Keresés

Részletes keresés

stipi a bányász Creative Commons License 2002.10.03 0 0 420
Foltos !
**** Sajnos testméretem és korom miatt már nem vágyom műrepülésre,(116 kg.188 cm, 53 év )de P.családon Szihay Gyuriéknál a vitorla miatt minden évben megcsinálom a dugóellenőrzést, és akkor egy kicsit ez is meg az is belefér.
Amit Veres Z. mondott valószínű úgy is van, bár mint mondtam én nem vagyok egy műrepülő alkat.*** Igy helyes a szöveg !!! Stipi a bányász.

stipi a bányász Creative Commons License 2002.10.02 0 0 419
Foltos !
Tényleg kár, hogy elkerültük egymást. Sz_lacival tudtam találkozni, egy kis kör is belefért úgy 10-15 percben. Ha ott vagy és személyesen találkozunk szívesen repülhettünk volna együtt. Én nagyon szeretek repülni, és mint PPL viszonylag sokat is repülök. De bizom benne, hogy találkozunk még. Apropó hol van a bázisreptered ? Engem Szombathelyen, Fertőszentmiklóson és Pusztacsaládon lehet megtalálni. De leginkább Szombathelyen. Bár ilyen LHSY-LHFM, LHSY-Pusztacsalád, ujabban LHSY-Tokorcs szinte naponta van. (Ma is voltam Tokorcson a Szihay Gyurival, mert valami dolga volt ott és átugrottunk.) De gyakran megfordulok LHZG, LHNK, valamint LHTP és Balatonkeresztúron is.
A PO-2 nelkem is tetszett, ha jól megnézted érdekes a szabad olajozása a szelepszáraknál, ma ez már "környezetszennyező" megoldás, és eredeti a huzalos kormányvezérlés is. A COMET tetszett, a gazdája talán kicsit fáradt volt du. vagy "nagyarcú", bár azt hiszem inkább kicsit én vagyok túl érzékeny. Maga a KOMET egy barárom szerint -aki jó pilóta- az a gép amit vezetni kell, mert hamar kitör. Nem egy Cessna indulatú, viszont gyors és táncos. A Szihai Gyuri mind vitorlás mind motoros oktatóm volt, Vili bácsi pedig a C-172 és C-177 Rg-nél volt típus-oktatóm. Innen az ismeretség. A PPL vizsgát pedig Spang Feri bácsinál csináltam még C-150-en. Igen rendes és belátó vizsgáztató, bár aznap igen erős szél volt.
Ami a repülést illeti, tényleg merre vagy mert a közeljövőben mind C-172-vel, mind Moránnal, mind Falkével, mind Dimonával tervezek utakat, és ha úgy adódik valamelyik reptéren lehetne találkozni.
Sajnos testméretem és korom miatt már nem vágyom műrepülésre, de P.családon Szihay Gyuriéknál a vitorla miatt minden évben megcsinálom a dugóellenőrzést, és akkor egy kicsi ez is meg az is belefér.
Amit Veres Z. mondott valószínű úgy is van, bár mint mondtam én nem vagyok egy műrepülő alkat. (116 kg.188 cm)
Ám lássuk a jövőt, várom jelentkezésed, és a következőkben ha lehet találkozhatunk. Következő viszonyleg közeli munka-utak Tótszerdahely LHNK ( Mura mellett ) Esztergom ( Visegrád ) Börgönd ( Székesfehrvár )ha ezek közül valamelyik közeli jelezd. Stipi a bányász.

