Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BXtwelve Creative Commons License 2024.01.15 0 0 18745

A hülyébbek kedvéért elmagyarázhatnád, mit jelent az: hajlamos "eldobni" a klímát.

Előzmény: kispangit (18742)
kispangit Creative Commons License 2024.01.15 0 0 18744

De nekem országúti haladásnál produkálta a tüneteket. Megnézem ezt az eco-izét.

Előzmény: DKori86 (18743)
DKori86 Creative Commons License 2024.01.15 0 1 18743

Igen, mivel álló motornál nem forog a klíma hosszbordás szíja sem, ergo nem megy a kompresszor, így simán a belépő levegőt fújja a venti...ami nagyon gyorsan átmelegszik. Én sem használtam a start-stopot, egyébként tudod menüből állítani az érzékenységét, hogy inkább ECO vagy komfort legyen > értelem szerűen ECO módban sűrűbben és hamarabb leállítja magát, komfort módban eleve rövidebb ideig nem indul újra ha kint meleg van, és amíg bent nincs meg a kívánt hőmérséklet addig nem is nagyon állítja le magát.

Előzmény: kispangit (18742)
kispangit Creative Commons License 2024.01.15 0 0 18742

Én szeretek a klímával manuálban vacakolni, nekem is 21,5 fok télen, láb+szélvédő. Nyáron meg annyi, hogy már pont ne tapadjon rajtam az ing.

Viszont a start-stopot nem szereti. Ha nem kapcsolom ki azonnal induláskor, hajlamos "eldobni" a klímát, meg télen a szélvédőre is csak hideget fúj..

kgaboroo Creative Commons License 2024.01.15 0 0 18741

Én szlovákiából rendeltem egy autóbontóból. Másfél éves Scrossból bontották. Beszereltem, hibátlanul működik.

Először véletlenül jobb első zárat küldtek de szó nélkül kicserélték jobb hátsóra.

Hasonlít egymásra a kettő de mégsem ugyanaz.

Itt van a telefonszámuk, kérdezz rájuk.

Gúta községben van Komáromtól nem messze.

+36 70 658 9949

Magyarul is beszélnek.

Előzmény: DKori86 (18738)
S. Joe Creative Commons License 2024.01.15 0 0 18740

Amit a sógorom rendelt ősz végén 10 000 forintos komplett szerkezet, azóta se jött meg. Becsületükre legyen mondva, megmondták hogy a világon semmi ötletük sincs, hogy mikor lesz megint. Ha megérkezik szólok.

 

De valahogy meggyógyította magát! Minden zárásnál próbáltam és pár nap után egyszer csak elkezdett működni. Azóta is működik. Elképzelésem sincs, hogy mi ez, lehet hogy csak megszorult? Na, mindegy, nem az a lényeg, hanem hogy ha megjön szólok.

Előzmény: DKori86 (18738)
Gyöször Creative Commons License 2024.01.15 0 0 18739

Én rendeltem valami motort amit itt beraktak aliról. Talán 3600 Ft volt. Még ki se próbáltam, hogy működik-e, az meg hogy jó-e bele végképp nem tudom.. egyenlőre mindig bezár, de hallatszik, hogy csúnyán le van maradva a többihez képest.

Előzmény: DKori86 (18738)
DKori86 Creative Commons License 2024.01.14 0 0 18738

ON téma: van esetleg ötletetek/beszerzési forrásotok jobb hátsó központizár egységre? Sumo Suzukinál továbbra is 36e Ft, és a nagyobb baj, hogy készlethiányos...

 

Nem mostanában aktuális, valamikor tavasz végén nyár fele jön hozzám az ásványszürke éves szervizre, csak gondoltam bedobom :)

net91 Creative Commons License 2024.01.14 0 0 18737

A korábban leírt probléma sajnos továbbra is fennáll.

Előzmény: Bukesz1970 (18724)
forgesz Creative Commons License 2024.01.14 0 0 18736

Köszönöm! 

