Közép-magyarországra igaz ez,Pest megyével.együtt.
De az igaz hogy a szellemi munka nagyobb értékteremtő mint a fizikai.
Budapesten a szellemi munka aránya egy kicsit magasabb mint vidéken ,mert általában itt a cégek központja és kevés a termelő üzem.
Meg hát a mezőgazdaság nagyon alul van értékelve a szolgáltatáshoz képest pl.
Ez pont így van. Sajnos Magyarország - akárcsak Erópa országainak zöme - főváros centralizált évszázadok óta és ezek egyik rendszer sem óhajtott változtatni. Véleményem szerint igenis kell a négyes metró, sőt ötös is kellene, de ezeket már legalább 10-20 éve meg kellett volna építeni, ahogy szükség van az autópályákra, különösen az M8 és M9-re...
Imádom ezeket a Budapest-vidék ellentétet. Legfőképp, hogy vagy mesterségesen gerjesztik egyesek, mások utálatból. Az ország nem lenne meg egyik nélkül sem. Tessék ezen elgondolkozni.
Mennyibe is kerül a sok Magyar állampolgárnak Budapest eltartása. Mondjuk a 4-es metró építése stb stb. Nem szabadna sehol kivételezni egységes tarifa kéne villany gáz kenyér tej. Ezt már az átkosban kitalálták de a főváros akkor is kedvezményeket kapót. Sajnos ezeket a szabályokat be kéne vezetni mert így vidéken az életminősége az embereknek nagymértékben romlik. Na Pöstiek nyugodtan szidjatok, elbírja a fórum.
Itt is hozzá kell járulni a csatornához ahol nincs,de amit 1870 ben építettek ahhoz had ne járuljak hozzá:-)
Itt kis területen él sok ember ezért fajlagosan mindent olcsóbb építeni.3000ember/km²
A verseny is nagyobb azért itt legolcóbb az országban minden,meg persze a legdrágább is.
Én még az átkosban fizettem be ezeket a díjakat, aztán rendszerváltáskor privatizálták a cégeket. Mért nem kaptunk legalább valami nesze neked fogd meg jól kárpótlást, vagy részvényt. Mert sajna kis hazánkba csak a lenyúláson jár az eszük. Jogunk nem sok mindenhez van, én már éltem az átkosban meg dolgoztam is benne. Nem volt az rosszabb semmivel. Akkor is dolgozni kellet meg ma is dolgozni kell. Ott viszont tudtad hogy holnap is kell. Érdekes a mai vezírek mind abba tanultak, és egy sem mondja magáról, hogy én milyen hülye vagyok mert az átkosban ingyen tanultam.
"A luxusadó (ingatlanadó) már idén be lesz vezetve... nehogy azt hidd, hogy lemondtak róla"--- a falusi onkormanyzatok mar 2008-ban eldonthettek bevezetik-e, nalunk bevezetesre kerult! Minden haz eseten 8000ft, ahol az 1 fore juto m2 meghalad egy adott erteket, panel eseten 25m2 lakohaz eseten terulettol fuggoen 36-40 m2, nalunk 70m2 jut 1 fore, de azt senki nem kerdezi meg ??? van-e munkank, jovedelmunk
Pesten ezt nem mertek megjatszani, politikai ongyilkossag lett volna. Csatornat BP-ieknek onkormanyzat epiti falun a kisemberekre terhelik, megepites utan pedig 1bol a szolgaltato tulajdonaba kerul, es mi erre fizetunk hasznalati dijat, bereljuk a sajat hitelre felvett penzunkbol megepitett rendszert. Bp-en ez nem fordulhatna elo, a szemetdijunk heti 1200 ft ez 56l-es kukara vonatkozik, vizdij 50-60% al tobbe kerul stb
Fizess kulonben raterhelik a hazra, meg a koldusadomanybol eloknek is fizetnie kell, meg a roma szomszedomnak sem engedtek el, sot buntetokamatott kapott 3 nap kesesert
Azóta már azt is beszedték, csak éppen mindenkitől és más címen... pl balesetadó, vagy műszaki vizsgadíj, stb-stb... sok sikert kívánok, de most fogadást kötnék rá, hogy még kirívó médiafigyelmet sem kaphat egy ilyen próbálkozás, nemhogy kormányzati figyelmet... ha adót akarnak szedni, akkor azt beszedik, és addig örülhetsz, amíg nem dupla lesz a mértéke, mire ténylegesen bevezetésre kerül... IMF megállapodás úgysem lesz, sok lyukat kell még foltozni majd a híres dilettáns tündérköltségvetésen...
