Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Dzsolo Creative Commons License 2006.12.28 0 0 412
Köszönöm válaszod. Természetesen nem ujba ülnék :)
A tulajdonost jelentik fel vagy a gépjármű vezetőjét? Mert ha a tulajt akkor másnevére veszi az ember inkább :)
Másik kérdésem mivel igazolom hogy enyém a moped? Csak az adásvételi szerződéssel? Bocsi a hülye kérdésekért de eddig az összes autom motorom rendszámos volt és mindegyikhez volt forgalmi engedély de ha jol olvasgatom ezekhez nincs. konkrétan a motorhoz van alkatrész? pl gyűrű dugó A kérdés lényege az alkatrész ellátás megoldott-e? A generátor mágneses mint a speed motorokban vagy olyan mint a kocsikban?
Előzmény: ghost69 (411)
ghost69 Creative Commons License 2006.12.28 0 0 411
Mivel kérdéseid más embert is érdekelhetnek , mopedauto beszerzés ügybe -feltéve
ha a jogszabályi háttér egy értelművé válna,
megpróbálok sorba válaszolni. Ha visszalapozol ezeket a válaszokat itt megtalálod.
- a témát többszörösen és többen körbejártuk.
Ne legyen igazam,de ugy tűnik hogy 2007.ben sem a Brummi autók fogják uralni a magyar utakat.
Jelenleg nem cél a mopedautók futását Magyarországon törvényesen rendezni,
ezzel közvetve az elterjedést segítenék elő.
Ettől nagytudásu Barna művész úr óv meg bennünket aki minisztériumi dohánnyal államtitkárkodik a közjóért.

Amíg ez a tag ott növeszti a seggét, mopedautó ügyben sz.v.sz nem lesz változás.
mivel neki kéne kidolgozni vagy pecsételni a tvénymódostást.
Többek közt ő az aki kivont karddal őrködik az eddigi jól bevált zaccos szisztémán.
Ami a 2006.-os eseménydús évben bátor rendőreink működése nyomán sok sok szép feljelentést eredményezett. Helyenként vadászatot rendeznek mopedautókra.Máshol egész normálisan állnak a kérdéshez.
Az eddigi fejlemények alapján rendőrség sajnos annyit tesz mit ügyészség.
Nincs különbség. Jelenlegi helyzet szerint előbb utóbb minden mopedautós a bíróságon köt ki.Csak idő függvénye mikor következik be a nagy esemény.
A bírói itéletek -eddig a mopedautósok mellett szóltak.Sok még a nem lezárt ügy.
Világos új jogszabályi háttérre lenne szükség,valamint az idevágó kresz szabályoknak mint Eu tagországnak-a megjelent új eszközökhöz igazítása.
A mopedautók általában 40 és 60 közt tudnak haladni.
Gyorsabban is képes menni de ezt nem kell reklámozni.A fogyasztás ez esetben nem 2,5 l/100km lesz.
A biztosító a kötelező alapján fizet a károsultnak.Jellemzően nem a sebességgel foglalkoznak hanem a kresz alapján a vétkességet nézik.
Amiről hallhattál az fiatalok tuningolt mopedautóiról szólhatott és jellemzően nyugateuropai esetek.Itthon egész más a pálya.
4 ütemű diesel.
Biztos rábeszéltelek és veszel egyet, gondolom nem újba ülnél,ez esetben a szűrőt cserélni kell.
Utána ami rendszeres kiadás a vario szíj cseréje, gázolaj.





Mindenkinek sikeres, és per mentes új esztendőt!



Előzmény: Dzsolo (409)
nohab Creative Commons License 2006.12.27 0 0 410
Én úgy tudom, hogy segédmotoros kerékpárral ingyen lehet. De amíg rendszám nem kell rá, addig amúgy is viszonylag nehezen küldi ki a levelet neked fénykép alapján a centrum kht.
Előzmény: szeret (408)
Dzsolo Creative Commons License 2006.12.27 0 0 409
Sziasztok.

