Hát igen, a márkaszervizes ár tényleg elég vaskos, de léteznek más cégek is, akik szereznek be gyári alkatrészt és jelentős is tud lenni a különbség. A hivatalos ára most itthon 71102,- Ft a gyárinak. A cikkszáma amúgy 597099.
Néztem a Beru-t , amiről tudom, hogy jó minőség, hát.....azzal se biztos, hogy beljebb lennél, mert van ahol még drágábban adják, mint a gyárit. Néztem a többi gyártmányokat, nem nagyon tudok közülük megnyugtató minőséget, úgyhogy marad a próbálkozás.
Nem, az ERA egy csomagoló cég, van benne mindenféle alkatrész. Viszont bizonyos motorokhoz gyári alkatrészt csomagol, és néha némelyik motorhoz így lehet venni gyári gyújtótrafót is. Speciel az 1,6-oshoz amiket én néztem ERA-ban, az mind kínai vacak volt sajnos. Az 1,1-es motorokhoz (más PSA típusoknál) viszont sok gyárit vettem már ERA-ban.
Ha megteheted és még rendelhető, vegyél gyári trafót márkaszervizben megrendelve. Ha akarod meg is mondom az árát. (ahhoz kell az alvázszám)
Ha nem akarod, akkor próbálj meg venni (ha van belőle) pl. Beru-t , Bosch-t (bár már ő is kínait árul, de legalább minőségellenőrzött). A Valeo sem csúcs már ebben a kategóriában, bár az azért még szokott működni.
1.6 16V motorba melyik gyújtás trafót szabad megvenni ami jó?
Olvastam hogy az ERA a gyári, és nem mindegyik jó mert a mágnesezési görbéje nem mindig felel meg az ECU-nak és hibás lesz, rángat, nem megy, check engine.
Pont így gondoltam én is! Ha egyezik, feltehető. Egyébként tuti macerás lesz. Őszintén szólva nem állnék neki, csak ha ott van egy egész autó donornak.
Ha jól tippelek, nemigen csináltál ilyet Te sem :)
A régi lefogató gyűrűt akarod visszatenni az AC-nél vagy újat vettél? Mert ha új, lehet szar a menete, jártam már így, amúgy simán rá kell kapjon. A tömítés a tank és a szivattyú közé kell, máshogy nem tömítene.
az 1 vezetékes jeladót nem lehet a testen keresztül mérni.
na újabb kérdések:
reggeli hideg indítás akku fesz 11.8V körül
okozhat e lambda szonda fűtéskör hibát mert nincs meg a 12V?
töltéssel kb 14 voltot mér az OBD csatira kicsit kevés lehetne 14.2V
nade az indítás pillanatában még nincs töltés mikor fűtené magát a szonda?
ráadásul az önindító is levesz gondolom
kód törlés után napközben már nem jön vissza a hiba de reggel szokás szerint ismét :(
aztán szívósor nyomás mérő szenzor alapjáraton mennyinek kell lenni a nyomásnak?
még valami üzemanyag szivattyú leszorító karika mégvalami rémálom?
hogy kell vissza tenni hogy ne kapj agyvérzést?
10ből 10 szer ferdén kap rá vastag a menet ha rá szorul 1 ponton kb a többin meg jön fe la szag roszabb esetben a benzin is a tömítő gumit láttam valaki nem a szivattyú alá teszi hanem felé, bele a karikába az jobb ?
"abból jó eséllyel ki lehet silabbizálni, hogy pl a belső feltengely csukló azonos-e, a kullungtárcsa ugyan olyan, vagy sem?"
Nem igazán.
Féltengelynél komplett féltengelyre lesz cikkszám, esetleg nagy szerencsével külső csuklóra, de belsőre nem. A programból semmi más adat nem derül ki, csak a cikkszáma.
Ugyanez vonatkozik a kuplungra is. Cikkszámot fog dobni hozzá és kész. Ha a két cikkszám megegyezik, akkor tuti stimmel a cucc , de ha nem egyezik, akkor még lehet olyan különbség köztük, amitől akár fel is tehető a másikra. Vagy olyan, hogy teljesen mások.
Játszani ilyennel érdekes. Ha ez a cél, vagy tuning, hajrá hajrá.
