Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

xeniah Creative Commons License 2006.12.23 0 0 406
Boldog Karácsonyt mindenkinek, és békés, bírósági zűröktől, rendőr-zaklatásoktól mentes Boldog Újévet minden mopedautósnak!
xeniah Creative Commons License 2006.12.22 0 0 405
A Tüv-tanulmánynak még kb. a negyedéig jutottam. Azt nem tudom, hogy a végén a táblázat minek alapján sorol át l7e kategóriába egyes mopedautókat, mert az EU-s direktívára hivatkozik, ami alapján l6e kategóriának kéne lenniük. Az enyém (Microcar) maradt l6e.
Eddig végülis arról ír, hogy milyen hatása van a tuningolásnak (környezetszennyezés, nagyobb zajkibocsátás stb.) Meg azt mondja, hogy ha például balesetnél kiderül, hogy hozzápiszkáltak a motorhoz, (gyorsabban ment a megengedettnél) akkor a biztosító nem köteles fizetni, merthogy őnála max. 45 km/h-val menő járgányra fizették a biztosítást. A babrálást megelőzendő azt a javaslatot teszi, hogy rendszeres műszaki ellenőrzésen kellene átesniük a mopedeknek, különösen a négykerekűeknek 2évenként.
A rendszámról úgy emlékszem, valami olyasmit olvastam (máshol), hogy EU-s követelmény a segédmotorok rendszámozása, de hazánk 2 év haladékot kért az átálláshoz.
WooDoo Creative Commons License 2006.12.22 0 0 404

Möglich:

Vegyél 3 kerekű mopedautót, érdekes módon azokat nem állítják meg a rendőrök, pedig zárt a karosszériájuk, és a kezelőszervek (kormány a gáz és fékpedál) is olyanok mit a személygépkocsikban:)

Előzmény: Törölt nick (397)
FFU Creative Commons License 2006.12.22 0 0 403
Üdv!

A Totalcar-os cikk hatására kerestem meg a forumotokat. Más "ügyben" (kit car), de mi is hasonló szívatásban részesülünk a minisztériumoktól, a kormánytól, mint ti. (Oldalaink, ha valaki belepillantana a kit car ügyekbe: www.kck.hu - ez az egyesületünk oldala, a www.kitcar.hu - ez meg a saját oldalam.)

A lényeg - miért nem fogtok össze?

Mi alapitottunk egy országos egyesületet, nekiálltunk nyomulni, és tavaly már annyit sikerült elérnünk, hogy a Gazdasági Minisztérium 2005 szeptemberében módosította a 6/1990-es KöHÉM-et, amelyik a módosítás elött Európában egyedülálló módon kategorikusan megtiltott mindenféle gépjármü-összeépítést. Nos, azóta - legalábbis müszaki oldalról nézve a dolgokat - lehet kit car-t épiteni. Most a regadó az, ami anyagilag teszi lehetetlenné a dolgokat. De lobbizni kezdtünk regadó ügyben is.

Irtunk az összes országgyülési képviselönek, a kulcsminisztereknek, a miniszterelnöknek ebben az ügyben, és lobbizunk, ahol csak tudunk. Nem akarom elkiabálni, de talán sikerül elérni valamit - a jelek szerint nem minden politikusnak, hatósági embernek szállt el a józan esze. (Most egy átlagos kit car reg.adója olyan másfél millió forint lenne. Ennyit kellene fizetni egy olyan autó után, amit több éves melóval magunk épitünk össze. Hm... Az épités költségei mellett ekkora adót a kit car-osok döntö többsége nem tud kifizetni - és különben is: ez most már elvi kérdés!)

Ahogy a kit car-ügy, úgy szerintem a "moped-autó" ügy is szinte kizárólag politikai, és csak érintöleg szakmai ügy. A Barna Péteren, és föosztályán keresztül ennek a dolognak a megoldása nem fog menni. Pedig ha belegondolok, óriási hasznai lennének az ilyen jármüvek terjedése támogatásának, föleg a nagyvárosokban. De csak akkor, ha nem csupán az adóbevételek számítanának, hanem pl. a környezet védelme, a parkolási gondok kezelése, stb. Ezek persze nem közvetlen forintok... Mert a közvetlen forintok az autó-kereskedök lobbija zsebébek, a reg.adó bevételen, az üzemanyag jövedéki adóján, stb. keresztül jelenik meg, és MA... A környezeti ártalmak mérséklése, a vészesen fogyó nyersolajjal való takarékoskodás, stb. meg csak hosszú távú hasznot jelent. A pénz logikája (ha van neki ilyen) úgy látszik felülirja a józan ész logikáját.