Elkezdtem keresgetni valami olyan járművet aminek a fenntartási költsége nem sok és keveset fogyaszt, és ez a moped lenne (anyagilag) Jogsim van mindenre de ahogy olvasgatom a jogszabályi háttér elég kesze kusza. Nekem csak városi használatra kellene meloba járni meg mikor bevásárolok bedobálni hátra a cuccokat.
Találtam is olyat amire azt mondom megvenném de ha rendszeresen kellene biróságra járnom akkor inkább várnék arra hogy letisztázodjon az ügy. Esetlegesen várható hogy a 2007-es évben végre a hatóságok düllőre jutnak a dologgal kapcsolatban?
Még egy dolog konkrétan mennyit mennek a mopedek csak azért kérdezem mert én pesten szeretném használni és itt mint tudjuk nem 50-el közlekednek :(

Nem is tudom hol olvastam ha több mint 45km/h töröd össze akkor nemfizet a biztosító ez mennyire van igy? Van olyan aki kicsiny fövárosunkban használja a mopedet.
Ebben az a legcsábitóbb hogy nem fizetek 70e biztit zöldkarit vizsgát stb..... Havi fenntartási költség elég csekélynek mutatkozik. Még egy elég sokban 19.000-31.000Km van ez nem kevés mondjuk 2000től nézegettem őket. Még egy a motor dizel ugyebár 4ütemű dizel? Olajat mennyi időnként kell cserélni ha kell mert ilyeneket nem tudok (tudom nem nagy költség egy csere csak kérdezem) alkatrész van hozzájuk? Gondolok ilyen minden naposkra levegőszűrő termosztát stb. Esetleg melyik az a tipus amihez jobban van alkatrész... én napi 40km mászkálnékvele kb...

Előre is köszönöm a válaszokat vagy a gondolatmeneteket :)
szeret Creative Commons License 2006.12.27 0 0 408
"nekem csak akkor/arra kellene, hogy a munkahelyemnél ne 270 Ft/óráért kelljen parkolni"

Valaki lenne oly kedves és elmondaná, hogy miért is lehet a mopedautókkal ingyen parkolni ?

illetve, hogy tényleg lehet-e ?

előre is köszi
Előzmény: nohab (401)
herchee Creative Commons License 2006.12.23 0 0 407

Neked is! És Boldog Karácsonyt, Békés Boldog Rendőrmentes Új Évet MINDEN MOPEDAUTÓSNAK!!!

Reméljük a jövő év hoz nekünk mopedautósoknak egy kis pozitív változást.

Előzmény: xeniah (406)
xeniah Creative Commons License 2006.12.23 0 0 406
Boldog Karácsonyt mindenkinek, és békés, bírósági zűröktől, rendőr-zaklatásoktól mentes Boldog Újévet minden mopedautósnak!
xeniah Creative Commons License 2006.12.22 0 0 405
A Tüv-tanulmánynak még kb. a negyedéig jutottam. Azt nem tudom, hogy a végén a táblázat minek alapján sorol át l7e kategóriába egyes mopedautókat, mert az EU-s direktívára hivatkozik, ami alapján l6e kategóriának kéne lenniük. Az enyém (Microcar) maradt l6e.
Eddig végülis arról ír, hogy milyen hatása van a tuningolásnak (környezetszennyezés, nagyobb zajkibocsátás stb.) Meg azt mondja, hogy ha például balesetnél kiderül, hogy hozzápiszkáltak a motorhoz, (gyorsabban ment a megengedettnél) akkor a biztosító nem köteles fizetni, merthogy őnála max. 45 km/h-val menő járgányra fizették a biztosítást. A babrálást megelőzendő azt a javaslatot teszi, hogy rendszeres műszaki ellenőrzésen kellene átesniük a mopedeknek, különösen a négykerekűeknek 2évenként.
A rendszámról úgy emlékszem, valami olyasmit olvastam (máshol), hogy EU-s követelmény a segédmotorok rendszámozása, de hazánk 2 év haladékot kért az átálláshoz.
WooDoo Creative Commons License 2006.12.22 0 0 404

Möglich:

Vegyél 3 kerekű mopedautót, érdekes módon azokat nem állítják meg a rendőrök, pedig zárt a karosszériájuk, és a kezelőszervek (kormány a gáz és fékpedál) is olyanok mit a személygépkocsikban:)

Előzmény: Törölt nick (397)
FFU Creative Commons License 2006.12.22 0 0 403
Üdv!

