Keresés

Részletes keresés

M61 021 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 16064

Én vettem a fáradtságot, és betelefonáltam a MÁV-nak.

Vasutast a kijelző környéken sem láttam, lehet, hogy nem is tudnak a problémáról :)

Nem az a baj, hogy az eredeti helyre nem tudják garantálni az érkezést, hanem az, hogy se látni, se hallani nem lehetett, hogy egy (nemzetközi) vonat hová fog érkezni.

És hát ha Magyarország Központi Pályaudvarának infirmációs táblája ilyen, akkor hogy működik a többi állomásokon???

Aztán átmentünk a Nyugatiba, és alig volt szerelvény a pályaudvaron, az egész csarnokban egy árválkodott. Nem is értem, miért ragaszkodnak a Szobnál bejövő összes vonat esetében a Keletibe érkezéshez, amikor csak három továbbít tengerpartra közvetlen kocsikat, tehát indokolt a Körvasút-Keleti :(  A többi hat EC-nek Budapest a végállomása, mellesleg  rövidebb is lenne a menetidő, a Nyugati frekventáltabb helyen, beljebb is van a városban.

Előzmény: _Nyuszi (16063)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.08.01 0 0 16063

Nem volt ott az applikációkban, hogy a vágányszámok tájékoztató jellegűek? ;-)

 

(Egyébként hidd el, nem jódolgukban variálnak. Pont azért változik, mert a kotta szerinti rendet valami miatt nem lehet fenntartani.)

Előzmény: M61 021 (16061)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 16062

Bocs,de nem értem mi a probléma,ha többet járnál a Keletibe az ilyen dolgok már fel sem tünnének! :) Az érkező táblán a két felső sor (föleg a második) elég régóta ilyen!

Előzmény: M61 021 (16061)
M61 021 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 16061

A Keletiben vártam a Petrov EC-t. Az appok a 7. vágányt jelölték, de az foglalt volt. A mellékelt táblán a 2. sorban volt feltüntetve, de a vágány száma olvashatatlan volt. A hangosbemondó egyáltalán nem mondta be, hogy érkezni fog ez a vonat. Gondoltam, a 10.30-as Tokaj után ez a 10.35-ös Petrov fog az első (felső) sorba ugrani, de nem, hanem egyszerűen eltűnt a tábláról...Magyarország Központi Pályaudvarára így érkezik meg egy nemzetközi vonat is... Pár hete Gödöllőről vártam, az az 5. vágányra írák ki. Kicsattogok a balszélre, de azon a miskolci IC  állt.Ekkor bemondják, hogy a 13. vágányra (Kerepesi úti oldalon) érkezik. Persze mire körbementem, már meg is érkezett a vonat....

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.25 0 1 16060

Itt fölösleges siránkoznod. Ide írd:

 

Levélben: MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.

Faxon: 06 (1) 511 2093

E-mailben: eszrevetel@mav-start.hu

Előzmény: Blattgy1967 (16059)
Blattgy1967 Creative Commons License 2016.07.24 0 0 16059

Tisztelt MÁV!

Kb. 20 éve nem utaztam Kismaros-Budapest között, de most úgy alakult, hogy pár napot vonatoznom kellet. Reggel 05.45 ös járattal indultam Kismarosról. Meglepődve tapasztaltam a következőket. Az állomás épülete zárva. Jegyet a vonaton lehet venni ami nem gond persze kp. ért. De ha mondjuk rossz az idő esső, hideg van marad a peron. Peronon lévő padok állapota siralmas-balasetveszéjes. A járó felület néhol akadálypája. Wc lakattal zárva környéke undorító-fertöző. Laikus utazó is látja, megszenvedi ezeket az állapotokat. Szerintem az elmúlt 25 évben nem volt  semmijen fejlesztés persze a jegy árakat kivéve. Ez bosszantó és szégyenletes!

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.14 0 1 16058

A peronokon se ártana vmi egyszerű és méretes tábla amire a vonatra feltévedő rápillantva rájönne, hogy mi az a "zónázó" , "sebes" stb vonat és arra milyen jegy kell.

