Ez a "szar olasz, széthullik, nem veszik stb..." vélmemények 10 - 15 éve is megvoltak.
Szerintem nincs rossz autó csak rossz gazda / üzembentartó.
Az a helyzet, hogy minden apró hiba sokkal nagyobb súllyal kerül a mérlegre az olaszok esetében, a sztereotípiák miatt, pedig ugyanezek a hibák megvannak a VW konszern esetében is. Mielőtt megvettem az Octaviát beugrottam egy márkakereskedésbe, meséltem milyen gondok voltak (fűtés leginkább, ami tényleg elég bosszantó volt), mire az értékesítő fickó szorgalmasan bólogatott, hogy igen-igen, ezek itt is megvannak.
Az Octavia pl azt csinálja, hogy a kesztyűtartónál ahogy forgatja a lapátokat, nem a tengely törik el, hanem a fogaskereket - ami azért komolyabb, mint a Bravonál volt - kitolja a helyéről. Nem gyakori, nálam az elmúlt 2,5 évben 2x volt ilyen. Ezt hozzáértő elég könnyen és gyorsan vissza tudja rakni a helyére, én nem vállalkozok rá, mert a kesztyűtartót ki kell pattintani a helyéről. Ebben nagyon tehetséges vagyok. :-)
---
Magyarországopn azért olyan szarok a kocsik mert sokan fillérbasznak, kihozzák a szalonból aztán onnantól kezdve nem figyelnek rá... pár évesen meg bekerülnek a kereskedőkhöz brutálisan leharcoltan.
Egyébként maga módján igásló és ahogy mondod, amit kell, azt meg kell adni neki. Eddig csak az időszakos anyagokon kívül csak féktárcsa/fékbetét csere volt, ami egyébként nem húzta addig, mint a Bravonál, mert ott a tárcsa elment 150e-t, itt pedig már 108e-nél cserés volt.
Az is igaz, hogy +20LE és leginkább a DSG váltó miatti kisebb motorfék ehhez mindenképp hozzájárul.
Ez a "szar olasz, széthullik, nem veszik stb..." vélmemények 10 - 15 éve is megvoltak.
Szerintem nincs rossz autó csak rossz gazda / üzembentartó.
Ugyanúgy jó egy Opel vagy Rönó vagy Mazda is, csak meg kell adni az autónak amit kér...
Nyilván lehet hallani horrorsztorikat, de ezek a teljes háttérinformációk nélkül majdsemmit érnek. Nem tudjuk hogyan vigyázott rá, milyen körülmények között használta, rendesen karbantartatta-e stb... ezek a legfontosabbak.
És ezeket általában nem tudjuk, csak a sok panaszt halljuk.
Magyarországopn azért olyan szarok a kocsik mert sokan fillérbasznak, kihozzák a szalonból aztán onnantól kezdve nem figyelnek rá... pár évesen meg bekerülnek a kereskedőkhöz brutálisan leharcoltan.
A Bravo II-es azért kurva jó kocsi mert ilyen közösségeket tudott összepakolni mint itt. Az Alfa az egy más dimenzió, ott ha jól tudom még mindig megy a villogás az utakon. (semmilyen más márkánál nincs ilyen, és valljuk be ez jó érzés:) )
Ez az 1.4 turbós fiat motor talán a legjobb amit eddig csináltak, most már 12 év használat után elmondhatom.
Egyszerűen semmi gond nincs vele. Nyilván ez is csak 1 vélemény...
Az Alfa Romeo pedig egy legenda. Ezt bármilyen magát autót szerető közösség elismeri.
Ha találkozol valakivel akivel lehet értelmesen autókról beszélgetni, az tuti felhúzza a szemöldökét ha szóba kerül az Alfa Romeo.
Szerintem mindenki vegyen olyat ami neki tetszik. Örüljünk neki, hogy még lehet választani. :)
Nekem az olasz formák/autók szeretete valószínűleg mindig meg fog maradni, de nemhiába szinte minden formatervezett az országukban, semmi csicsa = csak a lényeg. :)
Érdekes ezt pl ázsai autók miért nem tudják produkálni, egyszerűen alig van olyan forma ahol nincsenek felesleges vonalak, domborulatok a kasztnin. Fogalmam sincs miért nem tudnak leszokni róla.
Talán az új Mazda 3-as forma némileg megbontotta ezt a borzasztóan rossz szokást, kicsit a beltéren kéne még reszelni. (mondjuk az MX5 eddig is szép volt, de az játékverda)
Gondolkodtam most egy Giuliettán, de nem veszem meg 120 lóval, akkor sem ha már nem lesz később új. :))))))
Hatalmas a kontraszt Magyarország és Nyugat Európa között. Svájcban pl. kétpercenként szembejön velem egy Alfa. Itthon valóban ritka látvány. Főleg egy Gulia, vagy egy Stelvio. Ezek után én is megfordulok néha, pedig láttam már egy-két szép példányt.
A Ferrari sem gyárt nagy mennyiséget, mégis elismert, szerintem. A vásárlók olyanok miatt fordulnak el a márkától mint Te is, mert ezek széthullanak. Az FB csoportba hetente néhány leendő tulaj kérdez, szeretne Alfát, de a szerelője lebeszélte róla, mert hetente viheti szervizbe és drága hozzá az alkatrész. Tíz megkérdezett más márkás autó tulajból 9 ugyanezt mondaná, ezért nem vesz Alfát!A közvéleménnyel van baj, nem a márkával....
Mond, miért választottál egy Bravot, ha tudod milyen a minősége? miért nem valami Mást, ami nem romlik el?