Viccelsz? A luxusadó (ingatlanadó) már idén be lesz vezetve... nehogy azt hidd, hogy lemondtak róla... persze próbálkozni lehet, de ha nem vetted volna észre, a vezért ez nem érdekli, röhög a markába. sokkal több kell ahhoz, hogy összeráncolja a homlokát...
Egy átlagos autónál legalább 60-70e km kell majd ezután a megtérüléshez a gázszetthez, ami már a legtöbb embernek nem jó befektetés, azaz nem lesz gázátépítés már mostantól, csak elvétve... tudom, tapasztalat, az E85 is így járt, már a törvénymódosító benyújtása után lényegében megszűnt az átalakítós szektor. Ugyanez lesz most a gázzal is. Amit még nem is számoltál a költségekhez, az a benzinfogyasztás a gáz mellett, az főleg a kisebb autóknál csökkenti rendesen a megtérülő forintok volumenét. Illetve vannak a gáznak időszakos költségei is, amit a 60-70e km megtérülés mellé téve valószínű további 10-20e km-re tolja ki azt (nem csak a műszaki vizsga vagy szemle díj, hanem ha pl szervízbe kell vinni, akkor is sok esetben plusz költség a gáz).
Egy szó mint száz, a gázos lehetőségek is innentől kezdve csak arra jók, ha valaki tudatosan azzal akar járni, akkor hosszú távon nem fog ráfizetni, de spórolás miatt nem éri meg belevágni... ugyanúgy mint az E85 esetében (illetve ott annyi előny azért van, hogy teljesítménynövekedést hoz az átalakítás, páran ezért vágnak még mindig bele).
Benzinre, gázolajra nem fogja átterhelni... merthogy az azonnal megjelenik az inflációban, árakban egyrészt... mintahogy már meg is jelent az emelkedés... másrészt, elég sok benzines szavazójuk van még, azt meg nem lehet elveszteni... politika ez,nem pedig gazdasg- vagy környezetpolitika.
Próbálkozni persze lehet egy kisebbségnek, de hát ők a 2/3-os többség :-)))))
Abból gondolom, hgoy lehet eredménye, hogy a luxusadó elleni fellépés is sikerrel járt végül.
Tudom más körülmények között, de most sem szeretnénk feladni!
Nem csak a megtérülésről van szó, az elvről, hogy a környezetbarát üzemanyagot adóztatják! Nagyon szomorú, amit az etanollal is csináltak, szerintem a kampányunkba ezt is bele lehetne foglalni, hogy annak is inkább csökkentsék a jövedéki adóját a korábbira és ezt terheljék a benzinre és a gázolajra, amelyeknél jóval kisebb emelés is eredményes lenne, hiszen sokkal többen tankolják, tehát a bevétel az állam részéről azonos lenne!
Egyébként a megtárülés nem csak a fogyasztástól függ, hanem lakóhelytől is, pl. ÉK-en és DNY-on 250Ft/l alatt most sem lehet kapni gázt!!
Komolyan gondolod, h érdekli majd őket a nagy "nemzeti konzultáció", más vélemény, tiltakozás???
Fityfenét, észrevették, mint ahogy anno mondottam, h az lpg-n lehet még húzni, sokan járnak már vele....Mgyuri bepötyögte a számológépébe, kiszámolta... kivetik a sarcot....
Kutyát nem érdekli itt, h mi környezetbarát, és mi nem... kinek ad munkát és kinek nem, ez rég nem szempoont...
Még az sem számít, h az lpg spec épp még a MOL érdekeit is sérti valamelyest....!
Ennél azért remélhetőleg kisebb emelés lesz mert nem 2x 50% hanem csak összesen 100% ami a mostani 26ft+áfa helyett 52+áfa lesz tehét megy rá 33ft ha nem nyelik be az adó egy részét. 257Ft-ra jön ki a pesti kutaknál ahol szoktam tankolni 6950ft ami még mindig 26ft/km
Sokkal szarabb persze de azért nem lehet mondani hogy nem éri meg mint az e85.
