Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2023.04.23 0 0 50275

A javítási útmutató tartalmaz kapcsolási rajzot , terjedelmi okokból privátban küldtem át .

A kormánykereket nem kell levenni a gyújtáskapcsoló cseréjéhez .

Én be szoktam hozni a biztosítéktáblát a kocsi belsejébe a műszerfal alá -- mert ott a mocskos motortérben kotorászni utána a hangszigetelés alatt valami borzalom .

Előzmény: i'mfedup (50273)
pál0123 Creative Commons License 2023.04.22 0 0 50274

20x40x7 szimering

Előzmény: i'mfedup (50273)
i'mfedup Creative Commons License 2023.04.21 0 0 50273

Sziasztok!

 

Kapcsolási/vezetékezési rajzot keresek AIXAM 400-hoz.

 

Valaki előttem beszerelt egy leállítógombot, a tápot pedig a tolatólámpa tápjáról vette le és valahol van egy zárlat a szisztémában, ezt szeretném visszafejteni.

 

Ugyanitt biztosítéktábla-fedelet keresek. Ha valakinek lenne felesleges, megvásárolnám tőle.

 

További kérdéseim:

- A gyújtáskapcsolóm kopott, szeretném kicserélni. ha jól látom, a PEUGEOT 106-é ugyanez. Meg tudom oldani a kormányburkolat alsó részének eltávolításával a cserét, vagy le kell húzzam a kormányt?

 

- A váltó féltengely-kihajtásánál lévő szimmering méretét meg tudnátok adni?

 

A segítségeteket előre is köszönöm!

 

Üdv: Péter

Előzmény: Bakancs4 (48481)
Pedro_amigo Creative Commons License 2023.04.18 -1 0 50272

Es hol használták eddig őket? Csak mert Szombathely / Sopron / Zalaegerszeg / Veszprém megyeszékhelyeken járok viszonylag gyakran de szökőévben találkozok néha egy - egy használatban lévő példánnyal. Trendekre vagyok tényleg kiváncsi..

Előzmény: kiggyo (50271)
kiggyo Creative Commons License 2023.04.17 0 0 50271

hordták azt eddig is szép számmal...

Előzmény: Pedro_amigo (50270)
Pedro_amigo Creative Commons License 2023.04.17 -2 0 50270

Mi történt moped autó fronto itt vagy külföldön? Ezen a héten már a harmadikat látom trailer-en behozva. (Nyugat - Magyarország.) Pár éve még egyáltalán nem láttam itthon, Ausztria viszont már évek óta tele van..... Elkezdett esni az áruk?

WooDoo Creative Commons License 2023.04.15 -2 1 50269

A Vezér utcán lakok, a fagyizó meg Hosszúpályiban van, gyakran járok arra felé, ha a panoráma úton megyek ki.

Van "normális" kocsink is, ami szintén elektromos, de jobban szeretek a Ligierrel furikázni, mert azzal több mindent tudok szállítani. 48e km-t mutat már az óra, pedig még 10e sem volt benne amikor megvettem. 

Tegnap voltam egy szerelőnél, mert az apám kocsijában fékbetéteket kellett cserélni. Van a faluban 2 mopedautó is, kérdeztem a srácot, hogy nem vitték-e hozzá valamelyiket? Az egyik volt már nála, hengerfej tömítést cserélt benne, de valami más baja is volt, mert nem lett jó. Csak azért nem kergette az őrületbe, mert meghalt a tulaj, az örökösök meg elvitték úgy, ahogy volt. Azt mondta a szerelő srác, több mopedautót nem vállal.

Én is sokat szereltem a diesel motoros mopedautóimat, de szerencsére jó ideje eltakarítottam a háztól mindet. Az elektromosokkal sokkal kevesebb a probléma, és azokkal szívesebben foglalkozok. 

Előzmény: Greg34 (50268)
Greg34 Creative Commons License 2023.04.14 0 0 50268

Csoda hogy átment a magyar bürokrácia útvesztőin ebben a formában. De a lényeg a lényeg.. :) Te ezen a környéken laksz, mert mindig látom valahol a fehér autót, ha a boltba, ha a bicikliboltba megyek, ha a vágóhíd, vagy diószegi utcán kolbászolok.. itt ott feltűnsz. :D Amúgy a Bendix Kft.-nél van a kisautóm, (a bomladozó Barnevállal szemben) kicserélték az önindítót, de elindítani nagyon nehezen tudták így is. A főnökük azt mondta megmérik a kompressziót , s hengerfejezik is, de aztán most úgy vettem ki a szavukból hogy mégsem, s nemigazán szeretnék foglalkozni vele. Úgyhogy lehet újratervezés lesz. Újra keresgélés. Van még vagy 2 debreceni telefonszámom, hátha..