Szóval, tartsatok ki, ne adjátok fel, fogjatok össze - bocs' a kéretlen "jótanácsokért".

(Amúgy a cikk hatására erösen gondolkodóba estem. Most akarunk ugyanis Pécsröl kiköltözni egy városkörnyéki faluba. Most egy hathengeres Mondeo-val járkálok, ami tiszta hülyeség a városban is, meg az ingázáshoz is. Pont jó lenne a helyi közlekedéshez egy "moped-autó". Ahhoz sajnos már nem vagyok elég fiatal, hogy elköltözzek ebböl a teljesen eszement országból.)

Boldog karácsonyt, és sok sikert az új év során - "moped-autó" ügyben is!

Üdv!
Előzmény: Trike. (402)
Trike. Creative Commons License 2006.12.22 0 0 402
60 alatt nem mehetsz az autópályára! 100 alatt is életveszélyes, még R4-esem volt ami a 90-et szerette, a leállósávba kellett menekülnöm, mikor egy kamion érkezett mögém és fékezés helyett a kürtöt nyomta :-(
Előzmény: jarkoj (396)
nohab Creative Commons License 2006.12.21 0 0 401
A rendszám-dologról lehet sejteni valamit? Mert nekem csak akkor/arra kellene, hogy a munkahelyemnél ne 270 Ft/óráért kelljen parkolni... Másra nem tudnám használni, de ezért asszem beruháznék egybe.
vtibiv Creative Commons License 2006.12.21 0 0 400
A TÜV tanulmány majd mind átsorolja L7e-be.
Előzmény: xeniah (388)
vtibiv Creative Commons License 2006.12.21 0 0 399
Gondolom nincs semmiféle jogosítványod. Illetve remélem, hogy még nincs.
Előzmény: jarkoj (396)
herchee Creative Commons License 2006.12.21 0 0 398

Szerintem is megnyugtató de még közel nem értünk a végére az ügynek.

 

Előzmény: kovacsa76 (395)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.21 0 0 397

Kiforrja magát a dolog, hasonló szívással keztek a szomszédunkban a trike-gyárosok, nem tudtak forgalomba helyezni itthon egyet sem, per, únióban lehet, nekik gyártjuk, ott lehet-itt nem, pedig ez is EU vagy mi, per, per stb. azóta lehet.

Csak legyen valakinek ennyi akarata, ideje, pénze, hogy végigvigye a megfelelő helyen az ügyet.

 

Sokat járok rövid távokat ( nyáron kismoci ),  augusztusban egy autó elcsapott, akkor kezdtem el filózni egy mopedautón, csak valamivel védettebb lennék.

Ezt a macerát, ami most megy -feljelentés, tárgyalás, felmentés - viszont nem vállalnám fel, de ahogy tisztázódik a helyzet, biztosan mopedautós leszek.

Szóval Ferencünknek hála, lehet hamarosan tisztul a köd a sötét fejekben .

Előzmény: kovacsa76 (395)
jarkoj Creative Commons License 2006.12.21 0 0 396
Ez tök jó lesz ha autónak minősitik ,mehetünk az autópályán is! Majd egymást előzgetjük  én megyek 40Km/h Te meg 45-tel ,utána cserlünk...
kovacsa76 Creative Commons License 2006.12.21 0 0 395
Ezt olvastátok már kiváncsi vagyok a véleményekre.
Szerintem megnyugtató.


http://totalcar.hu/tesztek/mopedcar!1
kovacsa76 Creative Commons License 2006.12.20 0 0 394
Sziasztok

Köszönöm mindenkinek a JDM szélvédő infokat sajnos nem jártam sikerrel az egyik helyet ismerem Szfváriak ök 80000 adják a Bakonygyepesinek nincs.
Viszont ha kell valakinek az összes többihez gyártanak Sopronban.
De legalább kideritettem ezt is ennyit megért.