gvarga Creative Commons License 2002.10.02 0 0 418
Köszönöm a biztatást, válasz magánban ment...
Előzmény: stipi a bányász (416)
Foltos Creative Commons License 2002.10.01 0 0 417
Stipi, elkerültük egymást, pedig valaha terveztünk egy találkozást... Én épp délután kettő felé indultam haza Tokorcsról. Pedig közben hogy kerestem volna egy gépet, hogy a levegőből is lefényképezhessem az új repteret.
A délelőtti program sem volt épp rossz: a Triga szép volt a még erősebb szélben is, érdekes volt a Comet nevű helyes kismadár, és szokásos kedves formáját hozta a PO-2 (Linszkyvel, külön gratula, amiért ebben a döghidegben egyáltalán odarepült, át is volt fázva rendesen). Szihay olyanokat csinált a Góbéval, ami egyes jelenlévő szakemberek szerint (Spang, Daka, stb) régebben biztos nem volt engedélyezett, most pedig nem tudni (looping, legyező), de baromi látványos volt, az biztos. A fénypont: Veres Zolika az SP-vel, a Fémszuhojjal. Földközelben nagyon szép, szerintem jobban mutat, mint a 26-os, mert nagyobb, hosszabb a törzse, tán a szárnya is. Mintha gyorsabban repülné vele a földközeli játékokat (kés, hátonrepülés stb), de lehet, hogy ezt a fotós lelkem kínjai mondatják velem. Viszont Zoli elmondása szerint a kicsire sikerült oldalkormány miatt bizonyos (dobott) figurák nem repülhetők vele biztonságosan. Hahó, ez nem publikus infó, csak a fórumos csapatnak szánom!!! Kóré Vili már akkor is rendkívül rugalmasan repvezkedett, űzte a madarakat, hogy mindig legyen látnivaló.
Előzmény: stipi a bányász (415)
stipi a bányász Creative Commons License 2002.10.01 0 0 416
gvarga !
Köszönöm a címet. Nekem tetszik a honlapod, és ha lehet pár dolgot levennék a térképekről. Nem repülök IFR-ben, de Kóré V. megtanította a VOR/DME illetve az egyéb rádió-navigációs berendezések kezelését.
Az az igazság -ebben korábban igazatok volt- a GPS elbutítja az embert, mert igen jóül kiszolgál mindent. Ha van GPS, az ember hajlamos a más jellegű rádiótájéloztatókat nem használni ami = elfelejtés.
És természetesen akkor lehet ezt használni ha a gépbe be van építve. Illetve gyakorolni ha ilyen géppel repülsz.
A kiadott reptérképek egy nagy hibája, hogy nagyító kell a rádióadók leolvasásához. De lehet, hogya szemem romlik. Ez a te térkélpeden MB-1 módon látható.
Örülök, hogy ennyire profi vagy ezekben a témákban, gondolom ez a vászatott hivatásod is.
Bízom benne, mint doncike esetében is, hogy egy alkalommal valamelyik reptéren talákozunk személyesen is. Stipi a bányász.
stipi a bányász Creative Commons License 2002.10.01 0 0 415
doncike !
Csak vasárnap du 14 óra körül tudtam Tokorcsra repülni. A délelötti programok nem tudom hogy sikerültek. Du. szép és összeszedett volt az Areotriga repülése, esetenként kicsit távolra kerültek, de ez nem rontott jelentősen a látványon. Bessenyei P. hozta mindazt amit tud a "szabad" formában, repülése mindig élmény. Közben volt PO-2, Comet, stb. sárkányok. Szerintem szinvonalas programmot hoztak össze a rendezők, csak gratulálni lehet nekik. És figyelemmel a délelötti és kora délutáni viszonylag erős szélre a műsor igy is sikeres és gazdag volt.
Ami külön tetszett "Vili bácsi" (Kóré Vilmos) igen rugalmas repvezetői ténykedése. Tényleg csak a nagy-bemutatókra zárta a repteret, közben engedett "civil" mozgást is ami egyrészt nagy figyelmet és szaktudást igényelt tőle, másrészt ezzel adott lehetőséget nekünk is a repülésre, és főleg a ( nagy) rep.forgalomban való mozgásra. Leszállás, felszállás légtér.
Ott volt Spang Ferenc is akit azt hiszem nem kell bemutatni. ( berepülő, vizsgabiztos stb )
Egyszóval nem bántam meg hogy átrepültem. Bár több ilyen reptér nyitás lenne, de azt hiszem ez a kivétel volt. Inkább az ellenkezője a mostani tendencia.
Remélem egy repülőtéren azért sikerül életben is találkozni. Sz_lacika-val Tokorcson sikerült. Stipi a bányász !
doncike Creative Commons License 2002.09.30 0 0 414
"remélem találkozunk Tokorcson Stipi a bányász"

Úgy legyen!