A Totalcar-os cikk hatására kerestem meg a forumotokat. Más "ügyben" (kit car), de mi is hasonló szívatásban részesülünk a minisztériumoktól, a kormánytól, mint ti. (Oldalaink, ha valaki belepillantana a kit car ügyekbe: www.kck.hu - ez az egyesületünk oldala, a www.kitcar.hu - ez meg a saját oldalam.)

A lényeg - miért nem fogtok össze?

Mi alapitottunk egy országos egyesületet, nekiálltunk nyomulni, és tavaly már annyit sikerült elérnünk, hogy a Gazdasági Minisztérium 2005 szeptemberében módosította a 6/1990-es KöHÉM-et, amelyik a módosítás elött Európában egyedülálló módon kategorikusan megtiltott mindenféle gépjármü-összeépítést. Nos, azóta - legalábbis müszaki oldalról nézve a dolgokat - lehet kit car-t épiteni. Most a regadó az, ami anyagilag teszi lehetetlenné a dolgokat. De lobbizni kezdtünk regadó ügyben is.

Irtunk az összes országgyülési képviselönek, a kulcsminisztereknek, a miniszterelnöknek ebben az ügyben, és lobbizunk, ahol csak tudunk. Nem akarom elkiabálni, de talán sikerül elérni valamit - a jelek szerint nem minden politikusnak, hatósági embernek szállt el a józan esze. (Most egy átlagos kit car reg.adója olyan másfél millió forint lenne. Ennyit kellene fizetni egy olyan autó után, amit több éves melóval magunk épitünk össze. Hm... Az épités költségei mellett ekkora adót a kit car-osok döntö többsége nem tud kifizetni - és különben is: ez most már elvi kérdés!)

Ahogy a kit car-ügy, úgy szerintem a "moped-autó" ügy is szinte kizárólag politikai, és csak érintöleg szakmai ügy. A Barna Péteren, és föosztályán keresztül ennek a dolognak a megoldása nem fog menni. Pedig ha belegondolok, óriási hasznai lennének az ilyen jármüvek terjedése támogatásának, föleg a nagyvárosokban. De csak akkor, ha nem csupán az adóbevételek számítanának, hanem pl. a környezet védelme, a parkolási gondok kezelése, stb. Ezek persze nem közvetlen forintok... Mert a közvetlen forintok az autó-kereskedök lobbija zsebébek, a reg.adó bevételen, az üzemanyag jövedéki adóján, stb. keresztül jelenik meg, és MA... A környezeti ártalmak mérséklése, a vészesen fogyó nyersolajjal való takarékoskodás, stb. meg csak hosszú távú hasznot jelent. A pénz logikája (ha van neki ilyen) úgy látszik felülirja a józan ész logikáját.

Szóval, tartsatok ki, ne adjátok fel, fogjatok össze - bocs' a kéretlen "jótanácsokért".

(Amúgy a cikk hatására erösen gondolkodóba estem. Most akarunk ugyanis Pécsröl kiköltözni egy városkörnyéki faluba. Most egy hathengeres Mondeo-val járkálok, ami tiszta hülyeség a városban is, meg az ingázáshoz is. Pont jó lenne a helyi közlekedéshez egy "moped-autó". Ahhoz sajnos már nem vagyok elég fiatal, hogy elköltözzek ebböl a teljesen eszement országból.)

Boldog karácsonyt, és sok sikert az új év során - "moped-autó" ügyben is!

