Se magyar (még), se külföldi rendszáma (már) nem volt az autónak. Tehát forgalomképtelen - és nem üzemképtelen.
Az ideiglenes rendszámra - most írom le kb harmadszorra - MÁR VOLT FIZETVE biztosítás, nem tudom, ez miért szempont. Monjduk azt, hogy tréleren hoztam (azaz hazudjunk megintcsak, ez a kedvencem) - így feloldva az ellentmondás? :)
Határbiztosítás?? Ilyenről még nem is hallottam...
Szerintem az enyém nem ez az eset lesz, mivel én már egy kijelentett autót hoztam. Hozhattam volna tréleren is, de volt saját biztosítással rendelkező rendszáma.
Szerintem az alapelv az (kellene legyen), hogy forgalomban részt vevő (vehető) autó ne maradjon biztosítatlanul.
42. § (1) Ha a külföldi telephelyű gépjármű üzemben tartója (vezetője) az érvényes gépjármű-felelősségbiztosítási fedezetet fennállását a 41. §-ban meghatározott módon nem igazolja, a Magyar Köztársaság területére való belépéskor köteles az e törvény szerinti biztosítóval, vagy biztosítók e célra létrehozott csoportjával határozott időre szóló szerződést (határbiztosítást) kötni, azt a tartózkodás idején folyamatosan fenntartani, s az ezt tanúsító okiratot magánál tartani. E szerződésre a magyar jogot kell alkalmazni és fedezetet kell nyújtania a tagállamok területén okozott károkra.
a paragrafus értelmét ne is keresd, nem érdemes, nincs... a lényeg az, hogy áthoztad a határon, nem kötöttél határbiztosítást, ezért pedig golyó általi akasztás jár. van persze még egy bekezdés, de ezt megértetni egy olyannal, aki egyébként azért kapja a fizetését, hogy ezzel tisztában legyen... nem irigyellek
(2) Az (1) bekezdés szerinti okiratra (határbiztosítás) nincs szükség olyan gépjárművek esetében, amelyeknek telephelye a Rendszámegyezményhez csatlakozott országban van, vagy ha a forgalmi engedélyre nem kötelezett gépjármű állandó telephelye a Rendszámegyezményhez csatlakozott országban van.
Nincs túl nagy pörgés itt, viszont úgy rémlik nekem régebbről, hogy szakértő annál inkább.
Főképp az ő véleményük érdekelne az alábbi üggyel kapcsolatban.
Vásároltam külföldön egy személyautót. Kétnyelvű adásvételit az eladóval kitöltöttük az ő németroszági otthonában. Az autóval ideiglenes rendszámmal hazaautóztam. Itthon megpihentem, majd kértem időpontot az NKH-hoz, elvittem előtte szervizbe az autót, stb.
Eltelt 8 nap.
Forgalombahelyezés napja: az autó meg is kapta a magyar rendszámot, forgalmit rendben - életében természetesen először került itthon nyilvántartásba. Az NKH-hoz természetesen aznaptól érvényes magyar GFB-vel mentem már oda. És nem utolsósorban az eredeti adásvételi szerződéssel. Az okámyirodában ezt a napot írta be az ügyintéző mint tulajdonszerzés dátuma.
A biztosító nemsokára küldte is a paprokat, az általam előzőleg is kiszámolt éves díjat befizettem, minden rendben - gondoltam.
Majd eltelt néhány hónap.
Néhány napja jött tőlük egy levél, miszerint leszek szíves fedezetlenségi díjat fizetni hamar arra a nyolc napra, ami a németországi adásvétel és a világtörténetben első magyarországi forgalombahelyezés között eltelt.
Másképp: arra az időszakra, ameddig az autó már ki volt jelentve Németországban, magyar rendszáma viszont még nem volt, így nem is közlekedhetett semmiféle közúton.
(Természetesen közlekedett, ideiglenes rendszámmal, amire természetesen volt rendes biztosítás, nem is kevés pénzért. Tehát emiatt igazán kár aggódnia a MABISZnak, hogy fedezzen).
Természetesen tudom, mit kellett volna másképp csinálnom, és akkor most semmi gond nem lenne. Bár eléggé életszerűtlen esetet feltételezne az, amit tennem kellett volna. Továbbá elborzaszt és feldühít, hogy ilyen szürrealista elképzelésekkel kvázi bátorítják a hivatalok a jó népet a mutyizásra, hamisításra, csalásra. Esetleg a fedezetlenségi díj fizetésére, ami nem mellékesen a teljes éves díj egynegyede - nyolc napra...
Szóval arra az állapotra is kellene a biztosító szerint fizetnem, ami teljes forgalomképtelenséget jelent az autó esetében.
KGFB szerződést kötöttem 2011.08.06-án (MKB). A baleseti adó bevezetéséről emilben értesített a biztosító. CSEKKET NEM KÜLDÖTT, az ügyfélszolgálaton személyesen elismerték, hogy valóban nem küldték ki. Törlési határozatot küldtek és két hónappal megrövidítették a bizt. időtartamát.