Előzmény: WooDoo (50267)
WooDoo Creative Commons License 2023.04.11 -1 3 50267

Tavaly vettem Franciaországban még egy Ligier Be Sun-t, de a hazaszállítás után derült ki, hogy teherautóként helyezték forgalomba. Sajnos nem sikerült visszaminősíteni mopedautónak, ezért végül eladtam. Izgalmas volt a műszaki vizsga, mert nem felelt meg néhány előírásnak, ami követelmény az N1 kategóriában. Pl. nincs se elől se hátul lökhárító, nincsenek E jelzések a lámpákban, stb. Kész csoda, hogy végül átment a vizsgán. "Rendes" zöld rendszáma lesz, de a maximális sebességet 50 km/h-ra korlátozták. N1 kategóriás Ligier Be Sun ez az első itthon, de állítólag az L6e kategóriásból van már vagy 20 db. Abból is az enyém volt az első, ezek szerint az elmúlt 3 évben elég sokat behoztak. Jók ezek a kocsik, sokkal masszívabbak, mint egy átlagos mopedautó, "több anyag van benne", majdnem 600 kg a menetkész tömege, és ebből csak kb 100 kg az akku.

WooDoo Creative Commons License 2023.03.18 -2 0 50266

Én simán bevállalnám a Megát, de a feleségem biztosan ezt is megvétózná, mint a Piaggio Portert. Pedig abból van gyári lakóautó is.

Most egy Maxus EV80-at nézegetünk, ez tökéletes lakóautó alap lenne nekünk, de akkor el kell adni a Transitot...

Előzmény: triker (50265)
triker Creative Commons License 2023.03.18 0 0 50265

Ez lesz az új lakóautó? :)

Előzmény: WooDoo (50264)
WooDoo Creative Commons License 2023.03.17 -1 0 50264

Megnéztem tegnap egy Aixam Mega furgont, a forgalmija szerint 600 cm3-es motor van benne. Nem találkoztam még ilyennel, amiket eddig láttam, azokban vagy Z402, vagy Z482 Kubota motor volt. 

Bakancs4 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 50263

Ja igen : a lendkerékcsavarok - meg úgy általában az összes csavar -- normál forgásirányú . Csak azért mondom mert a lendkereket ( illetve a primer variátor kúpját ) tartó csavarok ( néha nagyon ) nehezen indulnak meg . A gyári meghúzási értékük 80Nm ; az önindítót tartó vasnak pedig ( a motorba fúrt meneteken ) 25 Nm -- óvva intek bárkit , hogy ott menetet szakítson meg . 

Ellentétes forgásirányú csavar a főtengely túlsó felén van , a fogasszíjat hajtó vezérlőkereket kell az óramutató járásával ellentétesen meghúzni 180 Nm-rel . 

Előzmény: Bakancs4 (50262)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 50262

tanácsot szeretnék kérni Microcar MC1 (Lombardini LDW 502 FOCS) önindítójának a kiszereléséhez

 

Friss élményem vannak , ma délután bányásztam ki a legújabb szerzeményemből az önindítót . Nem MC1-es ugyan ( hanem Isigo ) , de a technológia gyanúm szerint ugyanaz . Microcarok közül Virgo-hoz volt (bal)szerencsém , de szerintem adaptálható a módszertan , nagyjából az összes motor mögötti váltós LDW502-es kocsi egy kaptafára megy .

 

Szóval : 

  • -- primer variátor leugrasztása
  • -- szekunder variátor lehúzása ( ha rá van rohadva akkor ... vagy ha nem fér ki valamitől )
  • -- lendkerék leszerelése ( ez macerás lehet , nekem van lendkerékakasztóm és vékonyfalú dugókulcsot használok )
  • -- ha lendkerékmágneses az áramtermelés akkor a tekercses állórészt is le kell szedni 
  • -- ki kell csavarni azt a két hosszú 12-es csavart ami a motort a váltóval összetartó lemezen és az irányváltón is keresztül van bökve . Teljesen kihúzni nem kell , csak annyira , hogy az önindítót tartó lemezt ki tudjuk emelni 
  • -- a tartólemez kibontása miatt a motor alátámasztása szükségessé válhat 
  • -- ki kell tekerni azt a 3 darab 8-as csavart ami motortömbbe van hajtva és az önindító-tartó lemezt rögzíti 
  • -- ekkor az önindítót ki tudjuk húzni a motor mögül 
  • -- összeszereléskor ne hagyjuk ki a pozíciónáló stiftet (csapot ) mert akkor idővel megmozdulhat a lemez és a csavarok kiverik a (z alu)motortömbbe fúrt meneteket . Ezzel a hibával többször találkoztam , gyakorlatilag a sír szélére tolja a motort .. bár én erre is találtam megoldást . 