Üdv!
Előzmény: Trike. (402)
Trike. Creative Commons License 2006.12.22 0 0 402
60 alatt nem mehetsz az autópályára! 100 alatt is életveszélyes, még R4-esem volt ami a 90-et szerette, a leállósávba kellett menekülnöm, mikor egy kamion érkezett mögém és fékezés helyett a kürtöt nyomta :-(
Előzmény: jarkoj (396)
nohab Creative Commons License 2006.12.21 0 0 401
A rendszám-dologról lehet sejteni valamit? Mert nekem csak akkor/arra kellene, hogy a munkahelyemnél ne 270 Ft/óráért kelljen parkolni... Másra nem tudnám használni, de ezért asszem beruháznék egybe.
vtibiv Creative Commons License 2006.12.21 0 0 400
A TÜV tanulmány majd mind átsorolja L7e-be.
Előzmény: xeniah (388)
vtibiv Creative Commons License 2006.12.21 0 0 399
Gondolom nincs semmiféle jogosítványod. Illetve remélem, hogy még nincs.
Előzmény: jarkoj (396)
herchee Creative Commons License 2006.12.21 0 0 398

Szerintem is megnyugtató de még közel nem értünk a végére az ügynek.

 

Előzmény: kovacsa76 (395)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.21 0 0 397

Kiforrja magát a dolog, hasonló szívással keztek a szomszédunkban a trike-gyárosok, nem tudtak forgalomba helyezni itthon egyet sem, per, únióban lehet, nekik gyártjuk, ott lehet-itt nem, pedig ez is EU vagy mi, per, per stb. azóta lehet.

Csak legyen valakinek ennyi akarata, ideje, pénze, hogy végigvigye a megfelelő helyen az ügyet.

 

Sokat járok rövid távokat ( nyáron kismoci ),  augusztusban egy autó elcsapott, akkor kezdtem el filózni egy mopedautón, csak valamivel védettebb lennék.

Ezt a macerát, ami most megy -feljelentés, tárgyalás, felmentés - viszont nem vállalnám fel, de ahogy tisztázódik a helyzet, biztosan mopedautós leszek.

Szóval Ferencünknek hála, lehet hamarosan tisztul a köd a sötét fejekben .

Előzmény: kovacsa76 (395)
jarkoj Creative Commons License 2006.12.21 0 0 396
Ez tök jó lesz ha autónak minősitik ,mehetünk az autópályán is! Majd egymást előzgetjük  én megyek 40Km/h Te meg 45-tel ,utána cserlünk...
kovacsa76 Creative Commons License 2006.12.21 0 0 395
Ezt olvastátok már kiváncsi vagyok a véleményekre.
Szerintem megnyugtató.


http://totalcar.hu/tesztek/mopedcar!1
kovacsa76 Creative Commons License 2006.12.20 0 0 394
Sziasztok

Köszönöm mindenkinek a JDM szélvédő infokat sajnos nem jártam sikerrel az egyik helyet ismerem Szfváriak ök 80000 adják a Bakonygyepesinek nincs.
Viszont ha kell valakinek az összes többihez gyártanak Sopronban.
De legalább kideritettem ezt is ennyit megért.


Van jó hírem is ma hoztak a franciáktól egy LIGIER 400 diesel 2000 vagy 2001-es kiváncsi vagyok rá.
Előzmény: WooDoo (392)
peti67 Creative Commons License 2006.12.20 0 0 393

kovacsa76:

 

Bakonygyepesen foglalkoznak szélvédővel 06/30/3484341 . Úgy tudom van új,és használt is egy telefont mindenképpen meg ér

WooDoo Creative Commons License 2006.12.20 0 0 392

kovacsa76:

Lehet hogy van JDM szélvédő Székesfehérváron (06/30/9474818), de nem tenném tűzbe a kezem a srácért.

 

Régebben a hasznaltauto.hu-n árult valaki utángyártott szélvédőket, nem kérdezted meg tőle van-e a JDM-hez?

