Sehogy sem bírálhatják felül, persze a partvonalról könnyen beszélek, de ez a biztosítói érvelés olyannak tűnik, ami a bíróságon érintésre mállik. Nincsen kicsit és nagyon érvényes műszaki, és a biztosítónak nincs beleszólása, hogy meddig érvényes. Ha szabálytalan átalakítás miatt a helyszínen bevonják, akkor se mondja a biztosító, hogy sebaj, nekünk fel van irva, az eredeti érvényességig menj nyugodtan. A nyilvántartás számít, nem a vizsgabázis papírjának dátuma.
A felmondást meg a baleset bejelentésenek idejére gondolják? Hiszen fizettek - a szerződés szerintük is élt. Utána már minek? Nem értem se a célt, se az eszközt.
Kaptam 1 remélhetőleg pontos információt igaz csak szóban nem leírva alátámasztva valamijen rendelettel határozattal. A biztosító kár okozás esetén a forgalmi szerinti lejárati dátum után 30 napon belüli kár okozást kifizeti tehát ennyi türelmi időt ad ha van veszélyhelyzet ha nincs. A 30 nap után is ki lehet velük fizettetni de csak pereskedés útján, és ez csak a veszélyhelyzet idejére+ 60 nap vonatkozik. Ha ez mind így van akkor a veszélyhelyztes engedmény félrevezető baromság.
Abban a kormányrendeletben, ahol ezt a "műszaki érvényesség" meghosszabbítását leírták, ezt nem gondolták végig... a biztosítónak meg jól jön, ha nem kell neki fizetni :(
Micsoda!! Mi köze van a biztosítónak ahhoz hogy én műszakival rendelkező autóra fizetek biztosítási díjat vagy lejárt műszakisra ha folyamatosan évek óta fizetve van, és díj nem fizetés nem volt. Milyen jogon szünteti meg a szerződést. Mert nincs műszaki? Ez nem logikus hisz ha megszünteti a szerződést erről ki kell hogy értesítsen és nem megy neki bevétel. Nem értesít ki csak ha fizetni kellene neki kárt akkor derül ki hogy nincs biztos élő biztosítás hol ott a díjat befizették , és nem zavarja a biztosítót hogy 1 általa megszűntetett szerződés szám alatt befizetés érkezett amit mondjuk vissza kéne utalnia. Az a lényeg tök mindegy hogy honnan megy be a biztosítónak pénz benyeli mikor meg kár értéket kellene fizetni mindent kitalálnak hogy ne kelljen kifizetniük, ha van rajt sapka azért ha nincs akkor meg azért. Hát rohadjanak meg.
pont tegnapi történet, egyik ügyfelem autója nekigurult a kolleganője kocsijának. írtak papírt, a biztosító értesítette hogy fizesse meg az általa kifizetett kártérítést, mintegy százezer forintot.
ez eddig a szokásos ügymenet, persze hogy nem szoktuk megfizetni hisz ezért van a biztosítás.
a csavar most jön, mivel le volt járva a műszakija a biztosító megszüntette a szerződést és a bónusz is ugrott.
Kérdés ? A víus helyzet miatt meghosszabitható műszakiva lejártát követöen+ 60 nap amit nem kell bejegyezni a forgalmiba rendelkező autóval másnak okozott kárt a biztosító megtéríti-e a kötelező felelőség biztosításra természetesen a biztosítás folyamatosan fizetve van, biztosítókat még nem kérdeztem. Kósza hír hogy nem, ha esetleg így van akkor miért ad a kormányhivatal ilyen engedményt s a biztosítást nem is említi.
Engem Június 15-én ért ez a kellemes meglepetés hogy 2300 Ft ért kétszer annyi időre meglehet hosszabitani az ideiglenes kivonást, ilyen is ritkán fordul elő manapság hogy valami olcsóbb lesz. Remélem ez így is marad a vírus helyzet esetleges vége után is.
