Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Inner Circle Creative Commons License 2021.12.16 0 0 118622

Sehogy sem bírálhatják felül, persze a partvonalról könnyen beszélek, de ez a biztosítói érvelés olyannak tűnik, ami a bíróságon érintésre mállik. Nincsen kicsit és nagyon érvényes műszaki, és a biztosítónak nincs beleszólása, hogy meddig érvényes. Ha szabálytalan átalakítás miatt a helyszínen bevonják, akkor se mondja a biztosító, hogy sebaj, nekünk fel van irva, az eredeti érvényességig menj nyugodtan. A nyilvántartás számít, nem a vizsgabázis papírjának dátuma.

A felmondást meg a baleset bejelentésenek idejére gondolják? Hiszen fizettek - a szerződés szerintük is élt. Utána már minek? Nem értem se a célt, se az eszközt.

Előzmény: ciel (118620)
ivanaro Creative Commons License 2021.12.16 0 0 118621

Kaptam 1 remélhetőleg pontos információt igaz csak szóban nem leírva alátámasztva valamijen rendelettel határozattal. A biztosító kár okozás esetén a forgalmi szerinti lejárati dátum után 30  napon belüli kár okozást kifizeti tehát ennyi türelmi időt ad ha van veszélyhelyzet ha nincs. A 30 nap után is ki lehet velük fizettetni de csak pereskedés útján, és ez csak a veszélyhelyzet idejére+ 60 nap vonatkozik. Ha ez mind így van akkor a veszélyhelyztes engedmény félrevezető baromság. 

Előzmény: ivanaro (118618)
ciel Creative Commons License 2021.12.16 0 0 118620

Ugy tudom a kötelezö akkor ervenyes, ha jogosult vagy kozlekedni. Ezert nem fizet a biztosito pl ha nincs jogsid vagy ittas vagy.

Logikusan a muszaki is ide tartozik, jo kerdes miert biralhatjak felül a biztositok az allam rendelkezeset.

Előzmény: ivanaro (118618)
nyebojsza Creative Commons License 2021.12.16 0 0 118619

Abban a kormányrendeletben, ahol ezt a "műszaki érvényesség" meghosszabbítását leírták, ezt nem gondolták végig... a biztosítónak meg jól jön, ha nem kell neki fizetni :(

Előzmény: Quattroman (118617)
ivanaro Creative Commons License 2021.12.16 0 0 118618

Micsoda!! Mi köze van a biztosítónak ahhoz hogy én műszakival rendelkező autóra fizetek biztosítási díjat  vagy lejárt műszakisra ha folyamatosan évek óta fizetve van, és díj nem fizetés nem volt. Milyen jogon szünteti meg a szerződést. Mert nincs műszaki?  Ez nem logikus hisz ha megszünteti a szerződést erről ki kell hogy értesítsen és nem megy neki bevétel. Nem értesít ki csak ha fizetni kellene neki kárt akkor derül ki hogy nincs biztos élő biztosítás hol ott a díjat befizették , és nem zavarja a biztosítót hogy 1 általa megszűntetett szerződés szám alatt befizetés érkezett amit mondjuk vissza kéne utalnia. Az a lényeg tök mindegy hogy honnan megy be a biztosítónak pénz benyeli mikor meg kár értéket kellene fizetni mindent kitalálnak hogy ne kelljen kifizetniük, ha van rajt sapka azért ha nincs akkor meg azért. Hát rohadjanak meg. 

Előzmény: Quattroman (118617)
Quattroman Creative Commons License 2021.12.16 0 0 118617

pont tegnapi történet, egyik ügyfelem autója nekigurult a kolleganője kocsijának. írtak papírt, a biztosító értesítette hogy fizesse meg az általa kifizetett kártérítést, mintegy százezer forintot.

ez eddig a szokásos ügymenet, persze hogy nem szoktuk megfizetni hisz ezért van a biztosítás.

a csavar most jön, mivel le volt járva a műszakija a biztosító megszüntette a szerződést és a bónusz is ugrott.

pereskedni lehet....

Előzmény: ivanaro (118616)
ivanaro Creative Commons License 2021.12.16 0 0 118616

Kérdés ? A víus helyzet miatt meghosszabitható műszakiva lejártát követöen+ 60 nap    amit nem kell bejegyezni a forgalmiba rendelkező autóval másnak okozott kárt a biztosító megtéríti-e a kötelező felelőség biztosításra természetesen a biztosítás folyamatosan fizetve van, biztosítókat még nem kérdeztem.  Kósza hír hogy nem, ha esetleg így van akkor miért ad a kormányhivatal ilyen engedményt s a biztosítást nem is említi.

