Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2020.11.29 0 0 37455

Nekem évek óta bugyog, de csak a napi első indításnál, nem jöttem rá miért.. A víz nem fogy, és tavasztól-őszig teljesen megszűnik a jelenség. 

ovoid Creative Commons License 2020.11.29 0 0 37454

Folyatni nem szoktam, 1-2 csepp után elzárom.

Előzmény: 88GABOR88 (37453)
88GABOR88 Creative Commons License 2020.11.29 0 0 37453

Igen , hűtő tetején ott a lámpa közelében kicsavarható műanyag “kupak” a másik meg az utasterhez csatlakozó felső vízcsö tetején található csavar, mindkettőnél megjelent a víz..  létezhet , hogy még többet kellet volna várni illetve tovább folyatni,

Előzmény: ovoid (37452)
ovoid Creative Commons License 2020.11.29 0 0 37452

A hűtőnél is légtelenítetted?

A csavarja alatt látszik még levegő?

Előzmény: 88GABOR88 (37451)
88GABOR88 Creative Commons License 2020.11.29 0 0 37451

Indításkor lehet hallani csak, de akkor sem mindig .. a kiegyenlítőt amikor figyeltem ott nem láttam buborékokat de majd figyelem, egyébként vezérlés csere után jött ez a jelenség, “ gyakorlatban” ugy lett légtelenítve ahogy kell... csak többektől hallotam ezt a körülményes légtelenítést..

Előzmény: ovoid (37450)
ovoid Creative Commons License 2020.11.29 0 0 37450

A bugyogás, még nem feltétlen utal hengerfejességre!!!

Az lehet pl rosszul elvégzett légtelenítés is, tömítettlenség, stb.

Egész nap bugyog, vagy csak az indítás utáni pár másodpercben?

Hidegen beindítod, tágulásiról leveszed a sapkát, akkor ott bugyog e?

Előzmény: 88GABOR88 (37449)
88GABOR88 Creative Commons License 2020.11.29 0 0 37449

Sziasztok, szia, erre a hengerfejesedés mizériára: tehát akkor nem nagy az igazság alapja annak ,hogy nehèz légteleníteni a punto vízrendszerét (az alacsonyan lévő kiegyenlítő tartàly miatt)? Akkor a műszerfal mögül a buborékoló hang egyértelmű (kezdődő) hengerfejesedésre utalhat?

Előzmény: kacagógerle (37448)
kacagógerle Creative Commons License 2020.11.29 0 0 37448

Nem feltétlenül. Sok esetben csak egy icipicit szakad át a hengerfejtömítés, ami éppen elég ahhoz hogy gyengén beledolgozzon a hűtőrendszerbe az égéstér, és már hallod is a buburékolást. A kis hiba miatt a hűtőfolyadékból is nagyon keveset szív be a motor, alig fogy a folyadék.

Nálam pl. így volt, egyedül abból vettem észre a hengerfejhibát, hogy 1000km-enként tönkrement az 1-es henger gyertyája. Pont a gyertya felől volt egy kicsit átégve a hengerfejtömítés, és pont ott szívott be egy nagyon kevés hűtőfolyadékot, ami időnként összezárta a gyertya pólusait, ami égéskimaradást okozott és végül kapitulált.
Tulajdonképpen nem is átégve volt a tömítés, hanem a nem megfelelő fagyálló folyadék(a címkéje szerint alubarát) kikezdte a hengerfej aluminiumát, és utat tört magának a nyomás a tömítés mellett.

Ha nem megy tönkre a gyertya, a mai napig nem veszem le a hengerfejet, el lehet így járni sokáig, igaz a következmények nem maradnak el(hengerfej és blokk kráteresedés), ami a hengerfej esetében még annyira nem is nagy baj, de idővel a blokkot is elkezdi koptatni a beáramló hűtőfolyadék, és a kiáramló levegő.

 

Előzmény: GPS (37446)
ovoid Creative Commons License 2020.11.29 0 0 37447

A hengerfejességről a gyertyák is árulkodhatnak.

Durroghat a vas, vagy ha mind egyforma szinű (benzinfüggő), akkor vagy mind hengerfejes :), vagy mind ok.

De ha valamelyik világosabb, fehérebb, kis gömböcskék vannak esetleg rajta, akkor az már lehet a víz nyoma.

