Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gs55 Creative Commons License 2020.10.18 0 0 7421

Az érdekelne, hogy frissen nyomáspróbázott és feltöltött klíma miért nem fúj hideget? 2008-s Seat Alhambra 1.9 pdtdi 85kW. A kompresszor bekapcsol, ha automatára állítom.

 

barbon1 Creative Commons License 2020.10.17 0 0 7420

Várd meg a szervizet. Olcsóbb lesz mint a vakvilágba  cserélgetni a cuccokat

Előzmény: StingeR (7418)
StingeR Creative Commons License 2020.10.16 0 0 7419

Hoppá, most nézem, hogy ez autóklímás topik, akkor bocsi, ignoráljátok! :)

StingeR Creative Commons License 2020.10.16 0 0 7418

Sziasztok,

 

adott egy Whirlpool SPIW412L típusú klíma (igen, Whirlpool, szülőké, ne kérdezzétek...) Végig szervizelve volt, mit ad isten elmúlt 5 éves, az alábbi hiba jelentkezik nála: a beltéri reagál mindenre, de sem hűteni, sem fűteni nem akar, csak a ventit pörgeti (lapátok, program, minden ok). A kültérije nem indul el. Gáz van, nyomás rendben, áram rendben, alap hibakeresős dolgokat végigzongoráztuk többször is.

 

Szervíz két hónapja tologatja a jegyet, mindig hivatkoznak vmire, miért nem jönnek ki, nem is ez a lényeg... gondoltam megjavítom magam (úgyse garis már), a klíma vezérlőpanelre gyanakszom. Na de melyiket cseréljem? a beltéri 35, a kültéri 65 ezer, vajon melyik mehet tönkre ilyenkor? Valami tipp, hogy mit mérjek ki, ellenőrizzek le ? Minden javaslatot örömmel fogadok.

 

köszi,

Krisz 

ballanto66 Creative Commons License 2020.09.24 0 0 7417

Sziasztok!

Csak azért ha ki akarnátok dobni a rossz kompresszorokat!

Dizájnos lámpát lehet készíteni belőle!

Jó barkácsolást!

 

MZ/Y Creative Commons License 2020.08.31 0 0 7416

Ha mondjuk ez a hiba és biztosra mondom a szervizben, akkor azért egyértelmű, hogy valaki nézte, az meg ugye elvileg tilos. Esetleg azt lehet, amit raider írt, de eddigi tapasztalataim alapján kb. "á, az nem lehet" felkiáltással zavarnak el. Amire nem mondhatom, hogy de, xy megnézte. :)

 

De tényleg jegeljük egyelőre. Most jön a rossz idő (bár állítólag rövid időre), megnézem, akkor milyen tartományban jár. Amikor a szervizben jártunk, 26 fokban is ezt csinálta. Ha 15 fokban is csak 7 és 14 közt jár, arra már csak nem mondhatják, hogy "kis klíma, meleg van, ennyit tud".

 

Közben rájöttem, unokatesóm mozog autós körben, szerintem tud ajánlani jó klímást, úgyhogy valószínűleg mégiscsak az lesz a második kör. Aztán ha lesz valami, akkor valahogy rávezetem a másik (amúgy normálisabb) márkaszervizt a megoldásra. Ha meg valami olcsó hiba, akkor elveimnel szemben fizetem én... 

Előzmény: xmbela (7415)
xmbela Creative Commons License 2020.08.31 0 0 7415

Akár ez is lehetne a hiba. De ennek a felderítésétől miért veszne el a gari? Ha ki lehet húzni a házból, akkor mindjárt jól kellene hűtenie. Ha nem lehet, akkor a csatlakozójánál némi villamos tudással kiiktatható.

Kondenzvíz van egyébként?

Előzmény: MZ/Y (7413)
raider Creative Commons License 2020.08.31 0 0 7414

Ezt úgy kell megoldani, hogy bemész a szervizbe, és vered az asztalt, hogy a sógorod unokaöccse (anyósod keresztfia, stb.) a Sandennél főtervezőmérnök, és ő azt mondta, hogy azonnal nézzék meg a lefagyásérzékelőt, mert az a hibás.

