Keresés

Részletes keresés

Hamster Creative Commons License 2001.09.04 0 0 151
Hamster Creative Commons License 2001.09.04 0 0 150
Akármit is gondolok a szervezésről, ami nem volt valami fáintos, picit meg kell védenem a szervezőket: Az ilyen sportrepteres repnapok nem tévesztendők össze a nagy, katonai/bisznisz repnapokkal, ahol propagandacélból állítják ki a gépeket, ne adj isten, katonai személyzet által őrizve. A kisgépes repnapok itthon inkább klubnap jellegűek, kivéve azt a részt, hogy a t. látogatók olyanok tudnak lenni, mint a sáskahad: mennek, mindenre felmásznak, mindent ki akarnak próbálni, és adott esetben mindenből haza akarnának vinni egy darabot. Amíg olyan szülők bukkannak fel az ilyen rendezvényeken, akik még akkor se szólnak rá a gyerekükre, amikor az átmászik a kordonon, és elindul egy mondjuk járó motorral a tankolóra álló gép felé, addig leginkább üvegfalat kellene építeni a gépek és az emberek közé! Tapasztalatból mondom, hogy a legtöbb szülő újabban meg van győződve arról, hogy ha kifizeti a belépőt, akkor a gyerek akár szét is verheti a kiállítási tárgyat, nem szól rá akkor se, ha két kézzel tépi, lásd ferihegyi skanzen. Elég könnyen kiszámítható, hogy ha van harmincezer látogató, akkor körülbelül hány száz biztonsági őrre lenne szükség ahhoz, hogy senkinek ne jusson eszébe egy kapcsolót letörni a műszerfalról, vagy kipróbálni, hogy recseg-e a szárny, ha ugrálnak rajta. És ha nem nézi valaki azt a részét, hogy kárt okozhatnak a nem éppen túlfizetett, pénzben úszkáló repülősöknek, repülős cégeknek, akkor gondoljunk arra, hogy ha a gépen valamit tönkretesznek, akkor az később akár balesetet is okozhat! Nem csak letörni lehet dolgokat! Vagy gondoljunk arra, hogy rossz esetben egy álló motor be is ugorhat, ha valaki a légcsavart tekergeti...

Egyébként ki és hol olvasta, hogy fel lehet majd mászni a Mustangra? A Koronát talán fel lehet próbálni a Parlamentben? Pláne belépőjegy fizetése nélkül... (A szponzor cég képviselőinek odaengedése szerintem a legkevesebb, ők nem 700 forintot pengettek ki, hanem jóval többet is!) A programban résztvevő gépeket nem is nagyon szokták az emberek közelébe engedni, az itt is visszaütött, hogy az induló, majd visszaérkező Fehér Albatroszok hajtóműszele elfújta a kordont, és a mögötte állók napernyőit, stb...

Előzmény: lluigi (149)
lluigi Creative Commons License 2001.09.03 0 0 149
Hello mindenkinek!

