Taszár az egyetlen olyan bázis, ahol a repülőnapok NATO-paramétereit teljesíteni lehet, az amiknak sincs kifogásuk, miért is lenne, egyébként is ha jól tudom Taszár nem amerikai, hanem NATO-bázis.
Néhány repülőnap jövőre Angliában:
május 4. - May Air Day, IWM Duxford,
május 24.-25. - Air Fete 2003, RAF Mildenhall,
június 28.-29. - RAF Waddington Airshow 2003,
július 12-13 - Flying Legends, IWM Duxford
július 18.-20. - Royal International Air Tattoo, RAF Fairford,
augusztus 31. - Heli-Air-Day, Kemble,
szeptember 6.-7. - Duxford 2003, IWM Duxford,
október 12. - Autumn Airshow, IWM Duxford.
HA valaki eljut valamelyikre, várom beszámolóját.
Akár jó, akár nem, én menni fogok, mert már eluntam, hogy idehaza sosincs semmi katonai. 500 km-en belűl ha meindenhova elnézek, az évi 5-6 garantált repnap, csak gyomorrontást ne kapjak tőlük.
Foltosnak !
Nem jelent semmit ha nem vagy aktív pilóta, lényeg szereted a repülést, érted, sőt szerintem magas fokon vagy otthon benne. Dunakeszi nekem kicsit rázós, kerülön a rázós helyeket, de nem kizárt, hogy egy alkalommal eljövök. Nem komálom a TWA-k környékét. Ellenberger, ha Te jársz a Dunántúl valamelyik közelebbi repterén jelezd, ha lehet átmegyek, és megismerkedünk élőben. Amit a g-ről irsz azzal egyetértek, már nekem sem hiányzik 3g feletti trerhelés. Amúgy ha a gépen 2 ülés van kár egy személynek elfoglalni, ha négy bűn csak kettőnek beülni. Ezt én komolyan gondolam. A mihamarabbi találkozásig Stipi a bányász.
hadd tisztázzam gyorsan, nem emlékszem, menyire volt ez világos korábban - én nem vagyok pilóta, nincs semmire szakszóm, igazi Foltos vagyok, azaz Hiéna, csak ez a név már foglalt volt, amikor a listára beléptem... Tehát nincs "repterem", csak úgy mászkálok ide-oda, alkalomszerűen. Még Dunakeszi van legközelebb a lakóhelyemhez. A foglalkozásom is sokat segít abban, hogy császkáljak... Kóré Vilit még Őcsényben ismertem meg, aztán ő élesztette újjá aPipshegyet is, szóval különleges egy darab... Amúgy Góbéval tőle is kaptam már akkoriban néhány érdekes figurát. Szóval - ha egyszer Dkeszi felé repkedsz hétvégén, szerintem akkor van esélyünk, hogy találkozzunk. Ha alakul, írj magánba!
Ja- a műrepülés nekem sem nagy öröm már, én is közeledem az ötvenhez, meg ölég pocakos vagyok. Volt már részem 7,5 g-ben, Szabó csabától kaptam, nem éreztem tökéletesen magam utána, de nagy élmény volt, jó, hogy egyszer ezt is átéltem, másodszorra már nagyon nem hiányzik...
Foltos !
**** Sajnos testméretem és korom miatt már nem vágyom műrepülésre,(116 kg.188 cm, 53 év )de P.családon Szihay Gyuriéknál a vitorla miatt minden évben megcsinálom a dugóellenőrzést, és akkor egy kicsit ez is meg az is belefér.
Amit Veres Z. mondott valószínű úgy is van, bár mint mondtam én nem vagyok egy műrepülő alkat.*** Igy helyes a szöveg !!! Stipi a bányász.
Foltos !