Előzmény: MZ/Y (7413)
MZ/Y Creative Commons License 2020.08.31 0 0 7413

Nem a gázhiányra gondoltam, mert jóindulatúan úgy veszem, hogy tényleg lefejtették és tényleg megvan.

 

Arra gondoltam, hogy írtál még sok lehetőséget, ha azok közül valamelyiket találja a klímás, csak el kellene árulni, hogy más megnézte. Írok egy példát, lehet, hogy nincs is ilyen :), csak hogy mire gondolok. Naivan úgy képzelem, hogy a lefagyás-érzékelő egy hőmérő, ami esetleg hibás értéket ad vissza, ezért jár 6-7 fokkal fentebb a befújt hőmérséklet, mint másnál. (nála kb. 2-7, nálam 7-14). Na, ezt megtalálja a klímás, ha ezt a Suzukival akarom fizettetni, akkor meg kell mondanom, hogy ez a hiba, az meg egyértelmű, hogy nem én jöttem rá. Még egyszer, nem találgatok, csak egy példa és lehet, hogy nem is ilyen elven működik a klíma.

 

Szóval ezért nehéz ügy.

 

De most tegyük parkolópályára az ügyem, úgyis lehet, hogy egész szeptemberben nem jutunk semmilyen szervizbe. Utána meg valóban egyre nehezebb orodukálni a nem hűtést. (Bár ha kinti 20 foknál is 7-14 közt járna a klíma, az pont jó lenne, nem mondhatnák, hogy túl meleg van.) De akármikor is jutunk szerelőhöz, jelentkezem.

Előzmény: xmbela (7412)
xmbela Creative Commons License 2020.08.31 0 0 7412

Biztos, hogy nem fizetik, de legalább megtudod, hogy mi a hiba és most írom harmadszor, hogy nem kell a márkaszerviz orrára kötni, hogy valaki lefejtette újratöltötte, csupán ahhoz ragaszkodsz, hogy előtted fejtsék le! Persze csak, akkor, ha már biztos a gázhiány ami simán lehet, hogy nincs is. Ezért kell egy rutinos klímás, aki új gázas gép nélkül is megtudja állapítani, hogy nem gázhiány van, hanem mondjuk a hideg/meleg állító motor teljes hideg állásnál is beenged meleg levegőt. Ez nem több egy percnél.

Előzmény: MZ/Y (7410)
raider Creative Commons License 2020.08.31 0 0 7411

Engem is végtelenül frusztrálna ez a történet, ha nagy nehezen tudnék venni egy új autót, és aztán nem működne a klímája. Esetleg tényleg egy másik márkakereskedésnél kellene próbálkozni, vagy a hazai vezérképviseletnél.

Előzmény: MZ/Y (7410)
MZ/Y Creative Commons License 2020.08.30 0 0 7410

Az a baj, hogy jó eséllyel nem fizetik, cserébe megvonják a garanciát a klímára. Igazságügyi szakértő lehetne megoldás erre, de az drágább, mint egy klímás.

Előzmény: ballanto66 (7409)
ballanto66 Creative Commons License 2020.08.30 0 0 7409

Én drukkolok neked és roppant kíváncsi vagyok a végére!

Az nem megoldás hogy egy klímással  megnézeted és ha nem volt jó a klímád viszed a számlát a suzukihoz és kivered belőlük

, ha jó akkor ennyi!( De nem jó!)

Előzmény: MZ/Y (7408)
MZ/Y Creative Commons License 2020.08.30 0 0 7408

Vannak elveim (de ugye a fing...), szóval előbb próbálom kiverni belőlük, aztán jöhet a saját zseb. :)

Előzmény: raider (7406)
MZ/Y Creative Commons License 2020.08.30 0 0 7407

A modell fb csoportjában kértem segítséget, meg itt is. De ez van.

 

Én ígértem, hogy megírom, be is tartom. :)

Előzmény: xmbela (7405)
raider Creative Commons License 2020.08.30 0 0 7406

Két lehetőséged van: fogyasztóvédelem+jogi út (hosszadalmas, pénzbe kerül, és a végén talán lesz belőle valami), vagy klímás (rövid idő alatt kiderül a turpisság, ez is pénzbe kerül, de viszonylag gyors és effektív). Simán önző sezmpontokból választhatod az utóbbit, ha a morált is akarod javítani, akkor az előbbit. 

