Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

murray Creative Commons License 2022.02.05 0 0 20573

Igen.  Köszi ! :-) 

 

Előzmény: hobby 66 (20572)
hobby 66 Creative Commons License 2022.02.05 0 1 20572

Itt az idő, most vagy soha!

Előzmény: murray (20569)
murray Creative Commons License 2022.02.05 0 0 20571

2,5 éves. nincs benne 30e km. sóznak a rohadt életbe az a baj. 

Előzmény: murray (20569)
hobby 66 Creative Commons License 2022.02.05 0 1 20570

Tavaly vettem, 2004-es 140ezer km-el. Karosszériás haverommal néztük az alját, azt mondta ez olyan jó állapotban van még, érdemes lenne alvázvédőzni.

Akarom használni még 10 évig, ezért megcsináltattam. Ha rozsdát, lukat találnak, van karosszériásuk is, megcsinálják, de az természetesen plusz pénz.

De a tied túl fiatal ahhoz, hogy bármit kellene lakatolni rajta.

Nekem megfelel amit csináltak, a karosszériás haverom talált rajta valahol a dupla lemezek között egy olyan helyet , ahova nem fújtak, de azt mondta az nem nagy probléma. Két hétig nagyon büdös, arra készülj fel.

Ha összetörik, akkor kitakarítani, meg olajat cserélni is kár volt előtte :-)

Előzmény: murray (20566)
murray Creative Commons License 2022.02.05 0 0 20569

most néztem az autó alá hát amit láttam meggyőzőtt. :-( 

vinni kell. foglaltam is időpontot aprilisra. 

Előzmény: Panzermeyer (20568)
Panzermeyer Creative Commons License 2022.02.05 0 1 20568

Hogyne érné meg. Hogyan merült fel egyáltalán a kérdés?

Jobb lesz majd 10-15 évesen aggódva az alját nézni, hogy hol kopott le a papírvékony bevonat a papírvékony vasról?

Előzmény: murray (20566)
murray Creative Commons License 2022.02.05 0 0 20567

Tetszik amit csináltak?  hány éves volt a kocsi? nincs olyan hogy lukas az autó és előbb menj lakatoshoz? 

Előzmény: hobby 66 (20565)
murray Creative Commons License 2022.02.05 0 0 20566

Szerintetek megéri egy alvázvédelem ? Egyszerűen nem tudom eldönteni. Egy 2019es most nyáron hároméves Szuzuki Balenom van. Alig van fém az autóban, a kaszni mint egy bádogvödör úgy kong. De szeretem és elnézve a mai kisautó korszak végét sokáig meg akarom tartani. Ráadásul ahol lakom sóznak mint az állat a héten is ropogott  a só az autó alatt,  tegnap feküdtem alatta slaggal mostam az alját. 

De van 12 év átrozsdásodás elleni garancia a kocsira sokan erre hivatkoznak. ha márkaszervizbe hordod. De sztem engem egy 10éves rozsdás kocsival elküldenek a francba. 

És ha addig összetörik vagy bármi? totál felesleges volt.. casco mondjuk van rajta 

 

Utazással cak pak 110re jönne ki.  megéri? 

köszi 

Előzmény: hobby 66 (20565)
hobby 66 Creative Commons License 2022.02.04 0 0 20565

Én is ott csináltattam tavaly Egy Primerát, 80kp.

Előzmény: murray (20564)
murray Creative Commons License 2022.02.04 0 0 20564

Én egy kisautóra a ceglédi Bíró Fényező cégtől 80+áfa ajánlatot kaptam. 

Előzmény: feketefelhoo (20563)
feketefelhoo Creative Commons License 2022.02.04 0 0 20563

Közelben müködő cégtől 130.000+áfa-s ajánlatot kaptam alvázvédelemre, MikeSanders cuccal. Ebbe nyilván nem fér bele túl sok szerelgetés, pl. futómű ki-be. Csak maszkolnak és fújnak ahova kell.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: bexxter (20546)
hobby 66 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20562

Erről beszélek én is. A rozsda felismerhető.

