Elősiető és te eltaláltátok! Jó öreg GANZ csak úgy tekert a Nagykörúton! Természetes klíma nagyon jól műkdött. Miért nem voltak képesek megcsinálni ilyenre a pályát évtizedeken át? Nem kellett volna a követési idejüket annak idején a menetrendben felemelni duplájára (Panama 1), és akkor nem kellett volna az összességében túl drága és túl nehéz Combinó (Panama 2) beszerzése sem. Ja, azért meglehet nézni, hogy az autóbuszok mit műveltek a a frissen felújított peronok mentén! Szét van gyűrve az aszfalt, lehet menni rendberakni, mielőtt tényleg ki nem siklik egy Combi.
Vagy netán az, amivel valamelyik hétfőn mentem az egyetemre 10 perces késéssel a hátam mögött, de vigyorogva álltam a Blahán, mikor megláttam, hogy ilyen ojjektum közeledik a megálló felé??
Ma nagy élményben volt részem! Mester utcánál felszálltam a villamosra, minden ablak nyitva és S U H A N T U N K végig a Nyugatiig, rángatás és mindenféle "kígyózás" nélkül. Na milyen villi vitt? :-))))))
Talán elég lesz, mivel az adhézióra rásegít a fogasléc. Szándékaim szerint ha bejön mozdonyátépítés, csak egy kocsit fog "cibálni". Egy fogasléc+6db papucs = 900Ft ! Én is lehűltem egyből a boltban.
A fleischmann cikkszám = 10 db fogasléc = 900Ft?? Akkor az egyik kerékpárt futóra alakítod? Elég lesz ez a vonóerő? Kíváncsian várom az üzemi tapasztalatokat.
Eddigi méricskéléseim és próbálgatásaim alapján Roco 2,5mm tűnik befutónak, de persze ha jó lesz a mozdi, akár az "igazi" Fleischmann sínből is beszerzésre kerülhet. Az egyik gépem alatt E44 -ből származó kerékpár van a küllők miatt, azok is jól fekszenek. E69 = 14,1mm; E44 = 14,05mm átmérőjű. Ja, és az egytengelyes hajtás mellett döntöttem.
Törtem a fejem, hogy miként legyen a meghajtás megoldva, az egyik kereket ki kell hagyni a hajtásláncból, mert kicsi az esély arra, hogy amikor a fogasléchez ér a mozdony mindkettő tengelyén pont 100%-osan passzoljon a ráállás. A valóságos gépen is csak egy hajtott tengely van, a csatolt ábrán alul is úgy jelöli, hogy az emelkedő felőli tengely legyen a fogaskerekes. Még egy tanács: amikor megrendeled a fogaslécet, ne felejtsd el hozzá azonnal megrendelni a rögzítő csavarokat is, 12db/fogasléc. Ezzel mindjárt a sínt is rögzítheted.
Most próbálgatom összehozni, az E69-est egy kicsit át kell építeni. Az alja nagyon "hasas". Sín típusok: Roco 2,5mm; Piko-Hobby 2,5mm; régi PILZ; Mechano 2,5mm. Pont a Fleischmann sínből nincs egy darabom sem. Minden 20cm -es fogasléchez jár 6db rögzítő elem, melyek állíthatóak. Pályakotrók eleve útban vannak a mozdonyokon. Három gépem közül nincs két egyforma menettulajdonságú. De lehet hogy nem szórakozok sokáig, és inkább gyűjtök egy gyári modellre, persze a villanygép fele annyiba kerül mint a gőzös.
És a fogasléc hogyan illeszkedik a talpfákra (passzol a fogasléc oldalt lévő támasztója a talpfa kiosztással)? Milyen vágányt használsz? Esetleg rajzba vagy képbe öntött ötleted van-e, amit itt megosztanál velem, velünk?
Ottvan a Varioantrieb mit drehgestell, az a kiálló izé arra van, hogy két csavarral rögzíteni lehessen forgóvázként, kattints a Baumaße feliratra és meglátod ;)
Hát, jó, ezzel én is tisztában vagyok, de én ehhez béna vagyok! Akkora az a motor, hogy nem tudnám normálisan rögzíteni a forgóvázat, mert pont padlómagasságban lenne. Nekem valami olyan megoldás kéne, mint ami a rendes mozdonyokban van, a fogóvázban csak hajtás, középmotor, kardán összekapcsolás. Más: valaki nem tudja, hogy kitől, honnan lehet venni EV metró kasztnit? Bármilyen anyagból jó, és persze nem igazi, hanem 1:87 méretarányú. : )
Sőt, annál jobb, így az utasteret is kompromisszum nélkül ki lehet dolgozni, és a kocsi súlypontja is alacsonyabbra kerül, így kevésbé billeg, stabilabban áll a pályán.
Köszönöm mindenkitől a segítséget! Nekem tökéletesek lennének azok a lapok! Írd meg a ghabina@vipmail.hu email címre, hogy hol laksz, mennyiért adod őket, hogyan tudom átvenni.
Én a HÉV-et 0,5-ös lemezből építem. Merevségét a dobozforma (tető, padló, homlok-hátfal) adja meg, és a beragasztott paravánfalak, és ülések, a belső dekorlemezek, no és a plafon két oldalán végigfutó szerelvénycsatorna. :) Szerintem az 1mm-es lemez tökéletes lesz a munkádhoz.
Köszi a segítséget, de ez inkább villamos alá jó mint metró alá, túl alacsonyan van a motor. A sztirol lapból nekem kell 23X10 es kéne legalább. Ilyenből hány db van? Mennyit kérsz a lapokért?