http://www.jetfly.hu/jetfly/klub/klub2003/
"Jövőre megvalósíthatjuk fő tervünket. A JETfly sátrában várjuk klubtagjainkat a Magyarországon megrendezendő nemzetközi repülőnapon 2003. augusztus 16 és 17 között. "
Szerintem most, hogy nem a Szabó a hadögyminiszter, még ez is elképzelhető. Ez a legolcsóbb módja, hogy behozzuk a sokat szellőztetett NATO-lemaradást :-]
Nem megerősített, de elég megbízható helyről juttott információ a fülembe; nevezetesen: Jövőre repülőnap Szentkirályon májusban! Én is furcsáltam, hogy pont akkor és pont ott; de a semminél még ez is több lehet. Egyenlőre a tervezés szintjén tart a dolog, sz'l addig még bármi történhet.
Ja, meg ha akarok, be is bújhatok alá, az se lehet rossz. Mindamellett ha van ötven-száz stb. méter ilyen szar, ráadásul a legexponáltabb részen, akkor a közönség oda nem állhat, s mindenki oda megy, ahol én vagyok (nem, nem a lángterelők mögött), lehet birkózni. Bezzeg Hradec Králové tele volt jó kis bunkerekkel, amire mind föl lehetett menni, s aztán mindent lehetett látni...
Na persze, de ha meg háttal állsz, akkor meg abszolult semmit látsz! Miért állsz a légterelők mögé??? Taszáron még az indítózónát sem látod, nemhogy ott állj mellette, mint Kecsón.
Én úgy emléxem, hogy a guruló gépek elég messze voltak a közönségtől, Kecskeméten meg kb.5 méterre gurultak el előttem. (28-80mm-es objektívvel lehetett fotózni.)
Kecskeméten meg a bazi nagy vasbeton lángterelők miatt nem lász az égadta világon semmit, ezt az egyet nem sajnálom Kecskéből, de hát jó közel van stb.
Mért gondolod? A régi taszári repnapokon is a lezárt, gurulóként használt fekete pálya mögött voltak a nézők, és nem emlékszem rá, hogy a távolság miatt panaszkodtak volna. Más kérdés, hogy parkoló gépek takarják-e a kilátást, ez tényleg a szervezőkön és a reptéri zsúfoltságon múlik.
Kecskeméten a használatos pálya van túl közel a nézők lehetséges kordonához, és talán az is gond lehet, hogy az indítási zóna sem elpéggé szeparálható, míg Taszáron ott van még egy használaton kívüli pálya is a nézők és a display line között, az kiadja a kellő távolságot, és van egy messzibb zóna is, ahová a bemutató gépeit tehetik.
Taszár az egyetlen olyan bázis, ahol a repülőnapok NATO-paramétereit teljesíteni lehet, az amiknak sincs kifogásuk, miért is lenne, egyébként is ha jól tudom Taszár nem amerikai, hanem NATO-bázis.
Néhány repülőnap jövőre Angliában:
május 4. - May Air Day, IWM Duxford,
május 24.-25. - Air Fete 2003, RAF Mildenhall,
június 28.-29. - RAF Waddington Airshow 2003,
július 12-13 - Flying Legends, IWM Duxford
július 18.-20. - Royal International Air Tattoo, RAF Fairford,
augusztus 31. - Heli-Air-Day, Kemble,
szeptember 6.-7. - Duxford 2003, IWM Duxford,
október 12. - Autumn Airshow, IWM Duxford.
HA valaki eljut valamelyikre, várom beszámolóját.
Akár jó, akár nem, én menni fogok, mert már eluntam, hogy idehaza sosincs semmi katonai. 500 km-en belűl ha meindenhova elnézek, az évi 5-6 garantált repnap, csak gyomorrontást ne kapjak tőlük.
Foltosnak !
Nem jelent semmit ha nem vagy aktív pilóta, lényeg szereted a repülést, érted, sőt szerintem magas fokon vagy otthon benne. Dunakeszi nekem kicsit rázós, kerülön a rázós helyeket, de nem kizárt, hogy egy alkalommal eljövök. Nem komálom a TWA-k környékét. Ellenberger, ha Te jársz a Dunántúl valamelyik közelebbi repterén jelezd, ha lehet átmegyek, és megismerkedünk élőben. Amit a g-ről irsz azzal egyetértek, már nekem sem hiányzik 3g feletti trerhelés. Amúgy ha a gépen 2 ülés van kár egy személynek elfoglalni, ha négy bűn csak kettőnek beülni. Ezt én komolyan gondolam. A mihamarabbi találkozásig Stipi a bányász.
hadd tisztázzam gyorsan, nem emlékszem, menyire volt ez világos korábban - én nem vagyok pilóta, nincs semmire szakszóm, igazi Foltos vagyok, azaz Hiéna, csak ez a név már foglalt volt, amikor a listára beléptem... Tehát nincs "repterem", csak úgy mászkálok ide-oda, alkalomszerűen. Még Dunakeszi van legközelebb a lakóhelyemhez. A foglalkozásom is sokat segít abban, hogy császkáljak... Kóré Vilit még Őcsényben ismertem meg, aztán ő élesztette újjá aPipshegyet is, szóval különleges egy darab... Amúgy Góbéval tőle is kaptam már akkoriban néhány érdekes figurát. Szóval - ha egyszer Dkeszi felé repkedsz hétvégén, szerintem akkor van esélyünk, hogy találkozzunk. Ha alakul, írj magánba!
Ja- a műrepülés nekem sem nagy öröm már, én is közeledem az ötvenhez, meg ölég pocakos vagyok. Volt már részem 7,5 g-ben, Szabó csabától kaptam, nem éreztem tökéletesen magam utána, de nagy élmény volt, jó, hogy egyszer ezt is átéltem, másodszorra már nagyon nem hiányzik...
Foltos !
**** Sajnos testméretem és korom miatt már nem vágyom műrepülésre,(116 kg.188 cm, 53 év )de P.családon Szihay Gyuriéknál a vitorla miatt minden évben megcsinálom a dugóellenőrzést, és akkor egy kicsit ez is meg az is belefér.
Amit Veres Z. mondott valószínű úgy is van, bár mint mondtam én nem vagyok egy műrepülő alkat.*** Igy helyes a szöveg !!! Stipi a bányász.