És kormányunk évi 1-2 milliárd pluszbevételért (amit majd odaad a haveroknak, ahogy szokta) megint kicsinál egy szűk réteget, akiket nem sajnál senki. Csináltál egy beszerelő műhelyt? Dolgozol, hogy majd megszakadsz? Hosszú távra terveztél? Még évekig tart, amíg a beruházás megtérül? --Kit érdekel?
Így az LPG litere szépen felugrik majd 300Ft feletti árkategóriába, alig lesz olcsóbb, mint az E85... ez ahhoz már elég, hogy ne érje meg majd átalakítani az autókat, persze akinek már megvan ez, annak még mindig megérheti a gázos közlekedés (általában).
ugye az nem derül ki, hogy a kétszer 50% az akkor 100%-os emelést, vagy 125%-ost jelent-e? Ha ez utóbbit, akkor kb. 43 Ft-tal fog az lpg litere drágulni, és még így is vaskosan meg fogja érni, ugyanakkor a jöv-i adó kb.61HUF (+áfa) lesz literenként, ami jóval igazságosabb, mint ami eddig volt (kb. 27 HUF/lit), és még így is kevesebb, mnint az etanol (nem az e85!) jöv-i adója, ami 70HUF/lit.
Az biztos, hogy senki nem örül annak, ha egy adót emelnek, de az sem tisztességes, ha az üzemanyagok (hatásfokkal korrigált) adómértéke jelentősen különbözik. Már soxor írtam, hogy ezt tisztességesen úgy lehetne csinálni, hogy az alacsony adót emelni, a magasat pedig csökkenteni. Akkor az igazságosságról volna szó. Így egy újabb sarc.
- 2013. január 1-jétől 50%-kal növeli az LPG adómértékét, majd 2013. május 1-jétl újabb 50%-kal emelkedik az LPG adómértéke. Erre az üzemanyagok adómértékének közelítése, az egészségügyre fordítható bevételek növelése és a költségvetési bevételkiesés megakadályozása érdekében van szükség."
Akkor ha 100-as benzint tankolsz, Te is jogsértést követsz el... ebben az értelmezésben legalábbis ;) Érdekes módon még nem hallottunk olyat, hogy a vizsgán ezért autó bukott volna el... pedig nem is kevesen használják, ráadásul az erős adalékolás miatt a környezetvédelmi mérésen a CH érték elég határeset pár autónál...
Szóval pont annyira megalapozott az E85 átalakítás elleni NKH hadjárat, mint a mai politikai lépések nagy része... haszna nincs, de legalább kibaxnak valakikkel... igazi jó magyar hozzáállás.
Alapvető jogelv, hogy az eljáró hatóság csak tényadatokat vehet figyelembe. Ennek kapcsán, ha nem vizsgált a tüzelőanyag összetétele, arra nem megfelelőséget megállapítva a jogalkalmazó nem hivatkozhat!
Márpedig a 77/2009. (XII.15.) KHEM-IRM-KvVM együttes rendelet a közúti járművek környezetvédelmi felülvizsgálatának szabályairól szóló 2. mellékletA környezetvédelmi felülvizsgálat technológiájanem tartalmazza ezt a fajta vizsgálatot.
Viszont ezt igen:
4. A szabályozott keverékképzésű, katalizátoros (benzinmotoros) jármű felülvizsgálata
4.1. A felülvizsgálatot, a szennyezőanyag-kibocsátást alapjáraton és emelt fordulatszámú üresjáraton mérve, a magyar szabványnak megfelelő, kereskedelmi forgalomban beszerezhető, egyedileg nem adalékolt tüzelőanyaggal kell elvégezni.
Persze, ismerem az említett hatósági állásfoglalást, de azt nem tartom megalapozottnak, mert az említett hiányzó kizáró ok miatt nem helytálló.
A motorhajtóanyag megváltoztatása, mint a gáz esetén is, jármű átalakításának minősül, amit be kell jegyezni a forgalmiba. Van esetleg ezzel ellentétes hivatalos állásfoglalás?
Nekem a benzin nem pálya, mert képtelenség lenne benzinnel megcsinálni hogy legyen normális alapjáratom. 2200cc-s injektorok vannak 6db és e85-el is éppen csak van tökéletes közeli alapjárat a kis nyitási idők miatt. Persze ez is csak 0.85 -ös lambda értéknél, lambda 1-el egyszerűen nem használható alapjáraton annyira kicsik lennéenk a nyitási idők, folyamatosan nem mennek hengerek.
Hogy is volt? - egy éve. A hatósághoz vittem vizsgára az e85powerel átalakított - mondjuk inkább, hogy felszerelt járgányt. A tankban full e85 bioetanol!
Környezetvédelmi mérés során először hibára gyanakodtak, mert nem volt kimutathat károsanyag kibocsátás.
Ilyenkor az első kérdés a kipufogórendszer szivárgásmentes tömítettsége. Szonda ki, rongy be - nem fúj ki sehol. Akkor rossz a műszer - mondta valamelyikkőjük. Már azon tanakodtak, hogy honnan hoznak egy másikat, de mielőtt ezt megtehették volna, szóltam a szakiknak, hogy ne fáradjanak vele, mert biztosan jó az a mérés.
Na, akkor már mosolyogtak, hogy ez itt egy légtisztító berendezés. És bár világosan tudták az okát, többé nem firtatták.