Mult szombaton en is latogatoja voltam a repulonapanak. Igen keserves csalodas volt szamomra, es remelem ez csupan egy extrem pelda volt es nem ismetlodik meg tobbe. A lejutas nem okozott gondot 7-kor meg nem volt tomeg sehol sem. Bar furcsa volt, hogy sehol nem talaltam programot, terkepet (legalabb egy elozetes tervet!!) a neten, meg a hivatalos honlapon sem!
A megerkezeskor mar kezdtek ketsegek tamadni bennem a szervezessel kapcsolatban: Parkolas,no statikus kiallitas . Raadasul meg latni sem lehetett a gepeket a szinpadtol amit a nezok es a gepek koze epitettek. Ugy gondolom, es a korabbi tapasztalataim is azt mutatjak, hogy van egy altalanos kotta ami alapjan le lehet vezenyelni egy repulonapot. Akar EB akar nem (egyebkent nem latom a kulonbseget a repulonap es az EB kozott plane ha az elobbi az utobbi hivatalos megnyitoja!) a szervezes gyengecske volt. Pld: Ugyanaz a biztonsagi emberke 10-kor nem de 11-kor mar beengedett a gepekhez azaz a VIP reszlegbe. Hogy mitol lett valaki VIP azt nem tudom, de ugy tunik ez is igen szubjektiv volt. Mivel aki repulovel erkezett az automatice VIP lett, jegyet sem kellett vennie, es rogton a gepek kozott mozgolodott. Ha erre valaki azt mondja, hogy ok repulosok es az mas arra ellenpeldakent a veluk erkezo gyerekeket hoznam fol akik a gepek kozott szulok nelkul rohangaszatak! A masik nagy banat a Mustang. Miutan orverzesig reklamoztak gondoltom latni is lehet majd az allohelyen. Arra is gondoltam, hogy nem engednek kezkozelbe. De hogy meg latni sem lehet fel 4-ig az mar ijeszto volt. Nem miattam, hanem amiatt a sok ezer ember miatt aki csak a Mustang miatt ult autoba es jott el. Ami a gep korul folyt az tobb mint felhaborito.
Eleinte meg nyugalmas volt a helyzet: (amig meg nem erkeztek a rendfenntarto erok) csendes diszkurzus fotozas stb. A biztonsagiak nem tudni miert, de egy ido utan elkezdtek az embereket elhajtani a gep kozelebol. Persze csak szelektive mivel a gep korul mindig volt 5-10 ember. Ezutan jott a pokol. orditozas stb. A kedvencem: -Menjen mindenki a geptol, majd szunetben megnezheti mindenki! Repter veszelyes uzem stb. Valasz: Epp most van a szunet a program szerint te ........
A masik egy oltonyos uriember szajabol jott ki aki holgytarsasagban a gep mellett fotoztatta magat, mig a tobbiek tavolrol nezelodtek es kertek a biztonsagiakat, hogy engedjek oket is a gephez.
-Te f...! Majd ha te fizeted ki azt a penzt amennyibe a Mustang idejovetele kerult idejohetsz!
- No comment -

Vegul egy ket jotanacs a legkozelebbiekre:
A rendezoknek: A kordon a gepek kore igen hatasos eszkoz a geprombolo tomegekre nezve. Hatasai: lehetove valik a fotozas, elvalasztja a tomeget a geptol. Jobban ellenorizheto.
Programfuzet!

A latogatoknak: legalabb 500 mm-es teleobjektiv, korai indulas. Turelem.
UI: Kerdes a mustangrol a kesantennan kivul mit lehet letorni? Meg a toroveg is heggesztett anyag!

Udv: lluigi

Hamster Creative Commons License 2001.09.03 0 0 148
Well said.
Előzmény: Tom24 (147)
Tom24 Creative Commons License 2001.09.03 0 0 147
Sziasztok.

Valamit szeretnék tisztázni a repnappal és a mürepülő EBvel kapcsolatban, két, egymástól nagyon különbözö eseményről van szó, csak a helyszin volt azonos. Vasárnap kezdődött az EB, ami már verseny, nem a jónép szórakoztatása miatt van. Nem lehet előre megmondani, hogy 10kor kezdeni kell, föleg nem az első napon. Amig nincs minden rendben, addig nem indulhat az első versenyző. Vasárnap háromnegyed kettőkor derült ki a főbiró azon vágya, hogy TVt (vitás esetekben a rögzitett versenyszámot vissza lehessen nézni)akar a rét közepére, aminek autómatikusan 230Vra van szüksége. Egy rét közepén. Hát ezért csúszott az első versenynap programja.

Egy megjegyzés arra aki úgy am block "leseggfejezett" mindenkit, aki nem engedte ŐT a Mustang közelébe. A pilótája du. 2kor talált meg, hgy neki el kell mennie beszélni valkivel, addig vigyázni kellene a madarára. (én voltam az egyik "seggfej", mondjuk a másikra illik ez a jelző) Hogy idézzem az öreget, "nem az a baj, hogy idejönnek, megnézik, hozzáérnek, lefényképezik, hanem az, hogy mászókának használják..."