 

Egyszer már volt ilyen bajunk, ez volt a vizes hengerben...

  

 

a hűtőnkkel is

ennyi látszott kívűlről

 

 

ez meg belülről, az ok

 

és éppen műben....

 

És érdemes majd az új hűtőt is megsasolni, mert fasza, kis "sorják" lehetnek belülről!

 

 

A csavarokat, mivel valószínű, hogy a gyári állapotot bontottad meg, én ezért rögzítővel tenném vissza.

Mindegyiknek egy csöpp az elején a menetre, és mehet is befelé.

 

Előzmény: Maruyama.. (37444)
GPS Creative Commons License 2020.11.29 0 0 37446

 

Ettől még lehet hengerfejes, hiszen a puntóknál általában az égéstér és a víztér "szakad össze", olaj nem lesz a vízben és fordítva sem.

 

Cserébe annyi gőz jön ki hátul, mint egy egykori 424-es gőzmozdonyból - lefúvatáskor :-))))

.

Előzmény: kacagógerle (37445)
kacagógerle Creative Commons License 2020.11.29 0 0 37445

Nem biztos hogy alumíniumbarát volt a fagyálló benne, ezt is érdemes lecserélni. Nekem egy fagyállócserét követően lépett reakcióba az új fagyálló az alumíniummal, és lett hengerfejes. Akkor kicseréltem másik gyártmányú fagyállóra, és azóta semmi jele a reakciónak.

"De nincs víz az olajban, sem fordítva"

Ettől még lehet hengerfejes, hiszen a puntóknál általában az égéstér és a víztér "szakad össze", olaj nem lesz a vízben és fordítva sem.

"A szívótorok csavarjai menetrögzítővel voltak berakva. Úgy illene visszatenni?" 

Nem kell menetrögzítő, kézzel meghúzod és kész.

Előzmény: Maruyama.. (37444)
Maruyama.. Creative Commons License 2020.11.29 0 0 37444

Tényleg csúnya, élőben még rondább. Nem tudom, hogy mióta eresztett, én a tavasszal vettem. A hideg beköszöntével lett látható nyoma és "bugyogott" 2-3 naponta a fűtőradiátor. Hengerfej hibára utaló dolog, tudom. De nincs víz az olajban, sem fordítva, könnyen indul, és nem fúj gőzt a kipufogó, fűtés is van. A hűtő is enged, remélem, hogy ezeknek a cseréjével megszűnik a levegősödés. 

 

A szívótorok csavarjai menetrögzítővel voltak berakva. Úgy illene visszatenni? 

Előzmény: ovoid (37443)
ovoid Creative Commons License 2020.11.28 0 0 37443

Nnna, most már csak össze kell rakni!  :D

Nyugodtan meghúzhatod, mert a fém távtartók veszik fel majd az erőt, nem a műanyag.

Vajon hány év alatt lett ilyen?

Előzmény: Maruyama.. (37441)
Kido.Resuri Creative Commons License 2020.11.28 0 0 37442

Gratulálok a leszedéshez!

 

Én látom úgy, vagy tényleg gyalázatosan néz ki?

Előzmény: Maruyama.. (37441)
Maruyama.. Creative Commons License 2020.11.28 0 0 37441

Nem is lesz nyomatékkulccsal húzva az átkozott szívócsonk. Nem férni hozzá, keserves volt leszedni.

 

De hogy látnivaló is legyen a hőgomba alatti műanyag csonk tömítésének hibájáról:

 

Előzmény: kacagógerle (37436)
Fiorino2016 Creative Commons License 2020.11.28 0 0 37440

Üdv. Érdeklődnék hogy hol tudnám kideríteni egy 2015ös fiorino 1.3 mjet külső biztosítéktábláján hogy melyik relé melyik eddig csak olyan rajzokat találtam amiken a biztosítékokat nevezték csak meg. Legjobban a t10es érdekelne jobb alsó. Előre is köszönöm.

M.Ince Creative Commons License 2020.11.28 0 0 37439

Köszi az infót! Legalább tudom, honnan való. (Egy ismerős mondta, hogy Uno-ülés.)

Előzmény: gnrb (37427)
GPS Creative Commons License 2020.11.28 0 0 37438

 

A Banner féle Fiat-kockán van ilyen védő - gyárilag. (Azt vettem, onnan tudom) :-)))

.