Előzmény: kgaboroo (18733)
DKori86 Creative Commons License 2024.01.13 -1 0 18735

...ja és amit (csak, hogy nem csak a Suzukinál/japánoknál vannak néha érthetetlen megoldások/spórolások/kihagyott ziccerek) itt totál nem értek: kétzónás digitklíma van az OFF-omban, és ha őt full automata módra teszem (és mondjuk a szokásos 21.5 fokra :) ) akkor télen közvetlen az indítás utántól max ventisebességgel okádja befele a jéghideg levegőt (grátisz plusz pont: ugye mivel dízel itt még cinkesebb, hogy így aztán tényleg sokkal-sokkal lassabban fog bemelegedni az autó, és a hűtővíz is...). Persze logikus, hogy mit is lát? Hideg van kint (és még bent is) én 21 fokot akarok, akkor a fűtéskeverő motort kinyitja maxra és tolja befele a levegőt ahogy bírja...csakhogy! Korábban az 1.4 16v benzines Stilom kétzónás klímája (és elvileg a mostanimban lévő ugyanaz a rendszer "továbbfejlesztve") tudta/figyelte a hűtővíz hőmérsékletet is magától (!) és télen amíg nem mozdult meg a vízhőfok mutató addig gyenge levegősebességet adott, aztán ahogy kimozdult/melegedett a víz akkor kezdte tolni a legalább már langyos levegőt mint a barom, full auto módban...tök logikus/szerethető/figyelmes megoldás volt, azt tényleg télen/nyáron nem kellett babrálni :) Szóval ha anno ment Giovanniéknak, akkor utána vajon már miért nem?! :D Vagy azt hiszi az autóm, hogy van elektromos kiegészítő fűtése (sajnos az első olasz gazdi az ottani klíma miatt nem rendelte meg bele ezt az opciót így nincs)? Fura na... S-Crossra nem emlékszek, hogy működik automata modban, de biztos jól tette a dolgát :)

Előzmény: DKori86 (18734)
DKori86 Creative Commons License 2024.01.13 -1 0 18734

Én is szeretem az autóimat és szeretem óvni őket és megadni nekik mindent, sokszor az átlagusereknél jobban (egyébként a legtöbb műszaki cikkemmel - laptop, telefon stb - így vagyok, de az autó a tárgyak közül a legkedvesebb :)) ), de ebben spec pl. én is hasonlóképp vagyok, mint Te > pont azt szeretem az automata klímás autókban, hogy beállítom 1x jól, és kis túlzással télen/nyáron teszi a dolgát, nem kell belenyúlkálni állandóan.

 

Én is úgy tapasztalom, hogy a Suzukiknak alapvetőleg jó fűtése van és relatíve gyorsan melegednek a benzinmotorjaik (akár az 1.3 Swift, 1.5 Swift, 1.5. SX4, 1.4 BoosterJet S-Crossok), és még e mellett én is úgy tapasztaltam, hogy az S-Cross ebben kifejezetten jó: hamar jégtelenít, hamar fúj bentre meleget, még úgy is értelmes időn belül bemelegszik..stb. Nálam rendre 21.5 fokra (megszokás, ne kérdezzétek miért nem 21 vagy 22 :) ) volt a digitklíma tekerve, minden full automata módon, és az S-Crossnál egyedül nedves időben a levegőbelépés irányába nyúltam bele (szélvédő+láb) mert párásodott nélküle, egyébként télen/nyáron tökéletesen tette a dolgát (hosszabb utakon még feleségem állított néha pár fokot az ő oldalán feljebb ha épp fázott vagy éjjel nyaralásra menet ők aludtak míg vezettem :) > most is 2 óra séta a biodómi fényjátéknál Bpn a gyerekekkel aztán hazafele ő 23 fokra tolta mert meg volt fagyva, plusz végig ülésfűtésezett :) ).

 

Bezzeg a mostani dízel OFF-om...hát, ez nem csípi a telet az szent (jó: olasz autó na :)) ), ebbe tényleg musthave az ülésfűtés ha mínusz van kint és ilyen max 10km-re mész. A gond, hogy ezerszer jobban hajlamos párásodni, mint az S-Cross, így kénytelen vagy legalább közepes fordulattal indulástól kezdve tolni a (hideg) levegőt a szélvédőre/arcodba, különben rossz esetben tényleg nem látsz ki rendesen...na és mivel kicsi a veszteséghő, amit meg így szépen el is vonsz, méglassabban melegszik. "Ez ilyen és kész", pedig pollenszűrőt magam cserélem időben (ősszel), termosztát bő 2 éves benne, víz/olaj stb nem fogy, mindene rendeltetésszerűen működik (vétel után a termosztátot is én dobattam ki, hogy biztos xar mert a ~12km-re lévő munkahelyemig lassan és visszahűlve melegszik a víz...szerelő szerint semmi baja nem volt, feleslegesen cseréltettem :) ) konkrétan most esre 9kor -2fokban kb 30 perc folyamatos tempomat 140 után gázelvételes kigurulóval az M3 hatvani lehajtónál mire a lámpához értem a hűtővízmutató a normál/fél állásából majdnem visszaesett a negyedig...nem értem, de gyanús (februárban vezérlés + vízpumpa csere, meg lesz nézetve a termosztát is). Na az S-Cross, akár a motor melegedése, akár fűtés szempontjából pont a másik véglet nálam :) de a Swiftünk is fényévekkel jobb (és tudom - és mindenki mondja - nem fair a dpf-es MultiJetet hasonlítgatni a japán szívókhoz/turbókhoz, ennyi :) ).

