Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FeZ_ Creative Commons License 2022.11.22 0 0 70988

Hát igen, a márkaszervizes ár tényleg elég vaskos, de léteznek más cégek is, akik szereznek be gyári alkatrészt és jelentős is tud lenni a különbség. A hivatalos ára most itthon 71102,- Ft a gyárinak. A cikkszáma amúgy 597099.

Néztem a Beru-t , amiről tudom, hogy jó minőség, hát.....azzal se biztos, hogy beljebb lennél, mert van ahol még drágábban adják, mint a gyárit. Néztem a többi gyártmányokat, nem nagyon tudok közülük megnyugtató minőséget, úgyhogy marad a próbálkozás.

 

Előzmény: toji76 (70987)
toji76 Creative Commons License 2022.11.21 0 0 70987

az alváz számom: VF7N1NFUB73611675

Előzmény: FeZ_ (70983)
toji76 Creative Commons License 2022.11.21 0 0 70986

Köszi, viszont márkaszervízben kúrva drágán adják

 

Előzmény: FeZ_ (70983)
FeZ_ Creative Commons License 2022.11.21 0 0 70985

Éghajlat függő, de itthon egy 55-ös kiszolgálja még a nagy mínuszokban is.

 

Előzmény: Sagitari (70984)
Sagitari Creative Commons License 2022.11.21 0 0 70984

sziasztok mekkora akksi kell egy xsara 1.4 be?

mert az enyémbe valaki egy 74AH exide excellt rakott és kezd elfáradni :(

 

 

FeZ_ Creative Commons License 2022.11.21 0 0 70983

Nem, az ERA egy csomagoló cég, van benne mindenféle alkatrész. Viszont bizonyos motorokhoz gyári alkatrészt csomagol, és néha némelyik motorhoz így lehet venni gyári gyújtótrafót is. Speciel az 1,6-oshoz amiket én néztem ERA-ban, az mind kínai vacak volt sajnos. Az 1,1-es motorokhoz (más PSA típusoknál) viszont sok gyárit vettem már ERA-ban. 

Ha megteheted és még rendelhető, vegyél gyári trafót márkaszervizben megrendelve. Ha akarod meg is mondom az árát. (ahhoz kell az alvázszám) 

Ha nem akarod, akkor próbálj meg venni (ha van belőle) pl. Beru-t , Bosch-t (bár már ő is kínait árul, de legalább minőségellenőrzött). A Valeo sem csúcs már ebben a kategóriában, bár az azért még szokott működni.

 

 

Előzmény: toji76 (70982)
toji76 Creative Commons License 2022.11.20 0 0 70982

Sziasztok!

 

1.6 16V motorba melyik gyújtás trafót szabad megvenni ami jó?

 

Olvastam hogy az ERA a gyári, és nem mindegyik jó mert a mágnesezési görbéje nem mindig felel meg az ECU-nak és hibás lesz, rángat, nem megy, check engine.

 

Kinek van tapasztalata ebben a témában?

 

satazoli Creative Commons License 2022.11.19 0 0 70981

hol lehet ezt letölteni?

megvan valakinek?

SuperScan_10-02-13.exe

FeZ_ Creative Commons License 2022.11.16 0 0 70980

"Ha jól tippelek, nemigen csináltál ilyet Te sem :) "

 

Nem, nem volt szükségem rá. 

 

Előzmény: trakee (70979)
trakee Creative Commons License 2022.11.16 0 0 70979

Pont így gondoltam én is! Ha egyezik, feltehető. Egyébként tuti macerás lesz. Őszintén szólva nem állnék neki, csak ha ott van egy egész autó donornak. 

Ha jól tippelek, nemigen csináltál ilyet Te sem :) 

Előzmény: FeZ_ (70973)
francecoupe Creative Commons License 2022.11.15 0 0 70978

A régi lefogató gyűrűt akarod visszatenni az AC-nél vagy újat vettél? Mert ha új, lehet szar a menete, jártam már így, amúgy simán rá kell kapjon. A tömítés a tank és a szivattyú közé kell, máshogy nem tömítene.

Előzmény: satazoli (70977)
satazoli Creative Commons License 2022.11.14 0 0 70977

II xsara

na vettem új vizhőfok jeladót 4700ómot mértem rá

az 1 vezetékes jeladót nem lehet a testen keresztül mérni.

na újabb kérdések:

reggeli hideg indítás akku fesz 11.8V körül

okozhat e lambda szonda fűtéskör hibát mert nincs meg a 12V?

töltéssel kb 14 voltot mér az OBD csatira kicsit kevés lehetne 14.2V

nade az indítás pillanatában még nincs töltés mikor fűtené magát a szonda?

ráadásul az önindító is levesz gondolom

kód törlés után napközben már nem jön vissza a hiba de reggel szokás szerint ismét :(

aztán szívósor nyomás mérő szenzor alapjáraton mennyinek kell lenni a nyomásnak?

még valami üzemanyag szivattyú leszorító karika mégvalami rémálom?

hogy kell vissza tenni hogy ne kapj agyvérzést?