Van jó hírem is ma hoztak a franciáktól egy LIGIER 400 diesel 2000 vagy 2001-es kiváncsi vagyok rá.
Előzmény: WooDoo (392)
peti67 Creative Commons License 2006.12.20 0 0 393

kovacsa76:

 

Bakonygyepesen foglalkoznak szélvédővel 06/30/3484341 . Úgy tudom van új,és használt is egy telefont mindenképpen meg ér

WooDoo Creative Commons License 2006.12.20 0 0 392

kovacsa76:

Lehet hogy van JDM szélvédő Székesfehérváron (06/30/9474818), de nem tenném tűzbe a kezem a srácért.

 

Régebben a hasznaltauto.hu-n árult valaki utángyártott szélvédőket, nem kérdezted meg tőle van-e a JDM-hez?

Előzmény: kovacsa76 (387)
Bence60 Creative Commons License 2006.12.20 0 0 391

Igen ezt én is észleltem, de szerintem az elv a fontos, nem a kerékszám akár a kocsié, akár a döntéshozóé.

A (3) - as pontban egyébként a négykerekűek súlymeghatározásáról van szó.

Sajnos (vagy szerencsére) én nem vagyok jogász, ezért kellene valaki aki az erre vonatkozó uniós szabályokat kikeresi.

Előzmény: herchee (390)
herchee Creative Commons License 2006.12.20 0 0 390
Ez mind szép és jó, csak az az egy bibi van benne, hogy két- és háromkerekűre vonatkozik. A mi brumijaink meg négykerekűek!!! Vagy nem jól értelmezem? ;-))
Előzmény: Bence60 (389)
Bence60 Creative Commons License 2006.12.19 0 0 389

Sziasztok !

 

Én az alábbi EU-s jogszabályt találtam:

 

http://epa.oszk.hu/00800/00878/00051/pdf/hu00120014.pdf

 

 

2004/86/EK

 

Bármely országban megadott EK típusjóváhagyást az összes tagországnak el kell fogadnia.

Vagyis ha van EK típusjóváhagyásod arról, hogy a jármű L6e kategóriának megfelelő, akkor azt a nemzeti hatóság nem bírálhatja felül.

xeniah Creative Commons License 2006.12.19 0 0 388
vtibiv: szerintem a mopedautók L6e kategória (350 kg-ig, 4kW-ig, 45 km/h max. sebességgel) az idézett irányelv alapján.
Előzmény: vtibiv (357)
kovacsa76 Creative Commons License 2006.12.19 0 0 387
Köszi a választ Woodoo megprobáljuk a váltot megbütykölni

WOODOO megadnád a szélvédő gyártó kapcsolatod elérhetőségét ha nem prodléma ?
Előzmény: WooDoo (381)
xeniah Creative Commons License 2006.12.19 0 0 386
herchee: Nem, még nem. Az az igazság, hogy nekem nagyon úgy tűnik, hogy egykutya az egész, mindegy hova fordul az ember, de lehet, mégis meg kéne próbálni.
Szerintem akkor sem stimmel, hogy EU-ban vagyunk, és egyik országban személygépkocsi valami, a másikban meg nem az. BF azt mondta, hogy kártérítési pert indít(ott?) a magyar állam ellen, hogy nem hagyják kereskedni a mopedautókkal. EU-s szinten lehet, hogy lehetne vmit tenni. Kár hogy nem születtem jogásznak :(
Előzmény: herchee (384)
kovacsa76 Creative Commons License 2006.12.19 0 0 385
Bennem nem de bennük legszivesebben egy kést megtekerném:)
Előzmény: herchee (384)
herchee Creative Commons License 2006.12.19 0 0 384

xeniah: Te már kapcsolatba léptél az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériummal?

Szerintetek van értelme írni nekik?

Mi írtunk a GKM-nek, de ők automatikusan továbbadták a KFF-nek. (lásd lentebb leírtakat.)

Szerintem vmit lépni kellene ebben az ügyben mert nagyon úgy néz ki, hogy jövőre kizárólag személygépkocsinak fogják vizsgáztatni.

Várom a további ötleteket!

 

"Amennyiben felmerül, hogy nem megfelelõen értelmezték az adott jogszabályt kérjük, forduljon a felügyeletét ellátó szervhez, a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumhoz.

Amennyiben megítélése szerint az irányelvet nem megfelelõen ültették át a magyar jogszabályokba az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium Jogharmonizációs Osztályához fordulhat."

Bennetek nem mozdul meg valami ezeknek a mondatoknak az olvasása közben????

