Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mpilaca Creative Commons License 2022.06.11 0 0 52179

Köszönöm az információt. Nagy örömmel neki is estem a szétszedésnek, jött a meglepetés a bowden végéröl ezeket a füleket lehetetlenség leszerelni. Nem tudom mi ezeknek a füleknek a neve. Nem tudom hogy ilyen füleket lehet e szerezni képet mellékelem, hogy mire gondoltam.

Előzmény: svgyula (52178)
svgyula Creative Commons License 2022.06.10 0 1 52178

Szia! Újat kompletten horror áron kapsz amit találtam az 42eft/db+szállítás. DE! Tudni kellene a hiba okát is.

Elkopott a fogaskerék, vagy eltörött a műanyag cső amiben a spirál mozog?

Itt találsz új alkatrészt én is innen vettem a vezető csövet:

https://www.ablakemeloalkatreszek.hu/skoda_ablakemelo_javitas/felicia_19942001_345

Arra készülni kell, hogy nem egyszerű mutatvány a vezető műanyag csövek cseréje.

Ha másképp nem akkor marad a bontó DE!!! nagyon fontos csak személyesen vedd meg.

Azt is úgy, hogy mindenhol végignézed a műanyag csövet mert ha repedt, törött és megveszed

akkor nagyjából a kukába tetted a pénzedet.......

Előzmény: mpilaca (52177)
mpilaca Creative Commons License 2022.06.10 0 0 52177

Kedves fórumtársak!

 

Ha valakinek van tudomása arról, hogy feliciához jobb első mechanikus ablakemelő szerkezetet hol tudnék szerezni az jelezze nekem.

Felicia II (6U1) 1,3 (50 kw 68 LE 1298cm3 1998/01-2001/06 ezek a  gépkocsim adatai. Sürgősen kellene mert most az üveg úgy van  kitámasztva.

 

 

LUCAS Creative Commons License 2022.06.08 0 0 52176

Sziasztok,

 

eladó egy pár első Felicia műanyag dobbetét. Én utángyártottként vettem, de valaki szerint ez a dízel gyári dobbetétje (én kétlem). Használtak, de jó állapotúak. Dunavarsányból, vagy megbeszélés után Bp-ről vihetők, futárral, postával nem szeretnék foglalkozni. 

5000.-Ft a kettő együtt, érdeklődni privátban.

 

 

svgyula Creative Commons License 2022.06.06 0 0 52175

Szia! Szerintem 10 év múlva érdemesebb lesz erről beszélni..... Ha addigra nem rohad szét és a motor

amire "elméletben" a szakemberek is max 200ekm-t adnak akkor érdemes lesz megnézni:-) Én láttam

saját szemmel 1 éven dáliát(sandero vagy mipöcs) aminek konkrétan a hátsó ajtó, az első sárvédő, és a jobb ajtón jelentek meg barna pöttyök. Pedig a tulaj nagyon féltette és garázsban éjszakázott, mi pont akkor segítettünk neki mert kellett a garázs és egy féltetős garázst csinált a dáliának. Mivel a kollégámnak is az van mert is az adatcsere:-D Ezekre érdemes figyelni mert a renault alkarészeket már nem felicia áron mérik:-)

Előzmény: tordaitibi (52174)
tordaitibi Creative Commons License 2022.06.06 0 0 52174

Szerintem egy 1999-ben gyártott autót értelmetlen illeve inkább lehetetlen összehasonlítani egy 2018-ba készült kocsival.

A Felibe nekem semmi nem volt, a centrálzárat és a tükörfűtést én tettem bele utólag és ennyi az extra.
A Daciába van klíma, el. ablak, tükörfűtés, adaptív elektromos szervókormány, tempomat, tolatóradar Bluetooth  csatlakozású hifirendszer, ezt a kormányról lehet vezérelni, visszagurulásgátló, pillanatnyi fogyasztásmérő,  meg még a jó ég tudja mi van benne.
A motorja 900cm3-es Nissan motor, turbós.
Kicsikének tűnik viszont sokkal jobban gyorsul mint az 1300-as Feli.
És nem forog  a világba, 100-nál 2400-at forog és még bőven húz.
A Feli 100-nál 3000 körül forgott és közel nem volt benne annyi erő mint a kis 900-as turbósba.
Érthető, 50 kontra 90 lóerő.
Eddig 1200 kilométert menten vele, ez zömmel oszágút viszont volt 250km utánfutózás. 
Így eszik 5,2 litert.
A Feli az én lábam alatt hasonló üzemben 5,6-ot evett.