10ből 10 szer ferdén kap rá vastag a menet ha rá szorul 1 ponton kb a többin meg jön fe la szag roszabb esetben a benzin is a tömítő gumit láttam valaki nem a szivattyú alá teszi hanem felé, bele a karikába az jobb ?

 

 

 

Előzmény: zimurgy (70976)
zimurgy Creative Commons License 2022.11.13 0 0 70976

Ha egyes Xsarád van, akkor van immobox, akkor is, ha BSI-s.

 

Az egyvezetékes szonda is "kétvezetékes", a testelése miatt.

Előzmény: satazoli (70974)
satazoli Creative Commons License 2022.11.13 0 0 70975

még valami a vizhőfok 5000 ómot mér 22 fokon kb az jó? mert videóban 3000 körülit láttam

 

Előzmény: satazoli (70974)
satazoli Creative Commons License 2022.11.13 0 0 70974

sziasztok adott a citroen xsara 1.4i

a termosztát házban van kettő jeladó

zöld vizhőfok oksa

a másik a szürkés kékes nem tudom 1 vezetékes jeladó ami a a hengerfejbe van azt hiszem csavarva

az mit mér olaj hőt és hogy lehet kimérni az ellenállását mikor 1 vezetéke van?

honnan lehet tudni hogy rossz ?

illetve hal szenzort hogy kell kimérni? és hogy nem szabad h ne károsodjon ?

még egy kérdés van külön immo box benne vagy a bsi be van benne ?

köszi a válaszokat!

 

 

 

 

 

FeZ_ Creative Commons License 2022.11.11 0 0 70973

"abból jó eséllyel ki lehet silabbizálni, hogy pl a belső feltengely csukló azonos-e, a kullungtárcsa ugyan olyan, vagy sem?"

 

Nem igazán.

Féltengelynél komplett féltengelyre lesz cikkszám, esetleg nagy szerencsével külső csuklóra, de belsőre nem. A programból semmi más adat nem derül ki, csak a cikkszáma. 

Ugyanez vonatkozik a kuplungra is. Cikkszámot fog dobni hozzá és kész. Ha a két cikkszám megegyezik, akkor tuti stimmel a cucc , de ha nem egyezik, akkor még lehet olyan különbség köztük, amitől akár fel is tehető a másikra. Vagy olyan, hogy teljesen mások.

 

 

 

 

Előzmény: trakee (70971)
trakee Creative Commons License 2022.11.11 0 0 70972

Játszani ilyennel érdekes. Ha ez a cél, vagy tuning, hajrá hajrá. 

Csak ez egy öreg auto. Az ilyen cserét sokszor azért akarja a tulaj, mert vagy nem kap hozzá valót, vagy az a fajta, ami az övében van, aránytalanul drága, és a másik verzióhoz jóval olcsóbb. Ha ez utóbbi a helyzet, akkor nagyot lehet csalódni, ha ugyan a bontott allkatresz (pl a váltó) olcsóbb, de amiatt más is cserére szorul ( pl feltengely, kuplung) és a végén sokkal drágább lesz, minta ha megveszi az ember azt az alkatrészt, ami az elején drágának tűnt. 

 

Egyébként egyszer hallottam már olyat, hogy xsaraban az 1,4-es váltója helyett 1,6-oset tettek bele, (vagy forditva) mert a motorhoz tartozó valtobol 2 tönkrement. 

Előzmény: kari56 (70958)
trakee Creative Commons License 2022.11.11 0 1 70971

Akkor a service.citroen.com ot böngészném  :) abból jó eséllyel ki lehet silabbizálni, hogy pl a belső feltengely csukló azonos-e, a kullungtárcsa ugyan olyan, vagy sem?  A váltó rudazata gondolom azonos, azon kívül csak a kuplungbovden lehet bajos.  De azért arra számítanék,  hogy a bontott dieselek meg többet futottak, elhasználtabbak, mint a benzinesek. 

Előzmény: [fidelio] violino111 (70969)
[fidelio] violino111 Creative Commons License 2022.11.09 0 0 70970

Üdv!

Citroen Xsara II. 1.6 16V -ban kipufogó torok elrepedt. 

A cseréjéhez milyen megbontás szükséges? 

[fidelio] violino111 Creative Commons License 2022.11.09 0 0 70969

Üdv!

Igen, már nem egyszer volt hozzá szerencsém. Nem jelent gondot. 

A beazonosítás és  az alkatrészek kompatibilitása nagy kérdés . Ehhez az kell hogy  az enyémmel pontosan olyan  váltót találjak a bontóban, amivel össze tudjam hasonlítani a lehetséges diesel váltót.

  

Előzmény: trakee (70955)
Vandark Creative Commons License 2022.11.09 0 0 70968

Üdv Mindenkinek!