 

azzal mindenki egyet értett hogy nem piskóta lesz. ... A fene tudja ... Ha nem lép fel komplikáció akkor egyedül  kb. bő fél óra alatt ki tudok venni egy ilyen önindítót , igaz nem először csinálom . Az Isigo-ra most sok idő ment rá , mert nem itthon szereltem és haza kellett jönni bizonyos szerszámokért , másrészt az áramtermelő állórésze összetapadt a főtengely-szimering házával és azt is feltépte -- folyni kezdett az olaj . Emiatt le kellett előbb engednem a motorolajat is . 

 

Előzmény: Greg34 (50261)
Greg34 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 50261

Sziasztok! Gyakorlatias tanácsot szeretnék kérni Microcar MC1 (Lombardini LDW 502 FOCS) önindítójának a kiszereléséhez. Még mindig nem kezdtek hozzá. Mire kell figyelni, mi az ami esetleg várhatóan az istennek nem fog lejönni, csak ha gumikalapáccsal adsz neki, és így tovább.. ilyesmikre gondolok. Tehát aki csinált már ilyet valaha is. Primer-Szekunder variátort is le kell-e imádkozni? S ha igen, mi kell hozzá, vannak-e ott járulékos biszbaszok, amihez esetleg külön speciális felszerelés is kell (lehúzó, gumikalapács, vasököl.. bármi). Mi van a tengelyen? Milyen váratlan szopófaktor léphet fel, vagy inkább úgy kérdem lephet meg egy gyanútlan autószerelő brigádot? Tudom hogy nem lehet minden szívást felsorolni, de csak úgy nagy vonalakban kérdezném, mert azzal mindenki egyet értett hogy nem piskóta lesz.

 

 A továbbiakról meg majd később.. a segítséget, illetve tapasztalatok megosztását előre is köszönöm.

ívfény Creative Commons License 2023.03.14 0 0 50260

szia! nekem van véletlen, keress meg emailben

Előzmény: tigronca (50259)
tigronca Creative Commons License 2023.03.13 0 0 50259

Űdv mindenkinek! 

Nincs  Valakinek eladó Ligier Nova  kaszni , akár üresen is ?  A kollégáméra  rárakott a vihar egy teherautó ponyvábol készített méretes ponyvaraktárat vázastól , semmi nem maradt belőle. Neki segitenék, keresni,(Akár motorhibás  is.)

Sándor P Creative Commons License 2023.03.13 0 0 50258

Kösönöm,megnézem a test kábelt

Bakancs4 Creative Commons License 2023.03.12 0 0 50257

Szerintem is normális ez a feszültség . Ha nagyon precíz volna akkor 14,4-nél szabályozna le .

Előzmény: Sándor P (50254)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.03.12 0 0 50256

a bemenőbe is jó lehet, igaz ha azt leveszem , utána a levegősödés miatt fog nehezen indulni, kivéve ha légtelenítem.

 

A Lombardini motor pillanatok alatt kilégteleníti saját magát . Ha nem kap levegő-utánpótlást ( pl. az üzemanyagszűrő felől ) akkor annyi levegőnek , ami az adagoló betápcsövében elfér nem sok esélye van . Ha valaki mégis biztosra akar menni , akkor adja rá a gyújtást , és amíg izzít a járgány pumpája meg kézzel az üzemanyagpumpát -- az LDW502-esen van kézi nyomkodó . A gyújtás kell a művelethez , mert különben az elektromágneses üzemanyagszelep ( ami  motor leállítását is végzi ) nem engedi a légtelenítést .

 

 

Előzmény: Greg34 (50253)
XANTIi Creative Commons License 2023.03.12 0 0 50255

Ha csak 14-15, attól nem füstölhet le. A testkábeleket nézd át alaposan mindenhol. Normális esetben is felmehet 14.4-ig.