Előzmény: ivanaro (118615)
ivanaro Creative Commons License 2021.12.16 0 0 118615

Engem Június 15-én ért ez a kellemes meglepetés hogy 2300 Ft ért kétszer annyi időre  meglehet hosszabitani az ideiglenes kivonást, ilyen is ritkán fordul elő manapság hogy valami olcsóbb lesz. Remélem ez így is marad a vírus helyzet esetleges vége után is.

Előzmény: Inner Circle (118605)
Kovax007 Creative Commons License 2021.12.12 0 1 118614

Nem tartott sokáig, már le is ütötték.

Kovax007 Creative Commons License 2021.12.12 0 0 118613

Feltettem a vaterára egy veterán skoda felicia kemény tetőt sorstársi áron, valakinek biztos nagyon kell

pizo Creative Commons License 2021.12.11 0 1 118612
Inner Circle Creative Commons License 2021.12.11 0 0 118611

Nem, de az USA-ban a régi, beszerezhetetlen szélvédőket ki lehet vágatni egy nagyobb, megfelelő ívű, kommersz szélvédőből. Fizikailag nyilván itthon is lehetséges, de hogy kinek van a választáshoz elég sok szélvédője készleten...

Előzmény: gyebe938 (118609)
Quattroman Creative Commons License 2021.12.10 0 0 118610

orosháza, salgótarján már nem játszik?

Előzmény: gyebe938 (118609)
gyebe938 Creative Commons License 2021.12.10 0 0 118609

Üdv. Urak !

Íves szélvédőüveg gyártásra tud valaki itthoni lehetőséget ? Kösz. az infókat.

pizo Creative Commons License 2021.12.10 0 0 118608

Igen. 

 

Zoli

Előzmény: Inner Circle (118607)
Inner Circle Creative Commons License 2021.12.10 0 0 118607

Sőt, a kezdeményezésnek már meg is ágyaztak azzal, hogy az új autókat eleve úgy gyártják, hogy három év múlva már mehessenek is a felújító-üzembe.

Előzmény: pizo (118606)
pizo Creative Commons License 2021.12.10 0 0 118606
Inner Circle Creative Commons License 2021.12.01 0 0 118605

Ideiglenesen (khm...) kivontam egy autót a forgalomból, és ámultan láttam, hogy a szokásos (khm...) 6 hónap helyett 1 évre szól. Ha mindenki tudja, akkor bocs, nekem meglepi volt :)

Baltássy Creative Commons License 2021.12.01 0 0 118604

Én itt már készíttettem régi motorhoz kulcsokat, egy próbát szerintem megér:  https://aranykulcs.hu/

 

Előzmény: ZP (118603)
ZP Creative Commons License 2021.11.30 0 0 118603

Sziasztok!

 

Két kérdésben kérném a segítségeteket:

  • van-e kulcsmásoló, ahol lehet még nyerskulcs '77-es Alfához (ha lehet, nem Silca...)
  • miből lehetne csinálni motortértető szigetelést a fenti autóhoz? Az eredeti egy szálas anyag, hasonló a kőzetgyapothoz, két oldalára egy-egy textilréteg van kasírozva. Jó lenne valami hasonlót találni.

 

Előre is köszi a tippeket!

 

Üdv,

ZP 

Inner Circle Creative Commons License 2021.11.25 0 0 118602

Jaj, de drága lesz ez a kedvezmény! :D

Előzmény: pettinke (118601)
pettinke Creative Commons License 2021.11.25 0 0 118601

for your info, ha nem járna a hírlevél:

 

Előzmény: Inner Circle (118599)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.23 0 0 118600

Köszönöm. Már azt hittem, hogy nagyon nagy marhaságot írtam.

 

Nem vagyok szakember ma sem, csak így emlékeztem. Akkor nagyon tetszett, hogy "sziszegő hang" hallatszott.