Egyébként mi volt?
Jól sikreült a reptérnyitó banzáj?

Előzmény: stipi a bányász (409)
gvarga Creative Commons License 2002.09.30 0 0 413
Ja nem kell semmi különlegesre számítani! csak linkek összessége!
Előzmény: gvarga (412)
gvarga Creative Commons License 2002.09.30 0 0 412
Üdv!
A honlapom ittt van -remélem-.
Varga a szörvágó!
(sgis.elte.hu/~vargag, ja egyébként az adatokra kattintva szitén megszerezhető ez az info)
További kellemes időtöltést.
Előzmény: stipi a bányász (410)
sz_lacika Creative Commons License 2002.09.29 0 0 411
Kedves Stipi a bányász!

Örülök, hogy eljöttél a repülőnapra és találkoztunk. Köszönöm a repülést!

Laci

stipi a bányász Creative Commons License 2002.09.27 0 0 410
doncike !
Kérlek add meg "szőrvágó" gvarga honlapját. Köszi Stipi a bányász !
stipi a bányász Creative Commons License 2002.09.27 0 0 409
Kedves doncike !

Bizonyára igazad van mindenben, de én ugy gondolom aki leadta az infot (sz_lacika) azt egy ekkora nevezetes és főleg RITKA esemény kapcsán inkabb bátorítani mint elkedvetleníteni kell.
Mi is elkezduk egyszer a repülést, és akkor nekünk is sok minden nem volt még az igazi.
No meg párszor el is hibáztuk ( néha még ma is ) és akkor egy bátorítás sokkal többet ért mint egy jóindulatú - bár jogos - korrigálás. Sz_laci nem repül, hogy a levegőben tanulja meg ezt a saját kárán.
Apropo amit hiányoltál( pályairany stb.) egy megkozelítés során amúgyis automatikusan megkerdezel a helyi iranyítastól, mert ezen infók nélkül nem is szabadna a repter légterébe lépni.
A koordinatak tényleg fontosak, én egy kicsit hazabeszélek, mert én is voltam már Tokorcson, és ez valóban helyzeti előny, sőt ezen a területen (a teljes Ny-dunántúl ) nagyon sokat repülök a munkám miatt.
köszi , és remélem találkozunk Tokorcson Stipi a bányász.

gvarga Creative Commons License 2002.09.26 0 0 408
Köszönöm az új adatokat! További kellemes időtöltést. varga gábor sk.
Előzmény: sz_lacika (407)
sz_lacika Creative Commons License 2002.09.26 0 0 407
Sziasztok!

Most jöttem vissza Tokorcsról. Odaálltam a pálya közepére, ahol a GPS a következő értékeket mutatta:

N47 16' 20,4"
E17 06' 29,3"

Ezek talán pontosabb adatok, mint az eddig közöltek. (Azt nem én mértem...) A régi adatokkal megjelölt pont inkább a pálya végén van.

Vgyuri Creative Commons License 2002.09.26 0 0 406
Itt van a Tokorcs Airport?

Ha igen, akkor a 16" a jó. A kép alján található koordináta nem WGS84 hanem Kraszovszkij, ezért tér el 1 ill 6 másodperccel a "közzétett" értéktől.

A reptérrend elkérése nem jelent semmit, azt is csak ember csinálta, és láttunk már éjjeliőrt nappal meghalni:-) A térképre nézés többet segít.

babydevil Creative Commons License 2002.09.26 0 0 405
Sziasztok!

Szerintem legegyszerübb ha kértek egy másolatot a "reptérrend"-böl (azt hiszem minden reptéren kell lennie). Gondolom abban a reptérre és használatára-megközelítésére vonatkozó összes adat megtalálható (jobb esetben).
babydevil

gvarga Creative Commons License 2002.09.26 0 0 404
Minden megbántódás nélkül, meg annak aki térképet szeretne csinálni... (Meg a már itt is leírt okok miatt) Csak tisztánlátás kedvéért.
Előzmény: stipi a bányász (400)
doncike Creative Commons License 2002.09.26 0 0 403
Remélem jó időtök lesz, és sokan elmennek.

