Keresés

Részletes keresés

patrona Creative Commons License 2000.05.28 0 0 60
Mark: Hát igen, a koncertfeeling az egész más. Ha én ott lettem volna, akkor szintén örültem volna neki. Na de tényleg mindegy.

Ja, felfedeztem mégegy nyúlást: A Szárnyas fejvadászban, az "Időtlen az idő..." rész alatt hallható szinti kisértetiesen hasonlít arra, ami a Sripped-ben hallható. Kb 0' 53-kor lép be. A Bonanza számaban meg kb 3' 06-kor. Szinte tök ua.

Előzmény: MarK (59)
MarK Creative Commons License 2000.05.27 0 0 59
"Naja, de hogy?" Hááát igen, ebben igazad van... :-))) De inkább hagyjuk, ez más tészta. Én ott, akkor örültem, hogy lejátszotta, nem érdekelt, hogy hogyan, sőt élőben még tetszett is... :-))
Előzmény: patrona (58)
patrona Creative Commons License 2000.05.26 0 0 58
Mark: Hát naná, hogy nem sértődöm meg! A tiéd is egy vélemény, és az enyém sem több. Nem fogunk ezen a hülye Bonanzán összeveszni:-)))))))
"Jézus, hát nem elég, hogy lejátszotta a dalt? " Naja, de hogy? Na mindegy.

Morpet: Szóval Te azért egy kicsit igazat adsz nekem. Ennek örülök. Bár azt belátom, hogy kissé radikális voltam, de szerintem csak fölöslegesen hergeltem magam. De akkor is bosszant a dolog, és kész.

morpet Creative Commons License 2000.05.26 0 0 57
Én sem egészen értek egyet Patronával, de annyiban igen, hogy értem, mit akart azzal a felsorolással, hogy mely számokban van DM-utánzás - hasonló dolog miatt írtam én is a Támadás/BTW párhuzamot.

Ugyanis szerintem nem stílus nyúlt a Bonanza. Jellemzően még csak nem is zenét. Egy egyedi, sajátos, magyar, pörgős, sokszólamú zenét csináltak, amibe időnként nagyon átlátszóan helyezték el némely DM szám egy-egy jellegzetes megoldását.

A verses hasonlat nem rossz. Csak nem elég pontos. Inkább olyan ez, mintha XY írna egy akár jónak is mondható verset, amiben azonban ismerős sorok, jellegzetes, egy korábbi költő egy-egy verséhez köthető rímpárok, szóhasználat jelenik meg. Például arra, hogy "... e kéj", az rímelne, hogy "sekély", vagy azt írná valaki, hogy "a büszke bécsi vár", vagy "a völgy mélyén, a kertben virágok nyílnak" - tehát egy korábbi vers jellegzetes részét kicsit másképp újrafelhasználja.

Hallgassátok meg a Behind The Wheel első 10 másodpercét, és közvetlenül utána a Támadás első másodperceit. Ne mondjátok nekem, hogy ez nem másolat!

Azt aláírom, hogy ettől még a szám lehet jó, de attól, hogy szeretünk egy számot, nem kell homokba dugni a fejünket, és áradozni, hogy mennyire eredeti.

MarK Creative Commons License 2000.05.26 0 0 56
Patrona: Nem abban nem tévedsz :-))). DE: bocsáss meg, de a hozzászólásod első bekezdésének szinte minden mondata tiszta hülyeség... :-)) Tényleg bocs, de így érzem.
1. A BB csupán feelingjében (talán) hasonlítható a DM-hoz.
2. Ákos nem tekinti tabu témának a DM-ot (lásd még DM klub topic 56.)
3. Azon a koncerten azért nem hagyta el a száját, hogy DM, mert meglepetést akart, azt szerette volna, ha kitaláljuk a számot. Jézus, hát nem elég, hogy lejátszotta a dalt?
"Én azért a helyében szégyenleném a pofám, hogy nem voltak jó ötleteim, ha már zenekart alapítottam." A végére hagytad a legnagyobb baromságot... :-)))) Még1x bocs, nem sértésnek szánom, próbálom inkább poénra venni... :-)
Előzmény: patrona (55)
patrona Creative Commons License 2000.05.26 0 0 55
Hmmm, az gondolom már kiderült, hogy nem szeretem a Bonanzát. Többek között azért, mert a Mode-ot(kedvenc zenekaromat) nyúlta le. Mondjuk ez még nem is lenne nagy baj, csak nagyon hülyén csinálták. És ami meg mégjobban bosszant, hogy nem ismerték el! És pl Ákos a mai napig is taboo(:-)) ) témának tekinti a Mode-ot. Igaz ott van a Call my name-en a Policy, de az nem hagyja el a száját, hogy Depeche Mode. Én azért a helyében szégyenleném a pofám, hogy nem voltak jó ötleteim, ha már zenekart alapítottam.
Lehet, hogy ez Titeket nem zavar ennyire, de engem nagyon. A képmutatást, és az álszenteskedést gyűlölöm a legjobban a világon.
De azt elismerem, hogy voltak remek pillanataik, és akkor tényleg fantasztikus dalokat szültek. Ám amikor sürgetett a határidő, vagy már nem volt kedvük szarakodni, megnézték, hogy mit is lehetne finoman beilleszteni a zenéjükbe.
Az meg, hogy mit, melyik számban, honnan nyúltak, egy kis odafigyeléssel könnyen észrevehető. Mikor sorban, egymás után végighallgattam az albumokat(egy szuszra!), egy papíron jegyzeteltem, és közben hol röhögtem, hogy "de rossz", hol meg húztam a számat, hogy "ejnye". Most mondhatjátok, hogy nem vagyok kop, de akkor is nagyon felbosszantott a dolog. Ez van! És ha már észrevettem, miért ne tegyem közkincsé?

