Olaj volt most cserélve vagy olajhűtő? Hasonló km-t futott Saab 9-5 Aeromban ki kellett pucolni az olajhűtőt, ilyesmi tünetek voltak. Egyszerű volt ellenőrizni: üzemmeleg motornál ellenőriztem az olajhűtőt, hideg volt.
Szerencsére ritkán kell kérdeznem, mert jó a verda. (2.0 CRTD 2012.260e km) De most tapasztalok némi lehet rendelleneset az olaj hő terén, bár nem tudom mennyi a normális és ha pl pályán folyamatosan haladok 160 körül. Azt vettem észre hogy ha 3000 fölött pörög akkor hajlamos felmenni 125 fok fölé is és akkor elindult a víz is kicsit 90-röl. Azaz az lenne a kérdésem, mennyi C-fok és mennyi a mi már sok? Ja és jelez valamivel esetleg, vagy kellene? Olyan mintha nem lenne igazán jó egy ideje az olajhűtés. Most volt cserélve és a belevaló van benne .
A Falcon Heavy onnan jutott eszembe, hogy egy éve nézegettem a Tesla részvényét, hogy eladom a lakást, és veszek belőle Teslát. Napra pontosan egy éve 214 dollár, ma 2140. ... Persze a lakás azóta is megvan...
Azér gondolkodom, mer nincs pénzem. Ha lenne, akkor vennék egy nullkilóméteres Falcon Heavyt,
azt azzal közlekednék.
Mellesleg se megvehető BWA kódos motort nem sikerült még találnom itthon, se olyan szakit (ez a meglévő
motor javítására vonatkozik), aki addig eljutott volna, hogy értékelhető árajánlatot adjon a javításra. Akinél most áll az autó, órákon keresztül képes magyarázni, hogy miért nem ad pontos ajánlatot a javításra, ahelyett, hogy rászánná azt az egy órát, és mondana egy hozzávetőleges ajánlatot, de inkább lebeszéli magát az egészről.
Azt a 6 kilót az ujjamból szoptam, nincs konkrét ajánlat. Valami olyami volt a mondás, hogy ha csak ezt meg azt számolom, akkor is drágább, mint egy bontott motor. Ha elkezdek vele izmozni, akkor majd egy egymilliós ajánlatot, hogy elmenjen a kedvem. Igazából azt várja, hogy vigyek egy bontott motort, azt berakja, slussz.
A bontott motor piac meg olyan, hogy a "mesélő szerint" rajtuk évi 1000 motor megy keresztül, hiba nélkül, de
egyébként simán elküldött volna egy axx-es motort bwa helyett. Más helyen meg mondtam, hogy kell a motor, de mire kiértem, eladta róla a hengerfejet, mivel nem volt lefoglalózva. Aztán rájöttem, hogy minden hirdetésén ugyanaz a kép van, ami engem is érdekelt volna, de szerintem, ha volt is nála az a motor, az lehet, hogy évekkel ezelőtt volt.
Ezt a hozzáállást egyébként nem értem, mert ez nem olyan, hogy jaaa, nincs meg az a bwa kódos motor, akkor adj egy 1.5-ös tdi-t, az olcsóbb is, és kevesebbet fogyaszt.
Gazdaja lettem egy O3 RS245-nek, lama kerdes: teli kerekszettet vennek ra, a 17"-os felni is felmegy a 340-es elso fekhez, vagy csak 18"-ban gondolkozzak?
2007-es TFSI-m vezérműlánca megadta magát, keresnék használható, leinfomálható bontott BWA motort. Több helyen próbálkoztam már, Kistarcsán és Vecsésen, de vagy "az nincs már meg", vagy nem árulja el a futásteljesítményt, stb, szóval problémás. Pl. lett volna egy BWA-s, 150 ezer km-rel, mondta a rendszámot, hogy melyik autóban volt benne, lekérdeztem a vehiclesmarton (ő javasolta), de aszerint Golf V-ben volt, és AXX kódú.
