Vári Gyula őrnagy Magyarországon csak Szentkirályszabadján fogja bemutatni repülő programját szeptember 8-án. Információim szerint augusztus végén a Belga Légierő repülőnapján szerepel.
Így már tiszta a dolog, köszönöm a felvilágosítást. Ettől függetlenül rajtam kívül még jópár embernek gyanús a dolog, mivel elég érdekesen jött ki ez a leszerelési história.
Hali, tud valaki valamit az Öcsényben a HM által aug.31. és szept.2. között rendezett repülőnapról. Az m1 teletextje szerint, sok országaban különlegesnek számító géptípusok lesznek láthatóak! Műsor, résztvevők?
>>"Ha rosszindulatú lennék azt mondanám hogy Vári akart még egy kis dicsfényt (meg néhány repórát) magának..."
Hát pedig rosszindulatú vagy ezzel a kijelentéssel! Mindenki a saját döntése alapján ment nyugdíjba. A Kovácsnak is meg volt a maga oka bizonyára. De ehhez a Várinak semmi köze sem volt. A repidökről pedig annyit, hogy köztudott a második század tagjai (Vári és a Dongósok) nagyságrendekkel kevesebbet repülnek, mint a pumások. Dícsfényre meg nem hiszem, hogy valaha is szüksége volt a Várinak. Mert ha emlékezetem nem csal, mintha ő lett volna a Kovács oktatója. Aztán azt sem kell elfelejteni, hogy a "tanítvány" úgy ment nyugdíjba, hogy a képzése be sem fejeződött. Például a kobra manővert soha nem repülte...
Nem azt mondtam, hogy nem létezik, csak azt, hogy timeoutolt a kapcsolat, miközben próbálta elérni. De ilyenkor mit lehet mit tudni, szólok itt, nehogy ezért maradjak le valamiről :)
Tehát elég bőséges a felhozatal, hiszen a típuskínálat elég szép, és három kötelék is repül majd. Természetesen a Tu22 és a Szu-24 nem USA, csak összecsúszott.
:-)
Mint azt korábban írtam, az eseményre különbuszt indít a Forszázs Egyesület.
Akit eseteleg szeretne eljönni, és érdekelné a lehetőség kérem, jelentkezzen magánlevélben.
(Várható költségek: a busz kb. 6000 forint, szállást majd holnap estére tudok mondani!)
"Kovács szdst már hónapok óta csak a fejét vakargatva láthatod->hogy lehettem ekkora balek gondolattal a fülei között... "
Átverték a palánkon rendesen. Ha rosszindulatú lennék azt mondanám hogy Vári akart még egy kis dicsfényt (meg néhány repórát) magának... :-)
Egyébként mi van Kováccsal? Meg tudott maradni civilben is a repülésben?
Az Il-2 Sturmovik II. vh-s repszimhez szeretnénk megcsinálni a magyar modot. Lévén bétateszter vagyok, beszéltem a fejlesztővel, és ha mi, magyar külsősök el tudnánk készíteni néhány ,magyar házat, tankot, járművet 3D Studio MAX-ban, akkor a végleges változatban benne lesz balaton és környéke térkép - mivle szorítja őket a határidő, nekik már nincs rá idejük elkészíteni ezeket. Ezért kérek mindenkit, aki az alábbiakban segíteni tud, vagy ismer olyat, aki tudna, az küldjön emilt a SGT_FOX@HOTMAIL.COM címre.
3D STUDIO MAX-os modellezés:
-magyar II. vhs harckocsik (Toldi, Turán, Nimród, Zrínyi)
-magyar épületek: falusi, városi házak, templomok, esetleg híresebb épületek
Nem kell valami hűdebonyolult modellre gondolni. Csak meglegyen a külső váz, amire a skin kerül (futóművel nem kell tökölni), elfogatható, mozgatható legyen a torony ill. az ágyú.
Többnézeti tervrajzokat tudok adni.
Kéne még:
-magyar felségjelek, századjelvények elkészítése
-információk és rajzok magyar hk-ról, teherautókról, magyar használarban lévő német típusokról és különösen a festésről, a felségjelekről és elhelyezésükről.
A programról sok képet találhattok a GAMEZ/Propelleres repszimulátorok topicban és a Bluebyte.net-en. Nézzétek meg, érdemes.
A harcirepulo.lap.hu fórumot nyitott! Ha szeretnétek jókat beszélgetni a repülésről, linkeket javasolnátok az oldalra látogassatok el a http://harcirepulo.lap.hu címre és lépjetek be a fórumba!
Szeptember 1-2. Csehországban, Hradec Kralovén lesz egy repülőnap. A Forszázs Repülő és Haditechnikai Egyesület különbuszt indít.
http://www.altonova.hu/forszazs
A program: szombat korán odautazás, repülönap, repülős hagyományoknak megfelelően ismerkedés a helyi sör és borovicska lelőhelyekkel, majd szálláshelyünkre hajtatunk. Másnap reggel ismétlés, a tudás megkeserítője, majd indulás haza.
Mivel a buszban (légkondis, wc-s, videós Merci) még van néhány hely, így ha valakit érdekelne a lehetőség, keressen meg magánban!
Mea culpa: volt alkalmam a hét végén bennfentestől pontos információkat beszerezni Vári vs. Kovács ügyben. Tényleg Vári lett újra a bemutatópilóta, mivel annyit tökölődött a leszereléssel, hogy az ifjú puccsisták lekörözték, és előtte leszereltek. Ha meg már így alakult, mégiscsak maradt. Az már siralmasabb, hogy a második századból összesen 3 hadra fogható pilóta maradt, bár ezeknek talán több gépóra jutna így, ha ez így működne. Meg talán lenne hely néhány rendelkezési állományban levő páapai pilótának.
Meg az sajnálatos, hogy a leszereltek még csak nem is (mind) repülőszakma felé vették az irányt, hanem egyéb, pl. benzinkút irányába.