Meg aki esetleg elúnta, hogy nem lehet letölteni, meg hibás a tömörített file, szóljon Cínes papának, hogy vágjon hozzá egy teljesen korrektül működő verziót :-)
Fulgurnak teljesen igaza van abban, amit leírt, bár nekem nem feltétlenül ez a játék kapcsolódik az ifjúságomhoz ( mondom ezt 27 évesen ) hanem a Fate Gates of Dawn, de ez még inkább rétegjáték, mint a Wizardry sorozat és a topicja is réges régen meghalt :-(
Soha nem látott mértékben pörög mostanság ez a topik.
Szeretnék mindenkinek köszönetet mondani, aki ide írogat, amiért életben tartják. Legyen méltó emlékműve az egyik legnagyszerűbb - és méltán klasszikus - CRPG szériának, amit valaha is tető alá hoztak.
Cínes sorai "Ha nekem 1990-ben azt mondja valaki..." mélyen megindítóak, ugyanakkor pontosan kifejezik a bennünk lévő érzelmeket amik ehhez a JÁTÉK-hoz kötnek.
Azt hiszem nem tévedek nagyot, ha feltételezem, hogy a topik közönsége leginkább a harminchoz nagyon közeli/picit talán túli korosztályból kerül ki. Ez a gama - talán nem túlzás - elmúlt ifjúságunk szimbóluma is, markáns eleme az "azok a régi szép napok..." érzésnek.
Talán túl nagy szavak ezek, de azért remélem, sokan egyetértenek velem. Őrizzük dicső ifjúságunk ezen kis szeletkéjét amíg csak lehet. Én mindig örömmel fogok ide visszalátogatni és felidézni a hősi csaták emlékét. (Godzilly bashes Fulgur. *Miss* Fulgur kicks Godzilly on the head. *Critical hit!*)
Csak azé kérdeztem, mert a w7 -ben én is így csináltam. Mind a 6 karim tudott critical -t, nuclear blast -ot, word of death -t, lifesteal -t, meg rejtőzni... :-). És a w6 -ról csak olvastam és mintha ezt olvastam volna, hogy nem ajánlott váltogtni a foglalkozásokat...
A w8 nem a karakterváltások játéka. A 6-osban remekül ki lehet is ki is kell használni ezt a fícsört. Marha jó dolog, hogy ha a valkűrod talpig páncél képes elrejtőzni és criticalokat ( w8-as nyelven instant killeket :-) ugyanez igaz a varázslóra is, meg persze kellemes, ha minden karid tud egy-két jó varázslatot.
Az meg a másik pláne, hogy egy idő után, amikor már nagyon tápos helyeken jársz, akkor szépen egyesével átképezed a karikat, akik a kapott xp dömpingből villámgyorsan lépnek 6-7 szintet és tanulhatnak skilleket és varázslatokat, meg gyűjthetik a hp-t.
Szerintem nincsen értelme sem a fighternek sem a thiefnek. Sajnos a kariváltás egyik problémája, hogy ugye a tulajdonságokat random növeli a progi szintlépéskor, tehát elvileg nagyon kevés pontokat is kaphatunk és ezzel sosem érjük el a kívánt szintet, hogy mondjuk papunkat ninjává képezzük. Ezt sajnos csak a save/load varázslattal tudjuk kikerülni.
En egyelore csak ezt a Bard->Alchemist->Mage átképzést csináltam, de nem tudom tovább változtatni mert már Level 8-as, de a tulajdonságai szerint csak Fighter vagy Thief lehetne, annak meg mégsem akarom, vagy érdemes lenne?
Látom újraéled a topic! :-) Lassan eltelik az az idő, amit a vérbeli fanok wizardry nélkül kibírnak a legutóbbi végigjátszás óta, oszt újra megjelenik itt mindenki. :-)))
Nyomom a W6-ot, már a bányák mélyén járok, lassan elkezdem az átképzést, élvezem marhára, jó nagy hentelések mennek.
dosbox.sourceforge.net cimről lehet leszedni. Szokásos windows install van hozzá. A program menüben található dosbox.conf file-t megnyitva az [autoexec] után be kell irni:
mount c d:\bane
c:
playbane
ha mondjuk a d:\bane-ba installáltad a wizardry6-ot, a dosbox c: egységnek fogja látni, majd dosbox c:-re vált, playbane meg a wiz6 inditoja. Én nem használom a moslowiz lassitót mert a dosbox lassit eleget, a sebességet a [cpu] cycles= paraméterrel lehet változtatni.
dosbox.conf-ot elmentve, a dosbox-xal lehet inditani.
