Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
Üdvözlök mindenkit. Segitséget szeretnék kérni. Mp5 fejegységet szereltettem be suzuki swift sedanba, hozzá kapcsolódik egy rendszám keretbe épitett kamera ami jól funkcionál, a problémám az hogy hiába kapcsolom ki az ml5 fejegységet, a kulcs behelyezése utàn az első kulcselforditáskor ami még nem a gyujtás ,bekapcsolja a fejegységet. Ez természetes ezeknél ? Tipus száma 7880s. Ha ki van kapcsolva és tolatok hátra az tiszta sor hogy felébreszti a fejegységet és mutatja a kamera képet. Köszönöm előre is a segitséget
Elnézést, de nem értem! Most miről beszélünk? A rajzon a tolatókamera bekötése szerepel, s az a tolatókamera bemenethez csatlakozik. A front kamera elvileg – ha van DVR bement – menetkameraként is funkcionálhat(na), de valójában nem arra célra készül. Hogy aztán ezen kamerák elektronikája mennyire bírja a hosszan tartó, folyamatos üzemet arról érdemben nem tudok nyilatkozni, ugyanis olyan feladatra nem használtam.
Aha, de akkor a fejegységnek is olyannak kell lennie hogy rögzíteni tudjon. Legalábbis akkor szerintem így lenne értelme mert helyettesítené a menetrögzítő kamerát.
Nekem az egységen a CAMIN fölötti lenne az ahova kötni lehet?
A frontkamerát hasonló célból használják, mint a tolatót, csak nincs raszter. A rendszámtábla keretbe épített kamera + radar a kocsi elejének akadálytól való távolságát is jelzi (hanggal is!).
Értem. Tehát az RCA kábel 2 vezetékből áll, amiből a piros a tolatólámpáé a barna megy előre a fejegységhez. A fejegységnél RCA vég kell ami megy bele a fejegységbe.
Akkor ezeket a front kamerákat tulajdonképpen mire használják?
Az áruk azért már kicsit combosabb mint a hátsóké.
Egyértelműség kedvéért: Az RCA kábelbe applikált piros vezeték (+12 V) egyik vége a tolatólámpa + pólusára, a másik pedig a „Reverse” (barna) vezetékhez csatlakozik. Így biztosított hátramenet kapcsoláskor az automatikus képváltás.
Igen, van radar + frontkamera kivitel is. Nem menetrögzítő kamera, viszont, ha a fejegységnek van/lenne DVR bemenete, akkor arra is ráköthető.
Természetesen, egy nem fordított képet adó kamera is használható.
A két egység egyszerű működtetéséhez valamivel bonyolultabb kapcsolás jár. Ha netán aktuális lesz, megadom az általam kreált változatot, ami a korábbi Hondámon működött. Persze lehetnek különböző, más megoldások, igény, illetve ráfordítás függvényében.
Köszönöm, tehát a lámpát kell szétkapni és ott a tolatólámpa kábelét meg kell meghekkelni, az RCA-t meg csak simán előrevezetem és rádugom az egységre. Ahogy látom a bontási munka több lesz mint maga a szerelés.....
A beépítőkeretek általában elég drágák. A hazai vételnek az előnye pedig talán nem is annyira az időtényezőben, mint inkább abban rejlik, hogy adott esetben sokkal könnyebben érvényesíthető a garancia.
Ez már a nem éri meg foglalkozni vele kategória. Ha azt veszem hogy 25 ezer a keret, pár ezer a csati a rádióhoz, maga a rádió ha jobbat vesz az ember 40-50 ezer, ha a kerettel együtt itthon veszi azt is 60-80 ezer.......simán elmegy közel 100 ezer Ft és még csak mélyládát meg korrektebb hangszórókat nem is számoltunk.
Ennyiért, ebben kategóriában már komplett autót lehet venni bontani.....
Annyit kiegészítésként, hogy amivel dolgoztam, annál alul volt a kamera. Elképzelhető, hogy valamelyik karakterbe egy kissé betakar, de nem hinném, hogy vészes lenne. Hasonlókat lehet itthon is venni, legfeljebb valamivel drágábban:
Szerintem, ha már megvan a készülék, akkor megtartanám, főként, ha összességében megfelel (az adók fixálása pedig biztos megoldható!).
A legolcsóbb megoldás a meglevő tolatóradar-egység kicserélése egy zümmeresre, s a rendszámtábla keretbe integrált tolatókamera. Így, két egymástól független rendszer lenne, melyek kiegészítenék egymást (tolatóradar hang, kamera kép).
Egyébként itt lehet kutakodni megfelelő beépítőkeret után: