Ma megneztem az ivanicsnal egy T700-at.. Elgondolkodtatott.
Ismeros mondja hogy ebben az arkategoriaban mar egy CRF1100 is megnezheto lenne, de en tenyleg nem akarok nagy motort az FJR melle :) Ha meglesz a T700 (HA meglesz), akkor majd eldontom hogy hogyan tovabb. De meg semmi sem biztos.
az egy nagyon fasza menet volt, de tényleg régen minden jobb volt. még az is ami nem volt jó.......
régen avval a 82es cagivával elég sok helyen jártam és mindig azt gondoltam a motor a gyenge pont, azóta rájöttem hogy nem az volt, hiába vettem mindig erősebb-jobb futóművel szerelt motort, sosem lettem ügyesebb
most már elberregnék egy 250essel is bárhová, akár kínáig is csak ne zsibbadnék el már a szomszéd falu előtt
azért 8:30as esés azért nagyon odabaszós volt, kimaradt pár szívdobbanás hogy felkel-e az ember, de kemény gyerek volt ;)
Ha lehetne tesztvezetni, kiprobalnam, lehet onnan meg megvevos lenne :)
Az FJR a szivemhez nott, sokszor megjartam vele nemetorszagot (10 evig ott eltem, budapest-berlin 9 oraval szamolhato), szal megtartanam, soha nem hagyott ott sehol. Mentem mar azzal is erdei uton motorozasok soran de nem arra van tervezve :)
Bar alapvetoen yamaha parti vagyok (suzuki->kawasaki->honda->yamaha nalam a sorrend alulrol felfele), szetnezek hol tudnek ilyen CRF300L-t tesztelni.
Tenerebol 1200ast vennek, ha nem lenne mar FJR-em 2007 ota :)
"Kezdő" terepes motornak szvsz abszolút overkill lenne egy T700, pláne hogy úgyis meg akarod tartani mellette az FJR-t.
Kizárásos alapon (másnak még csak hasonló típusa sincs a kínálatban) a CRF300-at tudnám ajánlani én is, esetleg (de tényleg nagyon esetleg), ha nem ragaszkodsz a japáni márkákhoz, akkor KTM Freeride (ilyenből benzines már csak használtban van), Beta X-Trainer vagy Rieju Ranger jöhet még szóba.
A lánc-kérdést szerintem "kissé" túlliheg(t)ed, főleg egy terepmotornál a kenés több gondot jelent mint a hiánya (összeszedi a port, homokot és csak jobban koptatja a láncot). Meg egy enduro úgyis mindig koszos, úgyhogy az általad felvetett "probléma" számomra mondhatni értelmezhetetlen:)
A baj sajnos az hogy tegnapi informalodasom (nehany telefon) soran kiderult hogy ezek azert nem fognak europaba jonni mert nem euro 5 kompatibilisek. Emiatt nem volt 2022-es modell se, meg az azelottiek se itt, foleg. Megneztem az adatlapjat ennek, sehol nincs emlites semmifele euro szabvanyos kibocsajtasi ertekekrol sajnos.
A sotetzoldeknek koszonhetoen varhatoan nem is lesz itt ilyen, ezert kell alternativa utan kutatnom.
FJR tulajkent elkezdtem nezelodni valami motor utan amivel a kovesutrol is lemehetnek. XT 250 volt az elso tippem (tenyleg nem muszaj nagynak lennie), de azt mint kiderult europaban nem is forgalmazzak. Van ugye az YZF meg a WR 250 ami mindketto motocross cucc igy nem is rendszamozhato, plusz nem is igazan arra valo amit en keresek; FJR-eskent plusz valakikent akinek a jobb combcsontja egy tores miatt meg van vasalva a laba, gondolom atjon hogy nem vagyok az orultkodos tipus.
Ma beszeltem kereskedesekkel es ott a teneret ajanlottak (az uj T700 ami mar ket hengeres), es a videos reviewk is jok rola, szoval meg akar erdekelhetne is.
Viszont aminek en elegge ellene vagyok, az a lancos motor. Anno az R6-ommmal ami el lett kovetve lanc olajozas es takaritgatas cimen, az hihetetlen volt, es meg igy is folyamatosan olaj/sar kevereke volt a hatso kerek felett az ules aljan.
Nincs ebbol valami kardanos verzio esetleg? Szemely szerint az XT 250 elerhetetlenseget europaban elegge sajnalom, de ugy latszik az embereknek nincs igazabol ilyesmire igenye. Egy utos-vagos maszkalos kismotor lenne igazan jo. Volt egy XMAX 250-em amit most a testverem hasznal, annal a motornal pl varosban nincs jobb.