RroudZero: Hát ne haragudj, de ez a költős példa szerintem nem volt egész meggyőző. Beszélni csak egy féle képpen lehet, mindenki ugyanarokat a szavakat használja. Najó, vannak szinonímák, de az megint más kérdés. Azért a zenében egész másképp működik a dolog. Ott is vannak hangjegyek, amik majdnem olyanok, mint a beszédben a szavak, de egy szinti ezer különböző hangon tudja megszóllaltatni mondjuk a Dó-t, nem? MarK, javíts ki ha tévedek!

GroundZero Creative Commons License 2000.05.26 0 0 54
Neked talán...

Na, védem Ákoskát, pedig, mióta nincsen BB, nem is igazán követem a karrierjét...

Szerintem kicsit hitelesebben hangoznál, ha véleményt mondanál, és nem kinyilatkoztatnál. Amiket írtál, mint "lopást", azok jó része szerintem olyan, mintha azt írtad volna, hogy József Attila lopott Petőfitől, mert mindketten használtak olyan szavakat, mint "az", "szerelem", "én", stb.
OK, könnyen elképzelhető, hogy van, ami nem véletlenül hasonló, de azért szerintem ez már kicsit túlzás.

Előzmény: patrona (51)
szigi101 Creative Commons License 2000.05.26 0 0 53
Félreértés ne essék: vannak rettentően jó, és nagyon igényes BB számok.

Pl: Nézz rám, Újra élsz, Szakadék, Nincsen magyarázat, Berlin, Visszatérnék, Vidám dal, stb.

MarK Creative Commons License 2000.05.26 0 0 52
Clairvo: bocs, félreértesz. Nálam a főkategória nem a szinitpop, hanem az elektronikus zene. Ezt osztottam fel DM-ra, szintipopra, stb.
Egyébként a BB-nak és a muzikalitásnak néha köze volt egymáshoz, néha nem. Neked nem elég csupán a samplinges téma, de szerintem a muzikalitás sem mindig állja meg önmagában a helyét. Hülye példa, de pl Balázs Fecó nagyszerű zenész, qrva szép dalmeneteket képes írni (pl. Hazafelé), de mégsem hallgatom, nem érdekel... Camou: a Thief mikori dal?
Patrona: ez tiszta ilyen, tiszta olyan, ez X-es, az Y-os, hasonlít, nem hasonlít, lopott(!), már megbocsáss, de ennek semmi értelmét nem látom... És nem csupán amiatt, mert a nagy részével nem is értek egyet (pontosabban, bevallom én még nem vettem észre - ettól még igazad lehet).
:-))
patrona Creative Commons License 2000.05.25 0 0 51
Na, ha már a Dm-on listázunk, akkor ide is készítek egy listát.
Az általam felfedezett lopások a BB dalaiban:(A Szigi már megkapta ezt a listát, csak egy kicsit bővebb körítéssel:-))) Amúgy ezeket abból a mailből copyzom)

A Félelem elején az a ketyegés tiszta Here is the house. A Ladies from that house, és az Újra élsz szintije meg elég "Broken frame-es". A Dörömbölnek a vágyak-ban van egy kis dalfoszlány, illetve egy szinti futam, amit a Meaning of love-ból loptak, és az Ősi láng néhány részletéhez is hallottam már hasonlót... A Persze hajnal van megint refrénjének egy kicsit Twin Peaks-es. A Vidám dal eleje meg igencsak emlékeztet Wagner: Valkűr című operájának egyik tételére(?), asszem a Valkűrök belovaglása, a címe, ha jól emlékszem. A vers mindíg ugyanaz marad-ban van egy részlet, ami eléggé emléket a U-96 Das boot című számának egy darabjára. A Jóslaton a Pogo meg tiszta NLMDA Aggro mix. Legalábis az alap lüktetés onnan van. Az Evlyn Roe-ban a Sea of sin vajon honnan jutott a költő eszébe?:-))))

Najó, ez utóbbi már szőrszálhasogatás, belátom:-)))) De persze nem vettem észre mindent. A Popunál nem tudok ennyire konkrét példákat írni. Ők inkább a hangulatot csenték a DM-tól, de nem baj!:-))) Amit a BB csinált, az néhol már pofátlanság.

