Talán elég lesz, mivel az adhézióra rásegít a fogasléc. Szándékaim szerint ha bejön mozdonyátépítés, csak egy kocsit fog "cibálni". Egy fogasléc+6db papucs = 900Ft ! Én is lehűltem egyből a boltban.
A fleischmann cikkszám = 10 db fogasléc = 900Ft?? Akkor az egyik kerékpárt futóra alakítod? Elég lesz ez a vonóerő? Kíváncsian várom az üzemi tapasztalatokat.
Eddigi méricskéléseim és próbálgatásaim alapján Roco 2,5mm tűnik befutónak, de persze ha jó lesz a mozdi, akár az "igazi" Fleischmann sínből is beszerzésre kerülhet. Az egyik gépem alatt E44 -ből származó kerékpár van a küllők miatt, azok is jól fekszenek. E69 = 14,1mm; E44 = 14,05mm átmérőjű. Ja, és az egytengelyes hajtás mellett döntöttem.
Törtem a fejem, hogy miként legyen a meghajtás megoldva, az egyik kereket ki kell hagyni a hajtásláncból, mert kicsi az esély arra, hogy amikor a fogasléchez ér a mozdony mindkettő tengelyén pont 100%-osan passzoljon a ráállás. A valóságos gépen is csak egy hajtott tengely van, a csatolt ábrán alul is úgy jelöli, hogy az emelkedő felőli tengely legyen a fogaskerekes. Még egy tanács: amikor megrendeled a fogaslécet, ne felejtsd el hozzá azonnal megrendelni a rögzítő csavarokat is, 12db/fogasléc. Ezzel mindjárt a sínt is rögzítheted.
Most próbálgatom összehozni, az E69-est egy kicsit át kell építeni. Az alja nagyon "hasas". Sín típusok: Roco 2,5mm; Piko-Hobby 2,5mm; régi PILZ; Mechano 2,5mm. Pont a Fleischmann sínből nincs egy darabom sem. Minden 20cm -es fogasléchez jár 6db rögzítő elem, melyek állíthatóak. Pályakotrók eleve útban vannak a mozdonyokon. Három gépem közül nincs két egyforma menettulajdonságú. De lehet hogy nem szórakozok sokáig, és inkább gyűjtök egy gyári modellre, persze a villanygép fele annyiba kerül mint a gőzös.
És a fogasléc hogyan illeszkedik a talpfákra (passzol a fogasléc oldalt lévő támasztója a talpfa kiosztással)? Milyen vágányt használsz? Esetleg rajzba vagy képbe öntött ötleted van-e, amit itt megosztanál velem, velünk?
Ottvan a Varioantrieb mit drehgestell, az a kiálló izé arra van, hogy két csavarral rögzíteni lehessen forgóvázként, kattints a Baumaße feliratra és meglátod ;)
Hát, jó, ezzel én is tisztában vagyok, de én ehhez béna vagyok! Akkora az a motor, hogy nem tudnám normálisan rögzíteni a forgóvázat, mert pont padlómagasságban lenne. Nekem valami olyan megoldás kéne, mint ami a rendes mozdonyokban van, a fogóvázban csak hajtás, középmotor, kardán összekapcsolás. Más: valaki nem tudja, hogy kitől, honnan lehet venni EV metró kasztnit? Bármilyen anyagból jó, és persze nem igazi, hanem 1:87 méretarányú. : )
Sőt, annál jobb, így az utasteret is kompromisszum nélkül ki lehet dolgozni, és a kocsi súlypontja is alacsonyabbra kerül, így kevésbé billeg, stabilabban áll a pályán.
Köszönöm mindenkitől a segítséget! Nekem tökéletesek lennének azok a lapok! Írd meg a ghabina@vipmail.hu email címre, hogy hol laksz, mennyiért adod őket, hogyan tudom átvenni.
Én a HÉV-et 0,5-ös lemezből építem. Merevségét a dobozforma (tető, padló, homlok-hátfal) adja meg, és a beragasztott paravánfalak, és ülések, a belső dekorlemezek, no és a plafon két oldalán végigfutó szerelvénycsatorna. :) Szerintem az 1mm-es lemez tökéletes lesz a munkádhoz.
Köszi a segítséget, de ez inkább villamos alá jó mint metró alá, túl alacsonyan van a motor. A sztirol lapból nekem kell 23X10 es kéne legalább. Ilyenből hány db van? Mennyit kérsz a lapokért?
Sziasztok! Nincs valakinek fél négyzetméter felesleges eladó sztirol lapja? Ganz G2 metró építéshez kellene. Nincs valakinek jó ötlete hajtással kapcsolatban? Az igazinak 210 cm a forgóváz tengelytávolsága, modellben ez 24 mm (H0). ekkora tengelytávolsággal milyen mozdony alatt van fogóváz?
Tegnap kipróbáltam, hogy a régóta dédelgetett álmom bejön-e. Piko BR DB E69 05 -ős gépem tengelyeknél kilógó kettő fogaskerekének profilja TÖKÉLETESEN passzol a fogaslécbe. Persze el kellett távolítani először a gépről a pályakotrókat. Több fogaskerekű vasútról szóló H0-ás német nyelvű oldalt megnéztem, és mindenki azt javasolta, hogy a kitérők lehetőség szerint vízszintesek legyenek, így megszakítható a fogasléc folytonossága /kompromisszum/. 350 °/°° -nél milyen más járművet lehet közlekedtetni? Más: a fogasléc magasabban van a sínkoronánál, majdnem a mozdony hasát súrolja, így elhagyom a mozdony kerekeinek kisebb átmérőjűre történő kicserélését. Aggodalomra meg nincs ok, hiszen a mozdony fogaskereke nem ér le a sínszálig.