Az adaptív elektromos szervó jó viszont olyan érzésem van hogy a kormánynak középen van egy holtjátéka és emiatt sokkal többet kell országúton aprókat korrigálni mint a Felinél.

A futómű,
a Feli egy határig kicsit komforosabban rugózik de a Dacia a szar utakon összehasonlíthatatlanul jobban teljesít.

A Feli már kicsit huzatos volt, a kédergumik halála miatt, ez nem huzatos és baromira csendes  belül.

A Feli alacsonyabb és szerintem picit jobb kanyarodási tulajdonságokkal rendelkezik.
A Feliből én jobban kiláttam, a Dacia a nagyon íves A oszlop és a kaszni púpossága miatt nehezebben átlátható.
Nekem kinézetre, formatervre a Feli jobban tetszik.
a Dacia sokkal magasabb, a hasmagassága, de beülve is érezni hogy az egész autó magasabb.
A csomagtér kb. egyforma ennek ellenére az asszony bicaját a Felibe sokkal könnyebben betettem.

Amibe a Dacia minősíthetetlen számomra, az műszerfal. 
Visszasírom a szépen megvilágított nagy kilométerórát és a fordulatszámmérőt meg a hőfokmérőt.
A Dacia műszerfala röviden nekem egy kalap sz@r.

Az enyém ilyen, itt mindent meg lehet nézni az autóról,
https://www.youtube.com/watch?v=3qYKuRb1bEs

Előzmény: Móncsa (52173)
Móncsa Creative Commons License 2022.06.06 0 0 52173

Mekkora és milyen motor van benne?

Jobb mint a Felicia vagy csak újabb?

Előzmény: tordaitibi (52172)
tordaitibi Creative Commons License 2022.06.06 0 1 52172

Nem vettem hanem a munkáltatómtól kaptam 10 év munkaviszony után.
Jólesett, először el se hittem de tényleg. Ritka az ilyen gesztus bár igaz hogy a 10 év alatt  kb. 30ezer  kilométert mentem a munkámmal kapcsolatosan a saját személyautómmal.

Nem én választottam, kész tények elé voltam állítva azaz nekem csak aláírni kellett és átadták a nevemre szóló forgalmit meg a 2 kulcsot.
Egy Dacia Sandero-t kaptam, 4 éves használt, 43ezer kilométerrel, tényleg hölgy tulajé volt aki minden szervizre elhordta, tele van a szervizkönyve bejegyzésekkel. 
Újszerű az autó. 3,5milla volt.

Előzmény: Móncsa (52170)
tordaitibi Creative Commons License 2022.06.06 0 0 52171

Gyanítom hogy  hátsó ajtó átvezetőnél lett kidörzsölődés ahol átmegy a csapóajtóba a köteg.

 Nyomkodd a féket valaki meg nyitogas-mozgassa az ajtót, ha villog megvan a hiba.

Előzmény: Daróczi Team (52162)
Móncsa Creative Commons License 2022.06.05 0 0 52170

Mit milyen állapotban mennyi km-el mennyiért vettél ha nem titkos az információ ?

Előzmény: tordaitibi (52168)
zetaman Creative Commons License 2022.06.05 0 0 52169

Örömet az új gépben! :-)

Előzmény: tordaitibi (52168)
tordaitibi Creative Commons License 2022.06.02 0 1 52168

Kedves fórumtársak, eddig sem voltam túl aktív de most végleg elköszönök a fórumtól.
22 év húséges szolgálat után megváltam szeretett Feliciámtól, lett egy újabb autóm.
A Feli jó kezekbe került, sokszor látom majd még, egy kedves ismerősöm vette meg.