Ja, az indiánosdi már itt elkezdődött Ákos barátunknál. Jóslat-ban a "Ma harcos vagyok és törzsi táncos", meg a kicsi szív-ben az a "Hooooáiééóóó hooooáiééóóó" :-))))) Tök poénos, Dakoták egy szintipop dalban, jajjj!!! Meg az angyalok is megvannak már. Szóval nagyon igaza volt Sziginek. Ő azt írta az Ákos topicban, hogy a költő úr már nem tud újjat mondani. Hát tényleg nem.......

GroundZero Creative Commons License 2000.05.25 0 0 50
Igen azzel a két kezdéssel tényleg rátapintottál a lényegre!

És ezek után el is kezdtem újra hallgatni mindent, és rájöttem, hogy a BB nemcsak aDM-től lopott, hanem Elvis Presleytől is! Mert nézzük csak meg a "Jailhouse Rock" és a "Halál dalol" számokat! Mindkettőnek ez a felépítése:

1.) ritmusszekció
2.) hangzás
3.) ének

Na, ehhez mit szóltok?

Könyörgöm, emberek, szeressük azt a zenét, amit szeretünk, és próbáljuk meg elfogadni, hogy más esetleg pont azt szereti, amit mi nem!
Másik: próbáljátok egy kicsit helyre tenni magatokat ebben az univerzumban, és nem mondani olyanokat, hogy ez meg az az együttes szövege szar! Legfeljebb hozzátok nem jutott el az üzenet.. Na, ez már hangzik valahogy.
Tisztelet a kivételnek, akik tényleg pozitívan próbálnak vitatkozni, mint pölö CV és MarK kollegák (Beatles rulez!!!), a többieknél mintha kevéssé érezném a pozitív kisugárzásokat...

CV: na, hajrá, ismerjük csak meg egymás világát! Na, ne érts félre, mondjuk egy-két emil kezdetnek nem rossz ötlet, ugye? Ha 1etértesz, jelezd itt, vagy ereszz meg egy emilt!
Ja, és az az EMB, amit említettél, mi? Esetleg EBM? Mert akkor kedvenc stílusom földjén lépdelsz!

Előzmény: morpet (48)
GroundZero Creative Commons License 2000.05.25 0 0 49
Mindennel egyetértek!
Előzmény: MarK (46)
morpet Creative Commons License 2000.05.25 0 0 48
Ha már ez egy Bonanza topic, ám legyen, kifejtem részletesebben.

TÁMADÁS vs. BEHIND THE WHEEL eleje

1. erősödő zaj
2. két dobütés
3. a szintialap első szólama belép

Kicsit sem hasonlít????

De a Szigi által említett példák is teljesen átlátszóak (lihegés alá Personal J. az Ősi lángban stb.)

Előzmény: clairvoyance (47)
clairvoyance Creative Commons License 2000.05.25 0 0 47
Beatles-es kolléga, MarK: a DM, mint alkategória, a szintipop főkategória része, tehát az maga is szintipop (csak volt, persze). Nyugi, tévedsz. Én szeretem a Poput, úgy, mint te a BB-t :-))). És az a Shape kritika se lesz olyan vészes. :-) Egyébként hallottad a Camou-tól a Thief-et? ISTENI!!! Hát igen, te DM-es vagy, én elsősorban SZINTIPOPOS. Innen a véleménykülönbség. És a Right az zseniális. A Popu számokat meg ismerem, ne mondd, hogy hallgassam meg őket!!! Egyébként szerintem a Kezemet nyújtom meg nem a legnyagobb durranás. Egy valamiben azonban egyetértünk maximálisan (VÉGRE!!! :-)) A DM attól zseniális, hogy megvan benne a samplinges, technikai zsenialitás (lásd Popu oldal, azaz te) és a muzikalitás (lásd BB oldal, azaz én). Egyébként a Clairvoyance már samplingelgetni is fog az új számokban (a Tritonnal), de megpróbálunk nem elfelejteni zenélni sem. Ja és modernebb lesz a dolog (jungle és társai)...

Ja, rövid leszek, mert zárás van a PC-laborban (mindjárt)...

GroundZero: tényleg hasonlóan gondolkodunk egy-két dologban.

morpet: "Nananana! A Bonanza rengeteget próbált nyúlni a DM-tól, csak nem sikerült nekik." Ez igaz, hál' istennek. Ha figyelmesen olvastad a topicot, láthattad, hogy ezt én is mondtam. A Popu tehetségesebb volt, jobban tudott lopni is. "Nézd meg pl a Támadás és a Behind The Wheel legelejét." Istenem, te foglalkoztál zenével??? :-((( Könyörgöm, mi köze a kettőnek egymáshoz?