Előzmény: Barbarossa Isegrim (143)
Hamster Creative Commons License 2001.09.03 0 0 146
Tudod mit? Az átlagos repnaplátogatót én se engedném a közelébe. Ez nem egy bolti áron reparálható valami, hanem egy ritkaság, amin nem feltétlenül két fillér megjavítani mondjuk az ívelőlapot, ha valaki rálép, vagy kicserélni valamit a műszerfalban, amit letört egy gyűjtögető kedvű arrajáró...
Előzmény: Barbarossa Isegrim (143)
Hamster Creative Commons License 2001.09.03 0 0 145
Rianna Creative Commons License 2001.09.03 0 0 144
Szeptember 1-2. Hradec Kralove - naggyon jó volt!
..mármint a szervezésben és a magyarországi (általam megtapasztalt) repnapokhoz képest meg aztán különösen!

Első nap picit nyavalygós volt, mert esett az eső, a felhők nagyon alacsonyan voltak, mégis felment jópár gép, bár töredéke a tervezettnek..
Aztán a második nap: napsütés, kék ég, felhőcskék (magasan) - MINDEN MOZDÍTHATÓT FELKÜLDTEK! Ilyen sűrű programot még nem tapasztaltam soha!
..és persze rengeteg gép kiállítva is, családias hangulat, finom kaja..

Aki technikai beszámolóra, és szakszerű véleményre kiváncsi, várja meg Hamstert, illetve bárki mást, aki ott volt.. Számomra érzelmi élmény, nem szakértek.. :))

Egy dologban viszont jobbak vagyunk - ez pedig a kihelyezett WC-k száma! :))

Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.09.01 0 0 143

Nem értem mit kell annyit fkázni kilitit, azért nem volt elviselhetetlenül rossz. Szarul volt szervezve, ez tény, de ennek hála belőpőt sem kellett vennem :). A repülések jók volt, csak az idegeített hogy a seggfejek nem engedtek senkit a P 51 közelébe...

AKKOR MINEK JÖTT A GÉP IDE?

Szóval szokásos kis magyar kaotikum, de a repülések kárpótoltak ezért, Diana, a Albák nagyon jók voltak, sajnos nem tudom melyik vitolázó srác olyanokat csinált 11 táján egy vitorlázógéppel hogy csak néztem. A 29-es is jó volt, szóval nem értem ezt a kötelező fanyalgást. A repülési része jó volt a programnak, a többit meg ki nem szarja le?! Nem a virsliért meg a szép kordonokért mentem le.

Bassszus Creative Commons License 2001.08.31 0 0 142
Hát, a tavalyi kecskeméti és szentkirályi program eléggé "túlértékelt" volt.
Habár állítólag a rendezőktől kapták (na ja, honnan máshonnan)...
Előzmény: Mortuus (141)
Mortuus Creative Commons License 2001.08.31 0 0 141
Na ja.:) Azért általában szokott...
Előzmény: Hamster (140)
Hamster Creative Commons License 2001.08.30 0 0 140
... és reméljük, hogy ennek lesz is némi köze a vaálósághoz :)
Előzmény: Mortuus (135)
Hamster Creative Commons License 2001.08.30 0 0 139
Alapvetően az volt a gond, hogy egy max. 2 órás programot húztak szét hat óra hosszat. Viszont szórakoztatóak voltak a nézők:

"Szakértő a stúdióban" felállás:
"-Há nekünk eftizenhatot kell venni, mert az a legjobb!
-Van annak szerinted orosz vetélytársa?
-Á, dehogy, hogy lenne!"

A szezon és a gőzeke:
(Albatrosz jön jobbról)
"-Itt a Vári! (mindenki felpattan)
-Ugye most hangsebességgel megy?"

A "Forró nyomon" egy nézője:
(Mustang éppen bukfencet vet, kezd a tetejéhez közeledni)
"-Nem bírja a motorja az emelkedést, le fog esni!!"

