülönbséget (!) csinálsz - elől túlnyomást-hátul meg vákuumot. Érdekes, mi?
Ha nem így lenne - nem lenne légáramlat - vagyis a levegő egy helyben állna.
Ugyanaz a helyzet, mint a villanyárammal. Ha nincs feszültség-különbség két pont között - áram sem fog folyni.
Szoktad olvasni a hozzászólásaimat, vagy át siklasz felette?
Leírtam, hogy nekem, hogy mükődik a hűtő!
A multkori két hoozászólásom is elveszet valószínű, amiben a gáztárolóra adtam ötletet, a másik meg már lényegtelen, mert arra kaptál több megoldást.
GPS
Lehet, hogy igazad van, sőt biztos, de ha szív és vákum lesz, akkor, ahol hézagot talál a levegő ott el kezd beáramlani, hogy a nyomáskülömbség kiegyenlítödjön, szóval megindul az áramlás.
1) Szívó-üzemben vákuumot csinálunk a hűtő hátsó lakterében
2) Nyomó-üzemben meg túlnyomást
Azért arra kíváncsi lennék, hogy milyen túlnyomást csinálunk egy PC ventillátorral egy nyílt térben. :-)))
Ahogy én elnéztem az én hűtőmet meg ami alatta van, az minden csak nem zárt tér.
Azt viszont én is aláírom (már ha ér valamit ez az egész ventillátorosdi), hogy alulról kell nyomatni a hideg (maradjunk annyiban hogy hűvösebb) , felülről meg szivatni a meleg levegőt.
Áhh, ne legyél szkeptikus, mert szerintem már El Bandito kollégának is dereng a dolog.
De ha nem, akkor a következő példám a ciklonokról és az anticiklonokról fog szólni - illetve arról fogok értekezni, hogy: "Mit csinál a szél, amikor nem fúj?" Hol van olyankor?"
De ha ez az okfejtés sem lesz kielégítő, akkor nem marad más hátra, mint elővenni a Boyle-Mariot képletet - amelyik a gázok viselkedését írja le - elég hitelesen, mint tudjuk :-)))
Pibácsi ne feledd: az a mindenható "GYÁR" ....azért nem az Atyaúristen.
Csináltak gyárak ennál nagyobb marhaságokat is - néha feleltőtlenségből...néha meg azért, hogy megspóroljanak mondjuk 5 eurót .... lakókocsinként.
Ne menjünk messzebbre...csak maradjunk a lapos-tetőnél. Amióta ezt bevezették, a lakókocsik élettartama ritkán haladja túl a 10-15 évet.
Mert beáznak, szétkorhadnak, elrohadnak.
Lehet rájöttek arra, hogy egy enyhén ívelt tetejű, az bizony a k.-életbe se megy tönkre (konkrétan az enyém 37 éves és kutyabaja) - szóval ha így nézzük:
igazuk van, hogy szart kell gyártani, hogy menjen a biznic.
Drágajó Banditám! Anélkül, hogy elméleti fejtegetésbe bonyolódnánk, gondolkozzunk el a következőn:
Légáramlás csak ott jöhet létre - ahol nyomáskülönbség van. Eddig ugye egyetértünk, igaz?
Na most: azt ugye nem várhatjuk el, hogy a Föld légkörének a nyomását befolyásoljuk egy 3 W-os ventilátorral... ezért (szívó üzemben !) nem marad más hátra, mint hogy a mi belterünk nyomását csökkentsük - annak érdekében, hogy a friss levegő beáramoljon.
Különben miért tenné?
A csökkentet nyomás az viszont vákuum !!! - akárhogy is nézzük.
Tehát maradjunk annyiban hogy:
1) Szívó-üzemben vákuumot csinálunk a hűtő hátsó lakterében
2) Nyomó-üzemben meg túlnyomást
Mindkettőt a levegőáramlás érdekében tesszük - csak nem ugyanúgy.
Az én Hobbym-on is a felső rács mögött van a ventillátor........és kifelé nyomja a bentről szívott meleg levegőt.....(és nem én szereltem bele....eredetileg így van)