Igen , hűtő tetején ott a lámpa közelében kicsavarható műanyag “kupak” a másik meg az utasterhez csatlakozó felső vízcsö tetején található csavar, mindkettőnél megjelent a víz.. létezhet , hogy még többet kellet volna várni illetve tovább folyatni,
Indításkor lehet hallani csak, de akkor sem mindig .. a kiegyenlítőt amikor figyeltem ott nem láttam buborékokat de majd figyelem, egyébként vezérlés csere után jött ez a jelenség, “ gyakorlatban” ugy lett légtelenítve ahogy kell... csak többektől hallotam ezt a körülményes légtelenítést..
Sziasztok, szia, erre a hengerfejesedés mizériára: tehát akkor nem nagy az igazság alapja annak ,hogy nehèz légteleníteni a punto vízrendszerét (az alacsonyan lévő kiegyenlítő tartàly miatt)? Akkor a műszerfal mögül a buborékoló hang egyértelmű (kezdődő) hengerfejesedésre utalhat?
Nem feltétlenül. Sok esetben csak egy icipicit szakad át a hengerfejtömítés, ami éppen elég ahhoz hogy gyengén beledolgozzon a hűtőrendszerbe az égéstér, és már hallod is a buburékolást. A kis hiba miatt a hűtőfolyadékból is nagyon keveset szív be a motor, alig fogy a folyadék.
Nálam pl. így volt, egyedül abból vettem észre a hengerfejhibát, hogy 1000km-enként tönkrement az 1-es henger gyertyája. Pont a gyertya felől volt egy kicsit átégve a hengerfejtömítés, és pont ott szívott be egy nagyon kevés hűtőfolyadékot, ami időnként összezárta a gyertya pólusait, ami égéskimaradást okozott és végül kapitulált. Tulajdonképpen nem is átégve volt a tömítés, hanem a nem megfelelő fagyálló folyadék(a címkéje szerint alubarát) kikezdte a hengerfej aluminiumát, és utat tört magának a nyomás a tömítés mellett.
Ha nem megy tönkre a gyertya, a mai napig nem veszem le a hengerfejet, el lehet így járni sokáig, igaz a következmények nem maradnak el(hengerfej és blokk kráteresedés), ami a hengerfej esetében még annyira nem is nagy baj, de idővel a blokkot is elkezdi koptatni a beáramló hűtőfolyadék, és a kiáramló levegő.
Nem biztos hogy alumíniumbarát volt a fagyálló benne, ezt is érdemes lecserélni. Nekem egy fagyállócserét követően lépett reakcióba az új fagyálló az alumíniummal, és lett hengerfejes. Akkor kicseréltem másik gyártmányú fagyállóra, és azóta semmi jele a reakciónak.
"De nincs víz az olajban, sem fordítva"
Ettől még lehet hengerfejes, hiszen a puntóknál általában az égéstér és a víztér "szakad össze", olaj nem lesz a vízben és fordítva sem.
"A szívótorok csavarjai menetrögzítővel voltak berakva. Úgy illene visszatenni?"
Tényleg csúnya, élőben még rondább. Nem tudom, hogy mióta eresztett, én a tavasszal vettem. A hideg beköszöntével lett látható nyoma és "bugyogott" 2-3 naponta a fűtőradiátor. Hengerfej hibára utaló dolog, tudom. De nincs víz az olajban, sem fordítva, könnyen indul, és nem fúj gőzt a kipufogó, fűtés is van. A hűtő is enged, remélem, hogy ezeknek a cseréjével megszűnik a levegősödés.
A szívótorok csavarjai menetrögzítővel voltak berakva. Úgy illene visszatenni?
Üdv. Érdeklődnék hogy hol tudnám kideríteni egy 2015ös fiorino 1.3 mjet külső biztosítéktábláján hogy melyik relé melyik eddig csak olyan rajzokat találtam amiken a biztosítékokat nevezték csak meg. Legjobban a t10es érdekelne jobb alsó. Előre is köszönöm.
Nem csak a kockán van, jellemzően ott a 2 lyuk az akksikon. Ez a takaró ritka kincs, legtöbb autóban hiányzik, bontóban se nagyon van, elvileg a műszakin is nézniük kellene. Egyszer egy szürkületi gyors akkucserénél a lökös felső lapos részén felejtettem, és rácsuktam a tetőt, akkor vettem észre, mikor reccsent… Elvittem műanyagoshoz és meghegesztettem, kicsit ferde lett, de tökéletesen ellátta feladatát.
Maradok a 1.2 16V nyomatékainál, nincs jobb ötletem. De az is lehet, hogy nem férek hozzá a csavarokhoz a nyomatékkulccsal. Pedig csak emiatt tervezem a megvételét.
Remélem nem kell levennem a klímakompresszort is, a helyet elnézve necces lesz.
Elkezdtem lebontani a dolgokat. A vezetékeken lévő műanyag védő szigetelés (bordás műanyag cső) porlad a kezembe. Van itthon Focus kábelkötegem, abból pótolom.
A Grande 1.4 16V gyakorlatilag ugyanez, a Tipo-ból (az már Euro6) most a facelift-tel vezették ki, már csak turbós motorok lesznek, szó szerint éppen most akciózzák a kifutó készletet. Alapvetően jó motor, bár én (a saját szememmel) már láttam repedt hengerfalat egy motorcserés Grande-ból, de azon az egyen kívül nem hallottam hasonlóról. Én úgy emlékszem, hogy amikor a Grande bevezetése után a II/b Classic-ká lett, akkor egyszerűsítették le a kínálatot, felszereltség és motorválaszték tekintetében is. Apámét (1.2 8V) 2006. januárban hoztuk szalonból (szó szerint un. szalonautó volt), 2005-ös gyártású (még nem Classic), a szalonban már a Grandék sorakoztak, akkor a 16V-s már biztosan nem volt elérhető, 1.2 és 1.4 sem.