Előzmény: zlarin (132)
babydevil Creative Commons License 2001.08.29 0 0 138
Sziasztok!
szept.7-8-9-én Németországban, Kircheim Unter Teck-ben Hahnweide reptéren megint lesz
oldtimer repülöbemutató.Tavalyelött voltunk kint, nagyon jó programok voltak, jól megrendezett
show volt. Repült az eredeti Bleriot XI-es is, nagyon sok szép régi csotrogányt lehetett megnézni, a legtöbbel repülési bemutatót is tartottak. Idén a magyarok képviseletében egy
Zögling RRG-1 lesz jelen.
internet cimük: www.oldtimer-hahnweide.de
Sziasztok!
Jago_ Creative Commons License 2001.08.29 0 0 137
Sziasztok!

Tud valaki valami biztosat mondani arrol,hogy milyen program lesz vasarnap (2-an) Kilitin a zaron? Erdemes lemenni? Koszi!

vaki Creative Commons License 2001.08.28 0 0 136
Akit esetleg érdekel most hétvégén(szept 1-2, meg lehet h. már pénteken is) a szegedi repülőtéren ejtőernyős célbaugró verseny+repülőnap lesz. A beharangozott fellépők között a Besenyei Peti úgy igazán érdekes. Konkrét programot még nem láttam, csak plakátok vannak szerteszét a városban.
Megközelítés: bajai út(55-ös ha így könnyebb valakinek). Tömegközlekedés: 3-as villamos v. 35-ös busz, de valószínűleg lesznek céljáratok is.
Mortuus Creative Commons License 2001.08.28 0 0 135
A repulonap.hu-n pontos programleírás van.
Előzmény: maczilaci (133)
McAtti Creative Commons License 2001.08.28 0 0 134
A jetfly-on van valami, és egy újságban olvastam (kis mínuszos hírként), hogy lesz II. vh. magyar-szovjet ütközet. (Sajnos nem bővebben, pedig igen csábító lenne 1-2 Héja, Il-10, Toldi...)

Attila

Előzmény: maczilaci (133)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.28 0 0 133
Kíváncsian várom a Szentkirályszadabja és vidéke napot, tavaly ott is szép tumultus volt, ráadásul majd fél órát kellett kutyagolni a parkolótól a reptérig...

Van valakinek infója a programról?

zlarin Creative Commons License 2001.08.27 0 0 132
Ez a kiliti repülőnap minden képzeletet felül (alul) múlt szervezett(len)ségében: a forgalmat irányító rendőr hatásos intézkedésére a szemem előtt ütöttek el egy motorost. Az utolsó előtti 2 km-t 1,5 óra alatt sikerült kocsival abszolválnom, majd a kocsiból kiszállva gyalog gyorsabb volt...

A nézőket elküldték a mező szélére, ahol a vurslik és a virslik nagyobb hangsúlyt kaptak, mint maga a program...

A program a szervezők igyekezete ellenére elég vontatottan folyt, de legalább a reptéri szolgálat kitett magáért: a - sokszor önhibájukon kívüli - tájékozatlanságuktól eltekintve gyakorlatilag hibátlanul, biztonságosan vezették a műsort. A négy (?) beosztott AFIS szolgálatos a katonai irányítóval karöltve szép munkát végzett. (Egy hölgy külön dícséretet érdemel, aki nyilván "véletlenül" mindig a legnehezebb perceket fogta ki a mikrofon előtt...)

A MIG bemutatója alatt egy félkegyelmű beleszólt a rádiójába, hogy a pilóta az adott gyakorlatot végezze alacsonyabb magasságon. Ilyenkor sajnálom, hogy minden boldogtalannak a kezébe juthat reprádió! Szerencsére a katonai irányító észnél volt, és még idejében helyretette azt a barmot...

A polgári védelmi és egyéb rendfenntartó szolgálatok kűzdelme ellenére a gépeket meg lehetett közelről is nézni - ha az ember VIP belépővel, vagy kellően szemtelenül bejutott a plebsz részére nem engedélyezett területre. Ott viszont nehéz volt kaját és WC találni, de a következö eb-re talán ez is megoldódik...

Hazafelé a szokásos kupleráj a reptéren és környékén egyaránt. Kár, ezzel az erővel a nyitónap lehetett volna jobb is!

Madárember Creative Commons License 2001.08.27 0 0 131
"Van akit ezzel marhára félrevezettem és emiatt már péntek este elindul?"

