Én utaztam hasonlóval. Típusát nem tudom csak azt hogy hátul kétoldalon "kopoltyúk" voltak amik nyár lévén nyitva voltak. Emlékeim szerint nem volt rossz bár az igaz hogy nem volt Ikarus szintű de nem volt annyira kellemetlen. Persze mindez Moszkvában 12 évesen nem is volt annyira fontos. :)
nem tudja valaki véletlenül, hogy a gaz66 18"-os felnijének mi az osztóköre?
A kérdés valójában az, hogy megegyezik-e a Gaz66 18"-as felnijének és az Unimog 411 (kis unimog) osztóköre, azaz fel lehet-e szerelni a 411-es kismog hídra a gaz66 1200x18-as gumit a gyári orosz felnivel?
Milyen típusjelű alvázra épültek a betonkeverő és a darus felépítmények? A Tatra 148 és 815 kezelési utasításban is van egyenként vagy 6-8 fajta alváz kivitel és nem tudom, melyik fajtákat használták ilyenre.
Ezen az oldalon próbáltam a nem létező cseh nyelvtudásommal és egy online fordítóprogrammal értelmezni, hogy mi lenne a Liaz 100 és 110 közötti különbség, de nem vagyok biztos benne, hogy helyesen értelmeztem. Aki járatos a témában, felvilágosítana, hogy mi a különbség a 100-as és a 110-es sorozatú Liazok között?
Annak, aki szereti az igazán nagy vasak igazán nagy motorjait, ajánlom megszerezni Kovácsházy Ernő "Nehéz diesel motorok" c. könyvét. A kiadvány nem egy mai darab, lassan már 45 éve, hogy megjelent (MK, 1968). Valószínűleg sok dologban túl is haladta már az idő. (Én egy antikváriumban csaptam le rá kemény 880 forintért pár éve. Anno a megjelenésekor 75 Ft-ot kértek el érte... :D ) Bár koros könyv, azért vannak benne érdekes dolgok (többek között a Szergej és a Nohab "szíve" is), de nekem a nagy kedvencem belőle a Burmeister & Wain cég egyik hajómotorja. A szükséges gépház-belmagasság: 14,4 m; álló, soros hengerelrendezés, a hengerszám pedig ahogy a kedves vevő parancsolja: hattól tizenkettőig bármennyi csuporral kérhető. Ha a dugó az ahp közelében áll, egy felnőttnek sem kényelmetlen a hengerben ácsorogni, lévén 840-es a furat és 1800-as a löket... :)) A motor persze magától értetődően kétütemű, plusz turbófeltöltéssel. A névleges 110-es fordulaton 2100 LE/henger; ha 114-re növeljük a fordulatot (ezt a gyár szerint még tartósan bírja), akkor még plusz kétszáz ló hengerenként. Végül pedig ha mindenáron "szét akarjuk forgatni" a gépet, akkor max. egy óráig 117-es fordulaton is pörgethetjük, ekkor már 2500 LE-t kapunk hengerenként.
Utaztam vele Moszkvában. Ritka zsúfolt tudott lenni, apró, keskeny ajtókkal. A moszkvaiak nagyon tudták értékelni az Ikarusokat! Volt olyan, hogy a vezető, amikor megtudta, hogy magyarok vagyunk, megköszönte, hogy milyen szép buszokat gyártunk nekik.
Nekünk a szakmunkás suliba volt egy ilyen . Tumbász Józsibácsi volt rajta a sofőr aki Soltszentimrén vagy Csengődön lakott, már nem is nagyon emlékszem rá.Mi 1969-ben nagyon boldogan utaztunk a platóján elhelyezett padokon ( osztály kirándulás volt ) a Balatonra.Azt megelőzően pedig Fülöpszállásról utaztunk vele Nagykállóra ,régi SzK -4-es kombájn alkatrészekért. A térképet ha megnézitek van egy kis távolság. hajnalban indultunk , hazafelé Kenderesen száltunk meg és másnap jöttünk haza.Műszaki probléma nélkül megjártuk a maga kis tempójával.