További kellemes fórumozást és hiba és balesetmentes közlekedést.

svgyula Creative Commons License 2022.05.31 0 0 52167

Ha álló helyzetben is világít akkor már össze vannak égve! A kérdés csak az a szigetelés meg a féklámpa kapcsoló meddig bírja............

Előzmény: Daróczi Team (52166)
Daróczi Team Creative Commons License 2022.05.31 0 0 52166

Akkor ezek szerint bármikor kigyulladhat a kocsi? Összeéghetnek a vezetékek?? 

Előzmény: svgyula (52163)
Daróczi Team Creative Commons License 2022.05.31 0 0 52165

Nagyon szépen köszönöm a választ!!!!

Előzmény: svgyula (52163)
svgyula Creative Commons License 2022.05.31 0 0 52164

Hát szerintem az alkalmazottként dolgozó villanyszerelő és a vállalkozóként dolgozó között két különbség van. A második nem ér rá autót javítani és a javítási költséget leírja kiadásként. A másik a vállalkozónak ez az autó nem opció legalább egy valamilyen dobozos kell. Szerszám, anyag stb.

Az alkalmazott nemhogy egy új octavia-t de még használtat is nehezen vesz meg a fizetéséből. Mivel nyilván a munkája nagy részét a cég fölözi le. Tehát ez a magyarországi "modern rabszolgatartó" társadalom jól működik! :-)

Előzmény: Móncsa (52161)
svgyula Creative Commons License 2022.05.31 0 1 52163

Szia! Én első lépésben megnézném a kapcsolóját! Mivel a gyári bekötés szerint semmi közük egymáshoz! A féklámpa kapcsoló állandó feszültséget kap ezen van a vészvillogó is. Az ablakfűtés pedig gyújtókapcsoló után kap feszültséget. Nézd meg ha álló helyzetben rálépsz akkor is világít-e. Mert lehet szétesett a kapcsoló és a lifegő alkatrész (lehet csak a visszajelző lámpa része) rövidre zár mozgáskor.  Ha álló helyzetben is akkor valahol összeégett a kér vezeték! Innentől a hátramenő kábelt kell átnézni. Ha esetleg valami kókány karosszériás javította akkor megvan a hiba. De azt kijavítani több lesz a lemez alatt mint egy "kis móka" Mert a féklámpa és az ablakfűtés vezetékét újra kell fűzni (remélhetőleg csak ez a kettő)

Mivel a féklámpa és vészvillogó 15A-es

A hátsó ablakfűtés 30A-es előbb utóbb ki fogja gyújtani a vezetéket, Szétégeti a féklámpa kapcsolót.

Ugyanis az ablakfűtés relézve van a féklámpák pedig direktbe vannak kötve ezért a féklámpa kapcsolóra 3x terhelés megy amit biztosan nem bír el!

Előzmény: Daróczi Team (52162)
Daróczi Team Creative Commons License 2022.05.30 0 0 52162

Sziasztok!

Fékezéskor kigyullad a hátsó ablakfűtés jelző lámpa.

Mekkora gondot okzhat ez?

Móncsa Creative Commons License 2022.05.30 0 0 52161

Villanyszerelőként --ami időt erre ráfordítasz annyi idő alatt---- megkeresel egy új Octávia árát.

Küszöböket sárvédő íveket kicserélted újakra? Te levésted lecsiszoltad vissza hegesztetted stb stb?

Előzmény: gergerg (52154)
svgyula Creative Commons License 2022.05.29 0 0 52160

"Aztán az asszonynak van valami csoda serpenyőtisztító spriccelője," Az a hidegzsíroldó. Kihagyhattad volna a szilikon eltávolítót, mert az mindent visz. Ránézésre jó lett. Aztán meddig fog ilyen maradni az másik történet. Nekem is mindig az a problémám, hogy nem tudok ilyen vékony lemezt hegeszteni. Ha lenne eszközöm akkor ezek a cserék és az alatta lévő lemez cseréje/konzerválása nem jelentene gondot. Sajna még a 2nn-es is gond, nemhogy ez a papírvékony bádoglemez. Acetilén/oxigén meg horror áron van, meg deformálódik az anyag össze-vissza.