-cry cry cry-

Most zárnak. Bocs a felszínességért, ez 4 perc munkája volt... :-

MarK Creative Commons License 2000.05.25 0 0 46
GroundZero: "lehet kategorizálni, MarK meg is teszi, és ő az egyik alkategórát nevezi szintipopnak. Ám tegye. Ezen nem érdemes összeveszni, nem? Persze, de nem is hiszem, hogy itt összeveszésről lenne szó... :-)) Azért egy vmiben pontosítanék: én az egyik alkategóriát nevezem DM-nek és az összes többit együtt szintipopnak. És van egy harmadik kategóriám is az elektronikus zenéken belül: ezt nevezzük gyűjtőnéven "Alan"-nek :-))).
(Most egyéb "viharokra": trip-hop, drum'n'bass, stb. ne térjünk ki)
Egyébként meg qrvára nem érdemes hasonlítgatni, a BB még "csak" szintetizátorral készítette anyagait, a Popu pedig, pláne a Neo nagy arányban a számítógépre épít. Sokat számít...
Ha már szóba került: nekem a Régi és Újról csak az "Új" tetszik... :-)))
Patrona: nem a gyors ütemmel van baj, hanem hogy milyen az a gyors ütem...
szigi101 Creative Commons License 2000.05.25 0 0 45
BB vs. Populär (a DM topicon már leírtam egyszer, most rövidebb leszek).

Elöljáróban, hogy tisztábban lássatok, 6 legkedvesebb együttesem preferenciasorrendje:

1. Populär 2. DM 3. Recoil 4. BB 5. The Cure 6. Ákos

Szóval BB vs. Populär

- zeneileg a Populär sokkal, de sokkal jobb.
- szövegileg a Populär - II -
- nyúlásokat tekintve mindkettő jó sokat lopott, de amíg a Populär a jobb DM pillanatokat (pl. Interlude Nr 3. az Ül az Isten egymagában végén) nyúlta le, addig a BB a rosszabbakat (Personal Jesus lihegése az Ősi lángban, a Morpet által is említett Behind The Wheel eleje a Támadásban, a Stripped eleje a Szerelemistenben, stb.)
- szövegeket tekintve még egyszer: Ákos hitet ébresztett, kultuszt, mítoszt teremtett együttese körül ("én vagyok a jel" "neked hinned kell bennem", "feketében járunk, gyászoljuk a jövőt" és az egész Jóslat album), a Populär semmi ilyesmit nem mondott soha (akárcsak a DM)

VISZONT:

- a BB sokkal, de sokkal pörgősebb, bulizósabb, a csalódott, kiábrándult fiataloknak sokkal inkább szóló szövegeket gyártott, mint a Populär, s jónéhány számban bizony gyönyörű sorok szaladtak ki Ákos tollából...

Lehet, hogy most tök hiteltelenné válok a következő mondatommal, de: a kedvenc albumom a mindneki által agyonócsárolt Régi és új, amely - egyedüli BB albumként - benne van életem legnagyobb albumai között (nem sok ilyen van).

patrona Creative Commons License 2000.05.24 0 0 44
Hellóka!
Végigolvastam ezt az irdatlan mennyiségű hozzászólást:-)))
Na, az a helyzet, hogy a DM után nekem a Popular a második számú kedvencem, és a BB csak utánuk jön. Én BB elég friss vagyok, hisz kb egy hete kaptam meg a BB összest Mp3ban. De azóta azt hallgatom, és röhögök, meg sírok egyszerre. Azért röhögök, mert rengeteg DM kopinntást találok benne, és azért sírok, mert ezt a zenekart nevezik/ték a Magyar Depeche Mode-nak. Nevetséges! Ne értsetek félre, nagyon tetszik a BB, csak annyira más, mint a DM, és a Popu, hogy egy lapon sem lehet említeni velük.

Szerintem a BB egy szintis bulizenekar. Nagyon nyers, és kidolgozatlan hangzással, pörgős ritmusokkal. A szövegek már egész más tészta, abban néha tényleg felfedezni mondanivalót. De azzal tökéletesen egyetértek, hogy az akkori Ákos sokkal őszintébb volt, mint ez a mai.
De akkor is, nekem túl gyors az ütem, mert én már megszoktam a Mode-ot. Néhány dalnál pl nagyon olyan érzésem volt, hogy ez EMB, amit épp hallgatok.
A lassú dalok viszont zseniálisak! Főleg a Valami véget ért Régi és új-as változata. Meg az az egész album csúcs. Abban megvan az az igényesség, ami előtte, és sajnos utána is hiányzott.
Szóval tetszik, de igazán csak bulikon tudom élvezni. Olyan még nem fordult elő, hogy BB-t halgassak itthon, csak azért, mert olyan a hangulatom. Itthon nincs kedvem pörögni, inkább a nyugalomra vágyom, amit csak a Mode-ban találok meg. Najó, néha a Valami véget ért-et néha tényleg örömmel keresem elő.
És akkor egy nagy bölcsesség, amit már a Szigivel megosztottam:
A BB(A DM-hoz képest) kicsit sárgább, kicsit savanyú, de a miénk!