 

Tudom, hogy ezt nem a Start, hanem a politika találta ki, de a legjobb lenne, ha csak menetjegy és helyjegy lenne, nem az a sok féle pótjegy. Nem csak az utas nem igazodik el ezen, láttam olyat, hogy a pénztáros se tudta. 

 

Előzmény: /ecspetee (16057)
/ecspetee Creative Commons License 2016.07.03 0 0 16057

Kedves MÁV!

-A forgalmas (és talán a legtöbb) vasútállomáson némi festék alkalmazásával jelölje már ki, hogy a merre is kell kóvályogni a turistának a pénztárakhoz.

-Az sem ártana ha a pénztár fülke meg lenne jelölve vmi elütő festékkel körben.  A csecse-becse, kaja-pia árusoktól nehéz megtalálni annak aki először jár arra.

-A peronokon se ártana vmi egyszerű és méretes tábla amire a vonatra feltévedő rápillantva rájönne, hogy mi az a "zónázó" , "sebes" stb vonat és arra milyen jegy kell. Pláne jó volna ha kalauz kedvesen a peronon sétálna és villámgyorsan kiosztana pár jegyet amire szüksége lenne az utasnak. 

A kedves utas ha  betoppanna a vasútállomásra a bejáratokon a padlón futna egy szép csík a pénztárig , ami szép színben pompázna, a síneknél a peronon méretes tájékoztató tábla és a kedves kalauz mosolygósan megnyugtatna, hogy igen "kedves utasunk" szálljon fel nyugodtan és fent pótdíj nélkül megkapja a jegyét( a felár az rendben van) .

-Miután az utas az indulás előtt 10 perc-el érkezik  és rájön, hogy a cassa  megjárása nem fér bele az időbe , -az oké, hogy intercity helyjegy- és lemarad .

pl: a Nyugati ( na a BKV sem panaszkodhat ott)

Az kicsi dulva volt, hogy a vonat 37 utasából 12-nek gondjai voltak és csak a törzsközönség (ingázók) tudták, hogy merre az annyi. 3 lengyel, 2 angol  és két hazai család...

Köszönöm hogy elmondhattam!

nagypapi Creative Commons License 2016.07.01 -3 0 16056

Kedves Szilvia, a várakozás perceire hadd javasoljak egy kis olvasnivalót, amely részben választ ad a kérdéseire is:

http://dia.pool.pim.hu/html/muvek/MOLDOVA/moldova00256a/moldova00263/moldova00263.html

;-)

Előzmény: hszilvi73 (16049)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.01 0 0 16055

Taksony soron van valahol idébb egy ,már megroggyant egyfajta "korlátként" funkcionáló, örökre zárt sorompó is,....

... TóthIstván utca viszont minden nélkül a vágányokban végződik, egy furcsa térkőbucka után...

Egyébként meg fel lehet mászni az árpád út felüljárójára is, van egyik oldalon járda és lépcső is...

 

((csupa "szép helyek" vannak arrafelé....a máv vonzza az ilyesmit, "vajon miért"..))

 

 

 

 

Előzmény: PanzerMk5 (16053)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.07.01 0 0 16054

"Ezen mikor lesz szabad jelzés?"

Ha majd AS lesz...

Előzmény: PanzerMk5 (16053)
PanzerMk5 Creative Commons License 2016.07.01 0 0 16053

Tisztelt Gyuri!

Az kimaradt a felsorolásból, hogy a sorompót a bakter tekergeti, nem pedig gép. Nyilván sűrűbben nyitogatná, ha nem izomerővel kellene működtetni.

Menjünk egy kicsit "beljebb". Rákosrendező állomás területén van egy fénysorompó a Hungária krt.i felüljáró alatt (SR2). Ezen mikor lesz szabad jelzés?

Előzmény: István Gyuri (16052)
István Gyuri Creative Commons License 2016.06.29 -1 0 16052

Kedves Szilvia!

Egy nem hivatalos válasz tőlem:

1. Felesleges túloznia a zárva (illetve a nyitva) tartás mértékével.

2. Azért van tovább zárva a gyalogos átjáró, mint a sokszáz méterre levő közúti átjáró, mert a vonatoknak az állomásról történő elindításához (és az oda behaladó vonatok közlekedéséhez) szükséges az átjárót előzetesen lezárni (még a vasúti jelzők kezelése előtt), és ráadásul a gyalogosok lassabban is haladnak át a sok vágányon, ez is megnöveli a zárvatartás idejét. Ezen kívül a gyalogos átjáró a váltókörzetnél található, ahol gyakran csak 2 perc van a két vonat érkezése és indulása között, így ott értelemszerűen (a gyaloglási sebességből adódóan) nem lehet felnyitni ilyen rövid időre a sorompót.