Előzmény: gergerg (52158)
gergerg Creative Commons License 2022.05.29 0 0 52159

Kész is a mára tervezett. Mivel már az amerikai törvények szerint is nagykorú, kapott egy körszakállat is. Nem vagyok biztos benne, hogy jó ötlet volt. Még 1 hétvége, és teljesen kész is lesz.

 

 

gergerg Creative Commons License 2022.05.29 0 0 52158

Köszi a tanácsot, de valóban, már túl vagyok rajta. A lökhárítónál egyébként szilikoneltávolítóval kezdtem, aztán lecsiszoltam teljesen a festéket 100-as papírral, majd 400-assal finomítottam. Aztán az asszonynak van valami csoda serpenyőtisztító spriccelője, azzal lespricceltem, hagytam rajta a habot, majd leöblítettem. Ez után jött a rücskösítő lökhárító festék, amitől szép pöttyös lesz (leírás szerint használható alapozónak), aztán a szín.

 

Most az elejének mentem neki, megcsiszoltam a motorháztetőt, a 2 első sárvédőt, kicsit gitteltem, megint csiszoltam, most éppen szárad a festék. Aztán kezdem összerakni. Kap 2 új irányjelzőt is, mert egy marha nemrég levitte az egyik búráját, és akkor gyorsban sziloplaszttal tettem vissza. Mennek vissza a műanyagok, a lámpák, megcserélem a lökhárítókat (mert vettem egy másik bontottat és azt festegettem, mert az autó napi használatban van, csak hétvégeken csinálhatom).

A hűtőrácsi is kapott egy fekete festéket, a króm keret fehér lett (nem tudom, ez mennyire les tartós, mert csak részben jött le a krómeszerű bevonat, de ha nem jön be, majd veszek egy új rácsot). A króm kereten kívüli keret meg fekete lett. Én is nagyon kíváncsi vagyok, hogy néz majd ki, mert eddig csak a fejemben volt meg az ötlet.

Majd estére jövök képekkel.

Előzmény: svgyula (52155)
gergerg Creative Commons License 2022.05.29 0 0 52157

Köszönöm!

Előzmény: zetaman (52156)
zetaman Creative Commons License 2022.05.29 0 0 52156

Elismerésem. :-)

 

Hasonló gondokkal küzdök, bár talán nem ennyire vészes (a küszöb), helyette nyertem mást. De ennyire nem mentem bele, még két vizsgáztatást simán kibír a komolytalanabb javításokkal és rendes fényezés nélkül, aztán meglátjuk.

Előzmény: gergerg (52153)
svgyula Creative Commons License 2022.05.29 0 0 52155

Szia! Gratulálok! Valaki aki nem azon sírdogál, hogy milyen drágán dolgoznak a "szag" emberek! Azért írtam így mert ha érzik a pénz szagát akkor minden azonnal amúgy meg x hónap várj mert úgy is megunja a várakozást és keres más megoldást, az amúgy sem tisztességes szagember helyett.

Egy tanács igaz későn de csak most láttam a képeket. Ha műanyagra kell festeni annak egyetlen tartós

módszere, ha letisztítod hideg zsíroldóval alaposan lemosod száradni hagyod. Kétfajta anyagot szoktam a következő művelethez használni aromás hígítót, nitró hígítót. Attól függ melyikkel oldom a műanyagot. Az aromás az erősebb. A lényeg a műanyagon teszel valahol ahol nem nagyon látszik egy "oldó" próbát. Rácseppentesz valamelyikből egy cseppet és vársz egy picit majd megnézed körömmel a felületet. Ha könnyen látszó barázdát csinálsz akkor nyertél! Közvetlen a festés előtt szépen egyenletesen átfújod a műanyag felületét és azonnal mehet rá a festék! A festék összeköt a feloldott felülettel és tökéletesen egybe marad. Míg egy sor festék pár hét/hónap után mint a kígyóbőr elkezd leválni a felületről.