Ámen!:-)))

UI: Na ne féljetek, majd idecsábítom Angelt is, Ő majd a mi kis Mode-os arcunkra!:-)))))))))))

GroundZero Creative Commons License 2000.05.24 0 0 43
Ja, és MarK, a Right pont az egyik kedvenc BB-m! Ne játssz a tűzzel :)))))))))))))))))))99
Előzmény: MarK (40)
GroundZero Creative Commons License 2000.05.24 0 0 42
Akkor az outsider is becsatlakozna.
Outsider, mert a topicnevező együttest, akárcsak aDM-et mindíg is szerettem, de a zenén kívül tovább nem igazán terjed a figyelmem.

Szóval: látom, hogy én iten clirvoyance kolleginával fogok egyetérteni, mert nagyjából azonos hullámhosszon vagyunk. Nekem, mint neki, szintipop az, amit dzintetizátorral csinálnak, legalábbis döntő részben. Ez alapján nálam 87-ig a DM szintipopot csinált. Persze, ezen a tág mezőn belül is lehet kategorizálni, MarK meg is teszi, és ő az egyik alkategórát nevezi szintipopnak. Ám tegye. Ezen nem érdemes összeveszni, nem?
Én is szeretem, ha egy számban van egy jól észrevenető dallammenet. Ezért tettem le rögtön az első próbálkozás után a Neo-ról, nekem az egy végtelen, és unalmas háttérfolyam volt. Bocs, ez magánvélemény persze. Baromira berobbantak, ment a marketing 1000rel, aztán kaptam azt, amit. kicsit mérges voltam. Mind1, magánügy.

Valamit viszont nagyon nem értek: stílust lopni? azt hogyan lehet? Akkor ezexerint az egész rock&roll korszak egy nagy lopássorozat volt? Mert az egy totálice 1séges stílusblokk volt!
Stílust nem lehet lopni, csak alkalmazni, emberek! Lopni lehet dallamot, szöveget, ritmuskpéletet(határeset...), imaget, de stílust!?... Az más kérdés, hogy szerintem a BB nem azt a stílust játszotta, ami a DM sajátja volt, de ez nem is lényeges. Akármilyen stílust játszottak, szerettem, és kész! amibe szerintem a fiúk igenis húztak a DM felé, az a látványstratégiájuk volt. Valószínűleg azért, mert tudatosan célozták meg azt a közönséget. Ebben talán ludasak.

morpet Creative Commons License 2000.05.24 0 0 41
Nananana! A Bonanza rengeteget próbált nyúlni a DM-tól, csak nem sikerült nekik. Nézd meg pl a Támadás és a Behind The Wheel legelejét. Vagy hasonlítsd össze az Elmondatott reprise és az Everything Counts visszatérésének jellegét. Vagy a Sun and the rainfall versszakainak akkordjait és a Bonanza *** c. számának akkordjait. (A *** helyére tucatnyi Bonanza szám címe írható pl. Coming Around, Nézz rám.) Estig sorolhatnék ilyeneket, de már rég hallgattam BB számokat.

A Populär valóban sokat nyúlt a DM stílusból, nem konkrét dallamokat, inkább stílust és modulációkat. Ez utóbbi alatt azt értem, hogy azokkal a bravúros Martin-modulációkkal (hangnemváltásokkal és hangnemkittérőkkel) tömték tele az összes számukat, amelyek a DM albumain szépen elosztva jelentek meg. Emiatt nehezebben emészthető a zene. A Munkásokat példaként említeni nem szerencsés, hiszen ki sem adta ezt a számot a Populär, érthető okokból. A Fényérzékeny kép kétszólamú dallama (és szövege)például határozottan egyedi, tipikusan Populär-es, és nem hasonlít Martin kétszólamúságához, és messze übereli a BB kétszólamú dallamait. A zenei akkordok pedig nagyon érdekes vezetésűek, bár nem olyan slágeresek, mint a Coming Around lá-dó-ré-fá basszusa. Amit hiányolsz, azok a szintiszólamok részben benne vannak a zenei alapba rejtve a Populär számaiban (talán a Fényérzékeny képben tényleg kevésbé), részben pedig valóban hiányoznak, egyszerűen mert akkor nem Populär lett volna a Populär, hanem vagy túlhaladott zenét játszó zenekar, vagy pedig amolyan Sash!-féle discozene. (Megjegyzem, a Shape zenéjéből én is a szintiszólamokat hiányolom, de a Populärban azért volt egy-két szintidallam, és azok nélkül is épp elég összetett volt a zenéjük.)