Előzmény: kovacsa76 (387)
Bence60 Creative Commons License 2006.12.20 0 0 391

Igen ezt én is észleltem, de szerintem az elv a fontos, nem a kerékszám akár a kocsié, akár a döntéshozóé.

A (3) - as pontban egyébként a négykerekűek súlymeghatározásáról van szó.

Sajnos (vagy szerencsére) én nem vagyok jogász, ezért kellene valaki aki az erre vonatkozó uniós szabályokat kikeresi.

Előzmény: herchee (390)
herchee Creative Commons License 2006.12.20 0 0 390
Ez mind szép és jó, csak az az egy bibi van benne, hogy két- és háromkerekűre vonatkozik. A mi brumijaink meg négykerekűek!!! Vagy nem jól értelmezem? ;-))
Előzmény: Bence60 (389)
Bence60 Creative Commons License 2006.12.19 0 0 389

Sziasztok !

 

Én az alábbi EU-s jogszabályt találtam:

 

http://epa.oszk.hu/00800/00878/00051/pdf/hu00120014.pdf

 

 

2004/86/EK

 

Bármely országban megadott EK típusjóváhagyást az összes tagországnak el kell fogadnia.

Vagyis ha van EK típusjóváhagyásod arról, hogy a jármű L6e kategóriának megfelelő, akkor azt a nemzeti hatóság nem bírálhatja felül.

xeniah Creative Commons License 2006.12.19 0 0 388
vtibiv: szerintem a mopedautók L6e kategória (350 kg-ig, 4kW-ig, 45 km/h max. sebességgel) az idézett irányelv alapján.
Előzmény: vtibiv (357)
kovacsa76 Creative Commons License 2006.12.19 0 0 387
Köszi a választ Woodoo megprobáljuk a váltot megbütykölni

WOODOO megadnád a szélvédő gyártó kapcsolatod elérhetőségét ha nem prodléma ?
Előzmény: WooDoo (381)
xeniah Creative Commons License 2006.12.19 0 0 386
herchee: Nem, még nem. Az az igazság, hogy nekem nagyon úgy tűnik, hogy egykutya az egész, mindegy hova fordul az ember, de lehet, mégis meg kéne próbálni.
Szerintem akkor sem stimmel, hogy EU-ban vagyunk, és egyik országban személygépkocsi valami, a másikban meg nem az. BF azt mondta, hogy kártérítési pert indít(ott?) a magyar állam ellen, hogy nem hagyják kereskedni a mopedautókkal. EU-s szinten lehet, hogy lehetne vmit tenni. Kár hogy nem születtem jogásznak :(
Előzmény: herchee (384)
kovacsa76 Creative Commons License 2006.12.19 0 0 385
Bennem nem de bennük legszivesebben egy kést megtekerném:)
Előzmény: herchee (384)
herchee Creative Commons License 2006.12.19 0 0 384

xeniah: Te már kapcsolatba léptél az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériummal?

Szerintetek van értelme írni nekik?

Mi írtunk a GKM-nek, de ők automatikusan továbbadták a KFF-nek. (lásd lentebb leírtakat.)

Szerintem vmit lépni kellene ebben az ügyben mert nagyon úgy néz ki, hogy jövőre kizárólag személygépkocsinak fogják vizsgáztatni.

Várom a további ötleteket!

 

"Amennyiben felmerül, hogy nem megfelelõen értelmezték az adott jogszabályt kérjük, forduljon a felügyeletét ellátó szervhez, a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumhoz.

Amennyiben megítélése szerint az irányelvet nem megfelelõen ültették át a magyar jogszabályokba az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium Jogharmonizációs Osztályához fordulhat."

Bennetek nem mozdul meg valami ezeknek a mondatoknak az olvasása közben????

Előzmény: xeniah (382)
herchee Creative Commons License 2006.12.19 0 0 383
Az autójogásznak én is írtam kb. 3 hónapja, de azóta sem történt semmi. Még a levelemet sem tudtam visszakeresni. Ennyit erről, de a többiek azért még próbálkozzanak.
Előzmény: xeniah (382)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!