Ismét munkában a bobik. Ma elkapott ugyanaz a rendőr, aki már 1x keresztezte utamat, és megint feljelentett. Jó lenne, ha megjönne már az a bírósági végzés és persze pozitív eredménnyel. Azt nem tudom, hogyha azt mondják, hogy még most fogják megváltoztatni a jogszabályt az első negyedévben, akkor mire fel jelentenek fel, ha még a régi jogszabály van érvényben?
Kérlek benneteket,hogy irjátok le akár röviden is hogy most mi a pontos jogszabály ezekre a kis mopedautókra,mivel csakis ezért regeltem be ide az indexre! Szóval apósom vett egy erad kisautót és már kétszer kimentek hozzá a rendőrök,pedig még csak nem is vezette,hogy ez az autó igy rendszám nélkül nem használható,pedig az udvaron ált a kocsi semmit nem csinált vele,meg hogy B-jogsi kell hozzá,neki mondjuk A-jogsija van! Én ma bementem a Kapitányságra,és ott azt az infót adta a közl.oszt.vezető,hogy ez év első negyedében megváltoztatják a szabályt ezekre a kiskocsikra,és könnyű-személygépkocsiként rendszám kell majd rá,meg B-jogsi,namost ha ez igy lessz akkor az eddig 600.000-ft-ért megvett kocsi azután teljesen elfog értéktelenedni,negyedét sem fogja érni mint most! Ha valaki tudna ténylegesen konkrétat mondani erről,ami biztos információ,és pontos, akkor azt nagyon szépen megköszönném,mert tiszta idegbeteg már a tata,és már bele sem mer ülni a kiskocsiba-üdv!
A cikkben szerepel egy vámtarifaszám. Holnap ki fogom keresni a vámtarifa magyarázatból a pontos leírást, ami a smk-ra vonatkozik. Úgy emlékszem, hogy az alszámos bontásoknál van különbség. És a vámtarifa meghatározásit, harmadik országos behozatalnál, a teljes 11 számjegyes bontással kell alkalmazni, nem 4 számjeggyel. Akkor az Unióból behozottaknál is úgy kell. Egyébként fejből úgy dereng, hogy amit írtak 8703 vtsz-t, az nem is jó, mert a mkp; és smkp a 8711-be tartozik. Ezért kérdeztem, olvastad-e?
Köszönöm. Megpróbálok szerezni egy új szíjat. Az AIXAM-é nem jó hozzá?
Próbálni csak pár métert tudtam. 3200 Euróért volt kitéve a labancoknál. Onnét hoztam. Már nagyon megbántam, csak már majdnem egy napot bóklásztam kint. Minden 4000 felett volt. Ebből tudtam alkudni, de már záróra előtt. Nem akartam kint aludni. Sajnos így jártam.
Ha nagyon kopott a szíj, nem "vált fel" a maximális áttételre a variátor. Ezért lehet magasabb a fogyasztás, és ez okozhatja az intenzívebb motorféket is. A kocsidnál is nagyobb a motorfék, ha kisebb fokozatban van a váltó. A 6 literes fogyasztás rettentően sok, az új szíjjal kevesebb lehet 1-1,5 literrel, de még az is sok egy Ligiertől.
Miért vetted meg a Novát? Olyan járgányért nem szabad pénzt adni (sokat meg pláne) ami nem megy 60-at, legfeljebb csak akkor ha még benne van a távtartó a variátorban. A durva motorfék sem jelentkezett a próbaúton?
Sajnos én nem értek hozzá, csak azt tudtam leírni amit nekem mondott az autószerelő. Nagyon bosszant a dolog, mert drágán is vettem, meg nem is jó. Az asszonyomnak tetszik, de a lányom csak az AIXAM-ot hajlandó vezetni. Nagyon kopott benne a varriátorszíj. Nem akar 45-nél jobban menni. Fogyasztása legalább 6 liter. Nem jó benne az üzemanyagszint visszajelző. A múltkor menetközben kifogyott az anyag, pedig még fél tankot mutatott.
A tünetek alapján, amit tegnap írtam, nem sejted mi lehet a baj forrása?
A szakértelmedre lenne szükségem. Vettem egy Ligier Nova-t és sajnos van egy kis gond vele. Az a problémám, hogyha 30-nál jobban megyek vele és leveszem a lábam a gázpedálról, akkor annyira visszafogja a kicsikét, hogy majd kimegyek a szélvédőn. Elvittem szerelőhöz, de felénk nem ért hozzá senki. Azt mondták, hogy a szabadonfutójában van valami gond, de rajz nélkül nem kezdenek hozzá. Ha tudsz kérlek segíts!
