Szerintem a Dustert ( mini SUV ) nem a Corollához kellene hasonlítani hanem kategóriáján belül mondjuk egy Corolla Crosshoz ami még agyonakciózva csak cégeknek (!) 10.5 misitől indul, amúgy az alapára magánszemélynek ca. 13.5-14 M Ft, készletről azonnalra akciósan ca. 12 M-tól.
Ehhez képest a Duster még mindig majd a felébe kerül, vmit vmiért.
Aki meg Toyotát akar venni úgysem megy be Renault szalonba Dustert rendelni.:)
Azt esetleg nem tudja vki, hogy mekkora átmérőjű az a kerek nyílás ahová a tükör állító kis kapcsolót, joystickot :) be kell tenni? A 2023 facelift előtti mert annak már nem olyan ugyebár.
Hát ja. Az alul laposvas, 2 csavarral rögzített gallytörő pl arra rossz, hogy egy sima érintés esetén, amit a lökös kimozog horpadás nélkül, szépen ráhajtja a géptetőre, hűtőrácsra, hűtőre, zárhídra. (arra rossz, mert ez ugye nem arra "jó"😎😎)
A gyár a festői szépségű Mioveniben van, a román alföld pusztaságain:) Nna ha egyszer elmész oda személyesen, csodát látsz. Török, illetve afrikai kivitelekhez kiegészítőket, divepipe=snorkel és megannyi csodát lehet kapni Dusterhez. Ha mindezt netes felületen teszed akkor én ajánlom a https://www.dacianmag.com/ oldalt. A német LZParts is nagyon jó de sokkal drágább. Amúgy simán rá lehet még költeni 2-3 millát ha esetleg nagy rajongója vagy a márkának. De óvatosan mert vannak nagy tévedések érdemes jól körbejárni vagy kikérni hozzáértők segítségét. :)
Képzeld el pénteken elhoztam az autót a már általam vásárolt Michelinekkel és délután 4-kor feltettem a gyáriakat a Jófogásra. délután 6-kor már elkeltek, el is vitték.
"Egyszerűen érthetetlen számomra miért nem lehet 5 egyforma gumival átadni az autót pedig ez még 30 évvel ezelőtt is sikerült a gyártóknak."
Azért ez még régen sem volt egészen igaz mivel csak az alapfelszereltséghez járó felnimérethez volt ugyanakkora a pótkerék mérete is, vagyis az is teljesértékű.
Ha más opcionális felnivel lett megrendelve az autó akkor a pótkerék maradt alapméretű pl. 15"-os lemezfelni vagy alapméretű alufelni, az opcionális felni pedig rendeléstől függő méretű volt.
A franciáknál megszokott autó alá felszerelt pótkerék ( sosem fogom megszokni ) pedig a helytakarékosság áldozata....lemez+virslikerék(notlaufreifen).
Amikor én rendeltem ilyen fel sem merült, hogy CountryPack. Gumitálcát ajándékba adták, a vonóhorgot meg én rakattam fel külön (nem volt vonóhorguk, és ha lett volna, akkor is olyan árat mondtak rá, hogy inkább külön rakattam fel egyet). Ezek az ajánlatok és akciók elég sűrűn változtak, változnak. Szinte nincs 2 egyforma ajánlat.
Gyári sárfogókról én nem is hallottam (de a kereskedő sem említette), de ez valószínűleg az én hibám. Cserébe megoldottam szövetbetétes gumilemezzel. Az elég lágy, hogy akadály esetén elhajoljon. Eddig jól működött és (feltételezem) töredék annyiból kijött, mint a gyári.
Nálam is különböző volt a felszerelt gumi és a pótkerék gumija. Csak a felszerelt volt Continental, a pót meg Barum. Egyszerűen érthetetlen számomra miért nem lehet 5 egyforma gumival átadni az autót pedig ez még 30 évvel ezelőtt is sikerült a gyártóknak. Nálam is mindegyik nyári volt és én is lecseréltem mindegyiket 4 évszakosra.
A 16"-os pótkerék 215/65 R16 ugyanakkora mint a 215/60 R17.
Jaja, 4évszakos párti vagyok magam is.
Burkolatok: igen, de. A műanyag és a hátsó híd között meg tud maradni a nedves sár - szerintem ez korrózió szempontjából nem annyira szerencsés...
Én szokram takarítani, főleg földút és sár után, nagynyomásúval.
A haspajzsról is túrtam már le több kiló sarat, nem volt eccerű...
Sárfogók: nekem az újon gyárilag jöttek. Viszont leérnek az első kerekek mögé szereltek, bár eddig jól bírták, nem törtek el. Pl kövön, járdaszegélyen.
Continental EcoContact 6 nyári gumival szállították, a mérete ugyanez volt. Csak mióta rátaláltam erre a Michelin CrossClimate 2+
négy évszakosra minden autómat ezzel talpaltatom meg. Egyszerűen nincs jobb. Hóban esőben nyáron, tökéletes. Ez az én véleményem. Voltam vele többször cudar hóban, sárban, de eddig ez jött be. Próbáltam a Vredesteint is az is jó volt de ez jobbnak bizonyult. Hangsúlyozom ez az én véleményem és tapasztalatom. Ne kezdjetek el ezen vitázni.
Viszont a pótkerék 16" -os Conti. Érdekes. Biztos ez volt raktáron. Vagy a 17"-os nem fér el a helyén. Ma felraktam a gyári sárfogó gumikat. Nagyon pöpec a helyére illeszkedik. Ma megvolt az ezres olajcsere is. Én ragaszkodtam hozzá. Maradi vagyok :)
Ami izgi volt az az alja. Egy csomó műanyag burkolat van alul és jól megcsinálták. Még a hátsó híd is le van burkolva műanyaggal. Az alul futó csövek és vezetékek is. Olyan fura volt a 2016 ScE után. Annak olyan csupasz volt az alja :)
Az év végére megérkezett az új Dusterem. Automata váltóval 150 pacival. Óriási különbség van a 2016-os 1,6 szívó benzines után, főleg a komfortban. Az is kitűnő autó volt de ez is az. :)
Ez Extreme felszereltségű és meglepően jó az automata váltója. Már a próbakörön is meglepett,hogy olyan mint a DSG Skodáé. Szép, szerencsés és egészséges boldog új évet nektek :)
Ma mentem cc 300 km-t, túlnyomó részét gyorsforgalmin. A fránya köd miatt a látási viszonyoknak megfelelően úgy ítéltem meg, az óra szerinti 114 km/h még biztonságos nekem. Így 4,3 liter/100 km-t rajzolt ki az autó.
Pár napja kóboroltunk kicsit a Káli medencében, M8 + dimb-domb, kilátókba föl-le, részben erdei utakon, ott 4,6 volt az autó szerinti átlag. Direkt traktorutakon rövídítettünk, mert úgy buli, bár időben nyilván hosszabb :) A kérdést megelőzve: pincék többsége zárva volt, no meg sofőrködtem is :( .