3. Az állomáson belül van gyalogos felüljáró, tessék azt használni, vagy át lehet busszal is menni a felüljárón keresztül...

Az állomás átépítése (és gyalogos átjárók építése) hosszú évek óta tervezés alatt van, de ebben a két szomszédos kerület nem tud megállapodni (hol és mennyi aluljáró legyen), így náluk kell panaszkodni az átépítés elhúzódása miatt...

Előzmény: hszilvi73 (16049)
smith Creative Commons License 2016.06.11 0 0 16051

Ma reggel Balaton Mixet akartunk venni ismét. Elsőre: "nem tudja kiadni a rendszer"

Aztán meglett, honnan kell kiválasztani, ekkor a kártya beolvasása futott hibára. Úgy a 10. perc környékén sikerült beolvasni ismét, majd a szerencsére 5 percet késő vonat érkezéséig kezünkbe került a jegy is...

Előzmény: sió régió (16043)
haha 1970 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 16050

Kedves Szilvia,itt nagyon sok rendes segitőkész ember van,de sajnos az ön problémáját nem tudják megoldani mert ezt az oldalt nem a máv-start üzemelteti igazából itt többségében vasútbarátok vannak csak! Legyenszives irni az észrevétel@ máv-start email címre és ott fognak válaszolni a kérdésére!

Előzmény: hszilvi73 (16049)
hszilvi73 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 16049

Tisztelt Máv! 

Olyan kérdéssel vagy kéréssel fordulok önökhöz hogy a Rákospalota- Újpest gyalogos sorompójánál találjanak ki valami megoldást, mivel az áthaladás gyakorlatilag lehetetlen. Addig amíg az autósoknak a Szerencs utcánál "nem ember által irányított " sorompó felnyílik és lecsukódik a vonat áthaladása után és kényelmesen közlekedhetnek , addig a gyalogosok folyamatos szívatásnak vannak kitéve. Ki írták ugyan hogy akár 30 percet is zárva tartható a sorompó, tapasztalatom és még egy jó pár ember tapasztalata hogy szinte kb ennyi a napi nyitva tartása. Szeretném kérni hogy vagy térjenek át a sorompó gépi nyitására vagy valami megoldást találjanak ki, mert az emberek zúgolódnak. Nem azt kell kiírni hogy mikor halad át vonat és utána persze egy " ezek csak tájékoztató jellegű" feliratot hanem az emberek mindennapi  közlekedését biztosítani.Evidens hogy azok a vonatok közlekednek a Szerencs utcai átjárónál mint a Rákospalota- Újpestinél, mégis az autósok haladnak a gyalogosok meg megvárnak vagy 3  vonatot. Kérem kezeljék ezt a problémát. Köszönettel: Hétvári Szilvia

sió régió Creative Commons License 2016.05.26 0 0 16048

Nos ebben a pénztáros jóindulata, segítőkész hozzáállása kellett. Nyilván MÁV-os kocsinál nem tudott volna segíteni. 

Előzmény: haha 1970 (16046)
Tamás Stangl Creative Commons License 2016.05.24 0 0 16047

Sziasztok!!!

Lenne egy return jegyem Budapest Hamburg útvonalra. I osztályra szóló. Indulás 2016.05.27 reggel 7:25 perckor.

A jegy értéke 20000 Forint ha érdekell valakit 15000 Forintért  át adom!!!!!

 

Elérhetőségem 0670 450 7113 

haha 1970 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 16046

Így azért máshogy hangzik mert olyant hidd el nem tud a rendszer hogy"konnektoros hely",viszont olyat tud hogy asztal ebben teljesen igazad van,csak te nem ezt irtad anno!Azért vigyázz mert a 939-945-nél nem müködik ez a dolog! -:)

Előzmény: sió régió (16045)
sió régió Creative Commons License 2016.05.13 0 0 16045

Pedig ha hiszed, ha nem, van olyan pénztáros, aki tudja, hogy a gysev kocsikban hol a konnektor. Az asztalos űlőhelyeknél. Szó szerint ezt mondt: A mi kocsijainkban az asztalnál van konnektor. És oda adta a jegyet.

