Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 2024.01.06 0 0 89313

Persze, benne van a külföldi oldal is. Bár ott a magánszemély ritkán vesződik ezzel, odaadja a (legritkább esetben honfitárs) kereskedőnek apróért. Megy a magyar kereskedő és hozza a kínálat aljáról, mert itt ő még azon tud keresni, tróger módszerekkel nyilván. 

Vagy pl. a legutolsó autóbehozatalom is egy érdekes példa. Német a kereskedő és rendelkezik eszközökkel, hogy összeszedje az üzem- és/vagy mozgásképtelen autókat kiszállással és elvigye a telephelyére. Stilo Abarth, 107 ekm-rel. A Selespeed szivattyú hibája miatt targoncával felrakós. Neki megérte begyűjteni és 300 euróért eladni. De a magyar kereskedő meg olyan, hogy ennyi pénzért a kisujját se mozdítaná meg, kinevetné hogy csak ennyit keressen egy autón. Érdekes.

Most itt van ez a szerencsétlen Alto színvonalú autó, kb. hasonló beszerzési árat tudok elképzelni, plusz a hazaszállíttatás. Egy dobos spray meg a csúszópénz az NKH-s vizsgabiztosnak. Egész biztos vagyok benne, hogy többet keresett az autón, mint amibe belekerült, hogy rendszám kerüljön rá.

Előzmény: DonPrego (89311)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.01.06 0 0 89312

OFF

legyél kedves, adj egy pcii türelmet----->elemgyek vadászok valami kaját (kopp üres a hűtő is) ...kiváltom a szivgyogyszert mert k.va szarul vagyok utána email

grazie molto

ON

 

Előzmény: downer (89309)
DonPrego Creative Commons License 2024.01.06 0 0 89311

Az osztrák/német tulaj szintén bontó helyett eladja a kocsit kelet Európába, mondván ott még örülnek az emberek neki pár évet és a szemét se náluk tornyosúl.

Mi pedig örülünk neki... sőt, gyártjuk nekik, majd visszavesszük amikor ők már leselejtezték 🙂

Előzmény: downer (89310)
downer Creative Commons License 2024.01.06 0 0 89310

De ha már rögmagyar valóság, pont most néztem meg ezt az új részt:
https://www.youtube.com/watch?v=U0bMWZTUN0E

 

Volt itt is szó már sokmindenről, ami ebben a videóban is érzékelhető.

Aztán meg az emberi oldala, írják a kommentekben, hogy a forgatás után felrakta az átvert tulaj a használtautóra, hátha ő tovább tudja adni az átverést. Mikor megjelent a videó, akkor meg levette. 
Na, hát kb. érzésre ebből áll a magyar autópiac, az emberek oda-vissza kúrják át egymást a szarjaikkal. Hát ez egy csodálatos társadalmi modell. 
Mondjuk betudni egy veszteséget az nem megy, egy tévedést elismerni, az nem megy, betolni egy autót a bontóba inkább, az nem megy. Aprópénzeket elengedni nem megy, még a legvégső fázisban is képesek meghirdetni valamit 50-100 ezerért, amiben akár már egy használható alkatrész sincsen. Reménytelen ez az egész.

downer Creative Commons License 2024.01.06 0 0 89309

Csakis a rögvalóság, mindig. 
Nézném, de sehol semmi új email.

Előzmény: Sütemények Réme (89308)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.01.06 0 0 89308

Mit kíván a magyar nemzet?

 

Komolyabbra fordítva a szót: a rögvalóság érdekel vagy valami eladásra kisuvickolt (c) MekaFull-os optika?

 

Re: képek -emailban  ------>only for downer  , absolutely private usage

Előzmény: downer (89291)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.01.06 0 0 89307

Plusz  egy jó váltóáttételezés plusz egy korán /korábban ébredő nyomaték plusz plusz plusz....

 

Ha nem tévedek orbitálisat, akkor egy tizenpárévvel fiatalabb feltöltött (kényszer lélegeztetett )motorral rendelkező gk-t hasonlítunk egy szívó motoros (naturally aspirated?) öregebb / nehezebb? gk-hoz...

Előzmény: BmS1 (89305)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.01.06 0 0 89306

BmS1 2023.12.22
0 0 89229

"....Átlátok ám a szitán, már kora reggel is. :-)

 

Te nem ódát vársz, hanem örömódát, vagy méginkább dicshimnuszt :-)  ....

 

 

Tudnék értékelni, egy részletes, korrekt értékelést (is)..... de..... valahogy......  nem akar megszületni / elkészülni / közkinccsé válni....ű

 

    

BmS1 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 89305

Igen, ez a motorkódú (M 270-910) motor csak a GLA 180-ban jött ki ilyen alacsony teljesítmény szinttel (122 Le)

A GLA 200-ban -ahogy írod- jóval nagyobb ugyanennek a motornak a teljesítménye, gyárilag  150 illetve 156 Le.

