"Az M63 nem volt huzatos, mert a vezetőfülke nem volt egy légtérben sem a feljáró, sem a géptérajtóval, vagyis a vontatómotor szellőző nem szívta el a dohányosok cigarettáját. "
Ennek a kialakításnak köszönhetően a saját korában a legcsendesebb és a legkomfortosabb mozdonynak számított.
A korabeli kényelemből kiindulva, amikor mindkét mozdonyon ugyanolyan ülések voltak, a futóművük és a rugózásuk egyforma volt.
Az M63-ban soha nem olvadt le rólad a gatya a szélvédőn betűző nap miatt.
Az M63 nem volt huzatos, mert a vezetőfülke nem volt egy légtérben sem a feljáró, sem a géptérajtóval, vagyis a vontatómotor szellőző nem szívta el a dohányosok cigarettáját.
Külön vezérlő szerintem nem kellett hozzá, hisz a 003-010-eseknek ugyan az a műszerfaluk volt mint az M41-esnek. Bár én nem értek hozzá, szóval lehet nincs igazam!
Engem az M63 vezérlő csatlakozója érdekel. Hogy mire volt használva. A youtube-os videón nem láttam szinkronban őket, és feltételezem, hogy vezérlőkocsijuk se volt. De nem tudhatom, mi volt a helyzet.
Giganton tervezve volt, hogy a záhonyi vonal kapacításhiánya miatt a szovjet ércvonatokat nem bontják meg, hanem két V63-as szinkronban vontatja őket. Mire elkészültek a mozdonyok ez az igény eltűnt, az első főjavításkor le is szerelték a csatlakozókat és az elektronikát azokról a mozdonyokról is amin volt. Arról nem találtam információt, hogy próbaként ment e szinkronban gigant.
A Dízel Gigantot egyedül a MAVOE-ban hallottam a sorozatra, a nemrég elhunyt Németh Andor szájából még a '80-as évek elején, de ő például a Hernyót is Dróthernyónak hívta, mikor munkába állt az első darab. Az Olajkirály szerintem az Indóház találmánya, Gyiknak, meg Bulldognak hívtálk őket. A Bombázó - legalábbis a Hámánmban - az M41-esek egyik csúfneve volt.
Vagy végülis a Giganton is van valami ezeknek a helyén. De az gondolom csak azért van, mert kb ugyanaz a főkeretük, vagy nem? (Csak tippelgetek bolondul...)
Volt rajtuk vezérlőkábelhez csatlakozó? Képeken látszik mindkét ütköző mellett valami ahhoz hasonló. A 003-ason is látszanak.
Tudott szinkronban menni? Vagy voltak rá tervek? Csak mert Gigantokon nem láttam ilyet. (Mondjuk azoknak a teljesítménye is nagyobb.) Nem értek amúgy hozzá, csak kíváncsi vagyok.
Az Olajkirályt szerintem az Indóház honosítottam meg, akkor már a mozdonyok a fasorban sem voltak. A Bulldog és a Gyík szerintem a két legelterjedtebb név.
Mégis hányféle beceneve van a sorozatnak? Én annyifélét hallottam, hogy szerintem vagy a konkrét példányok saját beceneveit ragasztották rá az egész sorozatra, vagy egyszerűen nem élt olyan sokáig, hogy ki tudott volna alakulni egy konkrétabb becézés. (Én 10 évvel a selejtezések után születtem, úgyhogy csak össze-vissza spekulálni tudok.)
Én eddig hallottam/olvastam olyat, hogy „Bulldog”, „Gyík”, „Dízel Gigant”, „Olajkirály”, meg még talán olyat is, hogy „Bombázó”. Ezek közül nem tudom, némelyik nem-e lehetett konkrét példánynak a beceneve, és nem az egész sorozaté.
Még régebben foglalkoztunk talán azzal a témával , hogy az M63-ból tovább fejlesztve Irán részére az ottani viszonyokhoz igazítva egy piacképes prototípus is elkészült volna , 21,5 méteres hosszal , csörgő homlokfalakkal és egy 20 hengeres Pielstick motorral a géptérben .
Milyen stádiumig jutott a fejlesztés , illetve miért nem lett ebből az ígéretes munkából eredményes végtermék ?