Szerencsére a dosbox ablakban való futtatás egyik előnye hogy egy kattintással bezárom az ablakot ha pl valaki meghal a csatában aztán ikonnal villámgyorsan ujrainditom.
Ja valóban sokat kell restelni, általában 6-7 rest az, amikorra a fullra lepusztult varázspontok visszatöltődnek. Ezzel csak az a gáz, hogy három nyugodt pihenést is extra nehéz zsinórban abszolválni. Általában úgy szoktam, hogy kettőt döglök, aztán mentek. Az nagyobb gáz, hogy nem lehet egy eleve reménytelen csatából kilépni, hanem végig kell várni, míg az összes manuszomat le nem hentelik, vagy el nem tudnak futni. Még szerencse, hogy a mentés ill. visszatöltés villámgyors :-)
Azt meg mondanom sem kell, hogy néha begenerál olyan encountert a gáma, hogy esélyem sincs megcsinálni pl. benyom az arcomba 36db Hill Giantot aztán meg visszatöltés után csak 5db Creeping Vine jön.
Mondjuk ettől izgalmas :-)
Nálad is olyan sokat kell restelni hogy visszanyerd a spell pontokat? Ráadásul általában rest közben megtámadnak. A legjobb az hogy a save game-t is eseménynek veszi a program. Egy nehéz csata után a leamortizálodott party save game-et nyom majd rögtön utána begenerál egy encounter-t a progi :) itt aztán nem lehet unatkozni :)
Experten szépen jönnek a kemény gyerekek. Pl. amikor a átlendülök az árkon és mennék a lifthez, ami a mountainbe vezet, van ott vmi monszta, amelynek már messziről hallani lehet a csámcsogását. Mikor odaérek elém toppan 9!!! db Hydra Plant.
Az xp mennyiség iszonyatosan megnőtt, átlag 5000-10000 xp-t kapok, mert nagyon sok enemi gyön és a leggyakrabban 8-9-esével. Ebben az a buli, hogy az elöl állókat hentelem, a hátul állókat meg kínálgatom holmi prismic missilével meg bladessal :-)
Hamarosan elkezdem a class cserét ilyeténképpen:
Valkyrie - Ninja - Valkyrie ( hogy megtanulja a crticalt meg a ninjutsut )
Ninja - Monk - Ninja
Priest - Monk - Priest - Monk
Mage - Samurai - Monk - Bishop
Én Normal fokozaton játszom és most fejeztem be a piramist az Amazulu Queen-nél, de man-o-war-t meg white hydra-t én még nem láttam. Level 9-es a party, de a csatákban kb 1-2000 xp-t kapok fejenként a szintlépéshez meg néhány 100000 xp kellene. Már nem is emlékszem mikor léptek szintet a fickók. Szoktál class-t cserélni? Én az egyik karaktert direkt cserélgetem: Bard->Alchemist->Mage idáig. A harcok elég könnyüek: az a halott nagy fáraót a mage egy deep freeze-el kapásból lenyomta. Inkább a tök egyforma szobákból álló labirintusokban való bolyongás ami nehéz.
Szevasztok! Mi újság a wizardry világában? Látom Szultán személyében egy új játékos is tévedt erre. Ennek örülök.
Én személy szerint most jutottam ki w6-ban a kastélyból, épp csak eljutottam a törpe kovácsig, hogy vegyek valami komolyabb fegyvert. ( Zweihander, No-Dachi, Zizka Star )
Jó ez a játék, bár elég kemény. Experten tényleg minden főgenyából kettő jön, az embereim meg fejlődnek, mint a gép. ( 9. szintűek, fejenként mindenki rendelkezik legalább 2db 100-as weapon skillel ) A legszebb az, amikor benyom 36db Man-O-wart vagy ugyanennyi White Hydra-t.
tudnatok nekem segiteni abban, hogy hol talalok egy olyan oldalt ahol le van irva, hogy melyik targyra hol van szukseg, illetve mihez mi kell?
Van egy csomo cuccom amirol fogalmam nincs mire jo, pl egy 250 fontos ezusttomb (meg 100 masik, marmint nem ezusttomb csak cumo).
Eljutottam Marten's Bluffbe is a t'rangok hoz, talaltam egy kepet ami valami kedrest tesz fel de fogalmam nincs mi ra a valasz. Hogy lehet feljutni a 7. szintre tryntonban? Valami kabszer kll hozza vagy mi a szosz, de nem tudtam rajonni hogy kell elhelyezni a lebego kis talkakban... meg valami mystic potion...
A Rattkin Tree-ben pedig van egy faketreces szoba az egyik kunyhoban, amin se zar se semmi, csak valami felirat (most nem ugrik be mi), hogy lehet oda bejutni?