Előzmény: haha 1970 (16044)
haha 1970 Creative Commons License 2016.05.13 0 0 16044

Gratuláció annak a pénztárosnak aki "konektoros helyre" tud kiadni helyet!Elárulom neked hogy max azt lehet szabályozni hogy folyosó vagy ablak!

Előzmény: sió régió (16043)
sió régió Creative Commons License 2016.05.13 0 0 16043

Az alábbi történet egy balatoni jegypénztárnál történt: Kértem jegyet Budapestre, s anélkül, hogy kértem volna gyorsvonati pótjegyet, auzomatikusan kaptam, holott jeleztem, a legelső személyvonattal utazom másnap reggel. Ez a kisebbik, bár bosszantó dolog. A másik az az állandó lassúság. Teszem azt kérek egy jegyet Budapesten át Sopronba, az olyan bonyolulttá teszi a jegykiadást, hogy lekési az ember a vonatot mire jegyet kap. Na de most jön a totális elmebaj: Nemzetközi jegyet szeretnék venni, de Budapesttől Ausztriába az állandó kedvezményűt. Nem hallott még róla, de 20 perc könyv lapozgatást követően hopp, megvan, megtalálta. Csak éppen háromszoros árral. Mondom az nem létezik, mert rendszeresen utazom, még a teljesárú, kedvezmény nélküli sem kerül annyiba, erre tovább keresgél, de további 10 perc után elköszönök tőle. Felháborítónak tartom, hogy ilyen kiszolgálás létezik a MÁV-nál. Nincs internetes, vagy más kapcsolat a nemzetközi jegykiadáshoz? Amit pl Pesten egy perc megvenni, az máshol miért nem műkodik? Honnan szed olyan árakat, ami nem is létezik? Miért ad olyan jegyet, amit nem kértem? És azt miért 6-8 perc után?

Csak az összehasonlítás végett: A GYSEV pénztárosai pl Sopronban gyorsak, elsőre megértik mit akarok, mikor azt mondom, hogy a Keletibe közlekedő vonat esetében is a Déli pályaudvari átszállással kérem a jegyem, úgy is adja, s mikor egyéb, számukra nem kötelezően teljesítendő kéréssel "fárasztom" őket (pl laptop miatt konnektoros helyre kérek IC pótjegyet), abban is segítőkészek. Tovább megyek, a bécsújhelyi pályaudvaron a jegypénztárban jobban tudják a csatlakozásokat (ki is nyomtatják kérés nélkül), mint a fentebb említett MÁV pénztáros. Nem képzik őket? Nincs technika? Nincs szándék az utas megfelelő kiszolgálására? A baj az, hogy sajnos minden alkalommal van valami gubanc az említett jegypénztárban... 

exvérmezö15 Creative Commons License 2016.05.13 0 0 16042

http://www.blikk.hu/aktualis/belfold/ez-hihetetlen-bekavart-az-osztalykirandulasoknak-a-mav/bmcz35p

 

Ehhez csak gratulálni lehet! Bízok benne Magyar igazolvánnyal rendelkezőtől is elvették a kedvezmények ők még nem is adó fizetők!

haha 1970 Creative Commons License 2016.05.06 0 0 16041

Mondjuk vannak apróbb érdekességek ha kicsit belemerülünk a dolgokba,a 932-945-ös IC Szombathelyi kocsikkal közlekedik és a menetideje ezeknek is 5perccel hosszabb Keleti-Győr között!Egyébként annyira laza a menetidejük a Szombathely(Sopron)-Keleti Ic vonatoknak hogy 120-as géppel is tartható a menetrend!

Előzmény: beauvois (16040)
beauvois Creative Commons License 2016.05.06 0 0 16040

Köszönöm.

Előzmény: haha 1970 (16039)
haha 1970 Creative Commons License 2016.05.04 0 0 16039

Van ám,a Szombathelyi Ic 160-ra,Soproni Ic pedig 140-re van tervezve mivel ennyi a kocsik maximális sebessége!

