Én vettem a fáradtságot, és betelefonáltam a MÁV-nak.
Vasutast a kijelző környéken sem láttam, lehet, hogy nem is tudnak a problémáról :)
Nem az a baj, hogy az eredeti helyre nem tudják garantálni az érkezést, hanem az, hogy se látni, se hallani nem lehetett, hogy egy (nemzetközi) vonat hová fog érkezni.
És hát ha Magyarország Központi Pályaudvarának infirmációs táblája ilyen, akkor hogy működik a többi állomásokon???
Aztán átmentünk a Nyugatiba, és alig volt szerelvény a pályaudvaron, az egész csarnokban egy árválkodott. Nem is értem, miért ragaszkodnak a Szobnál bejövő összes vonat esetében a Keletibe érkezéshez, amikor csak három továbbít tengerpartra közvetlen kocsikat, tehát indokolt a Körvasút-Keleti :( A többi hat EC-nek Budapest a végállomása, mellesleg rövidebb is lenne a menetidő, a Nyugati frekventáltabb helyen, beljebb is van a városban.
Bocs,de nem értem mi a probléma,ha többet járnál a Keletibe az ilyen dolgok már fel sem tünnének! :) Az érkező táblán a két felső sor (föleg a második) elég régóta ilyen!
A Keletiben vártam a Petrov EC-t. Az appok a 7. vágányt jelölték, de az foglalt volt. A mellékelt táblán a 2. sorban volt feltüntetve, de a vágány száma olvashatatlan volt. A hangosbemondó egyáltalán nem mondta be, hogy érkezni fog ez a vonat. Gondoltam, a 10.30-as Tokaj után ez a 10.35-ös Petrov fog az első (felső) sorba ugrani, de nem, hanem egyszerűen eltűnt a tábláról...Magyarország Központi Pályaudvarára így érkezik meg egy nemzetközi vonat is... Pár hete Gödöllőről vártam, az az 5. vágányra írák ki. Kicsattogok a balszélre, de azon a miskolci IC állt.Ekkor bemondják, hogy a 13. vágányra (Kerepesi úti oldalon) érkezik. Persze mire körbementem, már meg is érkezett a vonat....
Kb. 20 éve nem utaztam Kismaros-Budapest között, de most úgy alakult, hogy pár napot vonatoznom kellet. Reggel 05.45 ös járattal indultam Kismarosról. Meglepődve tapasztaltam a következőket. Az állomás épülete zárva. Jegyet a vonaton lehet venni ami nem gond persze kp. ért. De ha mondjuk rossz az idő esső, hideg van marad a peron. Peronon lévő padok állapota siralmas-balasetveszéjes. A járó felület néhol akadálypája. Wc lakattal zárva környéke undorító-fertöző. Laikus utazó is látja, megszenvedi ezeket az állapotokat. Szerintem az elmúlt 25 évben nem volt semmijen fejlesztés persze a jegy árakat kivéve. Ez bosszantó és szégyenletes!
A peronokon se ártana vmi egyszerű és méretes tábla amire a vonatra feltévedő rápillantva rájönne, hogy mi az a "zónázó" , "sebes" stb vonat és arra milyen jegy kell.
Tudom, hogy ezt nem a Start, hanem a politika találta ki, de a legjobb lenne, ha csak menetjegy és helyjegy lenne, nem az a sok féle pótjegy. Nem csak az utas nem igazodik el ezen, láttam olyat, hogy a pénztáros se tudta.
-A forgalmas (és talán a legtöbb) vasútállomáson némi festék alkalmazásával jelölje már ki, hogy a merre is kell kóvályogni a turistának a pénztárakhoz.
-Az sem ártana ha a pénztár fülke meg lenne jelölve vmi elütő festékkel körben. A csecse-becse, kaja-pia árusoktól nehéz megtalálni annak aki először jár arra.
-A peronokon se ártana vmi egyszerű és méretes tábla amire a vonatra feltévedő rápillantva rájönne, hogy mi az a "zónázó" , "sebes" stb vonat és arra milyen jegy kell. Pláne jó volna ha kalauz kedvesen a peronon sétálna és villámgyorsan kiosztana pár jegyet amire szüksége lenne az utasnak.
A kedves utas ha betoppanna a vasútállomásra a bejáratokon a padlón futna egy szép csík a pénztárig , ami szép színben pompázna, a síneknél a peronon méretes tájékoztató tábla és a kedves kalauz mosolygósan megnyugtatna, hogy igen "kedves utasunk" szálljon fel nyugodtan és fent pótdíj nélkül megkapja a jegyét( a felár az rendben van) .
-Miután az utas az indulás előtt 10 perc-el érkezik és rájön, hogy a cassa megjárása nem fér bele az időbe , -az oké, hogy intercity helyjegy- és lemarad .
pl: a Nyugati ( na a BKV sem panaszkodhat ott)
Az kicsi dulva volt, hogy a vonat 37 utasából 12-nek gondjai voltak és csak a törzsközönség (ingázók) tudták, hogy merre az annyi. 3 lengyel, 2 angol és két hazai család...