A magam részéről még lenne egy pofátlan javaslatom: addig is, amíg a koordináták tisztázódnak, adhatnál némi támpontot: pl. a falutól ÉKDNY irányban, kb # km-re, az xx. sz út ÉKDNY oldalán.

Előzmény: sz_lacikaa (402)
sz_lacikaa Creative Commons License 2002.09.26 0 0 402
Sziasztok!

A pályairány tényleg lemaradt: 330 és 150 fok (ha jól írtam)

Néhányan már szombaton is átjönnek; remélem jó idő lesz!

doncike Creative Commons License 2002.09.26 0 0 401
Kedves Stipi!

Aki gyakran repül, azért annak is jól jön egy pályairány, hogy nagyjából fogalma legyen arról, hogy a forgalmi kör melyik szakaszára fog érkezni.
Sőt, én is vágom a szőt tovább: a reptér tengerszint feletti magassága is hasznos információ.

Persze lehet, és kell is GPS nélkül repülni, de elég kellemetlen, ha a (rosszul) megadott koordináták helyén egy szép kerek erdőt (vagy a falu főterét) találja a pilóta.

Szőrvágó gvarga topiktársunk pedig önszorgalomból üzemeltet egy repülési honlapot tele hasznos információval olyan valakiknek, akik szeretnének új, eddig ismeretlen helyekre is repülni.

És ki tudja, lehet, hogy egyszer az egyik valaki pont Te leszel.

Előzmény: stipi a bányász (400)
stipi a bányász Creative Commons License 2002.09.26 0 0 400
Sz_lacika !

Köszönöm az infót, aki gyakran repül érti amit leírtál, és tökéletesn elegendő is. Gondolom a bemutatók alatt zárt a légtér, de talán van mód közben landolni, mert de. még sajnos nem tudok menni más okok miatt.
Ne törödj a szőrvágókkal, a koordináták pedig csak annak kellenek aki hajlamos a dunántúlon 300 m-en is eltévedni.
Akkor vasárnap du. találkozunk. Stipi a bányász !

gvarga Creative Commons License 2002.09.26 0 0 399
Bocs hogy megint én!
De megnéztem, nem lehet hogy a szélesség az 47-16-30? Ott van Tokorcs; a 47-06-30 Hosszúpereszteg és Jánosháza között félúton van...
Vagy valmi egészen más érték a jó?
Előzmény: gvarga (398)
gvarga Creative Commons License 2002.09.26 0 0 398
Ja és bocsánat még egy fontos kérdés: Pályairány?
A közép az ARP?
Na jó abbahagyom...
Előzmény: gvarga (397)
gvarga Creative Commons License 2002.09.26 0 0 397
Köszönöm szépen az infokat. (Vagy köszönjuk szépen...) Had legyek azért kicsit szörszálhasogató, -szakmai ártalom- a koordináta mire vonatkozik? Pályaközép?
További kelleme időtöltést.
Varga Gábor sk.
Előzmény: sz_lacikaa (396)
sz_lacikaa Creative Commons License 2002.09.26 0 0 396
Sziasztok!

Tokorcs adatai:

koord.: (WGS84) N47 6' 30" E17 6' 58"
pálya hossz: 1000 m szélesség: 50 m
frekv.: 131.100

A REPÜLŐNAP IDŐBEOSZTÁSA (remélem olvasható marad valamennyire...)