Hááát, most már úgy tűnik, hogy aki tényleg oda akart jutni, annak tanácsos lett volna...

Előzmény: Vgyuri (124)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.27 0 0 130
CommandAir: természetesen a szombati napra, és a Fehér Albatroszokra gondoltam...
:-))
Előzmény: maczilaci (129)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.26 0 0 129
CommandAir: "hogy milyen "műszaki probléma" jött közbe"

Nevetni fogsz: semmilyen!!

Sokkal röhejesebb volt az egész!!

A teljes társaságot Földváron szállásolták el.
No, vajon mi történt?? Igen, pontosan az...
Beragadtak a dugóba, nem tudtak kijutni a reptérhez...

A katasztrófás Mi-2 a bemutatója után a Cseh pilóták begyűjtésére száguldott el olyan hihetetlen nagy sebességgel.

Ezért kezdődött olyan későn a program, hogy az eredeti nézőszám alig harmada csodálhatta meg a repülésüket.

Szerintem még életükben nem repültek ilyen "ritka" közönség előtt...

Előzmény: CommandAir (127)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.26 0 0 128
Vgyuri:
Olyannyira komolyan, hogy már délután 5-kor elindultunk...
Fürödni a Balcsiba, meg kempingezni...
:-)))
Előzmény: Vgyuri (124)
CommandAir Creative Commons License 2001.08.26 0 0 127
Tényleg kiványcsi vagy mi történt szombaton? Lent voltam ma. SAJNOS!

Ugyanis nagy szívás volt az egész. Szerencsére már reggel 9-re ott voltam (féltem dugó lesz). Tájékozódás a reptéren, mi hol van... Meg akartam nézni a műrepülő gépeket közelebbről, pláne a Pitts S1-et, de öreg ex-munkásőr rögtön elzavart hogy itt csak pilóták lehetnek, meg mi van ha egy véletlen elszálló légcsavar fejbe talál...
Már 10 óra volt, első versenynapnak már kellett volna kezdődnie meg az edzéseknek de meég semmi. Senki nem tud semmit a walkie-talkie-t horozó rendezők közül. Egyedüli érdekeség hogy a Szlovákok összecsomagoltak es hazarepültek az Albatroszokkal. 11 órakor még továbbra semmi műrepülés. Egyre több nézelődő jött és főttek a napon a saját levükben. Nekem csak az agyam durrant szét lassan. 12-kor még mindig semmi. Végre sikerült egy pontos infót megtudni: 1/2 2-kor kezdődik a móka. Na de ezt már nem volt kedvem megvárni. Autóba bepattanás ,irány Siófok és a "pálmafák". 3-kor hazafelé menet pillantás Kiliti fele, az égbolt üres, fűrészelést sem lehet hallani. Irány haza. Bravó szervezők, ügyesek voltatok csak sajnos szerintem senkit nem érdekel, hogy milyen "műszaki probléma" jött közbe.

Előzmény: spotter (126)
spotter Creative Commons License 2001.08.26 0 0 126
Én pénteken voltam délután voltam lent Kilitin, útban hazafelé Sármellékről (3 TU-154 volt lent), de csak kb 10 percre néztünk be. Egyből elment a kedvem a szombati naptól. A repülögépek közelébe nem lehetett menni, de még távolról sem nagyon lehetett látni őket. A kordont nagyon okosan az épület elé rakták, úgy hogy a kifutópálya és a kordon között legyen az épület, a VIP büfé, és a sátrak, magyarúl az ember semmit sem lát! Ha ki akarná valki kerülni ezt a részt, akkor rögtön kedves rendőrök igazítják útba, hogy máshova nem lehet menni! Így a terület ahol az ember mozoghat, kb 10mX100m-es rész. Kiváncsi leszek (lettem volna), hogy hová képzelték elhelyezni azt a 100000 embert! Kiváncsi lennék egy-két ember véleményére akik szombaton lementek, hogy péntekhez képest változott-e valamit a helyzet!
Madárember Creative Commons License 2001.08.25 0 0 125
Helló!

