Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Persze, benne van a külföldi oldal is. Bár ott a magánszemély ritkán vesződik ezzel, odaadja a (legritkább esetben honfitárs) kereskedőnek apróért. Megy a magyar kereskedő és hozza a kínálat aljáról, mert itt ő még azon tud keresni, tróger módszerekkel nyilván.
Vagy pl. a legutolsó autóbehozatalom is egy érdekes példa. Német a kereskedő és rendelkezik eszközökkel, hogy összeszedje az üzem- és/vagy mozgásképtelen autókat kiszállással és elvigye a telephelyére. Stilo Abarth, 107 ekm-rel. A Selespeed szivattyú hibája miatt targoncával felrakós. Neki megérte begyűjteni és 300 euróért eladni. De a magyar kereskedő meg olyan, hogy ennyi pénzért a kisujját se mozdítaná meg, kinevetné hogy csak ennyit keressen egy autón. Érdekes.
Most itt van ez a szerencsétlen Alto színvonalú autó, kb. hasonló beszerzési árat tudok elképzelni, plusz a hazaszállíttatás. Egy dobos spray meg a csúszópénz az NKH-s vizsgabiztosnak. Egész biztos vagyok benne, hogy többet keresett az autón, mint amibe belekerült, hogy rendszám kerüljön rá.
legyél kedves, adj egy pcii türelmet----->elemgyek vadászok valami kaját (kopp üres a hűtő is) ...kiváltom a szivgyogyszert mert k.va szarul vagyok utána email
Az osztrák/német tulaj szintén bontó helyett eladja a kocsit kelet Európába, mondván ott még örülnek az emberek neki pár évet és a szemét se náluk tornyosúl.
Mi pedig örülünk neki... sőt, gyártjuk nekik, majd visszavesszük amikor ők már leselejtezték 🙂
Volt itt is szó már sokmindenről, ami ebben a videóban is érzékelhető.
Aztán meg az emberi oldala, írják a kommentekben, hogy a forgatás után felrakta az átvert tulaj a használtautóra, hátha ő tovább tudja adni az átverést. Mikor megjelent a videó, akkor meg levette. Na, hát kb. érzésre ebből áll a magyar autópiac, az emberek oda-vissza kúrják át egymást a szarjaikkal. Hát ez egy csodálatos társadalmi modell. Mondjuk betudni egy veszteséget az nem megy, egy tévedést elismerni, az nem megy, betolni egy autót a bontóba inkább, az nem megy. Aprópénzeket elengedni nem megy, még a legvégső fázisban is képesek meghirdetni valamit 50-100 ezerért, amiben akár már egy használható alkatrész sincsen. Reménytelen ez az egész.
Plusz egy jó váltóáttételezés plusz egy korán /korábban ébredő nyomaték plusz plusz plusz....
Ha nem tévedek orbitálisat, akkor egy tizenpárévvel fiatalabb feltöltött(kényszer lélegeztetett )motorral rendelkező gk-t hasonlítunk egy szívó motoros (naturally aspirated?) öregebb / nehezebb? gk-hoz...
Az a motor nagyon erősen vissza van fogva. A gyárilag erősebbik verzió (GLA 200 csavarra ugyanezzel az 1.6 turbóval) is 154 lóerő, de a korlátok feszegetése nélkül, nagyon biztonságosan fel lehet húzni 170-180 lóerő/300 Nm környékére az erősebbik verzió eredeti felárának a töredékéért. Valószínűleg itt is ez történt.
2009-es kocsi 227e km, átlagokorú, átlagos használtautó, átlagos futással. Legutóbb tavaly előtt ősszel voltam alatta, akkor szép feketének tűnt a padlólemez (valami utólagos alvázvédelem volt rajta), rozsdás bölcsőkkel. Hát a műanyag burkolatok alatt azért már más volt a helyzet.
A kappán ennyi rozsda sem volt, aztán levettem a küszöbborítást és ujjal benyomtam a küszöböt. Sajnos ez ilyen. Lehet mondogatni hogy évente takarítsuk ki a dobbetéteket, az előttünk lévő tulajok nem tették meg, átvizsgálásnál meg nem kezded el szétbontani az autót.
Most nekem pár évig így jó lesz és selling pointnak is meg lehet említeni eladásnál, köv tulajt is kibírja, aztán ... már most sem hiszem hogy gazdaságos volt.
Nyilván vannak szerencsésebb példányok meg kevésbé, az enyém amúgy már közel 220 ezret mutat. Attól függetlenül én a tizenévvel fiatalabb autók rozsdavédelmében sem bízom jobban.
Amit vázoltam, az kb. a maxi program. A 2.5-ből , lehet, pörgős 2.8at csinálni. Pici pénzért. Egyébként, én. kb.20ezeret mehettem vele, kb. 2 hónap alatt. Hazafelé , a sz@r termosztáttal, (eu-s a kocsi, át lett hozva németbe, rendesen , lepapírozva ahogy kell, csont nélkül kapta meg a 2 év német műszakit), tehát hazafelé, tempomat, 140-150 km/h, beszélgettünk végig a barátommal stb.... 8 alatti átlagfogyi jött ki. Bazz, csak pislogtam. Valami hétfelet irt ki a kijelző, szűk 1000 km átlagára.... Ölsszehasonlításként, az ültetett 56 GTA SW-m, legjobb fogyija, 7.8 liter per 100 km volt, a kijelzőn. Rátankolva, kiszámolva 8.1 vagy 8.2 ...rég volt. 90-110 között autózva...néha 130 de nem tartós.