Előzmény: Hobbit_G (18731)
kgaboroo Creative Commons License 2024.01.13 0 1 18733

Ugyanaz az 5 csavaros felni. Jó rá.

Előzmény: forgesz (18732)
forgesz Creative Commons License 2024.01.13 0 0 18732

Sziasztok! Suzuki sx4 gyári 16os lemezfelnije, jo az s-cross ra? Téli gumit szeretnék rátenni! 

Hobbit_G Creative Commons License 2024.01.12 -1 1 18731

Hát csak én vagyok akkor tipik felhasználó? Bevan állítva a fűtés 21 fokra, ahogy jár a motor fűt, más kérdés ekkor lassabban melegszik, de nem én vagyok a kocsiért...

 

A szélvédőfűtés nekem gyanús volt újkora óta, sztem vagy van benne valami plusz melegítés, vagy valamit nagyon eltaláltak a gyárban, mert ilyen gyorsan jégtelenítést hogy a fenébe tudtak összehozni, ha nincs? Kinti minusz, ablak lefagyva, beindít, ha eszembe jut belső keringésre állítom és azonnal szélvédő fűtés. Mire lekaparom oldalt, addig a szélvédő alul már vizes... Igaz, ha nem kapcsolom ki utána nem akar melegedni szerencsétlen motor, így sztem nem elektromos, hanem valami huncutságot tettek a mérnökök, nagyon kis kört vagy nem tudom, de nagyon meglepő volt :D Előtte is szinte csak suzukik voltak, mind egész gyorsan melegített, de közel se ennyire.

Előzmény: Gyöször (18727)
BXtwelve Creative Commons License 2024.01.12 0 0 18730

Nekem újkorában fordult elő, hogy büdös volt, de betudtam az új, festett anyagoknak. Azóta sosem fordult elő.

 

Én is úgy indulok ahogy te. Miután kitapasztaltam, fűtés off, 2km után meleg a víz, lehet nyomni a fűtést. Ha azonnal induláskor elkezdem a fűtést, 10 km alatt melegszik be a motor, és én sem gyulladok meg, mert csak langyosat fúj.

Előzmény: Gyöször (18727)
BXtwelve Creative Commons License 2024.01.12 0 0 18729

Gyöszi, amit megtárgyaltunk anno, hidegindítás utáni kopogás, nekem magától megszűnt.

Csak a csörgő égészaj van, ami melegen is van alapjáraton. De akkor diszkrét.

Hidegen elég rendesen csörög. Nem is csodálkozom rajta, a benzincseppek egyáltalán nem tudnak elpárologni. Csoda, hogy egyáltalán begyullad. (Van hogy nem, tudjuk :-)  )

Előzmény: Gyöször (18726)
kispangit Creative Commons License 2024.01.12 0 0 18728

Én kiállok a garázsból, bezárom az ajtót, visszaülök, és bekapcs a fűtést. Persze fűteni majd csak később kezd, de nem számít. Sose volt semmi büdös szag...

(volt, hogy kivártam, aztán elfelejtettem, és félúton döbbentem rá, hogy de rohadt hideg van:-))) - azóta inkább rögtön bekapcsolom)

Előzmény: Gyöször (18727)
Gyöször Creative Commons License 2024.01.12 0 0 18727

Én tavaly írtam, hogy soha nem tapasztaltam ilyet mert mindig garázsból indulok. Most volt egy találkozós est hajnal 1kor rajtoltam haza -7fok majd beleszáradtam a kocsiba max ülésfűtéssel. Én elvből nem fűtök míg a motor be nem melegszik mutató középállasig, most kicsivel hamarabb bekapcsoltam és jött is a büdös szag amit írtok. Nemtom mi volt, ilyen amperszag, tényleg mintha lenne benne villamos extra fűtés. De többen írták az nincs.