Az kimaradt a felsorolásból, hogy a sorompót a bakter tekergeti, nem pedig gép. Nyilván sűrűbben nyitogatná, ha nem izomerővel kellene működtetni.
Menjünk egy kicsit "beljebb". Rákosrendező állomás területén van egy fénysorompó a Hungária krt.i felüljáró alatt (SR2). Ezen mikor lesz szabad jelzés?
1. Felesleges túloznia a zárva (illetve a nyitva) tartás mértékével.
2. Azért van tovább zárva a gyalogos átjáró, mint a sokszáz méterre levő közúti átjáró, mert a vonatoknak az állomásról történő elindításához (és az oda behaladó vonatok közlekedéséhez) szükséges az átjárót előzetesen lezárni (még a vasúti jelzők kezelése előtt), és ráadásul a gyalogosok lassabban is haladnak át a sok vágányon, ez is megnöveli a zárvatartás idejét. Ezen kívül a gyalogos átjáró a váltókörzetnél található, ahol gyakran csak 2 perc van a két vonat érkezése és indulása között, így ott értelemszerűen (a gyaloglási sebességből adódóan) nem lehet felnyitni ilyen rövid időre a sorompót.
3. Az állomáson belül van gyalogos felüljáró, tessék azt használni, vagy át lehet busszal is menni a felüljárón keresztül...
Az állomás átépítése (és gyalogos átjárók építése) hosszú évek óta tervezés alatt van, de ebben a két szomszédos kerület nem tud megállapodni (hol és mennyi aluljáró legyen), így náluk kell panaszkodni az átépítés elhúzódása miatt...
Ma reggel Balaton Mixet akartunk venni ismét. Elsőre: "nem tudja kiadni a rendszer"
Aztán meglett, honnan kell kiválasztani, ekkor a kártya beolvasása futott hibára. Úgy a 10. perc környékén sikerült beolvasni ismét, majd a szerencsére 5 percet késő vonat érkezéséig kezünkbe került a jegy is...
Kedves Szilvia,itt nagyon sok rendes segitőkész ember van,de sajnos az ön problémáját nem tudják megoldani mert ezt az oldalt nem a máv-start üzemelteti igazából itt többségében vasútbarátok vannak csak! Legyenszives irni az észrevétel@ máv-start email címre és ott fognak válaszolni a kérdésére!
Olyan kérdéssel vagy kéréssel fordulok önökhöz hogy a Rákospalota- Újpest gyalogos sorompójánál találjanak ki valami megoldást, mivel az áthaladás gyakorlatilag lehetetlen. Addig amíg az autósoknak a Szerencs utcánál "nem ember által irányított " sorompó felnyílik és lecsukódik a vonat áthaladása után és kényelmesen közlekedhetnek , addig a gyalogosok folyamatos szívatásnak vannak kitéve. Ki írták ugyan hogy akár 30 percet is zárva tartható a sorompó, tapasztalatom és még egy jó pár ember tapasztalata hogy szinte kb ennyi a napi nyitva tartása. Szeretném kérni hogy vagy térjenek át a sorompó gépi nyitására vagy valami megoldást találjanak ki, mert az emberek zúgolódnak. Nem azt kell kiírni hogy mikor halad át vonat és utána persze egy " ezek csak tájékoztató jellegű" feliratot hanem az emberek mindennapi közlekedését biztosítani.Evidens hogy azok a vonatok közlekednek a Szerencs utcai átjárónál mint a Rákospalota- Újpestinél, mégis az autósok haladnak a gyalogosok meg megvárnak vagy 3 vonatot. Kérem kezeljék ezt a problémát. Köszönettel: Hétvári Szilvia
Így azért máshogy hangzik mert olyant hidd el nem tud a rendszer hogy"konnektoros hely",viszont olyat tud hogy asztal ebben teljesen igazad van,csak te nem ezt irtad anno!Azért vigyázz mert a 939-945-nél nem müködik ez a dolog! -:)
Pedig ha hiszed, ha nem, van olyan pénztáros, aki tudja, hogy a gysev kocsikban hol a konnektor. Az asztalos űlőhelyeknél. Szó szerint ezt mondt: A mi kocsijainkban az asztalnál van konnektor. És oda adta a jegyet.
Az alábbi történet egy balatoni jegypénztárnál történt: Kértem jegyet Budapestre, s anélkül, hogy kértem volna gyorsvonati pótjegyet, auzomatikusan kaptam, holott jeleztem, a legelső személyvonattal utazom másnap reggel. Ez a kisebbik, bár bosszantó dolog. A másik az az állandó lassúság. Teszem azt kérek egy jegyet Budapesten át Sopronba, az olyan bonyolulttá teszi a jegykiadást, hogy lekési az ember a vonatot mire jegyet kap. Na de most jön a totális elmebaj: Nemzetközi jegyet szeretnék venni, de Budapesttől Ausztriába az állandó kedvezményűt. Nem hallott még róla, de 20 perc könyv lapozgatást követően hopp, megvan, megtalálta. Csak éppen háromszoros árral. Mondom az nem létezik, mert rendszeresen utazom, még a teljesárú, kedvezmény nélküli sem kerül annyiba, erre tovább keresgél, de további 10 perc után elköszönök tőle. Felháborítónak tartom, hogy ilyen kiszolgálás létezik a MÁV-nál. Nincs internetes, vagy más kapcsolat a nemzetközi jegykiadáshoz? Amit pl Pesten egy perc megvenni, az máshol miért nem műkodik? Honnan szed olyan árakat, ami nem is létezik? Miért ad olyan jegyet, amit nem kértem? És azt miért 6-8 perc után?