Ezután új biztosítást kötöttem au UNIQÁNÁL. 2012.06.07-én, online. Küldték a csekket, éves díj, befizettem.
2 hónappal később töröltek, mert nem köthettem volna hozzájuk, csak az előző biztosítómhoz (MKB). Ezekután tegnapi nappal visszamentem az MKB-hoz és újrakötöttem. Az Uniqát levélben kértem, hogy utalja vissza az általam befizetett éves díjat. Erre azt válaszolták, hogy 2013.-ig érvényes szerződésben állok velük. Kérdésem: ha díjnemfizetés miatt (nem kaptam csekket!) megszűnik a biztosításom, de a biztosítási évfordulón túl vagyunk (2 hónap fedezetlenségi díj ellenében), akkor is az eredeti biztosítónál köthetek csak szerződést???
most jött egy levél, hogy a törzskönyvet és a rendörségi határozatot kell még beküldeni a kárrendezéshez. úgyhogy akkor még várunk. csak akkor meg azt nem értem, hogy amikor ettöl a kárrendezö cégtöl kijött a kárfelmérö és elkért egy csomó dokumentumot, nem tudta, hogy a törzskönyv is kell?... a rendörségi határozat meg ezekszerint muszáj.
remélem nem lesz gubanc, mert baromira nem akarjuk, hogy elhúzódjon, nem hogy még pereskedni...
"ha lejár a 15 munkanap megfenyegetem öket a pszáf-fel, ha nem történik semmi, utána megy a panaszbejelentés"
És akkor mi történik?
Pszáf továbbítja a biztosítónak a leveledet azzal, hogy a válaszból másolatot kér, majd megírja neked, hogy íme a biztosító válasza, ha nem tetszik, akkor polgári peres úton érvényesítheted igazadat.
Egyedi esetekkel nem igazán foglalkoznak, tömeges panasz esetén odacsaphatnak, ha a panasz oka valami törvényi szabályozás állandó megszegése, vagy olyasmi ami a késlekedést általános jelenséggé teszi.
Viszont felelősségbiztosításoknál a kár napjától jár neked a késedelmi kamat, azt majd ne felejtsd el kérni. Ha nem égetően sűrgős a pénz, akkor az idő neked dolgozik.
hát nem tudom. valaki azt mondta, hogy ha a károkozó elismerte, akkor nem kell megvárni a határozatot. elvileg a biztosító is kiküld a saját ügyfelének (a károkozónak) egy valamilyen adatlapot és ott is el kell ismernie és kész. mindegy várunk, aztán, ha lejár a 15 munkanap megfenyegetem öket a pszáf-fel, ha nem történik semmi, utána megy a panaszbejelentés.
akkor jó, köszi. meddig van valami határidö amíg fizetniük kell? vagy ha van tapasztalatod, mikorra számíthatunk? jön majd postán valami értesítö vagy hogy fogunk megtudni akármit is?
tud nekem valaki valami tapasztalatot mondani? GTK-s kocsi (860ezerHuf), Astránál van a károkozó, 06. 01-jén baleset, 4-én bejelentés, 6-án kárfelmérés. autó elvileg roncsbörzére fel, de elvileg az már le is járt. Mikor lehet számítani valamire? teljes kifizetésre? telefonáltam már nekik jó párszor, de nem mondanak semmit, "utánanéznek" "elkérték a telefonszámomat", hogy majd "visszahívnak", ha "utána tudtak nézni".. semmi tájékoztatás nem jött eddig, se postán se sehogy. nem tudunk semmit.
Ha online alkusznál kötötted, és nem juttattad el nekik az aláírt alkuszi megbízást (fax, pdf, posta ) akkor nem köthetik meg nevedben. Netes kötések esetében az alkusz ír alá helyetted, de csak akkor teheti meg, ha már adtál le neki erre vonatkozó alkuszi megbízást.
Tegnap kötöttem neten kötelező biztosítást, ugynevezett e-GFB-t, tehát nemírtam alá semmit és nem fizettem be semmit. Ha most én mégsem ezt a biztosítást választanám, akkor mi a teendő?
dehogy. akkor is fizet, csak a biztosító később visszaköveteli a kifizetett lóvét (piás esetben pl. a vezetőtől, nem a tulkajtól, és max. másfél millióig)
úgy értettem, hogy ha hosszabb távon más vezeti az autót, akkor milyen papírokat kell írni, hogy ha véletlenül kár van, akkor a biztosítónak ne ez lehessen a kifogása
meg hogy ha kötelezőnél a tulajnak van kedvezménye, kedvezőbb besorolása, de aki vezet, annak ez nem járna, emiatt nem lehet-e probléma
hosszabb "kölcsönadásnál" (családon belül) nem akarnánk átíratni az autót, és nincsen adásvétel sem, kérdés, hogy elég-e egy engedély, vagy kell üzembentartói szerződés