Előzmény: xeniah (382)
herchee Creative Commons License 2006.12.19 0 0 383
Az autójogásznak én is írtam kb. 3 hónapja, de azóta sem történt semmi. Még a levelemet sem tudtam visszakeresni. Ennyit erről, de a többiek azért még próbálkozzanak.
Előzmény: xeniah (382)
xeniah Creative Commons License 2006.12.19 0 0 382
Én próbálkoztam az Eu-vonalnál, hogy mit szólnak a kff állásfoglalásához, hogy megváltoztatva a kategóriát személygépkocsiként hajlandóak csak vizsgáztatni ezeket a mopedeket. Itt a válaszuk:
Az egyes gépjármûvek forgalomba állításának feltételei tagországonként nem teljes mértékben azonosak, az uniós irányelvek csak kereteket határoznak meg, a részletes feltételek meghatározása nemzeti hatáskörbe tartozik.




Az egyes tagállamok részletes szabályozásával kapcsolatban az illetékes ország nemzeti hatóságai tudnak felvilágosítással szolgálni.



Az EUvonal jogértelmezéssel kapcsolatos állásfoglalást nem adhat, arra a hatáskörrel rendelkezõ szerv, adott esetben a Közlekedési Fõfelügyelet jogosult. Amennyiben felmerül, hogy nem megfelelõen értelmezték az adott jogszabályt kérjük, forduljon a felügyeletét ellátó szervhez, a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumhoz.



Amennyiben megítélése szerint az irányelvet nem megfelelõen ültették át a magyar jogszabályokba az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium Jogharmonizációs Osztályához fordulhat.


Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumhoz

Európai Uniós Jogi Fõosztály/ Jogharmonizációs Osztály

1055 Kossuth Lajos tér 4.

Tel.: 441-3003

E-mail: ugyfelszolgalat@irm.gov.hu


Ja, egyébként kérdeztem az autójogászt is (totalcar.hu), mert hát őneki értenie kellene hozzá, de nem is reagált a levelemre. Próbálkozzatok ti is, hátha akkor utánanéz a dolgoknak, ha többen rákérdeznek.
Előzmény: herchee (376)
WooDoo Creative Commons License 2006.12.18 0 0 381

kovacsa76:

Ha azért ugrik ki a váltó, mert túl könnyen jár a váltókar, talán segít, ha kicsit meghúzod a váltókar tengelyén az anyát. Ha esetleg nem önzáró az anya, akkor cseréld ki, és tegyél alá még egy rugós alátátet is. Ha kicsit szorul a kar, lehet hogy a helyén marad, az enyém az biztos nem rázódik ki:)

linhof Creative Commons License 2006.12.18 0 0 380
Most találtam rá erre az oldalra. Tisztelettel érdeklödnék hogy létezik e 50ccm körüli
2 vagy 4ütemü mopedauto, vagy esetleg elektromos. Milyen márkanéven.
Számomra az 50km elegendö lenne 1 személyel. az esetlegesen olcsobb ár fontossabb.
kocsim van de közeli munka végzésre a kocsi használatot szeretném kiváltani.
Köszönettel a válaszért: linhof@index.hu


WooDoo Creative Commons License 2006.12.18 0 0 379

Az enyémnek is rettenetes a váltója, alig bírom berakni sebességbe. Főleg hátramenethez kell feszegetnem, már le is törtem a bowden megtámasztó fület. Minden mopedautónál van valamilyen reteszelése a váltókarnak, van amelyiknél egy kis kallantyút kell felhúzni, van amelyiknél lefele v, oldalra kell nyomni a kart, de a JDM-nél semmi ilyet nem találtam.

Amíg gurul a kocsi, addig nem szabad váltani, mert tönkreteszed a váltót.

Most kaptam egy Aixam 400-ast, meg egy Microcar Virgot, ha azokat rendberaktam, utána szétszedem a JDM-et is, akkor lehet okosabb leszek váltó ügyben.

 

 

Előzmény: kovacsa76 (374)
ghost69 Creative Commons License 2006.12.18 0 0 378

Urak  a helyzet  fokozódik

nincs megoldás  népszavazást kell kezdeményezni

erről a fontos, és  egész országot érintő  nagy horderejű kérdésről

>>legyenek a Brumik  autók    vagy  maradjanak  moped

 

francba  ez a jogbizonytalanság már nagyon unom

kovacsa76 Creative Commons License 2006.12.18 0 0 377
A JDM tankja szerintem 10l-es
Előzmény: herchee (376)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!