Ha most direkt arra szűrnének, hogy mi van a tankban és hogyan lehet nem megfelelőnek minősíteni egy ilyen járgányt, akkor azt bizony indokolni is kell ám! Méghozzá a törvényi előírásokra alapozva kell bizonyítani. Ez nem lesz egyszerű, mert hiányzik a kizáró ok.
Nekem jelenleg csak az ára büdös, bár amióta bevezettek valamiféle új denaturáló eljárást, úgy érzem jelentősen változott a tulajdonsága is vagy ezzel egyidejűleg találkoztam először vizes cuccal.
Ha már auchan, akkor gyarlóságomért elkárhozom, és benzint veszek 387-ért.
Bizony finom illatos volt még az is amit kipöfögött...
... és én akkor is elmondtam neked, hogy ez csak egy értelmezési probléma az NKH részéről... ugyanis ők azért kötik mindenképpen átalakítási engedélyhez az E85-ös átalakításokat, mert értelmezésük szerint bármiféle eltérés a gyári környezetvédelmi emissziós értékektől ezt vonja maga után... viszont a KÖHÉM rendelet világosan fogalmaz: az az átalakítás engedélyköteles, amelyik után eltér az autó károsanyag emissziós értéke a rendeletben megadottól... eddig oké is, viszont a rendelet FELSŐ értéket határoz csak meg, tehát nulla és ezen érték között bármely érték elfogadott kell legyen, ergó nem engedélyköteles (mert nem változik az előírttól). Persze mivel magyarországon élünk, megteheti azt egy begyöpösödött barom vizsgabiztos, hogy tuningbox-ra hivatkozva nem engedi át az autót a vizsgán... de remélem figyeled az indoklást! nem az E85 átalakítással indokolják, ugyanis hivatalosan ezzel nem tudják...
amúgy közel ezer E85power-es autó rójja az utakat manapság, és egyiküktől sem kaptam még olyan visszajelzést a lassan 3 év alatt, hogy belekötöttek volna az átalakításba. a vizsgabiztos látja hogy milyen jók a környezetvédelmi értékek, és más nem érdekli.
A gázos sztorit meg hagyjuk ki ebből, az más tészta, egy másodlagos üzemanyagrendszer, ami logikusan és ésszerűen engedélyhez és külön felülvizsgálathoz kötött. Az E85 átalakításban egy veszélyes pont sincs, míg a gázosban elég sok...
Tegyük fel olyan kocsim van, aminek írható az ecu-ja. Akkor ha "átalakítom" a kocsimat = átprogramozom az ecu-t, hogy mehessek E85-tel, akkor vizsgára kell vinnem? WTF?
Alapban úgy van betéve, h nem látszik semmi sem... no csakazértis elsőre elviszem majd E85-tel vizsgára :-) meglátjuk akadékoskodnak-e vele Bp-en. Gyanítom nem, bár itt már minden lehet, és annak a fordítottja is... !!!!
Nem az szamit, mi van a tankban, mert abba tankoltam en e85-ot atalakito nelkul nem keveset.
Maga az atalakitas engedelykoteles, ugyanugy, mint a gaznal. Csak ezt a ekdves gyartok/forgalmazok nem hangoztattak. Aztan amikor jeleztem, hogy konkretanaz nkh-tol van papirom arrol, hogy marpedig kell, akkor en voltam lehulyezve.
Ha jol el tudod dugni, siman atmehet. (mondjuk pl a gazt igen nehez eldugni :)
Napjaink debrecenje... Amennyiben nincs bejegyezve a forgalmiba a vegyes, benzin-E85 hajtóanyag, nem legális a használat. Ellenőrizni csak akarat kérdése, gondoljunk a cigisekre. Minden további agyalás csak saját felelősségre.
Csak halkan kérdezem meg, h honnan a bánatból tudná vizsgabiztosunk, h át van alakítva, és nem épp benya van benne? Gyakorlatilag nálam az égvilágon semmit nem látni, még akkor sem, ha árgus szemekkel nyitogatja vki a motorháztetőt...
Tisztán benzines műszaki vizsga alapján véglegesen kiderült jelen kormányzat környezetvédelmi hozzáállása E85 viszonylatában, magán átalakításokra. Minden, az E85 használatát lehetővé tevő átalakítást el kellett távolítani műszaki vizsga előtt, figyelem fel lett híva a későbbi esetleges hatósági ellenőrzések esetén kiszabható büntetési módozatokra az átalakítás kivitelezése esetére.
A két évvel ezelőtti emissziós értékek E85-tel jobbak voltak.
De ez nem számít, csak az önös érdekek, nem mindenkié, csak aki megteheti.
Két éve még jó volt az átalakítás, ma már nem szolgálta mindenki jobbulását.
Miért lehet olyan nagy ívben @arni az autósok fejére, nyírni őket, mint egy birkanyájat?....
Szerintem újrahasznosított izopropil alkoholt keverhetnek a kutak az e85-höz nagy mennyiségben, ami olcsón kapható és kevésbé buknak le vele mint a vízzel.
Gondolom a víz is játszik kisebb mennyiségben, meg ez a cucc és már nyereséges is a bolt.
Amit tegnap tankoltam az etanol volt, szagra semmi köze nem volt hozzá.
Auchan az utolsó reményem hogy ott nem keverik a cuccot.