Az öreg, aki az akkut cserlte, lehúzta az egyik sarut, nem tudom, hogy - vagy +, ami az ajtó felé esik, majd ez a sarú még vagy 15 20 másodpercig hozzá-hozzá ért az aksi csatlakozójához. Ennyi volt, aminekem nem tetszett,igaz énbaromira nemértekhozzá.
Multiméterrel szakadáskereső üzemmódban el e jut a töltéskábel jel a generátortól az akkumulátorig. Ha bevizsgálták a generátort és ad feszültséget, akkor a töltéskábel és az akku között lesz gond. Amikor a pozitív sarut visszateszi ok hogy van egy kis szikra mert a komfort elektronika stb. fogysztók indulnak. Kérdés, hogy mekkora volt az... De a negatív kábeleknek is tökéletesen a helyükön kell lenniük ahhoz, hogy legyen töltés.
Transit 2012-es 2,2 125LE. Újonnan vettem, 172 e km, semmi mókolás.
Úgy éreztem, fárad benne a gyári 10 éves akksi (egy jó ideje nehezebben indít, de mindig elindult), ezért ma elmentem kicseréltetni.
Korosodó szerelő sok kínlódással és szikrával kicserélte az akkut, majd utána rámért és megállapította,hogy nem tölt a generátor. Mivel ők nagyobb javításokkal (már) nem foglalkoznak, elküldött. Az autószerelőm villamos jellegű problémákkal nem foglalkozik, annyit megtett, hogy kiszerelte a generátort, amit elvittem egy generátoroshoz, aki megállapította, hogy a generátor, bár egy felújítás ráférne, de teszi a dolgát, azaz működik.
Vissza a szerelőhöz, visszaszerelte a generátort az autóba, de ettől kezdve megint nem tölt. Biztosítékok rendben, ránézésre semmi rendelleneset nem találtak, csak azt, hogy nem tölt. Az akksi cseréig vélhetően töltött, hiszen napi használatban van az autó, minden működött rajta, plusz töltésre soha nem volt szüksége.
Terepen is mennél vele? Mert végül is nyugisan befér 1 moci pl. az alacsony-rövid tranyó rakterébe, de a helyszínre szállítás a nagy kérdés. Ha Superbike-om lenne, megoldanám motorszállító trailer+ Transittal. Kvázi hogyha az aszfaltos parkolóban letolod róla a bicajt, akkor okés, egyébként én vennék egy óccó 4x4-et és így oldanám meg:
Ha a forgalmiban a J betűnél M1, M1G, akkor D1 (max 7 személyig)
Ha a J betűnél N1, N1G, akkor D2 ekkor vontatáshoz kell az U "matrica" is, ami viszont megvásárolható a vontató gjmű. frsz.-ra, így annak érvényessége alatt több futót is lehet használni.
D1 kategória - Motorkerékpár / minden, legfeljebb 3,5 t megengedett legnagyobb össztömegű, legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsi és annakpótkocsija/utánfutója.
Szóval nem kell matrica.
100 e plusz müszaki és ha nem veszel futót alkalmanként 5- 10 e ft ért bérelhető esetleg ismerőstől kölcsönkérni.
koszi, igazság szerint nincs vonohorgos autom, szoval ha a mostanira hivatalosan tennék azt alsóhangon +100k (ha jol gugliztam), auto meg ér kb 7-8 százat. plusz vegyek futót, ill. ha jol nezem vontatásnál a sebesség határok is mások, meg futóra matrica.
azt hittem egyszerubb lesz ha veszek egy dobozost es kész, de igy végigpörgetve a hahu-t nem láttam millió alatt olyan trasnsitot ot amibe beleugranék, szóval még gondolkozok mit vegyek. foleg meg mivel ezek munkás autók kapják az ivet rendesen, 2- 3oldalt olvastam itt csak vissza.
érdekelne a véleményetek. hobbyra keresnék egy tranzit-ot (krosszmotor szállítás) nagyrészt hétvégén lenne használva de annyira nem vagyok képben hogy milyen évjárat-tip nézzek. ti mit javasoltok? latom van hossz-keresztmotoros, mechanikus adagolos stb. azt se tudom az osszes hatso kerekes, vagy van ami elsos? 1m-1,5m korul gondoltam mint vételár de ha találnék olcsobban az se lenne baj. ill. kb mennyit fogyaszt egy ilyen gép? ha nincs megpakolva lasd kb 100kg krosszmotor meg 1-2 utas. 10l? mire szamitsak