Előzmény: beauvois (16038)
beauvois Creative Commons License 2016.05.04 0 0 16038

Van annak valami oka, hogy Győr - Bp. között a Sopronból illetve a Szombathelyről jövő IC-k menetideje között 5 perc különbség van? Visszafelé ugyanez és Győr-Komárom között szedi össze.

smith Creative Commons License 2016.05.03 0 0 16037

Balaton parti állomás, név szerintem lényegtelen.

Másodjára járunk úgy, hogy elfogadhatatlan ideig tart a jegy kiadása. Előbb sima menetjegy és IC pót (30 perc), utóbb Balaton Mix (25 perc) adta fel a leckét a technikának. Nem a sorban állás tartott eddig, szerencsére csak mi voltunk az ablak előtt. Azért gondolom, hogy a technikának, mert a személyzet mindkét esetben régi ismerős, a régi felületen egy ennél bonyásabb tranzakciót is pikk-pakk lezongorázott. Most azonban a tragédia az egész. Mi lesz, ha rendes forgalom is lesz a parton?

haha 1970 Creative Commons License 2016.04.22 -1 0 16036

Teljesen helyesen járt el a jegyvizsgáló 120 forintot én is oda adtam volna saját pénzemböl,annyi vethető a szemére hogy amikor ön jelezte ezt a dolgot azonnal oda kellett volna adni önnek a pénzt,látnia kellett volna hogy egy " komoly" utassal van dolga!

Előzmény: pokol-kő (16035)
pokol-kő Creative Commons License 2016.04.22 0 0 16035

Tegnapi - hihetetlen, de szóról szóra megtörtént - eset :

 

Mivelhogy Kföldön rendszeresen hosszú sor áll a jegykiadó automatánál már Szfv-on megvettem a gyors pótjegyet visszafelé - nehogy ezen múljon, hogy lekésem a vonatról. (65 feletti nyugger vagyok, tehát csak pótjegy kell).

Mivel végül pont a gyors ment el az orrom előtt, a néhány perccel későbbi "gyorsított személyre" szálltam.

Kaller jön, minden OK - erre a vonatra nem kell gyorspótjegy.

- Tudom - kérem is, hogy igazolja, hogy nem használtam fel, majd visszaváltom.

- Áááá - nem kell ahhoz igazolás ! - és elment.

Fél perc múlva jön vissza : - Majd ha lesz időm, kiállítom. - Köszönöm, OK.

Néhány perc múlva jön visszafelé :

- Ááá, nem állítok én ki semmit, többe kerül a papír, majd odaadom a saját pénzemből.

(Nyomatékosít) : - Mondom, a saját pénzemből !

- Rendben van - mondom meglepődve.

Már közeledünk a szfv-i végállomáshoz - semmi. JV urunk hatalmas lepedőnyi összesítő papírokat tölt ki. Szótlanul állok viszonylag messze tőle, nehogy zavarjam - de látótávolságban.

Már csaknem beérünk, mire felnéz és megvetően odaadja a pontosan a "kezelési költséggel csökkentett" összeget, majd hozzáteszi : - Négy gyerekem van, majd leszúrom őket !

- Én nem ezt kértem, hanem a hivatalos igazolást, mert én a MÁV-tól szeretném visszakapni a pénzemet, nem magától. Nem én tehetek róla, hogy ilyen a szabályzat, de tolmácsolhatja az illetékesnek. 

- Miért vett pótjegyet, vagy ha már vett, mért nem azzal utazik ?

Nem szólok semmit - ha így gondolja, elteszem a pénzt.

Odaáll mellém : - Megmondom a nevemet, nyugodtan tehet panaszt ellenem !

- Miért tennék panaszt ?

- Mert én most nagyon csúnyát mondok magának !

- Mondjon ! Talán még meg is üt ? 

Ezek után már egy szó sem hangzott el köztünk (se csúnya, se szép).

JV is leszállt és sietős léptekkel eltűnt a leszálló utasok között - talán arra számított, hogy "lesz képem" még a pénztárnál is megpróbálkozni a visszaváltással és ott majd találkozunk.

Nem így történt - hazajöttem.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!