"vidéken is számtalan esetben szirénázva megy a mentő, mikor forgalom sincs, nincs ki eltakarodjon az útjukból. "
Bocsánat, ezt csak most olvastam el alaposabban..
Szoktam mentőzni és volt, hogy a tök üres főútra úgy vágódott ki elénk egy autó, hogy szinte csak az öv tartott, izomerővel képtelen lettem volna tartani magam. Mert csak a kék ment, ő azt meg nem figyelte, meg hát ha csak a fényjelzés van felkapcsolva, elsőbbsége sincs a mentőnek, ugye.
Na, a sok mellékutcás ámokfutó miatt megy a sziréna sok gépésznél (a 14-18 tonnás tűzoltó gépjárműfecskenőnél ez hatványozottan igaz).
Több fórumba beleolvasgattam, csak akkor indokolt ha élet-vagy vagyonbiztonság indokolja, évek óta az átjárók elött sem kötelező dudálniuk
Maradok annál a feltételezésnél, hogy a legtöbb esetben indokolatlanul tülkölnek. Hiszen itt sem átjáró, hanem aluljáróvan és annyi öngyilkosjelölt sem csámpázik a sínek közé hogy indokolt legyen dudálniuk. A MÁV környéki területeket sem tartják karban , hogy ezért a nemlétező munkásokat figyelmeztessék.
Engem igazából egy szakmai felvilágosítás érdekelne, miért tülkölnek ilyen sokat és valóban okkal tülkölnek-e. Avagy mekkora zajszint az, amit a környéken lakóknak el kell viselni mert ez a maximum. Nincs valami rendelet ezzel kapcsolatban?
Már nem azért, de amit te 100 méterről hatalmas tülkülésnek hallasz, azt a mozdonyvezető kb fél méter távolságból hallja. Szerinted csak úgy szórakozásiból nyomkodja bárki is? (Segítek: nem.)
Amúgy én is itt lakom Zugló vá mellett, engem baromira nem zavar. Gondolom vásárlás előtt nem takarták el palánkkal a vasutat, akkor kellett volna átgondolni, és kiköltözni tanyára ahol a kukorékolás a maximum zajforrás :)))
Félreértés ne essék, tisztelem, becsülöm a mozdonyvezetőket.
De nem hiszem, hogy minden alkalommal nyomós okból tülkölnek, el tudom képzelni, hogy így adnak jelzést egymásnak vagy a rokonaiknak, netán tetszik a játék...vidéken is számtalan esetben szirénázva megy a mentő, mikor forgalom sincs, nincs ki eltakarodjon az útjukból.
Köszönöm a válaszodat, hogy segítettél megértetni az okokat.
Itt, a Zugló vasútállomásnál, mikor épp lassítanak a mozdonyok, akkor zendítenek éktelen dudálásra, nemegyszer a frászt hozzák azemberre. Tegnap megszámoltam, a délelott folyamán legalább 10 alkalommal tülköltek. Ennyiszer nem lógnak be a sínekre utasok, ennyiszer nem szedik ki a gyomot a sínek közül, egyáltalán mi okból kell ennyiszer dudálni?? Ha csak a metróra gondolok, ott sem dudálnak és ordítatják a hangosbemondót, pedig a járatsűrűség nagyobb!
Szóval, nem értem igazán, miért kell a megállóhoz közel ennyit tülkölni? Hajnalban még sokan alszanak és ez tényleg iszonyatos.
Sajnos a halk kürt csak annyit érne, mintha a mozdonyvezető a mozdonyon kiabálna.... Éppen ezért hangos, hogy hallják az emberek.
Dudálni két ok miatt kellhet:
- vagy a belső (hatóság által jóváhagyott) utasítás kötelezi erre a mozdonyvezetőt;
- vagy a mozdonyvezető úgy látja jónak (mert pl. belógnak az utasok a peronon) - persze az utasítás ezt is írja (mmint hogy mindenkor kell ilyen jelzést adni, ha adását személy- vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi).
Van olyan, hogy a vágányok közelében dolgoznak (pl. kábelárkot ásnak), ami munka akár nagy zajjal is járhat (füvet, sövényt nyírnak), ilyenkor sem érne sokat egy halk kürt.
Hangosbemondó: máshol meg éppen azért panaszkodnak, mert túl halk és csak a hangszóró alatt lehet valamicskét hallani. :/
"Nem lehetne valahogy korlátozni, mérsékelni az ilyen zajokat??"
Rossz hírem van, sajnos szerintem nem. (A két kérdőjel mit jelent? Hogy nagyon kérdezni akar valamit? :/ )
Tavaly költöztünk a Zugló vasútállomás környékére. Tudom, tisztában kell lennünk hogy a vonatközlekedés itt sűrű és zajos. De hogy miért kell folyton dudálniuk a vonatoknak, mégpedig ijesztő hangosan és szívinfarktus közeli állapotot okozva? Itt már lakott területről van szó, a hangosbemondó is bömböl mint az állat!