Csak az összehasonlítás végett: A GYSEV pénztárosai pl Sopronban gyorsak, elsőre megértik mit akarok, mikor azt mondom, hogy a Keletibe közlekedő vonat esetében is a Déli pályaudvari átszállással kérem a jegyem, úgy is adja, s mikor egyéb, számukra nem kötelezően teljesítendő kéréssel "fárasztom" őket (pl laptop miatt konnektoros helyre kérek IC pótjegyet), abban is segítőkészek. Tovább megyek, a bécsújhelyi pályaudvaron a jegypénztárban jobban tudják a csatlakozásokat (ki is nyomtatják kérés nélkül), mint a fentebb említett MÁV pénztáros. Nem képzik őket? Nincs technika? Nincs szándék az utas megfelelő kiszolgálására? A baj az, hogy sajnos minden alkalommal van valami gubanc az említett jegypénztárban...
Mondjuk vannak apróbb érdekességek ha kicsit belemerülünk a dolgokba,a 932-945-ös IC Szombathelyi kocsikkal közlekedik és a menetideje ezeknek is 5perccel hosszabb Keleti-Győr között!Egyébként annyira laza a menetidejük a Szombathely(Sopron)-Keleti Ic vonatoknak hogy 120-as géppel is tartható a menetrend!
Van annak valami oka, hogy Győr - Bp. között a Sopronból illetve a Szombathelyről jövő IC-k menetideje között 5 perc különbség van? Visszafelé ugyanez és Győr-Komárom között szedi össze.
Másodjára járunk úgy, hogy elfogadhatatlan ideig tart a jegy kiadása. Előbb sima menetjegy és IC pót (30 perc), utóbb Balaton Mix (25 perc) adta fel a leckét a technikának. Nem a sorban állás tartott eddig, szerencsére csak mi voltunk az ablak előtt. Azért gondolom, hogy a technikának, mert a személyzet mindkét esetben régi ismerős, a régi felületen egy ennél bonyásabb tranzakciót is pikk-pakk lezongorázott. Most azonban a tragédia az egész. Mi lesz, ha rendes forgalom is lesz a parton?
Teljesen helyesen járt el a jegyvizsgáló 120 forintot én is oda adtam volna saját pénzemböl,annyi vethető a szemére hogy amikor ön jelezte ezt a dolgot azonnal oda kellett volna adni önnek a pénzt,látnia kellett volna hogy egy " komoly" utassal van dolga!
Tegnapi - hihetetlen, de szóról szóra megtörtént - eset :
Mivelhogy Kföldön rendszeresen hosszú sor áll a jegykiadó automatánál már Szfv-on megvettem a gyors pótjegyet visszafelé - nehogy ezen múljon, hogy lekésem a vonatról. (65 feletti nyugger vagyok, tehát csak pótjegy kell).
Mivel végül pont a gyors ment el az orrom előtt, a néhány perccel későbbi "gyorsított személyre" szálltam.
Kaller jön, minden OK - erre a vonatra nem kell gyorspótjegy.
- Tudom - kérem is, hogy igazolja, hogy nem használtam fel, majd visszaváltom.
- Áááá - nem kell ahhoz igazolás ! - és elment.
Fél perc múlva jön vissza : - Majd ha lesz időm, kiállítom. - Köszönöm, OK.
Néhány perc múlva jön visszafelé :
- Ááá, nem állítok én ki semmit, többe kerül a papír, majd odaadom a saját pénzemből.
(Nyomatékosít) : - Mondom, a saját pénzemből !
- Rendben van - mondom meglepődve.
Már közeledünk a szfv-i végállomáshoz - semmi. JV urunk hatalmas lepedőnyi összesítő papírokat tölt ki. Szótlanul állok viszonylag messze tőle, nehogy zavarjam - de látótávolságban.
Már csaknem beérünk, mire felnéz és megvetően odaadja a pontosan a "kezelési költséggel csökkentett" összeget, majd hozzáteszi : - Négy gyerekem van, majd leszúrom őket !
- Én nem ezt kértem, hanem a hivatalos igazolást, mert én a MÁV-tól szeretném visszakapni a pénzemet, nem magától. Nem én tehetek róla, hogy ilyen a szabályzat, de tolmácsolhatja az illetékesnek.
- Miért vett pótjegyet, vagy ha már vett, mért nem azzal utazik ?
Nem szólok semmit - ha így gondolja, elteszem a pénzt.
Ezek után már egy szó sem hangzott el köztünk (se csúnya, se szép).
JV is leszállt és sietős léptekkel eltűnt a leszálló utasok között - talán arra számított, hogy "lesz képem" még a pénztárnál is megpróbálkozni a visszaváltással és ott majd találkozunk.