Azóta ez a kettőfeles, kapott egy gyári termosztátot (nem volt könnyű vadászni hozzá) ....Nálam volt pár olajcsere, 6-8 ekmenként,shogy éreztem hogy fárad benne a motul 10w60... gyönyörű tiszta belüla motor, aranybarna semmi megégés vagy koksz meg ilyen ocsmányságok. semmi tákolás. kipuffgatyába rázva, flexik is... költöttem rá gazdagon és nem tákolás,anyira kell hogy ismerjél.
fék még a kicsi van alatta... a gyári elsőszrelés. 4 dugós brembo (330as tárcsával) , tehát a gyári megoldás van kéznél. normális gátló plusz rugó is hozzá. 2.5 -24 szelephez van megírva optimalizált progi , ez a gyári ECU remap, csúcsok pont kiszolgálják (nincs 100 % ra kivezérelve.)
FIgyelem, nem ebben a kocsiban van. e z a kóóóóómbiiii, szöggyári.hanem ezek a megoldások polcon vannak. plug and playcsak csavarozni k elll.
hátha elindul a vezérhangya... gatyábarázod, eladod, kereshetsz rajta ....okosan , ahogy te éptíkezel a modular sor5ből.
arese v6 nemsz@r!!!! élmény használni. minden másodperce.
nekem jobban bejövős 1000X ,imt n az az okádék ferrari hang a 2.9v6 kétcsigából, pedig fék -futómű - road handling stbb.... ég és föld a 2 kocsi....
és mégis: az igazi alfa orgánum Giuseppe B. bácsi keze alól származik. Engem már nagyon rég elcsábított (rabul ejtett) ....
Beregisztálod és gondjaidba veszed. itthon van. 900e ir-ár. adok neked kedvezmény. (svájci 2003as SW, 2 éve áll, én vok a kettedik tulaj. még gyári, bontataln. kulpung is ,amivel kijött a gyárkapun.
Pici pénzért megpróbállak hozzásegíteni, Fiat 166ból származó, 3179cm3-es sportszívhez (sallangok is, ofkorz)....kb.240e km, svEjci, bontatlan.... kerítünk hozzá, hüvely dugó stb.....
Nullára rakod ----> gyári nullkm-es állaőot. Megvan a 3.7v6 24 v. Tulajdonjog (nem a kocsié, han em a fék / futómű) nálam marad, használatra nulla pézér kapol tőlem 6dugós D2, vagy Beremobo vagy tarox. Nyerget. FÉkszalag stb.... KV klubsport vagy reiger vagy öhlins.... ahogy kiadja..... TE csinálod stb.... fékbalansz stb..... ír6ó vez.egys. vagy a FŐD alól is kerítem a 'szöggyári' progit hozzá (ECUba a gyújtás+üza. táblák).....
Kínával kapcsolatban , Európa számára, talán , van néhány ,aprócska 'remény'...
Kínai korfa - az egykézésnek, mostanság kezd lenni látható hatása,persze, kell ,még néhány év , amíg a folyamat igazán beindul .... egyre idősödő társadalom, de legalább is, a fiatalok aránya nem nő, az öregebbekhez képest ---> terheli a szociális és ellátó rendszereket. Persze, ez Európában is fennáll, de ad rá esélyt, hogy Kína befelé fordul, lassul, leáll ...a külvilág felé zajló offenzíva / expanzió....
Belső területek viszonylagos fejletlensége, a 'partvidék'-hez képest...
A villanyautós láz hanyatlása....mindenre , még, nem megoldás, a delejszekér. Mezőgazdaságban, közúti szállításban, stb... még megoldatlan kérdések. A személygépkocsiknál is, energiatárolás megoldatlansága, a teljes, belsőégésűről ----> elektromosra való , rendkívül rövid idő alatti átállás kivitelezhetetlensége stb.... talán van még remény Európa számára. Főleg, ha az Eu-n kívülről fizetett és vezérelt ügynökök eltűnnek a színről. Nyíltan az európai polgárok tényleges érdekei ellen tevékenykednek.... Schröder, Merkel, von der Lejjebb stb... Súlyos gond, hogy nincsenek , valódi európai formátumú politikusok... Adenauer, Schmidt, Kohl... Mannerheim, De Gaulle.... Per.pill, talán az orosz cár az egyetlen valódi , nagyobb formátumú Európai vezető...
A népautó konszern (vw) ,1000 sebből vérzik, mint maga Németország... kesze-kusza döntési rendszer, túl merev szociális védőháló....termelékenység/versenyképességbeli hiányosságok.... viszont rengeteg okos, innovatív ember dolgozik ott...meglátjuk.
"....Elég szomorú, hogy a VW, Fiat, MB, Ford,Peugeot stb konszern azért bukik el szépen lassan az európai autópiacon, mert sok pénzbe kerül nekik a rendes autók kifejlesztése ..." Ebben van igazság. A túlpörgetett fogyasztói szemléletből kell(ene) erősen visszavenni / vetetni. Kérdés, hogy vissza lehet-e, gyömöszölni a szellemet a palackba ?!?!?
Nézzünk meg, egy 2-es vagy 7-es sorozatú Volvót... szó szerint, képes volt kiszolgálni, egy generációt.... MB w126 (egyik titkos favoritom) ... eléggé stabil egy valami volt....pl. egy w140-nel összemérve....
"....tövig nyomva, ha jól értelmeztem, versenypályán ..." Jó pár dolog kimaradt az email-ből. Java a kilométereknek, közúton történt (autobahn ... bundes ... u.s.w.) .... Persze, volt zártpályás , komótos körözgetés is. :DDD Ez utóbbi , javarészt az épített szekérrel. A közutas közlekedés , túlnyomó részt, széria kocsikkal lett realizálva....
" ... Ma már egy 2,5 V6 is 10000 eurós nagyságrend ...." Ugye, ezt az Alfa 164-re értetted? Mert , egyébként, sima 2.5 V6, azért még nem elérhetetlen... pl. 156-ban.