Oké, már értem - de részemről annyira a "liter/100km" mérőszámon szocializálódtam évtizedeken keresztül - hogy egyszerűen értelmezni sem tudom a "km/liter" mérőszámot.
Egyetlen egy ilyet láttam teljes karrierem alatt - egy barátom Opel Omegájában - de annál se tudtam hová tegyem a pillanatnyi fogyasztást (nem, vagy csak áttételesen) mutató számokat.
Innen már csak egy lépés hogy mérföld/gallonban mutassa :-)))
Az hátsó ablaktörlőnél nekem nincs oldalsó fixáló rögzítő köröm, csak olyan köröm van ami tartsa a törlőgumit és a befűzött vasat és azok szabadon csúszkálhatnak,
a kiesést a lapát végén egy fül akadályozza meg.
Az első törlőlapátnál meg a gumiban van két nút hosszában mindkét felén.
A felső 1. nútba megy a rozsdamenetes merevítő aminek egyik végén van egy bemarás amit a gumi fejrészénél be kell illeszteni.
Az alatta lévő 2 nútba meg mennek a törlőlapát körmei és ott az egyik körmöt át kell húznia 2 pozícióba,
(azt a körmöt amelyik összébb van mint a többi, nem csúszik benne a gumi)
hogy nehogy elrepüljön törlés közbe.
Akkor jó ha az ablakra ráeresztve könnyedén csúszkál, felveszi az ablak ívét.
Az alsó szonda nem szól bele a fogyasztásba, le is húzhatod akár. Az kizárólag a katalizátor megfelelő működését figyeli EURO3-as motornál. A keverékszabályzásért, jó fogyasztásért az 1. szonda a felelős. EURO2-esben csak 1db van. Így a jó minőségű új szondát érdemes előre tenni, a használt de még működőt pedig a kat. után.
Én sima univerzális kart szoktam venni és átrakom a gumit. lényeg, hogy a profil egyezzen
Hááát, nem tudom. Holnap lefényképezem az enyémet - hát ha lesz valami tipp rá.
Egyébként kriminálisak az első ablaktörlők is - amit kapni lehet.
Zajongnak, nyikorognak, csíkoznak... akár csak pár hónap használat után is.
Emlékszem, a 90-es években a Teleshop-ok reklámoztak egy "Super 7" nevű, 7 munkaélű ablaktörlőt.
Abból kaptam egyszer egyet.
Se előtte, se utána még életemben nem volt olyan ablaktörlőm. Egyszerűen hangtalan volt és egyetlen átmenet után, kristály tisztaságú lett tőle a szélvédő. 2 évig használtam - változatlan minőséggel - csak az autóval együtt adtam el, lehet még ma is működne.
De amiket most lehet kapni...hányinger - és nem árfüggő, a drágák is szarok, illetve rövid élettartamúak.
Igazad volt, 3 teljes bemelegedés után már nem világít.
Ezúton szeretném megköszönni a fórumozok hasznos tanácsait, az itt és a Puntonium Blogon olvasható információk segítségével eddig még minden problémát megoldottam hivatásos szerelő segítsége nélkül.
Én sima univerzális kart szoktam venni és átrakom a gumit. lényeg, hogy a profil egyezzen. Persze ki kell belőle játszani, meg vissza, de nem lehetetlen.
A cégtől, akinek dolgozok, kaptam megfelelő méretű fasza törlőlapátot... csak megdöbbenve tapasztaltam, hogy nem olyan egyszerű ez a csere ám - mert a penge valahogy bele van integrálva a karba.
Vagyis azt hiszem, hogy karral együtt kel cserélni.
Tudtok erről valamit? vagy valamilyen eligazítást adni?
A forrasztással tuti nincs gond, előtte megnézte, hogy van a gyári rajta. Ja és nem ma kezdte a szakmát. A biztosítékot holnap megnézem. Köszönöm szépen
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2001-es Fiat Punto 2-m. A középső kapcsolósor, amin az ablakemelő gombjai is vannak, nem világít rajta a led. Pedig egy ismerősöm ma cserélte ki a nyákon az SMD Ledeket, ott tesztelve működött is. Viszont visszarakva az autóba nem világít, de a gombok azok működnek. Sőt a vészvillogó gombja is villog, ha benyomom. Mi lehet szerintetek a gondja? Előre is köszönöm szépen a segítséget.
Csak rövid távon, hideg motorral ment már jó ideje.
A gyárilag ajánlott DCPR7E-N helyett viszont DCPR7-E-10 került bele. Remélem az is jó, elméletileg a régebbit ez váltotta.
Tegnap visszaraktam a szívótorkot és az emiatt leszerelt dolgokat. Az alsó lambda-szonda vezetéke véletlenül kimaradt. Indítás után a motorhiba jelző világított. Aksi le, várakozás, visszadugtam a szenzor csatlakozását és indítottam. Minden működik, rendben jár a motor, de a hibajelző világít. Törölni kell a hibatárolóból?
Nem feltétlen, mert erősen ország, kút, km, és fényképezőfüggő is a dolog.
Meg hogy mikor állította le, pályán parkolóban, alapjáraton még fel sem melegedett motorból vette ki, adalékolva van e a benya, a motorolaj, és még sorolhatnám....
Nekem volt már olyan is, hogy alig volt "bevonat" ami szinezte volna...
Az mond azért valamit, hogy mind egyforma. Tudom, mind lehet szar is... Mint a félig üres pohár. :)
Megnéztem a gyertyákat, ki is cseréletem őket. A régiek szerintem jók, nem látom víz nyomát.
No de az álmoskönyv szerint nem jelent jót, ha a gyújtótrafó kábeleinek a szigetelése alól kikandikál a réz:
Sajnos több ilyen is van rajta, egészen a trafóra kerülő csatlakozó tövében is. Ezt a vezetéket cserélni kellene. De ilyen csatlakozó nincs külön :(
Ha találok használt, de jobb kábelköteget ilyen véggel át lehet forrasztani a vezetékeket? Nem zavarja a forrasztás a trafó működését és a motorvezérlőt?