Előzmény: Bukesz1970 (18724)
Gyöször Creative Commons License 2024.01.12 0 0 18726

Enyémnek is van egy igen szar mechanikai zaja mikor kiállok a garázsból kb 1 percig. Ez ilyen volt újkorában is a gyári olajjal, a szervízben beletöltöttel meg azzal amit én pancsolok bele. Az xcleannel tapasztalt csörgés az teljesen más volt az padlógáz gyorsulásnál jött. Mobillal az nincs de ez a hideg kopogás van. Megszoktam csak fáj amikor hallom.

Előzmény: DKori86 (18725)
DKori86 Creative Commons License 2024.01.11 0 0 18725

Épp most akartam írni, hogy normális, hogy tónusra darabosabban/"dízelesebben" jár, mint a (régebbi szívó) benzinesek, és ezt hidegen/hidegben télen mégjobban kihallani (valójában mindig kerregősebb, mint egy nem közvetlen befecsis...csak egyéb üzemi körülmények közt kevésbé feltűnő...). :)

Előzmény: BXtwelve (18723)
Bukesz1970 Creative Commons License 2024.01.11 0 0 18724

Sziasztok!

 

Tavalyi hozzászólásban olvastam hogy a klimából égett büdös szag érződik. Érdeklődnék hogy megoldódott-e a probléma és ha igen mi okozta?

Előzmény: net91 (17716)
BXtwelve Creative Commons License 2024.01.11 0 0 18723

Igen kerreg, ciripel, mert közvetlen befecskendezéses a motor. Majdnem dízel. :-)

Ezért a hangja is majdnem olyan.

Ez égészaj.

Előzmény: TommyY2 (18716)
TommyY2 Creative Commons License 2024.01.11 0 0 18722

A Te autód K14D? Akkor elvileg 0W-20 való bele.

 

Az én autóm K14C. Ebbe papír szerint 5W-30 kell. Bár a helyi szervizünk mondta régebben, hogy kaptak a Suzuki gyártól egy körlevelet, hogy a K14C-be ezentúl 0W-16 olaj kell.

 

Azt is hallottam már egyéb szakiktól, hogy K14C esetében tilos eltérni az 5W-30-tól (az igazság odaát van).

 

TommyY

Előzmény: arkilaszlo (18721)
arkilaszlo Creative Commons License 2024.01.11 0 0 18721

én is motul-t használok, de 0w-20 ast

Előzmény: TommyY2 (18719)
arkilaszlo Creative Commons License 2024.01.11 0 0 18720
TommyY2 Creative Commons License 2024.01.11 0 0 18719

Akkor talán megnyugtató, hogy csak a lánc csörög, remélem?

 

Ez még a nem hibrid, ennek az 5W-30 a gyári előírása.

 

Gyöször írta régebben, hogy neki az X-Clean EFE 5W-30 olajtól nagyon csörgött, ezért választottam az Eco-Lite ojajat helyette, ami egy kicsit hígabb és magasabb a TBN száma.

 

TommyY

Előzmény: arkilaszlo (18718)
arkilaszlo Creative Commons License 2024.01.11 0 0 18718

még nincs elegendő olajnyomás a v.láncfeszítő-höz

Előzmény: TommyY2 (18716)
arkilaszlo Creative Commons License 2024.01.11 0 0 18717

"Motul X-Clean EFE 5W-30"

 

ezért kell a 0W-20

Előzmény: TommyY2 (18716)
TommyY2 Creative Commons License 2024.01.11 0 0 18716

Sziasztok!

A ezeken a hideg napokon figyeltem meg, hogy az S-Cross 1.4T autóm beindításkor nagyon erős kerregő-ciripelő (nem értek hozzá annyira) hangot ad. Ez 1-2 percig tart, amíg kicsit be nem melegszik a motor (alapjárat kezd visszaesni). Amint kicsit terhelés nélkül rálépek a gázra, szebb hangja lesz, de alapjáratra visszaesve ismét ciripel.

 

Mi lehet a probléma? Gyári S-Cross olajszűrő van rajt és Motul Eco-Lite 5W-30 olaj (1-2 ezer km van csak benne).

 

Elképzelhető, hogy ez az olaj mégsem teljesen jó az auóhoz? Pl. a Barta szerviz azt hiszem, hogy Motul X-Clean EFE 5W-30 olajra állt át.

 

Esetleg az Orlen 95-ös benzin is okozhatja (lehet, hogy nem túl jó minőség)? Régebben soha nem tankoltam ott (mindig csak OMV-nél), csak az utóbbi időben, mivel annyival olcsóbb volt.

 

Remélem, hogy nem lesz baja a motornak!

 

Köszönöm a válaszokat:

 

TommyY

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!