Vita folyt. köv.

Előzmény: clairvoyance (38)
MarK Creative Commons License 2000.05.24 0 0 40
"Na, vita tovább???" Hajjaj! :-) Sikerült "kiugrasztanod a nyulat a bokorból"... :-))
Nekem a szintipop = pl Erasure: Stop, v. Alphaville: Big in Japan. Úgy ahogy mondod. De nekem pl. már az Alphaville szerintem best dala, a Dangerous Places ('97) szintén nem szintipop. Megmondjam mi nekem a Lie to me? Nagybetűs DEPECHE MODE. Semmi köze nincs más, a szinpop kategóriába tartozó előadóhoz. Ismétlem, félreértés ne essék, ezek nagy része nekem is bejön (kiváltképp az általad is említett Camouflage), de a DM-ra ne húzzuk rá a szintipop lepedőt! Tágabb értelemben véve elimerem, hogy az, hiszen mégicsak szintetizátor-pop, de talán van, aki érti miről "beszélek".
"Szerintem a DM-nak ma is ott kéne tartania, mint a Camouflage-nak" Isten ments! Mondjuk én a Camou-t főleg csak 93-ig a Bodega Bohemia-ig ismerem, de hallottam tőlük egyszer egy 95-ös, vagy 96-os maxit (Bad News), hááát az vmi nagyon tré volt...
De most jön a java... :-))
"mi a sz*rt ért el a Popu a qrva sok samplingjével? Egy nagy semmit!" Egy nagy f@szt nem! :-) Abban igazad van, hogy a jó dallam önmagában is megállja a helyét, nem kell "hozzányúlni" (végülis a Beatles-en nőttem fel :-)). De lehet a kettőt eggyütt jól is csinálni, ebben nagy mester a DM. Sőt önmagában a samplingelés, technikai zsenialítás is lehet király. Már említettem a Neo It Takes No Weed-jét, de írhatnám az 1999 c. dalt is, vagy éppenséggel Alan Wilder új, Black Box remixét... Én ezektől "elélvezek" :-)), ha Te nem (nyílván nem kötelező :-)), akkor felesleges tovább folytatni, ízlésekről vitázunk, arról pedig nem szabad, mert teljesen szubjektív...
Éppenséggel nekem sem a kedvenc számom pont a Fényérzékeny kép, ráadásul a másik példád, a Ne titkold a BB egyik legjobb dala. Nehogy azt hidd, hogy nincs néhány kedvenc BB dalom. Ne titkold, Persze hajnal van megint, Berlin, Kihalt minden, Kezemt nyújtom, Régi és új, Érinthetetlenek, Vér szava, Like the rain, stb. Ezekben érzem azt a színvonalat, amiről beszéltem. De pl. az ilyenektől, hogy Támadás, Right, vagy a Régi és új "remixei" a "falra mászom"...
A Populärtől inkább a Kapcsolat, az Én fajtám király, a Hajnal hasad, a Lobog léptem c. dalokat hallgasd meg... :-)) Vagy a Méz és mérget, utána a Wartime-ot. Ég és Föld.
Már látom előre, hogy neked a Shape sem tetszett...
:-))
Előzmény: clairvoyance (38)
clairvoyance Creative Commons License 2000.05.24 0 0 39
Bocs, az "Egy nagy semmit?" "Egy nagy semmit!!" akart lenni.
clairvoyance Creative Commons License 2000.05.24 0 0 38
MarK: a Lie to me, a Stripped és a My secret garden neked nem szintipop? Hát akkor mi? A DM még a Violatorral is bőven szintipop zenekar volt. Az más kérdés, hogy nem a csingilingi kategóriából (lásd Vince C.), sem a klasszikus szintipopból (Alphaville), hanem a dark fajtájából. Szerintem a DM-nak ma is ott kéne tartania, mint a Camouflage-nak. Ők folytatták azt az irányvonalat, ami szerintem helyes, igaz, a DM pedig felül tudott emelkedni a szintipopon (az utolsó két albummal). A Popu valóban nem nyúlt konkrét dallamokat, csak konkrét stílust a DM-től, de azt nagyon. A BB egyiket sem tette meg.