Előzmény: R. Scherbotsky (89304)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2024.01.05 0 0 89304

Az a motor nagyon erősen vissza van fogva. A gyárilag erősebbik verzió (GLA 200 csavarra ugyanezzel az 1.6 turbóval) is 154 lóerő, de a korlátok feszegetése nélkül, nagyon biztonságosan fel lehet húzni 170-180 lóerő/300 Nm környékére az erősebbik verzió eredeti felárának a töredékéért. Valószínűleg itt is ez történt.

Előzmény: BmS1 (89300)
DonPrego Creative Commons License 2024.01.05 0 0 89303

2009-es kocsi 227e km, átlagokorú, átlagos használtautó, átlagos futással. Legutóbb tavaly előtt ősszel voltam alatta, akkor szép feketének tűnt a padlólemez (valami utólagos alvázvédelem volt rajta), rozsdás bölcsőkkel. Hát a műanyag burkolatok alatt azért már más volt a helyzet.

A kappán ennyi rozsda sem volt, aztán levettem a küszöbborítást és ujjal benyomtam a küszöböt. Sajnos ez ilyen. Lehet mondogatni hogy évente takarítsuk ki a dobbetéteket, az előttünk lévő tulajok nem tették meg, átvizsgálásnál meg nem kezded el szétbontani az autót.

Most nekem pár évig így jó lesz és selling pointnak is meg lehet említeni eladásnál, köv tulajt is kibírja, aztán ... már most sem hiszem hogy gazdaságos volt.

Előzmény: downer (89299)
downer Creative Commons License 2024.01.05 0 0 89302

Sok az a 9,5 kg/LE nagyon. Nekem 7,5, de még így is lehetne jobb.

Előzmény: probody (89296)
downer Creative Commons License 2024.01.05 0 0 89301

Hát mi lenne, egy kis turbónyomás emeléssel simán fel van az is húzva 150 lóra.

Előzmény: BmS1 (89300)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 89300

Igen, de probody felvetése jogos.

 

Élből van / lehet a Kappának  33 Le többletteljesítménye.

A Kappa tömeg/Le értéke is jobb.

Aztán van a MB GLA-nak egy jóval nagyobb homlokfelülete, (a cw értékkel most ne bonyolítsunk) ami minél nagyobb a sebesség, annál nagyobb hátrány.

 

Ennyi hátrányt egy jobb váltó nem tud kompenzálni.  Egyéb oknak / okoknak is kell lenni, szvsz.

Előzmény: capa (89298)
downer Creative Commons License 2024.01.05 0 0 89299

Nyilván vannak szerencsésebb példányok meg kevésbé, az enyém amúgy már közel 220 ezret mutat.
Attól függetlenül én a tizenévvel fiatalabb autók rozsdavédelmében sem bízom jobban.

Előzmény: DonPrego (89295)
capa Creative Commons License 2024.01.05 0 0 89298

Val'szeg csak jobb a váltó fokozat kiosztása, mert több sebességes, s ezért kisebbeket "ejt".

Előzmény: probody (89296)
capa Creative Commons License 2024.01.05 0 0 89297

Szerintem ide is jöhet a fotó! Kíváncsi vagyok :-)

Előzmény: downer (89291)
probody Creative Commons License 2024.01.05 -1 0 89296

Friss élmény:-(( 

Országút előttem lassabb kocsi, de már a seggemben van valaki.

Vissza 3 padló megelőztem,  már a 4-est húzatom és lassan, de simán megelőzött engem is az aki tolt.

Rendszám alapján: Mercedes GLA 1.6 benzin, automata 122le.  (Na ilyenkor van az, hogy eladom a Kappát)

 

Hogy lehet ez?   110le-s a Kappám a 155-ből?  Akkor hogy futott bele a 200-ba múlt héten négy személlyel...

 

Merci 11,3kg/le  Kappa 9,5kg/le    ???

 

DonPrego Creative Commons License 2024.01.05 0 0 89295

Használtam már makulátlan 19 éves F Astrát is, amin nem volt semmiféle védelem csak a gyári. Rozsda sehol. Igaz a 19 éve alatt 85 ezret futott :D

Előzmény: downer (89294)
downer Creative Commons License 2024.01.05 0 0 89294

Haha, most mondjam azt, hogy a 25. éves Mareámon nincsenek ilyenek? :D

Előzmény: DonPrego (89293)
DonPrego Creative Commons License 2024.01.05 0 0 89293

Boldog Újévet mindenkinek!

Be is dobnám az atomot egyből a csoportba, kész lett az alváz és üregvédelem az Avensisen

https://photos.app.goo.gl/bYTQoYwdw6sfhEVeA

Ez akár érdekes lehet a "régi autók jobbak voltak, inkább olyannal járok" nosztalgiázóknak.