Az nagy baj h. kifizetted, ezt a 35Ezret sem kellett volna. Nem azzal fellebbeztél, hogy segédmotorról van szó? Ha befizeted, végülis elismered, hogy igazságosan büntetnek, akkor tényleg nincs értelme használni újra a mopedet. Ha a bíróság engem nem ment fel, én biztos nem fogom merni használni a járgányomat, de az meg nagyon furcsa lenne, ha nem a jogszabály alapján döntene. Egyébként BUÉK mindenkinek! Most jártam meg mellesleg Debrecen-Kazincbarcika-Debrecen távolságot a mopedautómmal. Tegnap mentem, ma jöttem, ott szilvesztereztem. Nem volt végig semmi gond, valszeg a rendőrök is ünnepeltek. Szóval jól kezdődött ez az év :)
Az összefogás szerintem is jó ötlet, de nem biztos hogy egy új egyesületet kellene alakítani, érdekeinket képviselhetné valamelyik motorkerékpáros egyesület is. Vezető szerepet biztosan nem vállalnék egy egyesületben, nem vagyok jó diplomata, hamar elvesztem a türelmemet:)
Most a mopedautók kicsit a háttérbe szorultak nálam, tavaszig még át akarom alakítani a sárkányrepülőmet, és még egy ultralight repülőgép építését is elkezdtem szervezni.
Itt egy kis csemege a tipusjóváhagyásról, az Európa Önökért honlapról.
"TÍPUSJÓVÁHAGYÁS
A típusjóváhagyási eljárásokat a nemzeti hatóságok folytatják le annak biztosítása érdekében, hogy a gépjármű megfelel a törvény által előírt műszaki jellemzőknek (például a biztonsági követelményeknek).
A típusjóváhagyott gépjárművek megfelelőségi igazolást kapnak.
1996. január 1. óta az EK egész területén harmonizálták a típusjóváhagyási eljárásokat az egyedi gépjárműveknél (azaz a legfeljebb nyolc utas-üléssel rendelkezőknél), de adott esetben a nemzeti jóváhagyási eljárások megmaradtak.
A gépkocsi irataiban vagy a gyártónál meggyőződhet arról, hogy gépjárműve átesett-e EK vagy nemzeti típusjóváhagyáson.
Ha az Ön gépjárműve olyan modell, amely megkapta az EK-jóváhagyást, a gyártó által kiadott megfelelőségi igazolás az Európai Közösség valamennyi tagállamában érvényes, és azt a nemzeti hatóságoknak el kell fogadniuk.
Ha gépjárműve nemzeti típusjóváhagyást szerzett, a nemzeti megfelelőségi igazolás elfogadását a regisztrációs kérelem szerinti ország hatóságai csak akkor utasíthatják el, ha (a) bizonyítható, hogy a gépjármű komoly veszélyt jelent a közúti biztonságra vagy a környezetre nézve, és (b) a határozatot megfelelően megindokolják.
Az a tény, hogy gépjárműve műszaki jellemzői esetleg eltérnek annak az országnak a nemzeti jogszabályaiban foglalt előírásaitól, amelyben regisztráltatni szeretné, önmagában nem szolgáltat elég indokot a típusjóváhagyás és a regisztráció elutasításához. A típusjóváhagyási eljárás semmiképpen nem okozhat az Ön számára indokolatlan késedelmet vagy túlzott költségeket, valamint nem követelhetik meg, hogy olyan információkat szerezzen meg, melyek a rendelkezésére álló okmányokban már szerepelnek..."
Vélemény?! Kiváltképp az utolsó bekezdésre hívnám fel a figyelmet.
Szóval az összefogásról csak annyit, hogy ki lenne az aki vállalja a papírmunkát és a futkosást? BF miért nem lép kapcsolatba a többi mopedautóssal? Vagy mi vele? WooDoo, Vtibi hol vagytok?
Az a baj ,hogy az első 18E egyből kifizettem nem reklamáltam. Másodjára mikor feljelentettek már benne volt az indoklásban mint visszaeső háromszorosára emelték a büntetési tételt 50E.Na ezt már meg kifogásoltam ,meg is jött a Végzés :35Eft még ez is sokkk.Alig fért rá a sok 5ezres illetékbélyeg a lapra.Legközelebb ha elkapnak meg lesz a plafon 100 000ft, benne volt a végzésben.
jarkoj: Kifizetted az első feljelentést, vagy folyamatban van az ügyed, esetleg kaptál valamilyen végzést? Tényleg jó lenne összefogni, csak kéne valaki, aki összefogná a csapatot.
Engem már másodjára jelentettek fel ,elsőre nekem is 18Eft , de most megint ez már dúrva 50Eft .Indoklás két éven belül ismét elkaptak.Lassan kész ráfizetés lesz.Nem kel valakinek olcsón egy Ambra?