Nem lehetne valahogy korlátozni, mérsékelni az ilyen zajokat??
M61 021: A többi hat EC-nek Budapest a végállomása, mellesleg rövidebb is lenne a menetidő
Munkanap a csúcsidőben nem férne be "gyors" menetvonalon a Nyugatiba. A "gyorsított" szobival való összevonása sokszor felmerült már, de ez meg kb. ugyanannyi menetidőt jelentene, és a fordák szempontjából sem lenne túl szerencsés (a késésekről nem is beszélve).
Nem véletlenül, és pláne nem szívatásból megy a Keletibe.
Várjál mindjárt utána számolok hány lehet,001Keleti; 002 Szombathely(nem tudom visszajött e már átvizsgálásról);004;005;008;010 Szombathely!Szóval ez kb 6 kocsi ami használatban van legjobb esetben is szerintem!
Ezt azért szomorú hallani, mert ebből a kocsitípusból még 10 darab sincs állományban, sőt, ha belegondolok, hogy mennyire rájárt a rúd ezekre a kocsikra az elmúlt időszakban, akkor duplán sajnálatos a dolog. Személy szerint a kedvenc kocsitípusom, rendkívül kényelmesnek találom. A függönyök színe, illetve az üléshuzat is kellemes miliőt áraszt.
Látom azért figyeltél,most öszintén nem romantikusabb végig utazni a 70-es illetve az 1-es vonalon és gyönyörködni a szép gondozott tájban?:) Egyébként Prága-Bécs közvetlen eljutással ha jól tudom 4 óra,ha nem így van akkor javíts ki légyszi!
Szerintem meg egyértelmüen nem lehet kijelenteni hogy melyik pályaudvar lenne a jobb,vegyük alapul a cseh vonatokat milyen jó hogy a Keletibe érkeznek,onnan például tovább tudnak utazni Győr felé Bécsig amelyek szerintem az egyik legjobban kihasznált nemzetközi vonatok! Sorolhatnám tovább belföldi uticélokkal is úgymint Pécs,Miskolc,Szombathely,Sopron,stb!
A vonat (többnyire) gyorsabb eljutást biztosít, mint a lovaskocsi, ezért cserélték le vele.
A Nyugatiba viszont 40 perccel hamarabb ért be a vonat Prágából, mint a Keletibe, a .városközponthoz is közelebb van.
A Budapesten átszálló nemzetközi utasok kedvéért szivatjuk a Budapestre érkező vagy onnan indulókat, ahelyett, hogy valami normális átszállásmentes eljutást biztosítanánk a Nyugatiból a másik két fejpályaudvarra.
Sőt, csak a vonatra átszállók kedvéért. Aki repülővel vagy távolsági busszal menne tovább, az megint csak a Nyugatival járna jobban.
Bizony, mindenkinek jelezni kellene ha valami nem tetszik vagy pusztul! A saját igénytelenségünket bizonyítjuk, ha minden mindegy, és szépen megszokjuk ezt a züllést és persze nem csak a MÁV-ra gondolok.
Igen, az átszállás miatt, mert nyilván tömegek szállnak át Budapesten, ezért kerül körbe +40 perces menetidővel az összes Szob felől jövő vonat... Aztán megérkezik valamelyik külső vágányra 7-8 kocsival, mert a csarnokban a késett 4 kocsis gyors foglalta el a 7. vágányt...
Éveken át jó volt a Nyugati is a cseh/szlovák/lengyel vonatoknak.
Igazad van,de álltalában a nemzetköziek a csarnokba érkeznek és azért annyira ott nem rossz a helyzet mintha az 1-5 illetve a 10-12 vágányra érkeznének! Hamar az aluljáro illetve a kijárathoz lehet érni,ott azért már elfogadható a helyzet!
Tegnap egy érdekes dologra jöttem rá,ilyet még szerintem senki sem látott! Egy vasúti kocsiból egy hét alatt "ELPÁROLGOTT" 13 darab függöny,ugye más nem lehetséges!Mi a véleményetek erröl?
Mondjuk a nyugatiba szerintem jobb ha nem megy külföldi utas mert az inkább hasonlit egy vidéki elhagyatott pályaudvarhoz mint egy " frekventált" helyen lévő pályaudvarhoz! Tény a Keleti sem egy csúcs pályaudvar,de amint kilép a pályaudvar területéröl,szép rendezett az aluljáró a metro illetve az autóbuszok irányába!Azért ez sem elhanyagolható tény!
"Én vettem a fáradtságot, és betelefonáltam a MÁV-nak."
Várjuk a választ. :)
"Nem az a baj, hogy az eredeti helyre nem tudják garantálni az érkezést, hanem az, hogy se látni, se hallani nem lehetett, hogy egy (nemzetközi) vonat hová fog érkezni."
Na, az hiba, hogy nem mondták be.
"Nem is értem, miért ragaszkodnak a Szobnál bejövő összes vonat esetében a Keletibe érkezéshez, "
Hogy egy állomáson belül tudjanak átszállni, ne kelljen a városon belül közlekedniük.