Persze lehet mondani hogy ez csak felületi rozsda és jópár évet tudott volna még szolgálni így az autó.

Igen, szét lehetett volna jobban is szedni, alaposabb munkát végezni.

U.I.: a műanyag ápol és eltakar ...

Adm Creative Commons License 2024.01.05 0 0 89292

Ha ezt akkor írod, amikor a Stilot vettem, okoztál volna pár álmatlan éjszakát :)

Előzmény: TudatLan (89288)
downer Creative Commons License 2024.01.05 0 0 89291

Hmm, gondolod eladnám, ha lenne egy ilyen ritka madaram? Hát aligha... :D
Ha ráérsz, fotózd már körbe és küldd át emailben légyszíves!

Előzmény: Sütemények Réme (89290)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.01.05 0 0 89290

OFF

 

Amit vázoltam, az kb. a maxi program. A 2.5-ből , lehet, pörgős 2.8at csinálni. Pici pénzért. Egyébként, én. kb.20ezeret mehettem vele, kb. 2 hónap alatt. Hazafelé , a sz@r termosztáttal, (eu-s a kocsi, át lett hozva németbe, rendesen , lepapírozva ahogy kell, csont nélkül kapta meg a 2 év német műszakit), tehát hazafelé, tempomat, 140-150 km/h, beszélgettünk végig a barátommal stb.... 8 alatti átlagfogyi jött ki. Bazz, csak pislogtam. Valami hétfelet irt ki a kijelző, szűk 1000 km átlagára.... Ölsszehasonlításként, az ültetett 56 GTA SW-m, legjobb fogyija, 7.8 liter per 100 km volt, a kijelzőn. Rátankolva, kiszámolva 8.1 vagy 8.2  ...rég volt. 90-110 között autózva...néha 130 de nem tartós.

 

Azóta ez a kettőfeles, kapott egy gyári termosztátot (nem volt  könnyű vadászni hozzá) ....Nálam volt pár olajcsere, 6-8 ekmenként,shogy éreztem hogy fárad benne a motul 10w60... gyönyörű tiszta belüla motor, aranybarna semmi megégés vagy koksz meg ilyen ocsmányságok. semmi tákolás. kipuffgatyába rázva, flexik is...  költöttem rá gazdagon és nem tákolás,anyira kell hogy ismerjél.

 

fék még a kicsi van alatta... a gyári elsőszrelés. 4 dugós brembo (330as  tárcsával) , tehát a gyári megoldás van kéznél. normális gátló plusz rugó is hozzá.  2.5 -24 szelephez van megírva optimalizált progi  , ez a gyári ECU remap, csúcsok pont kiszolgálják (nincs 100 % ra kivezérelve.)

 

FIgyelem, nem ebben a kocsiban van. e z a kóóóóómbiiii, szöggyári.hanem ezek a megoldások polcon vannak. plug and playcsak csavarozni k elll.

 

hátha elindul a vezérhangya... gatyábarázod, eladod, kereshetsz rajta ....okosan , ahogy te éptíkezel a modular sor5ből.

 

arese v6 nemsz@r!!!!  élmény használni. minden másodperce.

nekem jobban bejövős 1000X  ,imt n az az okádék ferrari hang a 2.9v6 kétcsigából, pedig fék -futómű - road handling  stbb.... ég és föld a 2 kocsi....

 

és mégis: az igazi alfa orgánum Giuseppe B. bácsi keze alól származik.  Engem már nagyon rég elcsábított (rabul ejtett) ....

 

OFF OFF

:-))

Előzmény: downer (89289)
downer Creative Commons License 2024.01.04 0 0 89289

Húha!
Na erre még várjunk, elindít-e egy lavinát a zagyamban! :D

Előzmény: TudatLan (89288)
TudatLan Creative Commons License 2024.01.04 0 0 89288

Beregisztálod és gondjaidba veszed. itthon van. 900e ir-ár.  adok neked kedvezmény.  (svájci 2003as SW, 2 éve áll, én vok a kettedik tulaj. még gyári,  bontataln. kulpung is ,amivel kijött a gyárkapun.

 

Pici pénzért megpróbállak hozzásegíteni, Fiat 166ból származó, 3179cm3-es sportszívhez (sallangok is, ofkorz)....kb.240e km, svEjci, bontatlan....  kerítünk hozzá, hüvely dugó stb.....

Nullára rakod ----> gyári nullkm-es állaőot.  Megvan a 3.7v6 24 v.  Tulajdonjog (nem a kocsié, han em a fék / futómű) nálam marad, használatra nulla pézér kapol tőlem 6dugós D2, vagy Beremobo vagy tarox.  Nyerget. FÉkszalag  stb.... KV klubsport vagy reiger vagy öhlins.... ahogy kiadja.....  TE csinálod stb.... fékbalansz stb.....   ír6ó vez.egys.    vagy a FŐD alól is  kerítem a 'szöggyári' progit hozzá (ECUba a gyújtás+üza. táblák)..... 