Előzmény: discov8 (118596)
Inner Circle Creative Commons License 2021.11.23 0 0 118599

Utánaszámolva pár forinttal drágább az OKP - thnx euró-árfolyam... De főleg az motivál, ha valami levehető a polcról és hozható. Van ugyan egy listám, hogy mit kéne rendelni, de annak kb. sosem lesz vége, mindig jön még hozzá valami, és azt még várjuk meg... Ma járok is az autóhifis bolt felé, talán beugork, hogy mutassanak valamit. Azért köszi :D

Előzmény: pettinke (118598)
pettinke Creative Commons License 2021.11.23 0 0 118598

szerintem a dynamat az inkább a hifisták cucca, de nagyon jó anyag.

ez nem gyó?

https://www.okp.de/xtc2/105-115-Spider/70-Interior/Interior/Sound-deadening-mat-original-50-x-100cm-Alfa-Ferrari::17684.html

nekem ócsóbbnak tűnik, és eléggé korhű

Előzmény: Inner Circle (118597)
Inner Circle Creative Commons License 2021.11.23 0 0 118597

Tűzfal belső hang- és hőszigetelésére mit ajánlotok? Kabrióról beszélünk, szóval nem lesz templomi csend semmiképpen, de ha már szét van kapva az egész, csak tennék oda valamit... Talán tennék a padlóra is a szőnyeg alá. Nem annyira érdekel, hogy az eredeti anyag legyen. Ezt ajánlották külföldről:

https://classicalfa.com/in216-dynamat-extreme-sound-deadening-9-sheets/

 

Magyar oldalon itt jött szembe először:

https://autohificentrum.hu/csillapitas/dynamat

 

Vélemény (akár az anyagra, akár a beszerzési forrásra)? Alfa Spiderbe kell, nem egy nagy autó.

discov8 Creative Commons License 2021.11.18 0 0 118596

Azok a " húzó kapcsolók " levegő szelepek voltak. Értelemszerűen az ajtónyitó munkahengerekhez.  Van is itthon néhány.

Előzmény: Törölt nick (118591)
M.A.F.A. Creative Commons License 2021.11.15 0 0 118595

Brutál áramokról itt nem lesz szó, sőt, a 24V miatt még kevesebb is lesz. Meg azt relével is megoldjuk, ha arra van szükség. A feszültség csak a világítás miatt fontos és akkor, ha valamilyen modern LED-es verziót találunk és csak a külső oldschool. De megfelelő ellenállással meg tudjuk oldani, ez nem probléma, meg mivel ez vészvillogó-kapcsoló, ha neadj'isten nem villog működés közben, hát abba sem halunk bele. Azért egyelőre bízunk abban, hogy találunk eredetit :)

Előzmény: Dorka 57 (118594)
Dorka 57 Creative Commons License 2021.11.13 0 0 118594

Még a múlt évezredben szinte mindennapos voltam Ausztriában, ott sok hasonló kapcsolót láttam bármilyen autóban.

Sárga, zöld, piros, fehér gombokkal. Általában valami plusz extrát kötöttek rá.

A Hellát mindig elfelejtem :-(

 

A feszültség nem igazán fontos, az áramerősség fontosabb. A feszültséghez megfelelő égőt lehet bele tenni.

A terheléstől melegszik/olvad a műanyag, főleg ha rossz a kontakt az érintkezőknél.

Előzmény: M.A.F.A. (118592)
gyebe938 Creative Commons License 2021.11.13 0 4 118593

Ezt a három kerekezést én is eljátszottam de egy kicsit életszagúbban.  Még a márka időben Augsburgban hirdettek egy DS-t hyraulika hibával potom 500 DM-ért. Éppen a Münchenben élő barátomnál voltam, ott olvastam a hirdetést. Elmentünk megnézni hogy egyáltalán miről van szó ? Kertben állt az autó már jó régen mert a gaz is körül nőtte.

 Bika kábellel beinditottuk és kiderült hogy a jobb hátsó keréknél fossa a zöld olajat.  Levettem a kereket hogy még jobban lássam a hibát, a rugóhengernek a hydraulika csöve volt kidörzsölve. Nyilván egy korábbi valamilyen javításkor a szaki elnyomta a csövet és hozzáért a lemezhez.  A lyuknál eltörtem a csövet, jó két centire visszahajtottam jól elkalapáltan és még egyszer visszahajtva ellapítottam, ezek után tettem egy kört a mezőn három kerékkel. Mondanom sem kell, hogy Fritz barátunk két ujjal nyomkodta vissza a szemeit a helyére és dühöngött hogy 500 Márkáért elkótyavetyélte az egyébként szép hibátlan autót. De hát neki a szervizben több ezer Márkát mondtak a javításra. Aztán vissza raktam a kereket és a szabadon lógó rugózatlan kerékkel jöttem Münchenig és másnap haza Érdig.

 Azért egy kis trükköt el kell követni, ugyan is normál állásban  a fékdob esetenként leér az útra, ezért terep állásba

 kell tenni a manuális szintállítót, igy a karosszéria magasabban van és nem ér le a fékdob.l A bemutatott kis filmben is látszik hogy a kerekek jobban kiállnak a kocsi alatt.

Előzmény: Inner Circle (118590)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!