Előzmény: Garfield007 (20561)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20561

Ne vicceljünk, itt nem egy KIA elrozsdásodott lengőkarjáról van szó, ami már átlyukadt 3 éves korára, hanem arról, hogy amikor a szerelő az éves szervize meglátja az első rozsdafoltokat vagy lemez sérülést, akkor szól a tulajnak, hogy vidd már el valakihez, mert rövidesen nem tudom mihez felfogatni a futóműved meg a fékcsöved.

Előzmény: hobby 66 (20560)
hobby 66 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20560

Szerintem is nagyon alap, hogy a rozsdát felismerje egy szerelő. Sőt még egy szakács is, vagy bárki.

Előzmény: FeZ_ (20559)
FeZ_ Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20559

"Persze az nem elvárható, hogy a szerelő ismerje a rozsdát, annak mértékét be tudja azonosítani stb."

 

Szerintem meg de ! Minden szakképzésben van fémipari alapképzés, egy szerelőtől is elvárható, hogy egy rozsdáról el tudja dönteni, hogy veszélyes mértékű-e vagy sem. Az egy más kérdés, hogy legfeljebb nem foglalkozik vele.

Ha megfordítom, egy lakatos amikor felemel egy autót , ő is meg tudja állapítani egy centimétereket lógó futóműről, hogy gázos és veszélyes, legfeljebb nem biztos, hogy a javítás mikéntjét tudja. 

 

Előzmény: bexxter (20558)
bexxter Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20558

Igen, az a vonal teljesen más hozzáállást kíván, mint egy szgk javító műhely. Bár lehetne így állni a személyautókhoz is, nálunk is hasonlóan működik. amúgy sem csak a tünetet kell megszüntetni, hanem az okát.  Persze az nem elvárható, hogy a szerelő ismerje a rozsdát, annak mértékét be tudja azonosítani stb. Még lakatosok között is van, aki a felületinek tűnő rozsdára azt mondja, hogy az nem lényeges, le kell kenni.. :( 

Előzmény: feketefelhoo (20557)
feketefelhoo Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20557

Én is szervízben dolgozom, bár alkatrész vonalon. Mi teherautókat javítunk, mint S-betűs svéd márkaszervíz. Nálunk a szerelőknek meg kell vizsgálniuk a járművet a tulajdonos által bejelentett hibákon felül is. Ez nem az jelenti, hogy minden csavart megnéznek, de van egy alap lista, amin át kell futni : fék, futómű, kormány stb. Normál esetben 90.000 (!) km-ként jönnek kötelezőre, ami alatt azért történhet ez-az és ha az út szélén áll meg az nagyon drága. Pl. a német rendőr azonnal hívja az autómentőt, hogy elvontassa. Na az egyből 4-5000 euró.... Másrészt a hibák javítása bevételt jelent nekünk, de ez még mindig jóval kisebb költség az ügyfélnek, mint egy külföldi mentés. Mert ugye ezek a járművek pénzt keresnek.

Előzmény: bexxter (20550)
feketefelhoo Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20556

Család nincs, egyedül közlekedek 99%-ban, jellemzően otthon és a szomszéd községben lévő munkahelyem között, ami napi 20 km oda-vissza. (Törökbálint-Biatorbágy) Plusz ha el kell menni ide-oda, pl vásárolni. Laptopom nincs :)

 

 

Előzmény: Garfield007 (20554)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20555

Szerelőkről mások a meglátásaink, akikről te beszélsz, azokhoz nem hordunk autót.

Nem a márkaszervizes pár évesekről van legtöbbször szó, hanem az 5-10 év közötti korosztály pl. akiknél még rentábilis az alváz rendberakása és nem 700e egy 15 éves kisautónál.

Pont a Renault-t én 5 éves koráig nem bántanám, dehát ugye mindenki másképp, nektek meg üzlet.