 

Sikerült szert tennem egy nyomatékkulcsra és emiatt azt szeretném kérni, kérdezni, hogy tud-e valaki egy nyomaték táblázatot küldeni vagy elérhetőséget adni. Minden érdekel ami a két lökhárító között van, de első sorban az első és hátsófék és környéke valamint a kerékanyák meghúzási nyomatékai vannak elöl a listán. A vas egy 2004. évben gyártott 5 ajtós  Xsara 1.4i.

 

A segítséget előre is köszönöm!

Francecoupe1 Creative Commons License 2022.11.09 0 0 70967

Első körben, vizsgáld végig a szívósort, nem szív-e valahol falsot. Ezt egyszerűen úgy tudod, hogy féktisztítóval végig fújkálod, ahol emelkedik a fordulat ott falsot szív.

Ha nem segít, benzin nyomást kell mérni, kiszűrve ezzel a szivattyú gyengeségét. Esetleg egy folytószelep, map szenzor tiszítás is segíthet. Ha ezek közül egy sem vezet eredményre, rendes élő adatos diag kell.

Előzmény: crivit (70965)
toji76 Creative Commons License 2022.11.07 0 0 70966

A találomra alkatrész cserélgetés helyett vidd el egy szervizbe!

Előzmény: crivit (70965)
crivit Creative Commons License 2022.11.06 0 0 70965

ez jó ötlet amúgy bár nem láttam sehol olyan durva ganyét de meg fogom nézni közelebbről

a negativ szál az akkuról a váltóra kapcsolódik a motornál, egy másik a kasznira.

már gondoltam nézek szálszakadást itt ott ,de nem tudom pontosan mi hova megy be melyik csatiba.

főtengely jeladó map szenzor stb meg kellene csekkolni, aztán ki tudja

vezérmű tengely jeladó ebben még nincs így egyedül a főtengelyről tud pozicionálni ha az kimarad néha okozhat galibát :(

aztán szerintem szivattyú csere ha az se segít akkor jöhet egy szál gyufa :D

 

 

 

 

 

Előzmény: soryton (70964)
soryton Creative Commons License 2022.11.06 0 0 70964

...az összes negatív testpontot takarítsd meg ....aztán már csak az ima segít...  :-))

Előzmény: crivit (70963)
crivit Creative Commons License 2022.11.06 0 0 70963

nincsen ütközés kapcsoló benne

sőt még 1 relét se látok sehol minden integrálva van már 2003 modell kfw TU3JP motorkód

úgy tudom a motortéri biztosítéktábla ami a BSM modul végzi ezeket valami B Security modul

a biztosítékok alatt alatt van egy áramkör ott kapja az autó a tápot az akksiról az önindítót kivéve

abban van az üzemanyag szivattyú biztosítéka is és szerintem az vezérli a szivattyút és végzi a megszakítás ha ütközik az autó szerintem. vagy nem tudom de sehol egy relé sincs még a műszerfal alatt se ott meg minden a bsi ben van szerintem

lehet érzékelő probléma lehet üzemanyag ellátás gond nem tudom még tesztelgetem azt elviszem egy szervizbe szerintem, nem jó amikor megáll menet közben elmegy a szervó a fék rásegítő szar ügy. nem lehet vele előzni kimész azt épp nem indul meg hanem inkább megtorpan a gázadásra, mikor milyen kedve van :(

már gondoltam az injektor vezérlő ecu rosszalkodik, de néha meg teljesen jól megy, másnak meg nyöszörög _(

 

 

 

 

 

 

Előzmény: toji76 (70962)
toji76 Creative Commons License 2022.11.06 0 0 70962

Illetve..., ha van inercia kapcsolód (ütközés kapcsoló)

annak a kontakt hibája is tud bajt okozni...

Előzmény: toji76 (70961)
toji76 Creative Commons License 2022.11.06 0 0 70961

A beszívott levegő hőmérséklet érzékelő viszont félre tudja vezérelni a rendszert

Előzmény: crivit (70960)
crivit Creative Commons License 2022.11.06 0 0 70960

szia kb 1000 km a nyáron cseréltem a gyertyákat

és az üzemanyag szűrő és nyomás szabályozó is lett cserélve

nem hinném h a gyújtás szórakozik az tudom milyen mikor a szikra a blokkon fog ívet

volt egy III golfom ezzel szenvedett állandóan.

van még egy tünet hibakód a lambda szonda fűtéskörre , és a beszívott levegő hőmérsékletre, de nem hiszem h ezek okozzák, ha lehúzom őket nincs változás.

még gyanús lehet a fojtószelep állás érzékelő esetleg, de arra nem dob hibakódot

kanyarból kifordulva olyan mintha kettőben gyorsítanék majd levenném a gyújtást ezt kértszer megcsinálta már

indításnál elindul majd egyből leáll, másodjára már jó akkor megy szépen

majd gondol egyet és rángat városból kiérve, majd be a körforgalomba onnan meg szépen kigyorsít már majd a következő kanyarban megint nyöszörög ha gázt akarok adni :D

 

 

Előzmény: toji76 (70959)
toji76 Creative Commons License 2022.11.06 0 0 70959

Hány km-t futott a gyujtó gyertya?

 

Előzmény: crivit (70956)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!