Előzmény: MZ/Y (7402)
xmbela Creative Commons License 2020.08.30 0 0 7405

Ide, meg úgy általában minden fórumra, fb csoportba, akkor írnak az emberek, ha baj van, segítségre van szükségük. Van pár önkéntes aki próbál segíteni, aztán kb. ennyi. Ha meglesz a hiba, akkor sem jön vissza, hogy ez, vagy az volt a hiba és mi volt a megoldás, hátha segítség lesz később valakinek. Itt valószínű nem sokan használnak olyan autót, mint te, ezért teszteredménnyel sem tudnak szolgálni. Aztán lehet, hogy csak húshőmérőjük nincs, vagy nem hajlik a derekuk, hogy elmondhassák mennyi kondenzvíz keletkezik, vagy stb. 

 

Ha az első időkben jól működött, akkor valami gond biztosan van mondjon bármit is a márkaszerviz. Időben lépjél másik helyet keresve, mert a külső hőmérséklet csökkenésével lehet, hogy ott is lepattintanak, mert mindent jónak találnak. Gondolom az új gáz miatt még Debrecenben sincs minden klímásnál külön gép, hogy meg tudják oldani a lefejtést/újratöltést, ezért sok választásod nem lesz.

Egyébként én azt gondolom, hogy egy rutinos klímás nyomásmérés nélkül is tudná szűkíteni a lehetséges hibaokokat. De ehhez az kell, hogy valaki élőben hozzáférjen, mert lehet, hogy tényleg nincs gond a gázmennyiséggel.

Előzmény: MZ/Y (7404)
MZ/Y Creative Commons License 2020.08.30 0 0 7404

Az nem nektek szólt. :) Ezredik új piros Swift képétől elájulás ezerrel, de segítség nem nagyon. Ok, én se szedném szét más kedvéért az autót :), de nem is komoly dolgot kértem. Na, mindegy.

 

Az lesz második körben, csak mostanában alig mentünk, nem volt égető, meg nekem új melóhelyről sem egyszerű elugrani, de muszáj lesz. Vagy találni egy megbízható klímást, akit itt ajánlottak, az pont a szerviz utcájában van, lehet, hogy ott járt (ha járt), akkor nem oda kellene vinni. Persze nem árulták el, ki a partner.

Előzmény: xmbela (7403)
xmbela Creative Commons License 2020.08.30 0 0 7403

Bocs, hogy nincs Suzukim. ;P

 

Ha úgy látod, hogy a klímád működése továbbra sem jó, akkor keress egy másik márkaszervizt és próbáld ott érvényesíteni a garanciális igényedet!

Előzmény: MZ/Y (7402)
MZ/Y Creative Commons License 2020.08.30 0 0 7402

Mai eredmény 25.5-ről 27.5-re melegedett az autó klíma (és 1 ember) mellett. Mivel kint is 36 fok volt, erre nem mondom, hogy biztos gáz.

 

De amiért visszanéztem:

Felejtsük el a klímát! Veszel egy mobilt, 3 hétig jó fotókat csinál, aztán történik valami vele és onnantól nem. (valamiért nincsenek meg a fotók, hogy jó legyen az analógia) Emlékszel rá, hogy addig jó volt. Elviszed a márkaszervizbe, ahol természetesen jónak ítélik. Próbálsz kérni mástól hasonló körülmények között készült fotót, hogy össze tudd hasonlítani, de nem igazán segít senki*. Próbálsz szakmai topikban segítséget kérni, hogy szerintük ez jó-e, azt kapod, ne bohóckodj a márkaszervizzel, vidd el egy független szervizbe oszt fizesd ki a javítást. Erre Te, "tényleg, azért vettem új telefont garanciával, hogy baj esetén fizessem a javítást" felkiáltással mész is?

 

Tudom, csak egy 4 millás kis autó, másnak az borravaló, de nekem sajnos nem. Ha már vállaltak rá 3 év garanciát, szeretném arra megcsináltatni. Szerintem nem olyan nagy bűn, aztán lehet, hogy tévedek.

 

*Na, ez talán még fájóbb pont. A nem tudom hány emberből 1, azaz egy vette a fáradságot, hogy segítsen. (Ő rögtön "bedugós" hőmérővel megmérte a befújt levegőt.) A többieknek nem fért bele bedobni egy hőmérőt az autóba. Biztos én vagyok rosszul összerakva, de ha valakinek segíthetek, mégteszem, pláne ilyen egyszerű dolgot.