Előzmény: Sándor P (50254)
Sándor P Creative Commons License 2023.03.12 0 0 50254

Üdv.Az lenne a problémám ,hogy lefüstölt az autósmagnóm az Aixam 400 bán.Rámértem multiméterrel a magnó tápkábelére,és járó motornál 14-15 volt van.Fesszabályzó lehet a baj?És hol keressem a szabályzót?Pótolható e másfajtával?Előre is köszi a segitséget

Greg34 Creative Commons License 2023.03.12 0 0 50253

"Nekem oda van betéve egy ilyen átlátszóműanyag üzemanyagszűrő arról könnyű lehúzni a gumicsövet" Az a gázolaj bemenő ágán van, az elektromos Ac pumpa előtt. De lehet hogy akkor a bemenőbe is jó lehet, igaz ha azt leveszem , utána a levegősödés miatt fog nehezen indulni, kivéve ha légtelenítem. :D

 

Előzmény: Malaguszti (50251)
Malaguszti Creative Commons License 2023.03.11 0 0 50252

Nem tudom pontosa mi a magyarázata, hogy a kopott motor ezzel a megoldással beindul,
talán az hogy sűrűbb olajnak más a porlasztási képe, vagy jobban tömit a hengerben, és nő a kompresszió, mindegy, ez úgy is csak addig kell míg beindul. Lehet működne sima motorolajjal is, kellene próbálni.
 Vagy rászánjuk magunkat egy motorgenerálra :)

Előzmény: Malaguszti (50251)
Malaguszti Creative Commons License 2023.03.11 0 0 50251

Nekem oda van betéve egy ilyen átlátszóműanyag üzemanyagszűrő arról könnyű lehúzni a gumicsövet, és abba nyomattam bele egy-két fecskendőnyit, tű nem is kell rá. Lényeg, hogy minél közelebb legyen az adagolóhoz.
Ezzel a megoldással szép lágyan el tud indulni.

Előzmény: oljeg12 (50250)
oljeg12 Creative Commons License 2023.03.11 0 0 50250

Hogy oldottad meg az étolaj befecskendezését? Mindig lehúzod, meg vissza dugod a gumicsövet?

Előzmény: Malaguszti (50247)
Greg34 Creative Commons License 2023.03.11 0 0 50249

Köszönöm a tippet, meg fogom próbálni, ha visszakerül, vagy esetleg a szervizben indításra kerülne majd a kisgép. Bár most nincs előttem a motor, így az adagoló előtti gumicső se fejben, de mindjárt ránézek valami fényképre itt.

Előzmény: Malaguszti (50247)
Malaguszti Creative Commons License 2023.03.10 0 0 50248

Úhh, most elárultam a tuti titkot, ami nem darálja le a műanyag napkereket az önindítóban...
 Mert hidegindítóval hajlamos visszarugni ez a fajta dizelmotor..

Előzmény: Malaguszti (50247)
Malaguszti Creative Commons License 2023.03.10 0 1 50247

Van egy másik Ligier Novám, annak már nagyon kicsi a kompressziója nyáron se indul egy könnyen,
de van egy jó indítási trükköm amit én találtam ki,
De nem ám hidegindító, mert az nagyon gyepálja  a motort,
 Venni kell a patikába 50ml fecskendőt 20ft, + egy fél deci étolaj... ezt kell befecskendezni közvetlen
az adagoló előtt a gumicsőbe. Kizárólag indításra!!!
Ilyenkor nagyon simán beindúl a kompresszió gyenge dizel is.
 

Előzmény: Greg34 (50246)
Greg34 Creative Commons License 2023.03.10 0 0 50246

"a dugattyuk mintha egy kicsit lötyögtek volna a hengerben.." elvileg az természetes, mert melegen veszi fel a normál állapotát, akkor cuppan bele. Ezért ne szabad hidegen veretni, mert akkor még szinte kalimpál benne, (hidegkopás, tojásforma). Hengerfejcsavaroknál meg van adva valamiféle tűrés, amelynél esetleg még visszatehető, de illik új csavar kivitelezni, mert eleve valami bődületes, iszonyat erővel kell lehúzni, az alu öntvényre. (40-50Nm, + 2x 90 fok.) Nem is érti az ember, hiszen simán beleszakadhat a francba, és hát akkor az erősen szopóág megint. De állítják, ha meg nem húzod le az előírt értékre, pár száz km, és kezdi újra a hengerfejes tüneteket..

Előzmény: Malaguszti (50244)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!