Szóval nem akar összejönni se a használható bontott, a benne lévő motor javítása meg drágább lenne. Használt motor kb 400+100 beszerelés, javítás 5-600 körül néz ki.
Tudtok esetleg eladó motort, vagy van egyéb ötlet? Kösz
Sr1, nem találok sehol ilyen matricát. Az olajbeöntő kupakján van castrol felirat, mivel castrol a gyári olaj. De nem találom sehol, hogy milyen viszkozitású van benne.
Varshi.
Szerintem sem rossz, főleg, hogy azt is ajánlják, csak érdekes, hogy nem ugyan azzal az olajjal dolgoznak még a márkaszervízek sem.
Lehet, hogy tényleg nem teljesen értették, hogy mit is kérdezek.
A gépkönyv a vw 502, 504, 508as specifikációt is írja, tehát mindkét olaj megfelel az autónak.
Az ajánlatokban castrol longlife és shell helix olajokat írnak. Ha jól tudom a skodának a castrol a gyári olaja. Nincs különösebb olaj fétisem, annyi, hogy az rs-be csak és kizárólag a mobil1 esp 5w30 ment.
A felhasználás kb 70/30 ban autópálya/város. Bár talán inkább 80/20...
Na, vágjunk bele, mert odaát nem kapsz választ, és talán nem is értették a dilemmádat.
Az új motorok közül sokhoz VW 508-as olajat írnak elő. Neked mit ír a gépkönyv? Mindkettő ajánlott olaj megfelel neki?
Ha igen, akkor már nagy bajt nem okozhatsz, így már csak 2 kérdésem lenne:
1. Milyen márkájú olajat raknak bele? Tutira hordós, meg nagyon szar nem lesz egyik se, de fene tudja, a legtöbb ember ragaszkodik egyes márkákhoz (vagy utálja azokat).
2. Milyen használatra lesz? Ha sok a rövid út, pláne télen, akkor a 0w-s olaj mindképp jobb választás, de az 5w-ssel se ölöd meg.
Ez az én véleményem. Ja, és mindez gyári, tuningolatlan autóra vonatkozik.
Mit mond a kezelési útmutató, milyen kell bele? (A 0w20 kb. olyan híg mint a tea, olyan való a Priusomba, de hát az nagyon más mint egy turbós benzines.)
Rs octaviámat tavaly lecseréltem, sajnos nem rs-re, de azért ide felteszem a kérdést, hiszen itt hozzáértők vannak.
Adott egy 2019-es 2.0 tsi octavia. Olajcserét szeretnék elvégeztetni. Több pesti éa vidéki skoda szakszervíztől kértem előzetes ajánlatot. Kb fele fele arányban a szervízek 0w20as illetve 5w30as olajat adtak meg az árajánlatban.
Kérdésem, hogy tapasztalatotok illetve tudásotok alapján melyik lenne a jobb? Miért nem ugyan azt ajánlja a szakszervíz? Nektek melyik szakszervízzel van pozitív tapasztalatotok?
Az rsbe anno mobile1 esp 5w30at használtam az itteni ajánlások alapján!
Úgy tűnik, arrafelé senki sem ismerős aki még néhanapján benéz ide. Lehet fel kellene autóznod a nagyfaluba. A budaörsi ipari parkban lehet a Doni Motors, vagy Barcsik László. A FB-on a TFSI csoportban megtalálod.
5. és 6. sebességben kb. 2500-as fordulat fölött (130-140-és tempó fölött) érzem, hogy rángat picit illetve teljesen elveszi a teljesítményt, hiába padlózom le és ugye vissza is lassul kb. 100-120 magasságába. Gondolom a motorvezérlés korlátozza a teljesítményt. Érdekes, mert más sebesség fokozatban megy gond nélkül, turbó is jó.
Kipufogógáz-ellenőrző rendszer hiba világít sárgán.
Van tippetek, hogy mi lehet? Henger, motorvezérlés?