Csak ez egy öreg auto. Az ilyen cserét sokszor azért akarja a tulaj, mert vagy nem kap hozzá valót, vagy az a fajta, ami az övében van, aránytalanul drága, és a másik verzióhoz jóval olcsóbb. Ha ez utóbbi a helyzet, akkor nagyot lehet csalódni, ha ugyan a bontott allkatresz (pl a váltó) olcsóbb, de amiatt más is cserére szorul ( pl feltengely, kuplung) és a végén sokkal drágább lesz, minta ha megveszi az ember azt az alkatrészt, ami az elején drágának tűnt.
Egyébként egyszer hallottam már olyat, hogy xsaraban az 1,4-es váltója helyett 1,6-oset tettek bele, (vagy forditva) mert a motorhoz tartozó valtobol 2 tönkrement.
Akkor a service.citroen.com ot böngészném :) abból jó eséllyel ki lehet silabbizálni, hogy pl a belső feltengely csukló azonos-e, a kullungtárcsa ugyan olyan, vagy sem? A váltó rudazata gondolom azonos, azon kívül csak a kuplungbovden lehet bajos. De azért arra számítanék, hogy a bontott dieselek meg többet futottak, elhasználtabbak, mint a benzinesek.
Igen, már nem egyszer volt hozzá szerencsém. Nem jelent gondot.
A beazonosítás és az alkatrészek kompatibilitása nagy kérdés . Ehhez az kell hogy az enyémmel pontosan olyan váltót találjak a bontóban, amivel össze tudjam hasonlítani a lehetséges diesel váltót.
Sikerült szert tennem egy nyomatékkulcsra és emiatt azt szeretném kérni, kérdezni, hogy tud-e valaki egy nyomaték táblázatot küldeni vagy elérhetőséget adni. Minden érdekel ami a két lökhárító között van, de első sorban az első és hátsófék és környéke valamint a kerékanyák meghúzási nyomatékai vannak elöl a listán. A vas egy 2004. évben gyártott 5 ajtós Xsara 1.4i.
Első körben, vizsgáld végig a szívósort, nem szív-e valahol falsot. Ezt egyszerűen úgy tudod, hogy féktisztítóval végig fújkálod, ahol emelkedik a fordulat ott falsot szív.
Ha nem segít, benzin nyomást kell mérni, kiszűrve ezzel a szivattyú gyengeségét. Esetleg egy folytószelep, map szenzor tiszítás is segíthet. Ha ezek közül egy sem vezet eredményre, rendes élő adatos diag kell.
sőt még 1 relét se látok sehol minden integrálva van már 2003 modell kfw TU3JP motorkód
úgy tudom a motortéri biztosítéktábla ami a BSM modul végzi ezeket valami B Security modul
a biztosítékok alatt alatt van egy áramkör ott kapja az autó a tápot az akksiról az önindítót kivéve
abban van az üzemanyag szivattyú biztosítéka is és szerintem az vezérli a szivattyút és végzi a megszakítás ha ütközik az autó szerintem. vagy nem tudom de sehol egy relé sincs még a műszerfal alatt se ott meg minden a bsi ben van szerintem
lehet érzékelő probléma lehet üzemanyag ellátás gond nem tudom még tesztelgetem azt elviszem egy szervizbe szerintem, nem jó amikor megáll menet közben elmegy a szervó a fék rásegítő szar ügy. nem lehet vele előzni kimész azt épp nem indul meg hanem inkább megtorpan a gázadásra, mikor milyen kedve van :(
már gondoltam az injektor vezérlő ecu rosszalkodik, de néha meg teljesen jól megy, másnak meg nyöszörög _(
és az üzemanyag szűrő és nyomás szabályozó is lett cserélve
nem hinném h a gyújtás szórakozik az tudom milyen mikor a szikra a blokkon fog ívet
volt egy III golfom ezzel szenvedett állandóan.
van még egy tünet hibakód a lambda szonda fűtéskörre , és a beszívott levegő hőmérsékletre, de nem hiszem h ezek okozzák, ha lehúzom őket nincs változás.
még gyanús lehet a fojtószelep állás érzékelő esetleg, de arra nem dob hibakódot
kanyarból kifordulva olyan mintha kettőben gyorsítanék majd levenném a gyújtást ezt kértszer megcsinálta már
indításnál elindul majd egyből leáll, másodjára már jó akkor megy szépen
majd gondol egyet és rángat városból kiérve, majd be a körforgalomba onnan meg szépen kigyorsít már majd a következő kanyarban megint nyöszörög ha gázt akarok adni :D