"Celldömölk - TOKORCS leszállóhely" - 2002. szeptember 29. vasárnap"
Ideje Időt Feladat Végrehajtja
-tól -ig
07.00 9:30 2 ó 30' Máshonnan átrepülő (érkező) gépek fogadása, gyakorló repülések, regisztráció
9:30 10:00 Rep-vez eligazítás - regisztráció Kóré Vilmos
10.00 10.15 15’ Ünnepélyes megnyitó Polgármester
10.15 10.27 12’ „Aerotriga” (3 gép) műrepülő kötelék bemutató I. Köt.vezér: Tóth L.
10.35 10.40 5’ Hiller-Helikopter bemutató Jakab Ernő
10.40 11.00 20’ Siklóernyő csőrlés-vontatás bemutató Bíró Bálint - Tóth Zsuzsanna
11.00 11.05 AN-2 felszáll az eje. ugratáshoz (25 ' emelk. > vár-si légtérben) Talabos
11.05 10.15 10’ PZL-104 „Wilga” –„Góbé” vitorlázógép vontatás Pajor I.-Szihay Gy.
11.20 10.25 5’ Háti segédmotoros siklóernyő „Free X” bemutató Bíró Bálint
11.25 11.45 20’ Ejtőernyős ugrás bemutó, 2 kör + Tandem ugrás Hegyháti Z.
11.48 12.00 12’ Egyéni műrepülő (SzU-26) bemutató Veress Zoltán
12.00 14.00 2ó EBÉDSZÜNET
12.00 13.55 1,5 SÉTAREPÜLÉS, UTASREPÜLTETÉS An-2, PZL-104, PO-2, Hiller, Motoros sárkány
14.00 14.12 12’ „Aerotriga” (3 gép) műrepülő lötelék bemutató II.
14.15 14.25 10’ Motoros sárkány bemutató Weisz, Vári, Kerekes
14.40 14.45 AN-2 felszáll az eje. ugratáshoz (25 ' emelk. > vár-si légtérben) Talabos
14.47 15.00 13’ Gyalogsárkány vontatás motoros sárkánnyal Vincze - Kerekes
15.00 15.28 28’ Ejtőernyős ugrás bemutató +Tandem ugrás (utas) Hegyháti Z.
15.30 15.50 20’ Egyéni műrepülő (Extra -300L) bemutató Bessenyei Péter
15.50 15.55 5’ "Résidő- Besenyei leszáll ; Tombola fődíj-nyertes (utas) beszáll"
15.55 16.00 5’ Tombola fődíj nyertes (utas) reptetése Besenyei Péter
16.00 18.20 2 ó 20' SÉTAREPÜLÉS, UTASREPÜLTETÉS An-2, PZL-104, PO-2, Hiller, Motoros sárkány

Ha kérdés lenne, telefonon is elértek: 70/201-8647, vagy 20/977-1108 (a kettő közül mindig csak ey elérhető...)

stipi a bányász Creative Commons License 2002.09.25 0 0 395
Sz_lacika !

A Tokorcsi pályára meddig és mikortól lehet vasárnap leszállni? Mikor zárt a légtér bemutatók, stb.? Mi a használatos freki 131.10 ? Szombathelyről átmennénk Falkével, vagy más géppel ?
Van esetleg programmod is ? Ki mikor bemutatózik ? Hogy alakul a műsor ?
Amit tudsz ird meg ezen a topicon

Stipi a bányász !

curombi Creative Commons License 2002.09.25 0 0 394
Köszi, ezt kerestem én is.
Én eddig nem találtam sehol, csak azt az információt kaptam, hogy a Vas Népe (azt hiszem) c. újságban van cikk erről. Könyörgöm, én Heves megyében lakom, 300 kilométerre Tokorcstól, honnan szedjek én ottani újságot? Na, mind1.
Nagyon köszönöm.
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.24 0 0 393
sz_lacika

Utólagos engedelmeddel felrakom a hírt a www.sportrepules.hu hírei közé. Azért illene több helyen is meghírdetni ezt, mert nagyon ritkán hallunk ilyen jó hírról.

Remélem a részletekről majd azért még fogsz tályékoztatni.

Előzmény: sz_lacika (392)
sz_lacika Creative Commons License 2002.09.24 0 0 392

FELHÍVÁS

Celldömölk és Környéke Repülő Egyesület felhívja a Tisztelt Lakosság figyelmét, hogy

2002. szeptember 29-én, VASÁRNAP 10 órakor
(rossz idő esetén október 5-én szombaton)
a tokorcsi repülőtér megnyitása alkalmából nagyszabású repülőnapot tart!