Előzmény: gergerg (52154)
gergerg Creative Commons License 2022.05.28 0 0 52154

Egyébként villanyszerelő vagyok. Azt vallom, hogy egy jó villanyszerelőnek mindenhez kell valamennyire konyítania. Ráadásul van egy néhány beosztottam, akiknek mindig azt mondom, hogy nincs olyan, hogy lehetetlen. Amit valaki ki tudott találni, azt nekünk meg kell tudni csinálni.

Előzmény: Móncsa (52152)
gergerg Creative Commons License 2022.05.28 0 3 52153

:-) Hihetetlenül hangzik?

Még nincs kész az egész, csak a 2 oldal, meg a hátulja. + alakul az eleje is. Volt egy kis vitám egy kollégámmal, mert szerinte nem kellett volna az első lökhárítóra az a fekete sáv, szerintem meg igen. Én győztem. :-)

Ez egy 22 éves autó. Szakember nincs. Ha mégis, akkor majd fél év múlva, meg csak elemet cserélek, meg már nem éri meg. Muszáj voltam erőt venni magamon. Nem olyan nagy dolog. Meg egyébként is, egyszer mindent ki kell próbálni...

Előzmény: Móncsa (52152)
Móncsa Creative Commons License 2022.05.28 0 0 52152

Te kicserélted a sárvédő íveket a küszöböket lecsiszoltad újra fényezted az egész autót úgy hogy ez nem szakmád, autodidakta módon laikusként egyedül megcsináltad?

Előzmény: gergerg (52151)
gergerg Creative Commons License 2022.05.28 0 2 52151

Ez már nem autó.

 

Az emberek szeretnek mindent azonnal kidobni, és másikat venni, ahelyett, hogy egy kis munkát fektetnének bele. Kényelmesebb megoldás. Így van ez az autókkal is. A mi autónk 17 éve a mindennapjaink része. 22 éves, az idő vasfoga bele-bele harapdált már. Lehet, hogy egyszerűbb lenne elvinni a vastelepre és megszabadulni tőle. De ez nem csak egy autó. Ez az autó vitt minket az esküvőnkre, vele mentünk a nászútra, ő ringatta álomba a lányunkat útközben, vele jártunk nyaralni, időnként dolgozni, vásárolni, étterembe, kirándulni. Szinte minden pillanatban velünk volt. Ez nem autó már. Valóban nem az. Ez egy 4 keréken guruló emlékkönyv. Az emlékkönyvet pedig nem dobjuk ki. Ha beporosodik letöröljük. Ha elszakad megragasztjuk. Szóval néhány darab lemez után dótkefe, csiszolópapír, rozsdaátalakító, alapozó, ragasztó szalag, festék. Szitkozódás mert nem ez a szakmám, így néha kicsit nehézkes, aztán megnyugvás, újrakezdés. A rosszabbik oldal majdnem kész. Még pár hétvége, és szebb lesz mint valaha. Mert ez már nem autó.

 

 

Móncsa Creative Commons License 2022.05.24 0 0 52150

Szia!

Ha észrevették volna biztosan nem mertek volna tovább menni,  bár ki tudja. A kárpit elnyelte a vizet. Nem néztem ,hogy mennyi víz maradhatott benne.

Vettem új csövet feltöltöttem vízzel alapjáraton  felment a mutató a 110-es vonalig ekkor maxra tekertem a fűtést és elindultam vele a mutató 5km megtétele után szépen visszament vízszintbe.

Megvártam amíg kihűl a kiegyenlítő tartályból kiszedtem a vizet tettem bele a maxig G12-es -35 fokos  fagyállót majd újra  mentem vele 10km-t a mutató végi vízszintesen állt a víz nem fogyott a tartályból. Majd kiderül ,hogy mi lesz de ha tönkrement akkor ez már biztosan nem lesz megjavítva.

Az olajszint nem változott az biztos a motor rendesen jár semmi különöset nem lehet hallani.

 

Előzmény: svgyula (52149)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!