Ez persze teljesen opcionalis most nekem, csak nezelodok, meg amugy is jon a tel, de erdekelnek a lehetosegek mindenesetre. Az XT 250 mellett megtartanam az FJR-t is, az is szeretos motor, csak mas kategoria mint egy bokorugro.
minden csak sebesség kérdése, 80 felett a szántásban lehet lazán veretni, nem sokkal másabb mit az aszfalt, csak azt kell megszokni hogy egy méter széles sávban megy a motor és nem opció ennnek a sávnak a csökkentése :))
a gond ott kezdődik amikor meg kell állni, nagyon finoman kell sebességet csökkenteni mert ha gyors a lassulás sok súly kerül előre és simán benne van egy tigrisbukfenc
és a tigrisbukfenc szar dolog, emiatt lett némi hiba a nyaki gerinc részben és zsibbadok egyre jobban
:-) Nem volt vészes az a gumi annyira. Ellenben az ezévi kihagyott homokozások kegyetlen nyomot hagytak bennünk - ez kb 60 km után volt - és alig bírtuk már tartani a kormányt a fáradtságtól :-( :-( Állóképesség -> 0. Nem vicc a téli torna-gimnasztyorka - ámde nagyon hasznos lesz jövőre!
De itt már csak a lecsapott-kettétört fa látszik kicsit mögöttem, én meg jobb oldalt az a sötét embör, aki a fejreállás után épp az elgörbült kormányt igazgatom az újrainduláshoz...
Lyó buli volt - csak én nem jutottam el a jobbá váló részéig már :-( :-) :-)
😊 mint a DOXA, olyan szépen jár....... kicsit poros, de fedett helyen nem lesz saras...... nem fázik, nem ázik....... a gazda + csak dógozik....... jövőre remélhetőleg már idő is lesz arra, hogy a felújítás után használatba tudjam végre venni....... 😊
Sok-sok élményt a motorral!! (igen, pár negatív is férjen ebbe bele - mert ezkből tanulni lehet és KELL!! A pozitívaknál meg nyilván teli lesz a szád-arcod mosollyal :-) :-) )
Nem természetes. Nem derült ki, hogy használtan vetted-e vagy echte original - de valsz igen gyatrán van kiegyensúlyozva az első kereked. 99%-ban a szeleppel szembeni oldalon 1-2-3 db küllőn vannak ólom súlyok - abból csak az látszik, hogy valaha, legalább egyszer foglalkoztak már a dologgal - de hogy mennyire jó, mennyire "aktuális", az nincs ráírva - csak ha Te csinálod-csináltatod.
Olcsó és házi módszer: kiveszed a kereket és egy hosszabb tengelyre feltéve és a tangelyt két oldalt alátamasztva szabadon tudjon forogni. Ha gyengéden, érzéssel, óvatosan... elforgatod, akkor a legnehezebb pontja forog alulra. Ha az alulra törekvés intenzív - akkor nagyos szar a súlyozás, ha lassan, ide-oda himbálózva áll be, vagy szépen forog lassan és nem akar himbálózni - akkor meg jó, és akkor máshol kell keresni a bajt (és drágább is lesz az orvoslás valsz...)
Pontosan! Nekem egyszer "szakadt el" a láncom - de szerencsére csak a patentszem esett ki/szét és emiatt történt a "sajnálatos esemény". Eszméletlen mákom volt, hogy 25-tel éppen indultam egy körforgalomban és nem 10 sec-cel előtte-utána 110-nél!!
Igen, a szar szerelés - és semmi más oka nem lehet - ahogy Dani is kétkedik. Bohó koromban (is...) ütöttem-vágtam a mocit-láncot - SOHA nem volt hátrányom a patent miatt, ellenben jóval egyszerűbben és olcsóbban lehet cserélni, mint nittelni. Én nem fogok váltani a patentszemesről.
nem a patentszem a gyengébb hanem aki összeszereli........
persze a patentszemnek megvan az a hátránya hogy a bisztosító lemez kiakadhat, főleg terepen ahol minden is hozzáérhet a lánchoz, de ez nagyon elméleti sík gyakorlatilag ha a helyén van és nem barbár módon lett rá felfeszegetve akkor az nagyjából sosem jön le, épp elég macera leszedni otthon mindenféle szerszámokkal
de az hogy jobban kopna egy megfelelően felszeretl patentszem azt nem hiszem el
a nittelő az még esetleg mert azt még el tudom képzelni hogy nagyon bénán felhelyezve szétveri az ember a hidegvágóval