E85-el ugyanez 30L/100km 9850 (agip ár - forensis) ez meg -3ft/km
Mondjuk ez egy kis autónál már nem ennyire rózsás, mert eszik 6L-t benzinből 2500ft
gázból meg 8L körül 1800ft ha ez felmegy 270-re akkor már 2150 és 3.5ft/km-ért nem éri meg gázzal menni. Bár a legjobb időkben volt ennyi haszna az etanolnak és rengetegen mentek vele.
Ezeke a szemét gyökerek is kiszámolták ezt hidd el, a gázzal nem akarják ugyanazt a célt elérni mint az e85-el, azt csak kicsit nyírják ki az e85-öt meg nagyon.
Igen kevés olyan embert ismerek, akinek ezentúl megérné a gáz átalakítás... a műhelyek 90%-a be fogja fejezni a gázos átalakítást... ha nem több. A bioetanol példáján keresztül sejtem, hogy már most nincs semmi forgalmuk (tavaly június 8-án nyújtották be a törvényjavaslatot a bioetanol jövedéki adóra, 9-én már ment a béka segge alá az átalakítók forgalma, pedig csak jóval később nőtt az E85 ára). LPG kilátások R.I.P.
Ez mind szép és jó, de teljesen felesleges próbálkozás... amíg ez a kormány hatalmon van, amit elhatároztak, azt minimum azon a szinten keresztül is viszik, és még örülhettek ha addig nem nyújtanak be módosítót még nagyobb emelésre, mint annó a bioetanolnál is tették... ez van. Nem érdekli őket sem a fenntarthatóság, sem a környezetvédelem, sem az állampolgáraik érdeke... A bioetanol környezetvédelmi szempontból jobb mint az LPG, mégis nagyobb adóterhet raktak rá, mint most az LPG-re tervezik... szerinted mennyi esélye van a próbálkozásotoknak ennek fényében? Én még tisztán emlékszem annó a taxis blokádra, na az manapság kivitelezve már tárgyalási alap lehetne, de a petíciókkal meg az aláírási ívekkel csak a WCpapír állományt növelitek a minisztériumban...
Azért ez nem teljesen így van.
Nem csak kisautók vannak.
A nagy autóknál továbbra is megéri de tény hogy hosszabb a megtérülés és kevés van belőlük a stift és a többi kis és alsó közepes kocsihoz képest.
Az e85-el elérhető legjobb arányt még így sem közelíti meg szerencsére.
Mint ahogy látom a fórumban hallottátok, hogy a tervek szerint jelentősen, két lépcsőben 50-50%-kal akarják emelni az LPG jövedéki adóját a közeljövőben.
Ahogyan nektek nem kell bemutatnom, hiszen ti is hasonlóan az LPG-hez környezetbarát motorhajtóanyagot használtok, ezt a teljesen érthetetlen lépést a kormányzat az autógáz egészségkárosító hatásával indokolja!
A témában több cikk is megjelent az utóbbi időben, amelyeket itt olvashattok:
Mi autógázt használók megdöbbenéssel állunk a hír előtt. Szeretnénk mindenki figyelmét felhívni a gázüzem környezetbarát voltára, arra, hogy inkább támogatni kellene az elterjedését, sem pedig adóemeléssel visszaszorítani azt!
A legtöbbet és legrészletesebben talán ez a cikkfoglalkozik a kérdéssel:
Itt leírják az előnyeit, a legfontosabb információkat az autógázról, környezetbarát mivoltát számszerűsítve.
Kedves fórumlátogatók!
Olvastam, hogy Titeket is foglalkoztat a probléma!
Ha támogatni szeretnétek, hogy ne emelkedjen az autógáz jövedéki adója, akkor csatlakozzatok az elektronikus aláírásgyűjtési akcióhoz, amelyet itt érhettek el:
Jellemzően a gázszerelő műhelyeknél volt nemrég az az érvágás is, amikor a zöldkártyát elvették... most ebbe a jövadó emelésbe szinte az összes tönkre fog menni, amit nyernek jövadó oldalon, azt elvesztik másik adók oldalán... ez így volt a bioetanol esetében is.
Ez az emelés pont elég ahhoz, hogy már ne érje meg átalakítani az autókat gázosra.