Tavaly vettem, 2004-es 140ezer km-el. Karosszériás haverommal néztük az alját, azt mondta ez olyan jó állapotban van még, érdemes lenne alvázvédőzni.
Akarom használni még 10 évig, ezért megcsináltattam. Ha rozsdát, lukat találnak, van karosszériásuk is, megcsinálják, de az természetesen plusz pénz.
De a tied túl fiatal ahhoz, hogy bármit kellene lakatolni rajta.
Nekem megfelel amit csináltak, a karosszériás haverom talált rajta valahol a dupla lemezek között egy olyan helyet , ahova nem fújtak, de azt mondta az nem nagy probléma. Két hétig nagyon büdös, arra készülj fel.
Ha összetörik, akkor kitakarítani, meg olajat cserélni is kár volt előtte :-)
Szerintetek megéri egy alvázvédelem ? Egyszerűen nem tudom eldönteni. Egy 2019es most nyáron hároméves Szuzuki Balenom van. Alig van fém az autóban, a kaszni mint egy bádogvödör úgy kong. De szeretem és elnézve a mai kisautó korszak végét sokáig meg akarom tartani. Ráadásul ahol lakom sóznak mint az állat a héten is ropogott a só az autó alatt, tegnap feküdtem alatta slaggal mostam az alját.
De van 12 év átrozsdásodás elleni garancia a kocsira sokan erre hivatkoznak. ha márkaszervizbe hordod. De sztem engem egy 10éves rozsdás kocsival elküldenek a francba.
És ha addig összetörik vagy bármi? totál felesleges volt.. casco mondjuk van rajta
Közelben müködő cégtől 130.000+áfa-s ajánlatot kaptam alvázvédelemre, MikeSanders cuccal. Ebbe nyilván nem fér bele túl sok szerelgetés, pl. futómű ki-be. Csak maszkolnak és fújnak ahova kell.
Ne vicceljünk, itt nem egy KIA elrozsdásodott lengőkarjáról van szó, ami már átlyukadt 3 éves korára, hanem arról, hogy amikor a szerelő az éves szervize meglátja az első rozsdafoltokat vagy lemez sérülést, akkor szól a tulajnak, hogy vidd már el valakihez, mert rövidesen nem tudom mihez felfogatni a futóműved meg a fékcsöved.
"Persze az nem elvárható, hogy a szerelő ismerje a rozsdát, annak mértékét be tudja azonosítani stb."
Szerintem meg de ! Minden szakképzésben van fémipari alapképzés, egy szerelőtől is elvárható, hogy egy rozsdáról el tudja dönteni, hogy veszélyes mértékű-e vagy sem. Az egy más kérdés, hogy legfeljebb nem foglalkozik vele.
Ha megfordítom, egy lakatos amikor felemel egy autót , ő is meg tudja állapítani egy centimétereket lógó futóműről, hogy gázos és veszélyes, legfeljebb nem biztos, hogy a javítás mikéntjét tudja.
Igen, az a vonal teljesen más hozzáállást kíván, mint egy szgk javító műhely. Bár lehetne így állni a személyautókhoz is, nálunk is hasonlóan működik. amúgy sem csak a tünetet kell megszüntetni, hanem az okát. Persze az nem elvárható, hogy a szerelő ismerje a rozsdát, annak mértékét be tudja azonosítani stb. Még lakatosok között is van, aki a felületinek tűnő rozsdára azt mondja, hogy az nem lényeges, le kell kenni.. :(
Én is szervízben dolgozom, bár alkatrész vonalon. Mi teherautókat javítunk, mint S-betűs svéd márkaszervíz. Nálunk a szerelőknek meg kell vizsgálniuk a járművet a tulajdonos által bejelentett hibákon felül is. Ez nem az jelenti, hogy minden csavart megnéznek, de van egy alap lista, amin át kell futni : fék, futómű, kormány stb. Normál esetben 90.000 (!) km-ként jönnek kötelezőre, ami alatt azért történhet ez-az és ha az út szélén áll meg az nagyon drága. Pl. a német rendőr azonnal hívja az autómentőt, hogy elvontassa. Na az egyből 4-5000 euró.... Másrészt a hibák javítása bevételt jelent nekünk, de ez még mindig jóval kisebb költség az ügyfélnek, mint egy külföldi mentés. Mert ugye ezek a járművek pénzt keresnek.
Család nincs, egyedül közlekedek 99%-ban, jellemzően otthon és a szomszéd községben lévő munkahelyem között, ami napi 20 km oda-vissza. (Törökbálint-Biatorbágy) Plusz ha el kell menni ide-oda, pl vásárolni. Laptopom nincs :)
Szerelőkről mások a meglátásaink, akikről te beszélsz, azokhoz nem hordunk autót.
Nem a márkaszervizes pár évesekről van legtöbbször szó, hanem az 5-10 év közötti korosztály pl. akiknél még rentábilis az alváz rendberakása és nem 700e egy 15 éves kisautónál.
Pont a Renault-t én 5 éves koráig nem bántanám, dehát ugye mindenki másképp, nektek meg üzlet.
Elvittem a kocsit szerelőhöz, mert ült a hátulja. Javította a futóművet, szilentek, ami kell, de azt nem mondta volna, hogy azért ül, mert a rozsda miatt konkrétan ketté van törve a karosszéria a bekötési pontnál...
Az jó akkor, ha ez nem gond, végül is évente ennyi tényleg belefér. Ezen kívül sima autómosós nagynyomású mosóval nyugodtan le lehet csapatni az alját vagy vigyázni kell, nehogy megsértse a réteget? Az átlagfelhasználó ennél többet nem nagyon tud tenni.
Általánosságban a szerelőknek nem sok közük van a karosszériához, főleg nem fiatal autók esetében egy márkaszervizben stb. Ott a munkafelvevő vagy tanácsadó kommunikál - és mivel nem végeznek ilyen tevékenységet, nem fogja ajánlani sem.
Vannak magán szervizek ahol szólnak, hogy "rozsdás az alja, kéne rá alvázvédő" - csak ugye ez nem a jó megfogalmazás... előtt rendbe kell rakni, és utána kell megvédeni a jót.
Szerencsére van olyan szalonvezető (pl Renault) aki felismerte ennek fontosságát és hoznak hozzánk átadás előtt autókat.. :)
Körülnéztem milyen új autók vannak, de mind 5 millió körül indul és ezek csak a legkisebb modellek alapváltozatai. Valami 3 ajtós kis autó tökéletes lenne nekem munkába járni, de alig van ilyen. Villanyautók elérhetetlenek. Mondjuk ott a Fiat 500, de annak meg mindenféle bajai vannak.
Benéztem az autó alá délelőtt, kattintottam párat. Elöl még elmegy, hátul van a rettenet :