Tényleg kár, hogy elkerültük egymást. Sz_lacival tudtam találkozni, egy kis kör is belefért úgy 10-15 percben. Ha ott vagy és személyesen találkozunk szívesen repülhettünk volna együtt. Én nagyon szeretek repülni, és mint PPL viszonylag sokat is repülök. De bizom benne, hogy találkozunk még. Apropó hol van a bázisreptered ? Engem Szombathelyen, Fertőszentmiklóson és Pusztacsaládon lehet megtalálni. De leginkább Szombathelyen. Bár ilyen LHSY-LHFM, LHSY-Pusztacsalád, ujabban LHSY-Tokorcs szinte naponta van. (Ma is voltam Tokorcson a Szihay Gyurival, mert valami dolga volt ott és átugrottunk.) De gyakran megfordulok LHZG, LHNK, valamint LHTP és Balatonkeresztúron is.
A PO-2 nelkem is tetszett, ha jól megnézted érdekes a szabad olajozása a szelepszáraknál, ma ez már "környezetszennyező" megoldás, és eredeti a huzalos kormányvezérlés is. A COMET tetszett, a gazdája talán kicsit fáradt volt du. vagy "nagyarcú", bár azt hiszem inkább kicsit én vagyok túl érzékeny. Maga a KOMET egy barárom szerint -aki jó pilóta- az a gép amit vezetni kell, mert hamar kitör. Nem egy Cessna indulatú, viszont gyors és táncos. A Szihai Gyuri mind vitorlás mind motoros oktatóm volt, Vili bácsi pedig a C-172 és C-177 Rg-nél volt típus-oktatóm. Innen az ismeretség. A PPL vizsgát pedig Spang Feri bácsinál csináltam még C-150-en. Igen rendes és belátó vizsgáztató, bár aznap igen erős szél volt.
Ami a repülést illeti, tényleg merre vagy mert a közeljövőben mind C-172-vel, mind Moránnal, mind Falkével, mind Dimonával tervezek utakat, és ha úgy adódik valamelyik reptéren lehetne találkozni.
Sajnos testméretem és korom miatt már nem vágyom műrepülésre, de P.családon Szihay Gyuriéknál a vitorla miatt minden évben megcsinálom a dugóellenőrzést, és akkor egy kicsi ez is meg az is belefér.
Amit Veres Z. mondott valószínű úgy is van, bár mint mondtam én nem vagyok egy műrepülő alkat. (116 kg.188 cm)
Ám lássuk a jövőt, várom jelentkezésed, és a következőkben ha lehet találkozhatunk. Következő viszonyleg közeli munka-utak Tótszerdahely LHNK ( Mura mellett ) Esztergom ( Visegrád ) Börgönd ( Székesfehrvár )ha ezek közül valamelyik közeli jelezd. Stipi a bányász.
Stipi, elkerültük egymást, pedig valaha terveztünk egy találkozást... Én épp délután kettő felé indultam haza Tokorcsról. Pedig közben hogy kerestem volna egy gépet, hogy a levegőből is lefényképezhessem az új repteret.
A délelőtti program sem volt épp rossz: a Triga szép volt a még erősebb szélben is, érdekes volt a Comet nevű helyes kismadár, és szokásos kedves formáját hozta a PO-2 (Linszkyvel, külön gratula, amiért ebben a döghidegben egyáltalán odarepült, át is volt fázva rendesen). Szihay olyanokat csinált a Góbéval, ami egyes jelenlévő szakemberek szerint (Spang, Daka, stb) régebben biztos nem volt engedélyezett, most pedig nem tudni (looping, legyező), de baromi látványos volt, az biztos. A fénypont: Veres Zolika az SP-vel, a Fémszuhojjal. Földközelben nagyon szép, szerintem jobban mutat, mint a 26-os, mert nagyobb, hosszabb a törzse, tán a szárnya is. Mintha gyorsabban repülné vele a földközeli játékokat (kés, hátonrepülés stb), de lehet, hogy ezt a fotós lelkem kínjai mondatják velem. Viszont Zoli elmondása szerint a kicsire sikerült oldalkormány miatt bizonyos (dobott) figurák nem repülhetők vele biztonságosan. Hahó, ez nem publikus infó, csak a fórumos csapatnak szánom!!! Kóré Vili már akkor is rendkívül rugalmasan repvezkedett, űzte a madarakat, hogy mindig legyen látnivaló.
gvarga !