A rendezvény fővédnöke: Dr. Hegedüs Dezső, a Magyar Repülő Szövetség Főtitkára
Védnökök: Makkos István, Celldömölk város polgármestere
Dömölki Lajos, Tokorcs polgármestere

A rendezvény főszponzora: Celldömölk Város Önkormányzata.

BELÉPŐJEGY: felnőtteknek 600 Ft, gyermekeknek 300Ft

A bemutatóra a magyar repülés kiemelkedő személyiségeit hívtunk meg. Itt lesz a lenyűgöző tudású Európa- és világbajnok repülőművész, BESENYEI PÉTER. Továbbá VERES ZOLTÁN, aki a fizika törvényeit meghazudtoló káprázatos figuráival már sok országban elnyerte a legjobbaknak járó elismerést. Repülőnapunkon bemutat egy teljesen új műrepülő koreográfiát. A rendezvényen itt lesz még TÓTH LÁSZLÓ és két társa, akik hármas kötelékben műrepülnek majd, egyedülálló figurákat alkalmazva.
Lesznek ejtőernyősök, akik látványos ugrásformával kápráztatják el a Tisztelt Nézőket. Itt lesz HEGYHÁTI ZOLTÁN ejtőernyős oktató és tandempilóta, akivel bátrabb nézőink ki is próbálhatják az ejtőernyős ugrás borzongató élményét, miközben egy zuhanó kameraman videokazettára rögzíti a felejthetetlen kalandot.
Megtisztel bennünket részvételével KEREKES LÁSZLÓ is, aki a Magyar Repülőszövetség ultrakönnyű repülő szakágának egyik vezetője. Bemutatja, hogyan juttatják síkvidékről több 100 m-es magasságba a motor nélküli sárkányokat vontatással és csőrléssel. Ő és profi pilótákból álló csapata kötelékben is repül motoros sárkányokkal. Vállalkozó kedvű nézőink számára lehetőséget biztosítanak Celldömölk és környéke megtekintésére madártávlatból. Kötelékben is lehet velük sétarepülni, és egymás fényképezésével megörökíteni az álomutazást.
Motoros repülőgéppel vontatunk még „GOBÉ” vitorlázógépet. A vontatópilóta Egyesületünk alapító tagja: PAJOR ISTVÁN, 10 000 repült órával rendelkező repülőoktató. A vitorlázó repülőgépet SZIHAI GYÖRGY gyémántkoszorús vitorlázórepülő oktató, a pusztacsaládi vitorlázó-repülőtér parancsnoka vezeti.
Alkalmas időjárás esetén a motoros repülőgép és a motoros sárkányok bemutatnak egy különleges vegyes kötelékrepülést is.
A repülős műsort JUHÁSZ JÁNOS ny.á. alezredes, volt katonai helikopterpilóta vezeti, aki káprázatos szakmai hozzáértésével tájékoztatja Önöket a látnivalókról.
Nézőink szórakoztatásáról nemcsak a levegőben gondoskodunk. Nálunk minden generáció megtalálja a számára legmegfelelőbb programot, délután neves művészek szórakoztatják kedves vendégeinket.
Színpadon a „Konkrét Csávó”, Beleznai Endre és Forgács Gábor egy órán keresztül feszíti majd rekeszizmainkat. Gábor garantálja, hogy a füstifecskék télen is itt maradnak. A műsorhoz a zenét a Konkrét Csávó Projekt biztosítja. A rendezvényen fellép még Gbur Tímea, operetténekes. Sötétedés után tábortűz, és lakodalmas zene várja a késő este szórakozni vágyókat.

Minden Kedves Érdeklődőt szeretettel vár:
a Celldömölki Repülő Egyesület.

gvarga Creative Commons License 2002.09.17 0 0 391
Alapvetően engem is érdekelne, milyen repülőtér lesz ez? Nem nyilvános, ("futópály adatok, stb."...) Mennyi időre tervezeik, ki csinálja, milyen felszereléssel...
Előzmény: curombi (386)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!