Nem, de az USA-ban a régi, beszerezhetetlen szélvédőket ki lehet vágatni egy nagyobb, megfelelő ívű, kommersz szélvédőből. Fizikailag nyilván itthon is lehetséges, de hogy kinek van a választáshoz elég sok szélvédője készleten...
Ideiglenesen (khm...) kivontam egy autót a forgalomból, és ámultan láttam, hogy a szokásos (khm...) 6 hónap helyett 1 évre szól. Ha mindenki tudja, akkor bocs, nekem meglepi volt :)
van-e kulcsmásoló, ahol lehet még nyerskulcs '77-es Alfához (ha lehet, nem Silca...)
miből lehetne csinálni motortértető szigetelést a fenti autóhoz? Az eredeti egy szálas anyag, hasonló a kőzetgyapothoz, két oldalára egy-egy textilréteg van kasírozva. Jó lenne valami hasonlót találni.
Utánaszámolva pár forinttal drágább az OKP - thnx euró-árfolyam... De főleg az motivál, ha valami levehető a polcról és hozható. Van ugyan egy listám, hogy mit kéne rendelni, de annak kb. sosem lesz vége, mindig jön még hozzá valami, és azt még várjuk meg... Ma járok is az autóhifis bolt felé, talán beugork, hogy mutassanak valamit. Azért köszi :D
Tűzfal belső hang- és hőszigetelésére mit ajánlotok? Kabrióról beszélünk, szóval nem lesz templomi csend semmiképpen, de ha már szét van kapva az egész, csak tennék oda valamit... Talán tennék a padlóra is a szőnyeg alá. Nem annyira érdekel, hogy az eredeti anyag legyen. Ezt ajánlották külföldről:
Brutál áramokról itt nem lesz szó, sőt, a 24V miatt még kevesebb is lesz. Meg azt relével is megoldjuk, ha arra van szükség. A feszültség csak a világítás miatt fontos és akkor, ha valamilyen modern LED-es verziót találunk és csak a külső oldschool. De megfelelő ellenállással meg tudjuk oldani, ez nem probléma, meg mivel ez vészvillogó-kapcsoló, ha neadj'isten nem villog működés közben, hát abba sem halunk bele. Azért egyelőre bízunk abban, hogy találunk eredetit :)
Ezt a három kerekezést én is eljátszottam de egy kicsit életszagúbban. Még a márka időben Augsburgban hirdettek egy DS-t hyraulika hibával potom 500 DM-ért. Éppen a Münchenben élő barátomnál voltam, ott olvastam a hirdetést. Elmentünk megnézni hogy egyáltalán miről van szó ? Kertben állt az autó már jó régen mert a gaz is körül nőtte.
Bika kábellel beinditottuk és kiderült hogy a jobb hátsó keréknél fossa a zöld olajat. Levettem a kereket hogy még jobban lássam a hibát, a rugóhengernek a hydraulika csöve volt kidörzsölve. Nyilván egy korábbi valamilyen javításkor a szaki elnyomta a csövet és hozzáért a lemezhez. A lyuknál eltörtem a csövet, jó két centire visszahajtottam jól elkalapáltan és még egyszer visszahajtva ellapítottam, ezek után tettem egy kört a mezőn három kerékkel. Mondanom sem kell, hogy Fritz barátunk két ujjal nyomkodta vissza a szemeit a helyére és dühöngött hogy 500 Márkáért elkótyavetyélte az egyébként szép hibátlan autót. De hát neki a szervizben több ezer Márkát mondtak a javításra. Aztán vissza raktam a kereket és a szabadon lógó rugózatlan kerékkel jöttem Münchenig és másnap haza Érdig.
Azért egy kis trükköt el kell követni, ugyan is normál állásban a fékdob esetenként leér az útra, ezért terep állásba
kell tenni a manuális szintállítót, igy a karosszéria magasabban van és nem ér le a fékdob.l A bemutatott kis filmben is látszik hogy a kerekek jobban kiállnak a kocsi alatt.