 

 

Örülés.

 

????

 

:-D

Előzmény: downer (89286)
Giocatore79 Creative Commons License 2024.01.04 0 0 89287

Sziasztok! 

 

Egy ideje már leraktam ház elé, vagy épp a garázsba a Kappát (volt pár nyűgje amivel már nem akartam foglalkozni).... 

Valakit nem érdekelne esetleg a topicból? 

98-as faceliftes, 2.4 JTD.

Ide is már ritkábban járok, gondoltam megkérdezem azért. 🙂

downer Creative Commons License 2024.01.03 0 0 89286

A 156 2.5V6 is annyi már, ha szép. De azzal mivel lennék előrébb, mint a 2.4 soröt?

Előzmény: Sütemények Réme (89285)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.01.03 0 0 89285

Jó reggelt kívánok.

 

Néhány gondolat....

 

Kínával kapcsolatban  , Európa számára, talán , van néhány ,aprócska 'remény'...

 

Kínai korfa - az egykézésnek, mostanság kezd lenni látható hatása,persze, kell ,még néhány év , amíg a folyamat igazán beindul .... egyre idősödő társadalom, de legalább is, a fiatalok aránya nem nő, az öregebbekhez képest ---> terheli a szociális és ellátó rendszereket. Persze, ez Európában is fennáll, de ad rá esélyt, hogy Kína befelé fordul, lassul, leáll ...a külvilág felé zajló offenzíva / expanzió....

 

Belső területek viszonylagos fejletlensége, a 'partvidék'-hez képest...

 

A villanyautós láz hanyatlása....mindenre , még, nem megoldás, a delejszekér.  Mezőgazdaságban, közúti szállításban, stb...  még megoldatlan kérdések. A személygépkocsiknál is, energiatárolás megoldatlansága, a teljes, belsőégésűről ----> elektromosra való , rendkívül rövid idő alatti átállás kivitelezhetetlensége stb....  talán van még remény Európa számára. Főleg, ha az Eu-n kívülről fizetett és vezérelt ügynökök eltűnnek a színről. Nyíltan az európai polgárok tényleges érdekei ellen tevékenykednek.... Schröder, Merkel, von der Lejjebb stb... Súlyos gond, hogy nincsenek , valódi európai formátumú politikusok... Adenauer, Schmidt, Kohl... Mannerheim, De Gaulle....  Per.pill, talán az orosz cár az egyetlen valódi , nagyobb formátumú Európai vezető...

 

A népautó konszern (vw) ,1000 sebből vérzik, mint maga Németország... kesze-kusza döntési rendszer, túl merev szociális védőháló....termelékenység/versenyképességbeli hiányosságok.... viszont rengeteg okos, innovatív ember dolgozik ott...meglátjuk.

 

"....Elég szomorú, hogy a VW, Fiat, MB, Ford,Peugeot stb  konszern  azért bukik el szépen lassan az európai autópiacon, mert sok pénzbe kerül nekik a rendes autók kifejlesztése ..." Ebben van igazság. A túlpörgetett fogyasztói szemléletből kell(ene) erősen visszavenni / vetetni. Kérdés, hogy vissza lehet-e, gyömöszölni a szellemet a palackba  ?!?!?

Nézzünk meg, egy 2-es vagy 7-es sorozatú Volvót... szó szerint, képes volt kiszolgálni, egy generációt.... MB w126 (egyik titkos favoritom) ... eléggé stabil egy valami volt....pl. egy w140-nel összemérve....

 

"....tövig nyomva, ha jól értelmeztem, versenypályán ..."  Jó pár dolog kimaradt az email-ből.  Java a kilométereknek, közúton történt (autobahn ... bundes ... u.s.w.) .... Persze, volt zártpályás , komótos körözgetés is. :DDD Ez utóbbi , javarészt az épített szekérrel. A közutas közlekedés , túlnyomó részt, széria kocsikkal lett realizálva....

 

" ... Ma már egy 2,5 V6 is 10000 eurós nagyságrend ...."  Ugye, ezt az Alfa 164-re értetted?  Mert , egyébként, sima 2.5 V6, azért még nem elérhetetlen... pl. 156-ban.

 

Folyt.köv.

TudatLan Creative Commons License 2024.01.03 0 0 89284

:-)))

 

Hasonlítasz egy szép fához: leveled van.

 

Ha él, az itt megadott, villanylevél címed, akkor, jött arra egy levél ...

 

Köszönöm!

 

(elpirulós fej ikon)

Előzmény: BmS1 (89278)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!