Végül a Totalcaron nézd meg kérlek a legutóbbi legrosszabb motorokról szóló videot!
Sajnos az Alfa egy "halott" picurka márka. Lassan éves szinten a 100.000 db-ot sem tudja hozni a világon. A vásárlóknak nem jött be sem a Stelvio sem a Gullia, annak ellenére hogy a szaksajtó jókat írt róla. A Fiat (nem mint csoport, hanem mint önálló márka simán veri az Alfát a vásárlóknál. Én is szakszervízben, szalonban dolgozom és sajnos látom az Alfák problémáit. Az Alfa tulajdonosok jó értelembe véve "elvetemültek", de ez sem segít a márkán. Sajnos úgy néz ki hogy ha csak valami nem változik, akkor a Lancia sorsára jut. A Fiat meg a végén "Pöfi" lesz. Az új Tipo most jön 1000 ccm 3 hengeres motorral. Lassan már csak "moped autókat" lehet kapni.
melyik motorral tervezed a Giuliat?😂 igazad van, a sok karogas ellenere sokkal jobban tartja a hasznalt arat. a sztereotipiak abszolut nem jottek be, allandoan fororgnak utana az utcan es ha tudnak megszolitanak, kerdeznek.😀meg mindig kuriozum vagy egyre inkabb az lesz. az eves markszerviz kissebb koltseg mint a nejem ecoboost Fiestajaert fizetetek a markaszervizekben.
Úgy látom a Fiat kiszállt a Golf osztályból, de ott van házon belül az Alfa, ami hasonló izgalmas mesterműveket gyárt. Amit írtál az árakról, hogy olcsó autó a Bravo, ez sem igaz. A 2007-2008-as Mazdával összehasonlítva Kb egy szinten vannak az árak, de valamiért Te sem a régi Mazda 3-at választottad... Na, meg azt, hogy jól megy, azt pedig végképp nem értem. Az én Bravom, aminek első tulaja vagyok, 12 éves, de köszöni szépen jól van, a feleségem használja. Egy 12 éves Mazda 3 ra véletlenül sem cserélné ki! Ja, hogy a néhány éves Mazda jó és drága? Jelenleg nekem egy Giuliettám van, meg a fiamnak is. Erre mondják, hogy szinte ez is Bravo. Mindkét autónak 10 Millió körül volt az extrákkal növelt új ára. Igaz nem 2000-es mint a Mazda, csak 1750, de nem is 175 le, hanem 240... Mazda miért nem tud ilyet? Szerintem egy Giuliával semmiképpen nem hasonlítanám össze még a Mazda 6-ot sem... Mint írtad az ára dominál a minőségben. Sokkal drágább az Olasz, és nagyon tartja az árát.
Aztán, hogy miért nem megy az eladás? Mindenki hümmögve jósolja, hogy el fog romlani ez a fostalicska stb.
Azok rontják el a hírnevét, aki sohasem vett ilyen új autót!
Aztán szépen csöndben a legmegbízhatóbb kisturbós a T-jet motoros. A régi kiforrott blokkra felrakott egy turbót és ennyi. A Mazda pedig mindenféle bonyolult mechanikai megoldásokkal változtatja a sűrítést. Láttál már ilyen hengerfejet? Majd 12 év múlva beszéljünk róla. Igaz addigra a Mazda is turbós lesz mint a Honda...
Rálátásom nekem is van dolgokra. Flottát szervizeltetek, valamint a fiam márkaszervizben dolgozik.
Ilyen lesz a következő járművem...
Ez is a mi flottánkhoz tartozik. 8 éves Japán. Ilyen csavaros szelepemelőkkel? Vicc. A Fiat a 127-es modellel már korongos volt.
Fiam a szervizben.
Ilyen egy 8 éves Japán belseje...
Végül még annyit, hogy nem szeretek tucatautóval járni!
Engem nem kell meg győzni,mivel mind a kettő van a családban, sőt közvetlenül is van rálátásom mind a két márka szakszervizelésére(sok-sok autót tekintve). A Mazda jelenleg sokkal korszerűbb és megbízhatóbb, de jelentősen többe kerül. Nem is várok el egy Fiat-tól annyit mint egy drágább márkától. Csak azt akartam érzékeltetni és ez nálunk napi tapasztalat, hogy sajnos a Fiat lemaradt a személyautó fejlesztésben. Próbálkoztak csak hát nem jött be (pl. 2 hengeres 900cm3 motor ami ugyan nagyon előre mutató technológia de nem kellett a vásárlóknak) Az Alfákat meg sajnos szinte csődbe vitte a megbízhatatlansága. Az Alfák megbízhatóságának kis mértékű javulását hozta a Fiat motorok részbeni alkalmazása. De a komfort és egyéb elektronikák egy kalap sz.r. Jelenleg kevesebb Alfát adnak el a világon mint Lancia-t (csak Olaszországban forgalmazzák).
Azt felejted el, hogy sok mindent köszönhet az autós világ az Olasz autógyártóknak. Pl, hogy a Mazdában elől keresztben van a motor a V-tech vezérlés, csak néhány a sok természetes dolog közül. Az Olasz már akkor tudott olyan korszerű motort készíteni, ami ma is megállja a helyét. Csak nézd meg a Mazda mit csinált 1985-ben? A Japán gyártó nem akar hajlani a turbó beépítés beépítés felé, hanem mindenféle bonyolult dolgokkal és villanyfeltöltővel próbálja tartani az emissziót. Nem akarok teszteket belinkelni, de biztosan szentségeltél, mikor Winkler tesztelte az új motoros verziót. Jól megy, de aki kis turbós autókhoz van szokva, csalódni fog benne...