Előzmény: bexxter (20550)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20554

Szűk, dodgem, nincs csomagtere. A Jazz inkább családi városi autó az 500-as két személy, meg a laptoptáska.

 

Nem hordtam szerelőhöz, csak a garancia időben, amúgy magam végeztem a karbantartást.

 

Értem.

Előzmény: feketefelhoo (20549)
bexxter Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20553

20-30cm távolságból nyugodtan mosható.

Előzmény: gauchos75 (20551)
Panzermeyer Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20552

Ez sajnos tényleg így megy.

Elvittem a kocsit szerelőhöz, mert ült a hátulja. Javította a futóművet, szilentek, ami kell, de azt nem mondta volna, hogy azért ül, mert a rozsda miatt konkrétan ketté van törve a karosszéria a bekötési pontnál...

 

Miután kihegesztettem, rögtön helyreállt.

Előzmény: bexxter (20550)
gauchos75 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20551

Az jó akkor, ha ez nem gond, végül is évente ennyi tényleg belefér. Ezen kívül sima autómosós nagynyomású mosóval nyugodtan le lehet csapatni az alját vagy vigyázni kell, nehogy megsértse a réteget? Az átlagfelhasználó ennél többet nem nagyon tud tenni.

Előzmény: bexxter (20543)
bexxter Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20550

Általánosságban a szerelőknek nem sok közük van a karosszériához, főleg nem fiatal autók esetében egy márkaszervizben stb. Ott a munkafelvevő vagy tanácsadó kommunikál - és mivel nem végeznek ilyen tevékenységet, nem fogja ajánlani sem. 

Vannak magán szervizek ahol szólnak, hogy "rozsdás az alja, kéne rá alvázvédő" - csak ugye ez nem a jó megfogalmazás... előtt rendbe kell rakni, és utána kell megvédeni a jót. 

Szerencsére van olyan szalonvezető (pl Renault) aki felismerte ennek fontosságát és hoznak hozzánk átadás előtt autókat.. :) 

Előzmény: Garfield007 (20547)
feketefelhoo Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20549

"...a Jazz után nem éreznéd jól benne magad. "  Miért ?

 

Nem hordtam szerelőhöz, csak a garancia időben, amúgy magam végeztem a karbantartást.

Előzmény: Garfield007 (20547)
feketefelhoo Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20548

Mondjuk fékcső javításhoz pont van mindenem :)

Előzmény: Panzermeyer (20545)
Garfield007 Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20547

A Fiat500-zal semmi gond nincs, de a Jazz után nem éreznéd jól benne magad. 

Az autószerelőnek meg az édesanyukáját ha nem szólt, hogy pár évesen ezeknél meg kell csinálni az alvázvédőzést, mert mind elporlad.

Erre szánd is rá a 200-300-at, talán befedi, rendesen megcsinálva és távolról így a képek alapján.

Előzmény: feketefelhoo (20544)
bexxter Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20546

Ennél azért vannak sokkal rosszabbak is.

Előzmény: feketefelhoo (20544)
Panzermeyer Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20545

Hogy kapott ez műszakit? :-(

Az a fékcső is megérne egy imát, hogy ne a következő vészfékezéskor pukkanjon el :-(

Előzmény: feketefelhoo (20544)
feketefelhoo Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20544

Körülnéztem milyen új autók vannak, de mind 5 millió körül indul és ezek csak a legkisebb modellek alapváltozatai. Valami 3 ajtós kis autó tökéletes lenne nekem munkába járni, de alig van ilyen. Villanyautók elérhetetlenek. Mondjuk ott a Fiat 500, de annak meg mindenféle bajai vannak.

 

Benéztem az autó alá délelőtt, kattintottam párat. Elöl még elmegy, hátul van a rettenet : 

 

 

https://photos.app.goo.gl/bY7RQ71cfGTFtxv28

 

 

 

Előzmény: gauchos75 (20539)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!