Előzmény: raider (7400)
MZ/Y Creative Commons License 2020.08.30 0 0 7401

Nézd, egy 3 hónapos autónál nincs kedvem akár 100 ezret fizetni, csak mert a hazai morál olyan, amilyen. Lehet bohóckodásnak is hívni, meg tudatos vásárlónak is. (Mellékszál, a wizz átbaszásába a többség beletörődik, én nem. Én ugyan pénzt nem láttam belőle, de a wizz fizetett némi büntetést (az államnak). Ha más sem hagyná annyiban, leszoknának róla.)

 

Azért érdeklődöm, mert hülyeséggel nem akarom zargatni a másik szervizt. Azért várta volna véleményt/tapasztalatot, a mért értékek mit mondanak, mert szerintem ez így nem klíma.

Előzmény: raider (7400)
raider Creative Commons License 2020.08.30 0 0 7400

Bocs, de kicsit modortalan leszek. Ha az a cél, hogy legyen rendes hűtés, akkor el kell menni egy rendes klímáshoz, és el kell felejteni a garanciális bohóckodást. Ha az a cél, hogy itt panaszkodj, akkor jó az eddigi irány.

Előzmény: MZ/Y (7395)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2020.08.30 0 0 7399

Köszönöm, így lesz.

Vadkeleti Creative Commons License 2020.08.30 0 1 7398

"Lehet-e tenni még vele valamit, hogy a kompresszor ne lássa kárát az elmúlt éveknek?"

Igen. Kimondottan klímaszerelőhöz vidd! 

Előzmény: Mindenváró Ádám (7396)
xmbela Creative Commons License 2020.08.30 0 1 7397

Az új kondenzátoron úgyis rajta lesz a szárítószűrő, tehát ez letudva. Legyen legalább fél óra vákuum, ha van idő rá, akkor akár hosszabban. Kapjon némi belevaló friss olajat, mert az a kompresszor igen csak érzékeny.

Előzmény: Mindenváró Ádám (7396)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2020.08.30 0 0 7396

Sziasztok

 

Egy öt éve álló Honda FR-V lesz az új autóm. Eleje törött volt, a klímahűtő is le volt szerelve már 2-3 éve. A lyukak be voltak ragasztva de nyitott volt a rendszer. Most fogok bele venni új hűtőt és feltöltetem.

Lehet-e tenni még vele valamit, hogy a kompresszor ne lássa kárát az elmúlt éveknek? 

MZ/Y Creative Commons License 2020.08.24 0 0 7395

Nem volt azóta annyira meleg (vagy csak kevesebbet mentünk?), nem szorítottam annyira. Asszony meg jellemzően elfelejti megnézni a hőmérőt. Egyszer eszébe jutott, akkor kb. 30 fokban annyit tudott a folyamatos klíma, hogy 26 fokos induló hőmérséklet nem lett magasabb...

 

Igazából jó lenne néhány ugyanilyen autóról tapasztalat. Egy konkrét válasz volt (fényképpel), ott is kapcsolgat (azt nem írta, milyen sűrűn), de 4.x és 7.x fok között jár, a miénk meg 7 és 13 között. Nem ugyanaz. Meg egy nem túl egzakt tapasztalat, hogy van, hogy a hátul ülő szól, hogy fázik - na, nálam ez elöl sem fenyeget. :(

 

Vadkeleti olvtárs,

köszönöm!

Előzmény: ballanto66 (7386)
a.k. Creative Commons License 2020.08.22 0 0 7394

Lehet én 820 - 880 találtam csak... :) Lehet nem derül ki mennyi a tényleges én már nem tudom... :) 

Előzmény: xmbela (7393)
xmbela Creative Commons License 2020.08.22 0 1 7393

Fél perc kiguglizni egy 2020-as töltettáblázatot.;-)

Szép álmokat.

Előzmény: a.k. (7392)
a.k. Creative Commons License 2020.08.22 0 0 7392

Ajjaj látom felakadt a profi téma... :D Nyugodalmas estét! :D 

Előzmény: xmbela (7391)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!