Előzmény: gnrb (37437)
gnrb Creative Commons License 2020.11.28 0 0 37437

Nem csak a kockán van, jellemzően ott a 2 lyuk az akksikon. Ez a takaró ritka kincs, legtöbb autóban hiányzik, bontóban se nagyon van, elvileg a műszakin is nézniük kellene. Egyszer egy szürkületi gyors akkucserénél a lökös felső lapos részén felejtettem, és rácsuktam a tetőt, akkor vettem észre, mikor reccsent… Elvittem műanyagoshoz és meghegesztettem, kicsit ferde lett, de tökéletesen ellátta feladatát.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37429)
kacagógerle Creative Commons License 2020.11.28 0 0 37436

Szívócsonkhoz, kipufogócsonkhoz nem feltétlen szükséges nyomatékkulcs, de még a vízszivattyúhoz sem. 

Előzmény: Maruyama.. (37435)
Maruyama.. Creative Commons License 2020.11.27 0 0 37435

Igen, köszönöm!

Maradok a 1.2 16V nyomatékainál, nincs jobb ötletem. De az is lehet, hogy nem férek hozzá a csavarokhoz a nyomatékkulccsal. Pedig csak emiatt tervezem a megvételét. 

Remélem nem kell levennem a klímakompresszort is, a helyet elnézve necces lesz.

Elkezdtem lebontani a dolgokat. A vezetékeken lévő műanyag védő szigetelés (bordás műanyag cső) porlad a kezembe. Van itthon Focus kábelkötegem, abból pótolom.

Előzmény: Kido.Resuri (37433)
Kido.Resuri Creative Commons License 2020.11.27 0 0 37434

Nekem megvan, igaz, valamikor letört az egyik rögzítője.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37429)
Kido.Resuri Creative Commons License 2020.11.27 0 0 37433
Előzmény: Maruyama.. (37424)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2020.11.27 0 0 37432

Megnézem bontóban, ha ott nincs Fiatnál, szerintem újonnan is 1-2 ezer maximum. 

Előzmény: ovoid (37431)
ovoid Creative Commons License 2020.11.27 0 0 37431

Ááááááá...

Ez olyan mint az elakadásjelző háromszög, csak új autóval kapod  :D

Sok akksival is adnak, igaz az eredeti masszívabb, de autovillamosságisoknak lehet hogy van a sarokba dobva felesleges.

Én is épp tegnap kerestem volna, de nem találtam, mert az enyémen sincs, mert elvesztettem valahogy.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37430)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2020.11.27 0 0 37430

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37429)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2020.11.27 0 0 37429

Nektek megvan a 46835554 számú pozitív akku saru takaró műanyag? Furcsa volt, hogy nálam nincs letakarva a + semmivel.

Rákerestem ez a gyárija, és "Punto kocka" akkukon ott van kialakítva a helye, 2 lyuk. :D

 

ovoid Creative Commons License 2020.11.27 0 0 37428

Köszönjük!

Előzmény: gnrb (37426)
gnrb Creative Commons License 2020.11.27 0 0 37427

Ez nem Uno-ülés, Punto I-be való, abban a topikban (https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9019155&la=156410126) lenne érdemes meghirdetni.

Előzmény: M.Ince (37421)
gnrb Creative Commons License 2020.11.27 0 1 37426

A Grande 1.4 16V gyakorlatilag ugyanez, a Tipo-ból (az már Euro6) most a facelift-tel vezették ki, már csak turbós motorok lesznek, szó szerint éppen most akciózzák a kifutó készletet. Alapvetően jó motor, bár én (a saját szememmel) már láttam repedt hengerfalat egy motorcserés Grande-ból, de azon az egyen kívül nem hallottam hasonlóról.
Én úgy emlékszem, hogy amikor a Grande bevezetése után a II/b Classic-ká lett, akkor egyszerűsítették le a kínálatot, felszereltség és motorválaszték tekintetében is. Apámét (1.2 8V) 2006. januárban hoztuk szalonból (szó szerint un. szalonautó volt), 2005-ös gyártású (még nem Classic), a szalonban már a Grandék sorakoztak, akkor a 16V-s már biztosan nem volt elérhető, 1.2 és 1.4 sem.

Előzmény: ovoid (37425)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!