Köszönöm a címet. Nekem tetszik a honlapod, és ha lehet pár dolgot levennék a térképekről. Nem repülök IFR-ben, de Kóré V. megtanította a VOR/DME illetve az egyéb rádió-navigációs berendezések kezelését.
Az az igazság -ebben korábban igazatok volt- a GPS elbutítja az embert, mert igen jóül kiszolgál mindent. Ha van GPS, az ember hajlamos a más jellegű rádiótájéloztatókat nem használni ami = elfelejtés.
És természetesen akkor lehet ezt használni ha a gépbe be van építve. Illetve gyakorolni ha ilyen géppel repülsz.
A kiadott reptérképek egy nagy hibája, hogy nagyító kell a rádióadók leolvasásához. De lehet, hogya szemem romlik. Ez a te térkélpeden MB-1 módon látható.
Örülök, hogy ennyire profi vagy ezekben a témákban, gondolom ez a vászatott hivatásod is.
Bízom benne, mint doncike esetében is, hogy egy alkalommal valamelyik reptéren talákozunk személyesen is. Stipi a bányász.
doncike !
Csak vasárnap du 14 óra körül tudtam Tokorcsra repülni. A délelötti programok nem tudom hogy sikerültek. Du. szép és összeszedett volt az Areotriga repülése, esetenként kicsit távolra kerültek, de ez nem rontott jelentősen a látványon. Bessenyei P. hozta mindazt amit tud a "szabad" formában, repülése mindig élmény. Közben volt PO-2, Comet, stb. sárkányok. Szerintem szinvonalas programmot hoztak össze a rendezők, csak gratulálni lehet nekik. És figyelemmel a délelötti és kora délutáni viszonylag erős szélre a műsor igy is sikeres és gazdag volt.
Ami külön tetszett "Vili bácsi" (Kóré Vilmos) igen rugalmas repvezetői ténykedése. Tényleg csak a nagy-bemutatókra zárta a repteret, közben engedett "civil" mozgást is ami egyrészt nagy figyelmet és szaktudást igényelt tőle, másrészt ezzel adott lehetőséget nekünk is a repülésre, és főleg a ( nagy) rep.forgalomban való mozgásra. Leszállás, felszállás légtér.
Ott volt Spang Ferenc is akit azt hiszem nem kell bemutatni. ( berepülő, vizsgabiztos stb )
Egyszóval nem bántam meg hogy átrepültem. Bár több ilyen reptér nyitás lenne, de azt hiszem ez a kivétel volt. Inkább az ellenkezője a mostani tendencia.
Remélem egy repülőtéren azért sikerül életben is találkozni. Sz_lacika-val Tokorcson sikerült. Stipi a bányász !
Üdv!
A honlapom ittt van -remélem-.
Varga a szörvágó!
(sgis.elte.hu/~vargag, ja egyébként az adatokra kattintva szitén megszerezhető ez az info)
További kellemes időtöltést.
Bizonyára igazad van mindenben, de én ugy gondolom aki leadta az infot (sz_lacika) azt egy ekkora nevezetes és főleg RITKA esemény kapcsán inkabb bátorítani mint elkedvetleníteni kell.
Mi is elkezduk egyszer a repülést, és akkor nekünk is sok minden nem volt még az igazi.
No meg párszor el is hibáztuk ( néha még ma is ) és akkor egy bátorítás sokkal többet ért mint egy jóindulatú - bár jogos - korrigálás. Sz_laci nem repül, hogy a levegőben tanulja meg ezt a saját kárán.
Apropo amit hiányoltál( pályairany stb.) egy megkozelítés során amúgyis automatikusan megkerdezel a helyi iranyítastól, mert ezen infók nélkül nem is szabadna a repter légterébe lépni.
A koordinatak tényleg fontosak, én egy kicsit hazabeszélek, mert én is voltam már Tokorcson, és ez valóban helyzeti előny, sőt ezen a területen (a teljes Ny-dunántúl ) nagyon sokat repülök a munkám miatt.
köszi , és remélem találkozunk Tokorcson Stipi a bányász.