Kb. 2 hónapig nyugi van, én is 2 hónap után kaptam meg a határozatot, amiben 18ezerre büntettek. Ha megkapod, akkor már csak 8 napod van a fellebbezés benyújtásáig, amit be kell tartani, különben buktad. Nekem 2 feljelentésem volt, 1 hét eltéréssel, amit végülis egybecsatoltak, és jelenleg ez az ügyem van folyamatban. Még ott tartunk, hogy fellebbeztem (asszem karácsony előtti héten), aztán várom, mi lesz a fejlemény. A fellebbezésben én a Köhémre hivatkoztam, szerintem annak elégnek kell lenni, mert egy rendeletet nem írhat felül egy kpm-es állásfoglalás. Engem egyébként simán továbbengedtek mind2 alkalommal, sőt az első még szabadkozott is, hogy higgyem el, nem kötözködni akarnak, de nekik ki van adva, hogy fel kell lépni az ilyen járgányok ellen. Merrefelé kaptak el egyébként?
Ma megállítottak a rendőrök, örültek nekem mert ilyet még nem fogtak!
Az első kérdés. Hány ccm? Mondom, hogy 525. Ez már akkor nem smkp!
Hivatkozok a KöHÉM-re, keresik az autóban, de nincs nekik. Telefonálnak de ott sincs. Rendes vagyok adok nekik egyet, mert ugye nálam a brumiban van.
Már ott elakadnak, hogy nem tudják mi az a külső gyújtású motor. Telefon vkinek, de ő sem tudja. Kisegítem őket, elmondom mi az. Hümmögés, további olvasás. Újabb telefon a KPM-nek. Ott persze azt mondják, hogy szgk-i. Hallom a telefonból kiszürődő hangot: FELJELENTENI!
A rendőrt egyébként majdnem sikerült meggyőzni, mert szerinte is kevés szgk-nak, de hát ez van, a KPM az úr kicsi hazánkban.
Szerintetek igaza volt a Zsé-nek abban, hogy nem is mehettem volna tovább, hanem traileren vihettem volna csak el a brumit?! De mivel itt az évvége továbbengedtek, de azt monták ne használjam, mert ahányszor találkozunk feljelentenek.
Mi a teendőm a feljelentéssel kapcsolatban? Gyakorlott feljelentettek segítsetek.
Na végig olvastam az egész forumot :) Hát nem tudom kétejeim támadtak egy biztos a jan1 megvárom hogy mi lesz mert ha ugyjárok ezzel is mint a sulival hogy beiratkozok fizetek egy jelentéktelen tandijat és jár minden kedvezmény(erre mire rászánom magam és belevágok)2007 márc.-tól eltörli a kormány a diákkedvezményeket. Na most ha vennék egy ilyet jan 1 előtt lehet elsejétől meg rendszám műszaki zöldkáűrtya meg minden kellene rájuk. Kicsit az autok állapota szomoritott el amit irtatok milyeneket árultak na meg a tisztázatlan jogszabály ami kb a forum 50%-át öleli fel tehát elég durva a helyzet. Számomra az lenne a lényeg ha veszek ilyen járgányt x összegért akkor 4évig legalább ne változtassanak a jogszabályokon mert ha rendszám kerül rá stb egy csomo uj költség akkor kinek fogom évekmulva eladni a járgányt Sajna nem sok Bp hozzászólást olvastam, szerintem egyetsem :) Még egy kérdés láttam 400 500 és 550 jelzésű Aixemeket. cm3 ugynannyi ez csak simán tipusjelzés? Képről találtam egy korrekt kinézetű 2003-as zöldet a használautón az nem néz ki rosszul de az JDM ha jolveszem ki az irásokból akkor a twingo szerű 400-as a legjobb vétel (elméletileg) Ja és ne járjak két személlyel..... Azért a kedvem nem vette el a sok leirás.... Csak csábitó hogy nincs átirási költség egy olcsó a bizti és nem kajál sokat :) Dizel párti vagyok volt már jó pár. :) Ha már itt tartunk én jártam anno un. biodolgokkal esetleg ezek az ipari motorok elmennének vele?? MErt ha igen akkor nem érdekel semmilyen jogszabály meg ilyenek rohanok venni :)
Üdvözlet mindenkinek most kapcsolodtam be a forumba,ha lehet én is kérnék egy pédányt e-mailba. lacesz67@freemail.hu Elöre is köszi. Egyébként én már több mint 1éve használok egy Chatenet Stellát kisseb nagyobb rendöri figyelmeztetés mellett, de még semmi komoly intézkedés nem volt, szerencsére.