És most egy dolog, amire én annyira allergiás/ideges vagyok, mint te a BB utánzat DM idétlen szóviccre: mi a sz*rt ért el a Popu a qrva sok samplingjével? Egy nagy semmit? A fényérzékeny kép zeneileg annyi, hogy dob+basszus+szőnyegszerűség (vagy vonós). Semmi fődallam, kísérődallamok. Bocs, ha tévedek, régen hallgattam már az albumot. A BB-nél meg végig pörög egyszerre két-három dallam is. Ez a ZENE. Mert a zene nem arról szól, mint a Neo, hogy technikai zsenialitás, hanem arról, hogy dallam... A sampling csak kiszolgálja a zenészt. Ezért vagyok a jóval kidolgozottabb Popu számok ellen és ezért védem a gyengébb, de dallamközelibb Banzait. Hallgasd meg a Munkásokat, majd a Ne titkold!-ot. Ég és föld a zene. (És emellett a Munkások Pipeline nyúlás is szövegileg.) Persze úgysem ér semmit. Elfogult vagy. Én is az vagyok. Na, vita tovább???
(Különben egy PUF szöveg jutott eszembe hirtelen: "Mindenki védi a maga igazát")...

Előzmény: MarK (31)
GroundZero Creative Commons License 2000.05.23 0 0 37
Zeneileg - szerintem - elég kéne hogy legyen 7 hónap egy új lemezhez, marketingileg nem biztos, hogy ász húzás. Pláne egy olyan lemezzel, mint a 84, amely szerintem a legjobb BB album volt, bőven ki lehetett volna még húzni pár hónapot... De, persze, tényleg gyanús, hogy a Pillanat... -n van két instrumentális, egy koncertfelvétel... Gyanús...
Előzmény: totyus (36)
totyus Creative Commons License 2000.05.23 0 0 36
Az 1984 és a Pillanat emlékműve között 7 hónap telt el.......manapság meglepő lenne egy évben 2 stúdiólemezt kihozni.
A kekeckedő embernek az az érzése, hogy a - 91.04.05.-én bejelentett - BS koncert miatt kellett gyorsan valami újat kiadni. De én nem vagyok kekeckedő ember...:-).
Egyébkén a 84live egy libabőrös szám, nekem nagyon tetszik, kár lett volna lehagyni, a wartime-ot viszont jó darabig áttekertem.
A monumentum CD-n ugyanolyan hosszúságú a '84, csak sikítozások nélkül...:-)

Bár az ákos levlistán nem tudott senki segíteni a helpezőknek, de hátha van itt valaki, aki...
Aki látott valamerre még Jóslat ill. Búcsúkoncert CD-t. Ha jártok valamikor lemezboltban, kukkeroljátok már meg, hogy megtalálható eme két album.
Előre is köszi.

GroundZero Creative Commons License 2000.05.23 0 0 35
OK, lassan már rendezhetnénk egy versenyt "ki talál több hibát az én 26-os hozzászólásomban" címmel :))) Siettem, amikor azt írtam, bocsesz minden (jövőbeli?) hibámért (is)!
Előzmény: szigi101 (34)
szigi101 Creative Commons License 2000.05.23 0 0 34
Jó reggelt mindenkinek.

Ne haragudjatok, de először két hibát ki szeretnék javítani:

GroundZero (26): Nem az Elmondatott, hanem a Pillanat emlékműve után jött a live album.

Bert Mikhael Tanen (32): A 84 live nem a Monumentumon, hanem a Pillanat emlékművén van.

O.K.

Clairvoyance: Hmmmm, MG helyett nem lehetne így, hogy Martin, vagy Menczel? Mert kicsit félreérthető.

Töltelékszámok: jónéhányat tudnék mondani (különösen a Pillanat Emlékművéről).

Bonanza in the future:

zene:
Chemical Brothers: Out Of Control-jára emlékeztető, nagyon táncolható zenei alap;

szöveg:
az eddigieknél gyengébb, kevésbé őszinte.

GroundZero Creative Commons License 2000.05.22 0 0 33
Nem feltétlenül azt értem tölteléxám alatt, amit összecsaptak (bár soxor ez is igaz), hanem amit hallva az az érzésem, hogy azért van az albumon, mert még valamit oda kellett rakni. Nagyon könnyen elképzelhető, hogy tévedek, de akkor is így érzem.

És azt is kétségkívül elismerem, hogy a BB "töltelékek" is bőven a hallgatható ketgóriába tartoznak! Kifejezetten ROSSZ BB számot nem tudnék mondani, legfeljebb olyat, ami valami miatt nem a szívemcsücske pölö a Megváltó, bár az 1értelműen nem töltelék - de nem ROSSZ!

Ja, és még valami: sokat gondolkoztam a tölteléxám nélküli albumokról, és egy az eszembe jutott: Ultravox: Quartet. Igaz, hogy csak 9 szám, de azok ott vannak a szeren!

Előzmény: Bert Mikhael Tanen (32)
Bert Mikhael Tanen Creative Commons License 2000.05.22 0 0 32
"szerintem a világ legtermészetesebb dolga, hogy egy lemezen vannak tölteléxámok... ...szerintem pölö a Bonanza Pogo, a Techno Forever, a vivienne, a 84Live, azok ilyesfélék"
Kedves GroundZero!
Egyreszt igazad van, ezeknek a számoknak nincsen szövegük, (84Live igy kivétel, azonban ott is) kevesebb energiaráfordítással lehetett őket megírni. De nézd meg a B. Pogo III-at (még az I sem rossz), a Vivienne-t, azok szerintem zeneileg elég igényesek. A 84Live (a Monumentumról, gondolom) és a Techno 4ever tényleg eléggé gyorsan összecsapottnak tűntek, de hallgasd meg az utóbbiban a samplingeket, azokat végképp nem csapták össze! Itt konkrétan a végére gondolok, ami aligha lehetett beépített, esetleg effektezett szini hangzás. Bár lehet, tévedek, és akkor már tényleg gagyi a szám.
84Live: bár régen hallgattam, úgy tűnik, nem ugyanaz a hangszerelés, mint az 1984-en volt. Jó, ez ne egy nagy vasziszdasz, meg a botfülem is cserbenhagyhat újra. Akkor is, a koncert élményét felidézni a (sokak szerint) legjobb számukkal... az lett volna a helyes, ha üresen hagyják a helyet?
Mert az az igazi töltelékszám, amit jobb lett volna, ha lehagynak az albumról. Biztos mindenki tudna példákat mondani, de ez a topic nem a "dance-house-rave-trance-fikázda" névre hallgat.
Várom az ellenvéleményeket.
Előzmény: GroundZero (27)
MarK Creative Commons License 2000.05.19 0 0 31
"Vitázunk még, MarK?"
Naná, persze! :-))) De csak úgy, ahogy eddig. Kultúráltan, normál hangvételben... :-))
A Popu tagok közül azért Norbi is tehetséges volt...
"Én jobban szeretem az igényes szórakoztatózenét (nem a Lagzilajcsifajtákra gondolok), mint a túligényes-másolos emészthetetlenséget..."
Amikor azt írtam, hogy a Popunak jobban sikerült megközelítenie a DM-ot, akkor nem szó szerinti hasonlítgatásra gondoltam, hanem hogy mindez, színvonalban, igényességben jobban sikerült, mint a BB-nak. Nem hiszen egyébként, hogy mind a két együttes konkrét DM harmóniákat, dalmeneteket akart volna "másolni"...
"A Banzainak, mivel nem mélyedtek el a kidolgozottságban és nem samplingeltek agyba-főbe"
Pedig nem ártott volna... Jobban szólt volna az anyag. A DM ebben megelőzte saját korát, és a mai zenék (az igényesebbek) is erre felé tendálnak. A kísérletezésen, a "hangcsináláson", samplingelésen, stb. van a hangsúly... Most persze csak az elektronikus dolgokról beszélek. A gitár, vagy egy akusztikus hangszer ugyanúgy lehet jó.
Eredetiség... Amíg a két MM olyan témákat tud írni, mint pl az It takes no weed utolsó néhány perce, addig NEM ÉRDEKEL, hogy ők maguk is elimerik, hogy az a rész "tribute to Alan Wilder". Egyszerűen leseggelek attól a 2-3 perctől + hogy lám itthon is lehet ilyet készíteni.
Szövegek. Ok, amit írsz, de ettől függetlenül Kosztolányi nagyszerű nem? :-)) Egyébként Ákostól mindenki kiragadja ezt az indiánosdi, sámánosdi, ikonos dolgokat, de más példát nem nagyon tudnak mondani...
De már megint elkanyarodtam a BB-tól, bocs. Sz'al Fábián szerintem csak egy adalék volt (pláne látva a mostani megnyilatkozásait), bár voltak ismerettségei, ez tény. Hatni tudtak egymásra Ákossal, ennyi. Persze, amikor FT be akart "akasztani" hátulról mindháromnak, Ákosék jól helyretették, hogy ezt többet ne... :-)) Na mindegy. Szerintem az is különbség volt a többi együttessel szemben, hogy egyikük sem rendelkezett olyan karizmatikus énekessel, mint a BB. És azért valljuk be (kövezzetek meg), zeneileg is elég gyengus volt a Dr.Beat és az 5let is...
Továbbra is tartom, hogy inkább a BB volt szintipop, mint a DM.
GroundZero: "szintipop zene az, amit - túlnyomó részben - szintetizátorokkal csinálnak, és a géphangzás dominál benne." Akkor ma sokminden szintipop... :-)) Nem a gitár miatt nem tartom szintipopnak a DM-ot. Nekem egy Blasphemous, egy My Secret Garden, egy Lie to me, egy Stripped, vagy egy Behind the wheel egyáltalán nem szintipop. Egy Just can't, egy Photographic, egy See You, vagy Meaning of Love pl. igen, de a többi nem. De ez is szubjektív.
Befejezem végre...
:-))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!