Nemrég értem haza Kilitiről. Odafele menet már az M7-es végénél bedugult a forgalom (fél tíz körül). Teljesen reménytelennek látszott a helyzet, ezért megfordultunk és az Enying - (földút) - Siójut - Ádánd - Ságvár útvonalon próbáltam megközelíteni a tetthelyet. Ságváron megint kilátástalan dugóba kellett volna becsatlakoznom.

Ismét visszafordultam, és a Ságvár - Ádánd útvonalon néhány vállalkozó szellemű sporttárs után a kukoricások közötti földútra fordultam. Az orromat követve végül a reptér keleti szélénél találtam magam, ahonnan remekül lehetett látni.

Igazi életművészeket is találtam itt, egy Ifa platóján ültek fehér kerti székeken, egy jó nagy napernyő és több láda sör bíztató társaságában.

Azt hiszem, Diana Britten volt a levegőben, amikor letelepedtünk itt. Láttam még a Po-2-est, meg a helikopterről leejtett vitorlázógépet, ezutóbbitól eléggé elképedtem.

Aztán sajnos serdületlen fiúgyermekem nagyon kezdett elkámpicsorodni a napsütéstől, és egyre hangosabban követelte, hogy menjünk a fenébe erről a kietlen helyről. Egyébként nem repülő, hanem vasútmániás a lelkem, lehet, hogy egy mozdonybemutató le tudta volna kötni. Nagyon le voltam törve, de nem akartam kínozni a gyereket, így kénytelen voltam áttenni a székhelyünket a siófoki kisebbik strandra.

A reptér előtti útvonal még ekkor is járhatatlan volt, csak kerülővel lehetett visszajutni a Balaton partjára.

Üdv mindenkinek, Me.

Vgyuri Creative Commons License 2001.08.24 0 0 124
Pardon, egy 1-es megszökött a vágólapról. Van akit ezzel marhára félrevezettem és emiatt már péntek este elindul? Vagy valaki megijedt, hogy 0:00-tól 10:30-ig fognak tartani az ünnepi beszédek? Mert attól én is megijednék, ha komolyan venném.
Előzmény: maczilaci (123)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.24 0 0 123
Vgyuri:

"Most kaptam meg a szervező irodától a programot.

0,oo: Ünnepélyes megnyitó – nagyszabású repülőnappal"

Hűűű, nem szroznak, kezdik időben...

:-))))))

Előzmény: Vgyuri (122)
Vgyuri Creative Commons License 2001.08.24 0 0 122
Kiliti:

Most kaptam meg a szervező irodától a programot.

0,oo: Ünnepélyes megnyitó – nagyszabású repülőnappal
(Fly-In Air-Show) egybekötve:
10,3o: Sky Hussars
10,4o: Swift vitorlázó műrepülő
10,5o: mezőgazdasági repülő bemutató
11,oo: a Brit Női Pilótaszövetség elnöke, Dianna Britten CAP 232-esén
11,2o: PO-2-es bemutató
11,30: MI-2-es repülése
11,45: MD-500-as helikopter bemutató
11,55: LI-2-es repülése
13,3o: a magyar légierő bemutatója:
Vári Gyula MiG-29-es repülése: a világbajnoki program, továbbá MI-24D és MI-17-es helikopterek, valamint egy L-39-es Albatrosz

14,3o: Sky Hussars
14,45: Veres Zoltán bemutatója Extra 260-asán
15,oo: a brit többszörös bajnok Nigel Lamb egy II. világ-háborús Mustang
P-51-esen „harcot vív” egy Yak-52-essel, amelyet az Egyesült Államokban élő Szabó Csaba vezet
15,2o: a Fehér Albatroszok kötelékének látványos produkciója
12,oo-20,oo-ig Pa-Dö-Dö koncert, Eszményi Viktória és Heilig Gábor
gyermek műsora, íjász bemutató, aerobic show, „kibeszélő” show a versenyzőkkel, a Fresh lányok műsora, majorette- és színpadi show-tánc bemutató

Nyilván ez is csak tervezet, de a mai napra talán kész. Emellett a szervezők is esküsznek a különjáratú buszokra.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!